Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.
Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.
Zdroj: ČT24

Piii: rychliky v So-Ne nekam do Usti ci do DC jsou jedna vec, turnusove nasazeni na osobaky do Benesova a Berouna vec druha. Ja take preferuji tu druhou volbu, protoze se jedna o systemove nasazeni jednotky, kam patri, odstraneni 50 let starych vozidel, atp. Nasazeni na rychliky uvazuji stylem "kdyz 471 zbydou".
Urcite je mensi zlo sebrat 2x471 z negarantovaneho obehu na vyzkouseni tohodle nez sebrat nekolik Xmz kvuli Bohemian Train...
Prostor pro zavazadla mezi opěradly byl používán na rakouském Transalpinu (4010), bežně ho mají švýcarské velkoprostory, Pendolina nevyjímaje. To je otázka typu použitých sedaček.
Zaměstnanci na ONJ byli polepováním neobyčejně nadšeni. Dotazy proč nebylo hlášení odpovídající hlášení by měly být zaslány "marketinkovým novátorům" a tiskovému mluvčímu, kteří nemají o praktickém provozu ani ponětí a neví co taková změna v konečném důsledku obnáší.
Pokud by to byli odpovědní pracovníci, tak by tohle podrobně zpracovali do zaváděcí DPS, jenže to by museli vědět, že se to neudělá z hodiny na hodinu ...
Pavel Večeřa: Uvažuju, že pod sedadlem budu vozit pravidelně koloběžku, :-).
Jinak k diskuzi klasika vs dvoupatro mě napadlo tohle:
Kupé Bmz = 66 pasažérů, velkoprostor Bpee = 78 pasažérů.
Ešus = 103 pasažérů na jeden vůz.
Jel jsem v emzetách, peečkách i v ešusu a pohodlí mi přišlo srovnatelné, jasně, že ešus by snesl lepší sedačky, ale máme-li se vydat cestou snížení požadavků na trakční energii, tak bych volil dvoupatro, jelikož při dané hmotnosti uveze nejvíc pasažérů.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











