Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.
Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.
Zdroj: ČT24

Poborskiii : jste si jistý, že náklady na údržbu na jeden lokomotivní / vozový km u 471 jsou nižsí než u 45x. A skutečně by 471 vydělávaly. A mají ČD zájem vydělávat ? Proč provozují ztrátová Pendolina ...
Myslím si, že by bylo taky správné odlišit cenu za vlakový km u staršího vozidla a vozidla novějšího. V podstatě obdoba koeficientu vozů různé kvality při vyrovnánce vozových kilometrů v mezistátním provozu (tzv. kevové km).
Otázka je, jak by se kraji zajídalo platit řekněmě 50 Kč za vlakový kilometr žabotlamu a 100 Kč za vlakový km ešusu. Žabotlam má běžné provozní náklady a údržbu, eventuálně odpisy z dílenské opravy, relativně minimální. Ešus má vyšši náklady, k tomu pořizovací odpisy. I náklady na dílenskou opravu u ešusu budou patrně vyšší než u žabotlamu.
Ono všechno má svůj rub a líc.
a to zda nakonec ten presun nevykompenzuje vetsi zajem o vikendove cesty vlakem...
protoze dnes (krome mensiny) uz lide nebudou jezdit vlakem jenom proto, ze je to vlak a prave vyssi vyuziti modernich vozu, je velmi dulezite pro ziskani zakazniku....
takze pokud si mame vybrat jestli bude nekde jezdit zaba nebo slon, tak si myslim, ze to stoji i za tu strojovou jizdu.... protoze to plno lidi prilaka a naopak zaba odradi...
a co rikate na kazdodeni nocni presun motoraku ze zdic do plzne a zpet?? to je jeste vetsi a nesmyslnejsi plytvani......
Asi by to taky slo, misto nekolika vlaku v patek vecer tam a nekolika v nedeli vecer zpet, ktere by mohli jet solo, se pojede dvojmo. Vsak vime, kolik jezdi vlaku nevytizenych. To se jako strojova jizda nevykaze a je "noha v nohave" nebo jak se to rika :)
Ekonomicky by to byl nesmysl opet.
Vosecek: 60 jich stacit nebude, ale nejake "vikendove" stojaky z KO nebo NBK by mohlo byt vyhodne prohnat na R.
Pak by existovala ekonomicka motivace k maximalnimu vytizeni 471, proti ktere by se zvazovaly naklady spocivajici ve zmenach obehu nebo Sv na jine trate.
No nevím, jestli by kritizoval Středočeský kraj existenci jednoho či dvou v noci jedoucích soupravových vlaků, když to pro něj znamená, že pojede-li, o víkendu nebudou šroty na relacích, kde jezdí v kladiva, a nebo moderní technika bude smrdět bez užitku někde a šroty budou místo toho jezdit.
Další věcí je prostá optimalizace oběhů, aby se prostě víc EJ sešlo večer nikoliv v NBK a KO, ale na v PHA.
A v téže době jsou v Praze nafutrovány 451/452. Já chápu, že je tady jistý "politický zájem" na tom, aby ty sopupravy jezdily – to jsem už jednou napsal, ale všechno má své limity.
Středočeský kraj může poukazovat na to, že "dráhy" si vozí prázdné soupravy sem a tam a to v konečném důsledku zvyšuje cenu vlakového km, který platí kraj za objednanou dopravu.
Ono taky záleží na tom, "kdo kde bydlí" ... a nebo tak podobně ...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











