..: CityElefantem z Prahy do Ostravy :..

971.025-2, Albrechtice u Českého Těšína, foto: Otmar Humplík Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.

Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.

Zdroj: ČT24


Miroslav Zikmund , Samir Lepara | 3.5.2009 (8:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 15      Zpráv na stránku:   
05.05.2009 (15:36)  
Chikatetsujin : organizační problém to je, protože ty žabotlamy jezdí především na trase Praha – Beroun a Benešov, zatímco do NBK a KO se jezdí z Masaryčky a Nové spojení znamená, že z trati HLN – Masaryčka (Hrabovka) zbyl akorát kilometrovník na Hrabovce, takže je třeba udělat přesun, což by se dalo zvládnout za nějakých 20 minut. Hlavní potíž je ovšem v tom, kde ten žabotlam vzít, protože všechny - ať na to koukám, jak koukám - v době, kdy by se měla provést ta výměna řádí jako černá ruka a tak to udělat nejde.

Poborskiii : jste si jistý, že náklady na údržbu na jeden lokomotivní / vozový km u 471 jsou nižsí než u 45x. A skutečně by 471 vydělávaly. A mají ČD zájem vydělávat ? Proč provozují ztrátová Pendolina ...

Myslím si, že by bylo taky správné odlišit cenu za vlakový km u staršího vozidla a vozidla novějšího. V podstatě obdoba koeficientu vozů různé kvality při vyrovnánce vozových kilometrů v mezistátním provozu (tzv. kevové km).
Otázka je, jak by se kraji zajídalo platit řekněmě 50 Kč za vlakový kilometr žabotlamu a 100 Kč za vlakový km ešusu. Žabotlam má běžné provozní náklady a údržbu, eventuálně odpisy z dílenské opravy, relativně minimální. Ešus má vyšši náklady, k tomu pořizovací odpisy. I náklady na dílenskou opravu u ešusu budou patrně vyšší než u žabotlamu.
Ono všechno má svůj rub a líc.
05.05.2009 (11:05)  
Nevím proč by to měl být takový organizační problém. Jestli je možnost někde nahradit na víkend žabotlam, rozhodně by se tak mělo učinit, protože stojící nová technika je opravdu nesmysl. Tak se prostě do NBK na posledním výkonu vydá žába a Elefant místo ní zůstane v Praze. V pondělí si to zase prohodí. A žádné soupravové jízdy nejsou.
registrovaný užívateľ Kakov 
05.05.2009 (9:57)  
a jeste bychom meli do debaty (zda ma smysl se strojove presouvat ci nokoliv) zapocitat dulezitou vec, na kterou se nekouka ani u CD a bohuzel ani u zeleznicnich fandu.....

a to zda nakonec ten presun nevykompenzuje vetsi zajem o vikendove cesty vlakem...

protoze dnes (krome mensiny) uz lide nebudou jezdit vlakem jenom proto, ze je to vlak a prave vyssi vyuziti modernich vozu, je velmi dulezite pro ziskani zakazniku....

takze pokud si mame vybrat jestli bude nekde jezdit zaba nebo slon, tak si myslim, ze to stoji i za tu strojovou jizdu.... protoze to plno lidi prilaka a naopak zaba odradi...

a co rikate na kazdodeni nocni presun motoraku ze zdic do plzne a zpet?? to je jeste vetsi a nesmyslnejsi plytvani......
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
05.05.2009 (8:23)  
Další věcí je prostá optimalizace oběhů, aby se prostě víc EJ sešlo večer nikoliv v NBK a KO, ale na v PHA
Asi by to taky slo, misto nekolika vlaku v patek vecer tam a nekolika v nedeli vecer zpet, ktere by mohli jet solo, se pojede dvojmo. Vsak vime, kolik jezdi vlaku nevytizenych. To se jako strojova jizda nevykaze a je "noha v nohave" nebo jak se to rika :)

Ekonomicky by to byl nesmysl opet.
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
05.05.2009 (8:20)  
MZ, Piii: taky me hned napadlo, zda neni ekonomicky vyhodnejsi ty Esusy hnat na ty vikendove vlaky strojove tam a a zpet. Na stroj se delajy odpisy a mely by si na sebe vydelavat, ale myslim, ze to tak neni. Kraj totiz km navic nezaplati a za provoz Elefantu nezaplati take extra "bonus". Takze dostane zaby, ktere svym provozem na provoz Elefantu vydelavaji (resp. platby na nej jsou nizke, takze take prodelavaji). Je to absurdni diky tomu, ze neexistuje v platbe kraje rozdil za nove a stare vozidlo a regionalka neni dofinancovana. Cili kazda zbytecna cesta cehokoliv jen prohlubuje ztratu.

Vosecek: 60 jich stacit nebude, ale nejake "vikendove" stojaky z KO nebo NBK by mohlo byt vyhodne prohnat na R.
05.05.2009 (8:13)  
Ekonomickym nesmyslem je cely tenhle Kocourkov. CD by samosebou mely dostavat ruzne sazby za sluzby poskytovane srotem vs. necim normalnim (tim myslim treba 471, ktera neni uplne cela pocmarana a funguje v ni klima a WC).

Pak by existovala ekonomicka motivace k maximalnimu vytizeni 471, proti ktere by se zvazovaly naklady spocivajici ve zmenach obehu nebo Sv na jine trate.
05.05.2009 (8:08)  
Poborskiii) Ekonomika je jako filozofie, takže si to pak každý může vykládat po svém. A toto je jasně modrý-okřídlený výklad efektivního využití vozového parku EJ...

No nevím, jestli by kritizoval Středočeský kraj existenci jednoho či dvou v noci jedoucích soupravových vlaků, když to pro něj znamená, že pojede-li, o víkendu nebudou šroty na relacích, kde jezdí v kladiva, a nebo moderní technika bude smrdět bez užitku někde a šroty budou místo toho jezdit.

Další věcí je prostá optimalizace oběhů, aby se prostě víc EJ sešlo večer nikoliv v NBK a KO, ale na v PHA.
05.05.2009 (0:28)  
A není spíš ekonomickým nesmyslem nechat stát (dva dny ze sedmi) jednotky za několik miliard místo toho, aby jezdily a tak vydělávaly?
05.05.2009 (0:22)  
xAnriO5: Nemyslím si, že po dodání všech tuším 60 kusů nějaké ešusy zbudou. Už jen to co jezdí do Benešova, to jsou snad samé žabotlamy ... A pak je spousta dalších míst, kde by se příměstská jednotka hodila, ale jezdí tam něco zastaralého.
04.05.2009 (23:25)  
Poborskiii : "x" počet nocujících ešusů v NBK nebo KO prostě jakákoli změna oběhů nevyřeší, protože je tam potřebujete na ráno. V sobotu a neděli prostě část vlaků nejede nebo jede jednoduše, tak jsou tam souprav odstaveny až do nejbližšího pracovního dne. Honit je strojově do Prahy jenom proto, aby mohly jezdit o víkendu kolem Prahy a v noci z neděle na pondělí zase hnát zpět je naprostý ekonomický nesmysl, příklad plýtvání, které je na tomto debatním serveru tak často zmiňováno. Absurditu tohoto "šafáření" zvýrazní situace, kdy "svátek" – tedy "křížková doprava" je uprostřed týdne, takže soupravy se vrátí strojově do Prahy, povozí se jeden den "kolem komína" a pak zase šupajdí strojově na "kladívkové vlaky" následující den.
A v téže době jsou v Praze nafutrovány 451/452. Já chápu, že je tady jistý "politický zájem" na tom, aby ty sopupravy jezdily – to jsem už jednou napsal, ale všechno má své limity.
Středočeský kraj může poukazovat na to, že "dráhy" si vozí prázdné soupravy sem a tam a to v konečném důsledku zvyšuje cenu vlakového km, který platí kraj za objednanou dopravu.
Ono taky záleží na tom, "kdo kde bydlí" ... a nebo tak podobně ...
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko