..: CityElefantem z Prahy do Ostravy :..

971.025-2, Albrechtice u Českého Těšína, foto: Otmar Humplík Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.

Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.

Zdroj: ČT24


Miroslav Zikmund , Samir Lepara | 3.5.2009 (8:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
04.05.2009 (22:53)  
Pikehead: ja byl hned od zacatku pro, myslim, ze to je dobry pokus.

Piii: rychliky v So-Ne nekam do Usti ci do DC jsou jedna vec, turnusove nasazeni na osobaky do Benesova a Berouna vec druha. Ja take preferuji tu druhou volbu, protoze se jedna o systemove nasazeni jednotky, kam patri, odstraneni 50 let starych vozidel, atp. Nasazeni na rychliky uvazuji stylem "kdyz 471 zbydou".
04.05.2009 (22:21)  
No, já zas doufám, že především nakreslí oběhy tak, aby začaly vozit (všechny) osobáky na Benešov a Beroun. Např. na Benešov je turnusová potřeba 14 jednotek v pracovní dny a 7 jednotek o víkendu, aktuálně pokryto pouze řadou 451/2 (o víkendu teoreticky i jedním ešusem), takže je co dohánět. Až pokryjou tohle, tak ať si něco pouští o víkendech na rychlíky. Když mají o víkendu údajně tolik přebytečných ešusů (odstavených v Nymburce), tak klidně můžou pokrýt ten Benešov. Ostatně předpokládám, že z toho důvodu se konají i ty zkoušky adheze na trati do Benešova a pokud dopadnou dobře, tak ešusy alou do Benešova.
04.05.2009 (22:16)  
Tak je skvele, ze tu vsichni rekli neco chytreho, nicmene nechapu, proc je proti teto jednorazove zkousce v nasazeni jednotky takovy masivni odpor a vsichni povazuji vedeni CD za idioty.

Urcite je mensi zlo sebrat 2x471 z negarantovaneho obehu na vyzkouseni tohodle nez sebrat nekolik Xmz kvuli Bohemian Train...
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
04.05.2009 (21:06)  
MZ: no to je fakt. Doufam, ze od noveho GVD nekdo nakresli obehy tak, ze 471 na rychlikach bude. Ale asi tezko :(
04.05.2009 (19:01)  
xAnri05 : hezky si tu teorizujeme – poslat EJ z Masaryčky do ÚL (fakticky strojově) by jistě šlo, jenže nejdříve byste je musel v té Praze mít. Takže nejdříve by se musely vrátit z Kolína nebo Nymburka do Prahy a pak jet do Ústí a navíc je tu otázka, čím je tam dostat, protože v noci žádný Os Praha – Ústí nejede.

Prostor pro zavazadla mezi opěradly byl používán na rakouském Transalpinu (4010), bežně ho mají švýcarské velkoprostory, Pendolina nevyjímaje. To je otázka typu použitých sedaček.

Zaměstnanci na ONJ byli polepováním neobyčejně nadšeni. Dotazy proč nebylo hlášení odpovídající hlášení by měly být zaslány "marketinkovým novátorům" a tiskovému mluvčímu, kteří nemají o praktickém provozu ani ponětí a neví co taková změna v konečném důsledku obnáší.
Pokud by to byli odpovědní pracovníci, tak by tohle podrobně zpracovali do zaváděcí DPS, jenže to by museli vědět, že se to neudělá z hodiny na hodinu ...
04.05.2009 (18:48)  
Týjo, ale jde o to, zdali se ten vlak nebude příliš často přeplnovat. Jinak, dobrý experiment, ale ČD by mohly možná něco dvoupatrového nakoupit od WESTbahnu, to by bylo super:)
04.05.2009 (15:51)  
Ano, jediný údaj co jsem našel na webu, byla kapacita celé soupravy, tak jsem to podělil třemi. V uvažovaném složení 2x671 + 4x vložák by se našlo nějaké to místo navíc, jelikož řidičák pobere méně kaštanů, tohle místo by ovšem padlo na zmiňovaný bar oddíl.
registrovaný užívateľ SYN 
04.05.2009 (15:27)  
Pavel Večeřa: ten údaj ešusu jste zřejmě určil jako průměr celé soupravy ne? Pak by to mělo být jak píšete, ale somtný vložák 071 má 134 míst (včetně sklapovacích) v hustotě která podle mě zhruba odpovídá tomu Bpee, Bmz má přecejen rozestupy o trochu větší, to se zase musí nechat.
04.05.2009 (15:01)  
Karel Kovářík: Špatně jsem Vás pochopil. Mluvil jsem obecně, neměl jsem na mysli v tomto posilový vlak Olše. Samozřejmě tento typ posilového vlaku úschovu během přepravy mít nemusí.

Pavel Večeřa: Uvažuju, že pod sedadlem budu vozit pravidelně koloběžku, :-).
04.05.2009 (14:53)  
Jo, to umístění zavazadel mezi sedadly je použitelný nápad. Třeba mě se taška na poličku nevešla, byla moc vysoká a tak putovala pod sedadlo, kde nikomu nezavazela.

Jinak k diskuzi klasika vs dvoupatro mě napadlo tohle:
Kupé Bmz = 66 pasažérů, velkoprostor Bpee = 78 pasažérů.
Ešus = 103 pasažérů na jeden vůz.

Jel jsem v emzetách, peečkách i v ešusu a pohodlí mi přišlo srovnatelné, jasně, že ešus by snesl lepší sedačky, ale máme-li se vydat cestou snížení požadavků na trakční energii, tak bych volil dvoupatro, jelikož při dané hmotnosti uveze nejvíc pasažérů.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko