..: CityElefantem z Prahy do Ostravy :..

971.025-2, Albrechtice u Českého Těšína, foto: Otmar Humplík Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.

Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.

Zdroj: ČT24


Miroslav Zikmund , Samir Lepara | 3.5.2009 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer SYN 
04.05.2009 (14:24)  
Karel Kovařík: Tak ohledně těch klasika vagonů + nová loko to byl víceméně takový nástřel, ve skutečnosti je to tak že nové loko potřebujeme víceméně bez debat, 380 jsou objednané takže tam je celkem jasno (pokud se osvěčí tak přiobjednat, snažit se vyjednat trochu lepší cenu), "klasických" Xmz si myslím že by se mělo ještě pár dokoupit aby nebyly tak natěsno bez rezervy na mezinárodní spoje, a domácí scénu posílit jednak už dlouho plánovanými Bimzy, dále pár rozumných reko a (uznávám že to je osobní "sen" či jak to nazvat) nějaké nové či zánovní DoSto vagony (dvoupatrové včetně řidičáku pro push-pull soupravy), v této souvislosti jsem byl celkem šokován když tu nedávno v článku o pořizování nových dvoupatrových souprav pro DB padla cena za nový dvoupatráč okolo 50MKč - to mi s ohledem na kapacitu příjde výborné, a je to novovýroba... Nesnažil bych se je nacpat všude ale takových 25% spojů u nás by mohly řešit úplně v pohodě. Jednotky bych nezavrhoval ale při jejich ceně se soustředil na to aby byly použity tam kde je to na ně "jako dělané"...
Registrierter Benutzer Kakov 
04.05.2009 (13:42)  
syn:
1) 675 verzus 380+vagony - jeste by se melo zavazit, zda kapacitne by 675 vysla stejne jako 380+vagony, obavam se (ale nemam to bohuzel proverene) ze pri stejne cene by 675 vedla kapacitne......
takze na ne moc dlouhe R,SP i IC s castymi obratkami a velkou vytizenosti by byla vhodnejsi 675 (vyssi kapacita+odpada preprahani), asi nekdo namitne 380+vagony+ridicak, ale to uz by byla cena navic (tj. kapacita -), takze asi by to chtelo prozkoumat jak by to bylo cenove provoz/investice

2) to se zavazadly mezi sedackama je super napad, to by se melo zavest jako zcela standardni....

3) take mate plnou pravdu, ze by to chtelo oddily+velkoprostor nakombinovat, ja osobne si vzdycvky radsi sednu do oddilu, abych mel soukromi, ale treba jedem muj kolega oddily primo nesnasi,
takze by take mel byt ve voze u 1.tridy standard pul/pul, v tom plne souhlasim, v podstate delat vozy jen velkoprostorove, znamena z urciteho pohledu vytvaret pro cestujici v 1.t horsi standard nez ve 2.t
Registrierter Benutzer Kakov 
04.05.2009 (13:28)  
zirecek: a myslite, ze zrovna spoj kery jede jednou tydne je pro reseni vasi situace nejak stezejni??
hlavni R,IC+EC by meli mit tuto sluzbu, to ano, pac ty ji potrebuji i pro CDKuryr a jine, ale prave se obavam, ze ty dva posilove z prahy na ostravu a zpet by to asi moc nevytrhli...
Registrierter Benutzer kubam 
04.05.2009 (12:47)  
SYN: jen zareaguju k poslednímu odstavci, maďarský velkoprostorový vozy to tak mívají s tím prostorem pro zavazadla mezi sedačkama "zády" k sobě. Takže to tak jde...
Registrierter Benutzer SYN 
04.05.2009 (11:59)  
Tak je to jak říká Zirecek, takové hodně nevyvážené, na jednu stranu několik výkonů realizovaných novými vozy a novými jednotkami a na druhé straně množství výkonů (na vlacích prakticky stejné kategorie!) realizovaných vozy a jednotkami o jednu až dvě kvalitativní třídy horšími. Kdyby se tak s tím dalo něco trochu udělat, buďto rovnoměrněji rozložit tu kvalitu nebo to aspoň nějak odlišit cenově, on si takový člověk co si zaplatí "jedničku" v AB350 skutečně musí připadat okraden o ten příplatek co zaplatil a tu kvalitu nedostal, těžko ho přesvědčíte že jindy zase může vydělat na "jedničce deklasované na dvojku" to málokdo bere že se to v horizontu měsíců zprůměruje...

Jinak já jsem se tu místy účastnil diskuze na téma vhodnosti/použitelnosti souprav řady x71 i na rychlíky, ale trochu jsem možná zapoměl zdůraznit jedno - určitě se to dá použít ale za půl miliardy je to trochu houby kšeft, přecejen za ty peníze momentálně vychází zhruba jedna nová 380 plus nějakých 6 Xmz což je přecejen trošku rozdíl...
Asi by to opravdu chtělo se hodně koncentrovat na to jak co nejefektivněji pořídit rozumnou kvalitu než několik šperků a ten zbytek trapný šrot.
I troška veřejné diskuze s odbornou veřejností by asi byla na místě koneckonců jde o obrovské investice z veřejných peněz které do toho tečou přes kolonku ZDO i přes triky ála odkup budov...

Pak mám ještě jednu věc co se tu letmo vyskytla ale moc diskuze na to téma jsem ještě neviděl - vnitřní uspořádání vozů zvláště oddíly vs. velkoprostory. Je docela zajímavé jak při pořizování nových vozů (a tam je asi největší volnost výběru, když už se to nově vyrábí tak si lze vymyslet téměř cokoliv) se u Xmz pozruhodně rozdělilo provedení podle třídy - všechny jedničky (pokud vím) jsou velkoprostorové Ampz kdežto všechny dvojky jsou oddílové Bmz. U rekonstrukcí už to není tak jednoznačné, vyskytují se všechny kombinace, ale celkově bych řekl že mírně vedou velkoprostory.
Já osobně s tím nemám problém, ale tak nějak mi připadá že obzvláště cestující první třídy by nezřídka uvítali víc soukromí které poskytují oddíly, taky by se dalo spekulovat o tom že oddíly umožní mírně odlišné nastavení "vnitřního klimatu" atd. tak je mi tento vývoj trošku těžko pochopitelný. Nebylo by třeba univerzálně nejvhodnější mít "jedničky" (kde se dá obvykle předpokládat řazení pouze jednoho vozu této třídy takže to nejde nakombinovat ani při nejlepší vůli) v provedení "napůl" (jako bývaly např. některé Bee na Brněnském Draku koncem 90tých let) tj. s polovinou oddílovou a polovinou velkoprostorovou? Tak by si mohl cestující vybrat...
Naopak "dvojek" je v sestavě vždy víc tam se to dá (když je z čeho vybírat) nakombinovat řazením vozů různého provedení. Bylo by fajn kdyby byly vždy přítomny oba druhy.

A pak ještě maličkost k zavazadlům a odkládacímu prostoru - nebylo by dobré u velkoprostorů využít na odkládání zavazadel mimo jiné též místa kde jsou postaveny sedačky "zády k sobě"? Mě připadá že kdyby se tam přidalo občas takových 20cm odstupu tak díky přirozenému sklonu opěradla by vznikl prostor pro zaparkování docela slušně velkého "troleje" nebo něčeho podobného, a to ne kdesi vzadu ale přímo u sedadla na kterém sedím, a docela dobře by to i drželo nikde nepoletovalo... Navíc kdyby zavazadla nebyla přítomna mohlo by se místo možná využít k většímu sklopení opěráku... fungovalo by to?
04.05.2009 (11:34)  
Karel Kovářík: To já (cyklista) si třeba trochu stěžuji, že na drtivé většině IC/EC Pha-Ova není možné kolo vozit. Je třeba jet rychlíky Pha-Valašsko. Když pak chcete s kolem jet někam mimo hlavní tah a přestoupit, je to jízda na celý den; ale jsem rád, že vůbec jedu, :-)).
Registrierter Benutzer Kakov 
04.05.2009 (10:21)  
k 675

nahodou me by se to velice libilo, v provedeni CD a za soucasne situace to asi je nerealne, ale verte ze vetsina nezeleznicaru by takovou soupravou jela radsi nez muzejnim vlackem slozenym z B
Registrierter Benutzer Kakov 
04.05.2009 (10:16)  
k uschove zavazadel behem prepravy....
myslite ze na posilovem rychliku je nutná?????
co ja pozoruji, tak vetsinou ji nikdo nevyuziva, akorat v lete cyklisti, takze kdyby kazdy dopredu vedel ze nebude, tak bych v absenci nevidel problem
;-)

konec koncu, IC leos janacek, a zapadni EC ji taky nevozej a nejak si nikdo na to nestezuje....
04.05.2009 (9:52)  
Když jsme u těch zavazadel v uličce, podobný problém je i na trati Dresden - Nürnberg, kde "Fernverkehr" zajišťuje dvojice RegioSwingerů (dost dlouhé rameno, zvlášť když si člověk nesedne). Všechny naklápěcí vlaky mají nad sedadly málo místa už z principu. Na konci vozu bývají police (jako u ČD 680), ale komu se chce tam ten kufr nechávat, že...
04.05.2009 (6:53)  
Je to kvalitativní skok. Avšak když se na to podíváme z jakéhosi profesionálního, dopravního hlediska, tak tu máme firmu ČD, a.s., která je schopna prohánět na jednom rameni v kategorii EC vozy řady B a na tomtéž rameni prohánět v kategorii R moderní osobní jednotku. Tahle jednotka svým náskokem před vozy B samozřejmě kladně upoutá a nadchne cestující, avšak jednotka v tomto podání není na dálkovou dopravu určena. Myslím si, že by bylo už vhodnější dát je na nějaký Sp či R, které na své trase jede místy jako Os.
A otázka GŘ ČD, jak na to reagují cestující? :-D Vždyť tuhle otázku si dokáži zodpovědět i bez těchto testů. Na mě to působí celkově spíše neprofesionálně.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko