..: Starostové na Znojemsku nesouhlasí se zrušením tratě 245 :..

Hevlín Hevlín - Starostové ze Znojemska, ale i části Brněnska a Dolního Rakouska sepsali memorandum, v němž požadují, aby provoz na trati Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín zůstal zachován. Podle rozhodnutí kraje by totiž na této jednokolejce měly vlaky přestat jezdit v létě 2010. Představitelé obcí a měst v okolí se proti takovému postupu bouří s tím, že ukončení provozu osobních vlaků bude znamenat konec funkčního železničního propojení regionu. Krajský úřad ale argumentuje tím, že úsek již pro své cesty využívá jen hrstka cestujících a nevyplácí se.

Trať 245 byla kdysi paradoxně součástí poměrně výhodného spojení Vídně a Brna. Znojemský radní a historik Jiří Kacetl na její adresu uvádí, že se nejednalo jen o jakousi bezvýznamnou lokálku, ale o alternativní hlavní trať z mezi rakouskou a moravskou metropolí, jež byla vystavěná jako konkurenční trasa dráze přes Břeclav. Její fungování ukončila až změna poměrů v Československu na konci 40. let minulého století. Dávnou funkci by trať podle Kacetla mohla v budoucnu zase plnit, pokud by došlo k obnovení přeshraničního železničního propojení mezi Hevlínem a rakouským Laa. Tomu v současnosti chybějí 2 km kolejí a mosty přes ramena Dyje. V Rakousku dnes železniční trať č. 902 z Vídně končí v nově elektrifikováné stanici Laa an der Thaya, do které v pravidelném intervalu jezdí vlaky Regional S-Bahn až z Wiener Neustadt.

Tratě na Znojemsku s výjimkou právě elektrifikovaného úseku Znojmo - Šatov jsou dlouhodobě zanedbané a celá desetiletí se do nich neinvestovalo. Přitom v jiných regionech se železnice modernizují, stavějí se nová nástupiště, nasazují nové soupravy. „Na trať Brno - Hrušovany nad Jevišovkou navazují odbočky do Znojma a do Mikulova a bez obnovy propojení na Laa an der Thaya ztrácí celý tento systém své těžiště,“ dodává Kacetl.

Zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 21.4.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tulip 
22.04.2009 (11:02)  
Re: M
Celé Moravské pole na východě Dolního Rakouska na jih od Břeclavi je téměř liduprázdné. Hohenau je malé městečko, a široko daleko není žádné město typu Láva či Mistelbach.
A buďme upřímní - Břeclav není pro Rakušany atraktivní jako Znojmo, perla plná památek a parků.
Taky bych zdůraznil termální lázně v Lávě. Ze Znojma, pokud vím, z Brna, Ivančic, Krumlova, Miroslavi tam jezdí hodně automobilistů. Jsem mezi nimi. Spádová oblast tedy cca čtvrt milionu lidí. Spousta lidí by dala přednost pohodlnému vlaku, což by mj. umožnilo řidičům dát si například v Lávě pivo či sklenku vína. Nádraží je od lázní pár metrů. Autobus tento komfort nikdy neposkytne, neboť je prostě těsnej a nepohodlnej.
registrovaný uživatel tulip 
22.04.2009 (10:53)  
Tohle je zajímavý odborný podklad pro další rozhodování odpovědných osob. - http://www.buschbacher.at

A ještě jedna věc. Někdo tu řekl, že by bylo lepší tu trať postavit zcela znovu a jinudy. Tak tohle je ta pravá sci-fi. Zanesení do územních plánů, prohlášení za veřejně prospěšnou stavbu, výkupy pozemků, vyvlastňování - brrrr, to je tak na dvacet let. Raději se spokojit s tím, co tu bylo vybudováno, navázat na to, opravit, zefektivnit. To je ta cesta.
Nahradit vlaky autobusy - to je lehké. To umí každý hlupec. Pojďme to s regionálním tratěmi udělat i ve zbytku republiky, ne?
registrovaný uživatel M 
22.04.2009 (10:47)  
Semik a v cem je problem? Takze jedete autem v sesti. Auto JE dopravni prostredek. Kombinace ruznych dopravnich prostredku je normalni vec...

tulip a jeho preshranicni vazby, ktere clovek odjinud nechape. No ja vylozene zeru ty davy lidi, co jezdi Breclav-Hohenau. Pritom na obou stranach je spojeni velice dobre (zadna "slepota"). Vis proc tam nikdo nejezdi? Protoze s temi vyletniky a pendlery to neni az tak zhavy, jak si ty myslis... A na "konci sveta" (Hevlin-Laa) to rozhodne nebude lepsi... Jeste ze bysme postavili zeleznici do Vratenina, ne?
registrovaný uživatel tulip 
22.04.2009 (10:32)  
Na Znojemsku bydlím a dřív jsem vlakem hodně cestoval. Po několika zkušenostech s jízdním řádem, který nenavazuje na autobusy do okolních obcí nebo u nádraží už vůbec nezastavuje, to spousta lidí raději vzdá. Na Znojemsko nezajíždí ani jeden spěšný vlak, ani jeden rychlík. To je pokrok oproti 90. létům, kdy zde ještě jezdily rychlíky na Prahu a spěšňáky Znojmo-Břeclav, Znojmo-Brno. Přitom podle mne perspektivu má právě co nejsvižnější obsluha velkých nádraží na trati a propojení a návaznost na rychlíkové spoje v Břeclavi a Brně.
Opravdu si myslím, že Jihomoravský kraj dělá všechno pro to, aby cestování po železnici současným cestujícím co nejvíce znechutil a potom mohl argumentovat: "vidíte, on vám po dráze nikdo nejezdí, zavedem všude autobusy..."
Přitom by stačilo chtít dráhu s autobusy co nejvíce propojit, zkombinovat. Nakonec by došlo i k úsporám (busové spoje navazující na velká nádraží Krumlov, Rakšice, Miroslav, Hrušovany).

Pokud jde o propojení tratě 244 s Lávou a Vídní, je to přece logické. Železniční síť vždy funguje pokud je CELISTVÁ. Slepé lokálky - ty budou vždy spíš ztrátové.
A pokud vím, v okolí Mistelbachu a Lávy je několik firem, které chtějí vozit svůj export po železnici právě na sever. Takže, ta dráha by mohla být výnosná mimo osobní přepravu. A to je myslím velmi pádný argument, který v Brně neradi slyší.

Navíc, okolí Lávy a Mistelbachu je hustě zalidněné, poptávka rakouských výletníků (důchodců) a pendlerů po napojení se Znojmem je myslím vysoká. I Rakušané mají problém obhájit smysluplnost své trati Mistelbach-Láva, zvlášť když byla nedávno modernizována a slepě končí v Lávě. Propojení by tedy pomohlo zvýšit průtok na obě strany. Člověk z Prahy a Brna tyto přeshraniční vazby nemůže nikdy pochopit, neboť žije "velkými věcmi".
registrovaný uživatel Semík  mail  
22.04.2009 (10:23)  
DJ- Tomu bych nevěřil. Ještě za normálního provozu vlaků Znojmo - Brno v první polovině devadesátých let bylo spojení od Znojma na Přerov katastrofální. Z Valtic do Luhačovic jsme jezdili přes Břeclav - Kúty - Sudoměřice nad Moravou - Veselí nad Moravou a do Luhačovic jsme dojeli stejně, jak když jsme jeli přes Hodonín ( Kamarádi z Hodonína přes Holíč dojeli domů dokonce o pár minut dřív), jenom jsme nemusely v Břeclavi přes hodinu čekat. Co se týká zastavení provozu tratí na Hodonínsku nejsem znalí tamních poměrů. Po těch tratích jsem jel jednou a to ještě s nostalgickou parní soupravou. Co se týká Znojemska, mám rodinu v Božicích a jezdíme tam asi 20x ročně. Část rodiny jezdí z Hranic na Moravě a část z Luhačovic. Spojení z Hranic je katastrofální ať se jede přes Brno, nebo přes Břeclav. Takže to dopadá většinou tak, že je ve Starém Městě u Uh naložím do auta a dál pokračujeme všichni autem. Oni sice cesty na Znojemsku jsou v ještě horším stavu než ve zbytku republiky, ale autem zvládnu trasu Luhačovice - Staré Město - Božice 155 km za 2 a 1/2 hodiny. Při plně obsazeném autě 6 osob v 80% cesty vychází cesta na 1,16-Kč na osobu/km.
registrovaný uživatel DJ 
22.04.2009 (9:48)  
Semík - pokud dojde k rozšíření IDS k 1. 7. 2010, tak dojde i ke změnám v JŘ k tomuto datu.
Pokud k tomuto dni vznikne autobusová linka z Hrušovan přes tamní nádraží a přes Hevlín až do Laa, tak to bude skvělá zpráva právě i pro ty turisty, kteří pro své cesty auto nepoužívají, protože dnes "jim" žádný takový spoj z Hevlína do Laa nejezdí.

S návazností v Břeclavi na rychlíky směr Přerov a naopak je to problematické, ale na stávající infrastruktuře těžko řešitelné. Pro přestupní návaznosti je potřeba křižování v Mikulově v celou, a za stávajících jízdních dob Mikulov - Břeclav 28 minut se ten přípoj bohužel nestihne.
Kdyby došlo ke zkrácení jízdní doby z Mikulova do Břeclavi např. na 24 minut, už by to bylo o něčem jiném...

Ale o "cílené likvidaci" vlaků na Znojemsku bych určitě nemluvil.
Myslíte si třeba, že zastavení provozu na tratích č. 256, 257 a 332 bylo cílenou likvidací vlaků na Hodonínsku?
registrovaný uživatel Semík  mail  
22.04.2009 (9:21)  
Řekl bych, že vlaky na Znojemsku jsou cíleně likvidovány. Podle rozhodnutí kraje by totiž na této jednokolejce měly vlaky přestat jezdit v létě 2010. Většina píše o turistickém významu trati - kraj proto zruší vlaky na začátku turistické sezóny. Dále jak se mají cestující dostat na navazující vlaky když v Břeclavi příjezd R od Přerova xx:31 odjezd na Znojmo také xx:31 a není přestup. Na zpátek příjezd do Břeclavi xx:30 a odjezd rychlíků na Přerov xx:28. Takže pokud ze Znojma do Brna pojedou busy, kdo pojede těma vlakama z a do Břeclavi když z/do Přerova se musí hodinu v Břeclavi čekat?
registrovaný uživatel M 
21.04.2009 (23:34)  
messah - vyznelo to tak, ze autobusy by mely spojovat znojmo s brnem. Tedy primarne busy, vlaky zachovany. Jak 246 nevim. Ale jsou to jen me pocity...
registrovaný uživatel messah 
21.04.2009 (23:05)  
M: moc nepočítá? doufám, že aspoň s 246 se počítá...
a to se budou měnit vlakové jízdní řády v průběhu roku? no to jsem zvědav...
21.04.2009 (22:17)  
waszyn : jízdenka Breclav Grenze - Hohenau stojí 3,50 EURO, aktuálně necelá stovka. Opravdu stojí jízdenka Břeclav - Břeclav Grenze = 5 tarifních km 80 Kč ? To mi nějak nejde dohromady. Jinak Břeclav - Hohenau je ve stejném tarifním pásmu ÖBB jako BV Grenze - Hohenau (Cahnov).
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko