..: Starostové na Znojemsku nesouhlasí se zrušením tratě 245 :..

Hevlín Hevlín - Starostové ze Znojemska, ale i části Brněnska a Dolního Rakouska sepsali memorandum, v němž požadují, aby provoz na trati Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín zůstal zachován. Podle rozhodnutí kraje by totiž na této jednokolejce měly vlaky přestat jezdit v létě 2010. Představitelé obcí a měst v okolí se proti takovému postupu bouří s tím, že ukončení provozu osobních vlaků bude znamenat konec funkčního železničního propojení regionu. Krajský úřad ale argumentuje tím, že úsek již pro své cesty využívá jen hrstka cestujících a nevyplácí se.

Trať 245 byla kdysi paradoxně součástí poměrně výhodného spojení Vídně a Brna. Znojemský radní a historik Jiří Kacetl na její adresu uvádí, že se nejednalo jen o jakousi bezvýznamnou lokálku, ale o alternativní hlavní trať z mezi rakouskou a moravskou metropolí, jež byla vystavěná jako konkurenční trasa dráze přes Břeclav. Její fungování ukončila až změna poměrů v Československu na konci 40. let minulého století. Dávnou funkci by trať podle Kacetla mohla v budoucnu zase plnit, pokud by došlo k obnovení přeshraničního železničního propojení mezi Hevlínem a rakouským Laa. Tomu v současnosti chybějí 2 km kolejí a mosty přes ramena Dyje. V Rakousku dnes železniční trať č. 902 z Vídně končí v nově elektrifikováné stanici Laa an der Thaya, do které v pravidelném intervalu jezdí vlaky Regional S-Bahn až z Wiener Neustadt.

Tratě na Znojemsku s výjimkou právě elektrifikovaného úseku Znojmo - Šatov jsou dlouhodobě zanedbané a celá desetiletí se do nich neinvestovalo. Přitom v jiných regionech se železnice modernizují, stavějí se nová nástupiště, nasazují nové soupravy. „Na trať Brno - Hrušovany nad Jevišovkou navazují odbočky do Znojma a do Mikulova a bez obnovy propojení na Laa an der Thaya ztrácí celý tento systém své těžiště,“ dodává Kacetl.

Zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 21.4.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel hanaak 
21.04.2009 (17:55)  
když už zachraňovat za každou cenu tak jezdit znojmo-hrušovany-hevlín a břeclav-mikulov-hrušovany. úsek moravské bránice-hrušovany nad jevišovkou zrušit. má smysl, aby jel vlak 40 km z celkových 63 téměř prázdný. raději zahustit vlak brno-oslavany ve špičku na 30 min.
registrovaný uživatel SYN 
21.04.2009 (17:21)  
Jestli jsem dobře četl tak se jedná o zastavení provozu na trati Hrušovany-Hevlín, nikoliv o zrušení trati. Netvrdím sice že při dlouhodobě zastaveném provozu tu není jistá pravděpodobnost že k obnovení už nemusí dojí, jistota to ovšem není.
Takže, tak jak je to nyní = nepropojení na Laa je ta trať hodně pofiderní, spojení na Laa se skoro určitě dělat bude, jelikož momentálně bez docela slušné investice vlak propojit do Laa nelze tak aspoň zpočátku bude Hevlín-Laa busem. Udržovat k tomu ještě paralelně šukafon na 7km úseku asi není to pravé ořechové.
Jestli se v rámci evropských peněz a příhraniční spolupráce vyštrachají peníze na obnovu trati Hevlín-Laa tak POTOM až bude hotová to bude o něčem jiném. Nicméně se nemohu zbavit dojmu takové prodlužování Vídeňského S-bahnu až na české území za podmínek jako je do Znojma (elektrifikace 15kV, jezdí OeBB) českému občanu moc nepřináší, snad s vyjímkou těch co jezdí do Vídně pracovat to chápu těm se to velmi šikne. Ostatní mají spojení tam kam obvykle nepotřebují jet a jízdné s otazníkem. Snad teda aspoň ten turizmus, to musí říct místní hoteliéři jestli jim Vídeňáci přijíždějí dělat tržby...
21.04.2009 (16:52)  
No a kdyby se ta trať dostavěla, myslíte že by bylo nereálné tak zavést zajíždění na SONE jako třeba v německém pohraničí ?? když už si dají práci a udělají to, tak se toho musí umět i využít... Ono porovnávat současný stav s něčím co není je dost nešťastné... jinak ale uznávám že samotná trať Hruš - hevlín není žádný zázrak, POkud by ale došlo k propojení, tak už by to bylo o něčem jiném :) ale to jsme zase u něčoho co není :)
21.04.2009 (16:49)  
waszyn-souhlasím,a pochybuji že ta trať není natolik využívaná že by nemohla být zrušena.
registrovaný uživatel waszyn 
21.04.2009 (16:41)  
Teď ještě k té Laa. Jednosměrná jízdenka Břeclav-Hohenau stojí 180 Kč. Kolik by stály Hrušovany-Laa? Budu se mýlit, když řeknu podobně? Nebo nějaká akční přeshraniční sleva 50%? Stejně budu u zpáteční pro 4 člennou rodinu na dobré pětistovce jenom z Hevlína... Opravdu by tam rodinky do akvaparku jezdily vlakem? Já si myslím, že nejezdily.
21.04.2009 (15:48)  
Ok, nedá mi ot...
DJ : nemluvil jsem jen o zániku trati na Hevlín, i když ta je teď nejaktuálnější, ale i o zrušení tratě z Brna v úseku z Miroslavy do Hrušovan. a tím by se už systém přepravy lidí vlakem narušil. Důvody níže. Trať z Hevlína by stoupla na významu pouze tehdy pokud be se spojila s Laa o čemž je tento článek a umožnila tak návštěvu zdejších lázní a jiných zajímavostí v regionu, kam si jinak než autem teď člověk nedostane :( tak snad pání co podepisovali to memorandum na svoje plány seženou i patřičné peníze.
Racek : Přeprava lodí vlakem je možná, teď jsem se na to díval na vodáckého průvodce, tak snad se nepletou. Nicméně, možnost to je a to i rozhoduje o tom jestli si pro nějakou akci vyberu ten, nebo jiný region, když ty možnosti mít nebudu, tak půjdu jinam... No myslím si že ať už busem nebo vlakem, tak cestuje hodní lidí i za zábavou ať už proto aby si mohli dát to jedno zrzavé někde na kolech po cestě a jet dál nebo z prostého důvodu projet si i místa kam bych z domu nedojel ... a pokud chce region podporovat cestovní ruch, jakože znojesmko chce, tak hold budete muset zkousnout to že vlakem se nejezdí jen do práce, k doktorovi, nebo do školy. Nehledě na to že útrata co lidi nechají v regionu a související pracovní příležitosti se hodí i kraji :)
Jo a ještě něco, kdosi tady tvrdil cosi o výhodnosti jízdenek IDSJMK... vztahuju to na znojemsko, protože o něm tu má být řeč... když jste z jedné strany obklíčeni dvěma kraji českými a z druhé strany máte 1O7 kilometrovou hranici s rakouskem, tak jen s jízdenkama IDS JMK nevystačíte a tu se právě hodí ono SONE+
21.04.2009 (15:33)  
Ještě mě napadlo - přepravní podmínky, tedy třeba že autobusák nevezme do busu paní s pejskem, určuje dopravce nebo objednatel, tedy kraj? Myšleno samozřejmě v rámci IDS.
21.04.2009 (15:33)  
Nevim, jestli ma smysl brecet nad 6 kilakama, kde vlak stravi vice casu na obratech nez jizdou. Nehlede na to, ze kdyby se chtelo znovu vyuzit alternaticvni cestu do Vidne dostavenim nejakeho useku, tak neni problem tech 6 kilaku obnovit, paklize by byla vule. Nicmene kudy by ta alternativa mela privazet vlaky? Nejde nez souhlasit se SYNem, ze stavajici "trat" 244 ma naprosto nevyhovujici vedeni a k tomu jsou na ni takove smerove pomery, ze ta bajna hodina z Brna do Hrusovan se neda dosahnout ani non-stop spojenim a do Laa to autobusu nemuze konkurovat.
Tato "trat" ma do buducna potencial v useku (Brno) Strelice - Ivancice (cert vi, o kolik by se dalo zrychlit usek z Branic do Ivancic), maximalne by se dalo hovorit o vyuziti na nakladni dopravu do Raksic (jestli teda sterkovna vubec neco po trati posila a jestli se to nema od Branic rovnou zmenit na vlecku pro Dukovany, paklize by to vubec bylo treba), ale zbytek trati je podle me odsouzen k zaniku.
Rozvoz pomoci autobusu z Ivancic podle me funguje a muze ti byt jedno, jestli na bus presedas v polich nebo na terminalu...
registrovaný uživatel DJ 
21.04.2009 (15:24)  
karosa: Sice se pomaličku stále rozšiřuje, ale na druhou stranu, právě proto, že se rozšiřuje, kraj dává víceméně stále stejný peníz(protože na to, aby dal víc, nemá) a důsledkem toho je, že se potichu a postupně ruší všechny busové(ale i vlakové) spoje,
To vypadá, jako by na spoje mimo IDS kraj nic nedoplácel, nebo nedoplácí tolik peněz?
21.04.2009 (15:23)  
karosa: Srovnávat východočeské pseudoIDS (PCE i HK) s IDS JMK je, řekl bych, hodně odvážné.
Jinak mě docela překvapuje (no, i když...), jak se celá debata od nahrazení jedné 5km lokálky kamsi k hranicím posunula k tomu, že ze Znojma o víkendu zřejmě nejede jediný autobus kamkoliv. Ale líbila se mi Rackova poznámka o tom, že víkendový provoz vlaků není jejich fyzikální vlastnost, kupodivu mě prakticky totéž napadlo při čtení příspěvků pod ním.
Kraj by měl v první řadě vynakládat peníze na ZDO smysluplně a hospodárně. Takže pokud mám pro odvoz 5 lidí z jedné vesnice do druhé vynaložit X peněz za bus nebo 3X peněz za motorák při zachování zhruba stejného rozsahu obslužnosti a rychlosti, kterou variantu jako daňový poplatník budu preferovat?
Železnice má být páteřní dopravou, což tratě Bo-Stř-Hruš a Bř-Zno-Okř splňují myslím dobře. Na ně ať navazují ve stanicích busy k obsluze dědin.
P.S. Až budete někdo cpát kajak do 810, tak mi prosím dejte předem vědět, rád se přijdu podívat:-).
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko