Hevlín - Starostové ze Znojemska, ale i části Brněnska a Dolního Rakouska sepsali memorandum, v němž požadují, aby provoz na trati Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín zůstal zachován. Podle rozhodnutí kraje by totiž na této jednokolejce měly vlaky přestat jezdit v létě 2010. Představitelé obcí a měst v okolí se proti takovému postupu bouří s tím, že ukončení provozu osobních vlaků bude znamenat konec funkčního železničního propojení regionu. Krajský úřad ale argumentuje tím, že úsek již pro své cesty využívá jen hrstka cestujících a nevyplácí se.
Trať 245 byla kdysi paradoxně součástí poměrně výhodného spojení Vídně a Brna. Znojemský radní a historik Jiří Kacetl na její adresu uvádí, že se nejednalo jen o jakousi bezvýznamnou lokálku, ale o alternativní hlavní trať z mezi rakouskou a moravskou metropolí, jež byla vystavěná jako konkurenční trasa dráze přes Břeclav. Její fungování ukončila až změna poměrů v Československu na konci 40. let minulého století. Dávnou funkci by trať podle Kacetla mohla v budoucnu zase plnit, pokud by došlo k obnovení přeshraničního železničního propojení mezi Hevlínem a rakouským Laa. Tomu v současnosti chybějí 2 km kolejí a mosty přes ramena Dyje. V Rakousku dnes železniční trať č. 902 z Vídně končí v nově elektrifikováné stanici Laa an der Thaya, do které v pravidelném intervalu jezdí vlaky Regional S-Bahn až z Wiener Neustadt.
Tratě na Znojemsku s výjimkou právě elektrifikovaného úseku Znojmo - Šatov jsou dlouhodobě zanedbané a celá desetiletí se do nich neinvestovalo. Přitom v jiných regionech se železnice modernizují, stavějí se nová nástupiště, nasazují nové soupravy. „Na trať Brno - Hrušovany nad Jevišovkou navazují odbočky do Znojma a do Mikulova a bez obnovy propojení na Laa an der Thaya ztrácí celý tento systém své těžiště,“ dodává Kacetl.
Zdroj: iDNES
| 21.4.2009 (7:00)
Jinak je pekne cist, ze faktu, ze na Znojemsku nejsou zastavky vlaku zrovna na navsi si vsimli i jini. Onehdy se mi nekteri snazili vysvetlit, ze to neni zase tak spatne...
To je s prominutím kravina. Raději bych tady viděl bus, (Laa)-Hevlín-Znojmo s tím, že autobus po ceste zastaví uprostřed dědin: Dyjákovice, Hrádek, Jaroslavice, Strachotice a Načertice nebo trasa přes Valtrovice, Krhovice a Hodonice se zajížděním do Jaroslavic (1200 obyvatel). Přibližně 32 km (z Laa) zvládne bus za nějakých 40-45 minut.
Navíc z pohledu IDS takovouto linku potřebujete. Vlakem je vzdálenost z Hevlína podobná jako busem a za tytéž peníze máte buď bus po hodině a ve špičkách půlhodinu nebo vlak co dvě hodiny (a to ještě ČD fandím). Pokud jezdit do Hevlína vlakem, tak snad výletní vlaky o víkendech ráno tam zpět a večer znova jako prodloužení nějakého Os ze Znojma, vyjde-li tak oběh, když ne, konec a zastavení osobní dopravy.
Vlakem bych ale rozhodně obsluhoval Znojmo-Břeclav a to bez přestupu spěšňákem a tlačil SŽDC aby trať upravila tak, abych to se zastavením v (Hodnonicích) Hrušovanech, Novosedlech - křižování, Mikulově a Valticích ujel za 50-55 minut. Je to 69 km, mělo by to jít. Až bude hotové tohle, dráty Brno - Jihlava, spojka z Brna do Jhlavy Města tak možná se zajímat o Hevlín - Laa.
A zastaveni trate vs zruseni? Ve stavu, v jakem jsou trate na "Znojemsku" je to podle mne totez. Pokud by se tam melo casem jezdit nejak "seriozneji", tak to stejne znamena uplne novou trat (dokonce asi i na uplne jinem miste, i kdyz tohle mozna neplati pro ten Hevlin)...
Syn: v tomto případě je to téměř synonymum zastavení provozu a zrušení tratě:-(
waszyn: to je o nabídce, snad se brzy dočkáme něčeho co je v Česko - Německém příhraničí, pak ta šance je velká.
znojmak: ja tomu rozumím, co píšeš...on člověk, co není ze Znojemska, tak tohle nepochopí;-)
Posejdon: obraty minutu, jízda 10. Hodina z Brna do Hrušovan není problém dosáhnout Sp vlakem, teď jede 71minut a to zastavuje v každý...a to nepočítám brzký zrychlení Střelice - Bno. Krumlováci by tě asi s tvojím smýšlení zežrali, asi to tady neznáš...nákladní doprava je v celý trase, takže žádný Rakšice a nic. Štěrkovna sama o sobě nic neposílá ani po silnici, pro štěrk si jezdí dopravci, který někdo objednal a jezdí se tam i vlakem. Zjevně nejsi zdejší, tak tohle nemůžeš posoudit.
kolo: můj osobní názor (nikomu ho nevnucuji) je, že kolo je od toho, aby se na něm jezdilo. Když budu chtít z Česka do Laa, tak dojdu vlakem do Hrušovan a ten kousek dojedu na kole.
kajak: V 810 jsem ještě vézt kajak neviděl.
ožralové ze sklípku: To že řidič odmítne vzít do busu kdejakého pobudu je naopak výhoda, narozdíl od vlaků ČD, ve kterých jezdí kde kdo :-(
Jenom se ještě někoho zeptám už jsou projednávány návrhy gvd 2009/2010??Posléze kdy se zveřejní?? děkuji za odpověď,
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










