..: Pars dodá 68 vylepšených jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Praha/Šumperk – Vítězem nedávno vyhlášeného výběrového řízení Českých drah na dodávku 68 modernizovaných, částečně nízkopodlažních motorových jednotek se stal šumperský Pars. Ten také vyhrál kontrakt na dalších 17 řídicích vozů řady 954. Obě dodávky mají být dokončeny do konce roku 2010; Pars byl jediný, kdo se do výběrových řízení přihlásil.

Rekonstruované jednotky, které dodá Pars v počtu 68 kusů, budou i nadále označeny jako řada 814-914 Regionova. Doznají však mnoha technických změn a funkčních, zejména:

  • nižší hlučnost uvnitř vozidla minimálně o 2 dB
  • nižší celková hlučnost jednotky
  • výkonnější topení s přesným řízením teploty v oddíle pro cestující
  • tabule informačního systému v LED provedení
  • nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnosti
  • v nízkopodlažním oddíle přibudou závěsné háky pro jízdní kola
  • o 50 % výkonnější klimatizace stanovišť strojvedoucích s delší životností a možností "ofuku" bočních stahovacích oken včetně regulace množství vzduchu foukaného na nohy strojvedoucího
  • náhrada běžné šroubovky mezi vozy za šroubovku pevnou
  • změna mechanického ovládání kompresoru za elektrické
  • dosazení moderního systému mazání okolků
  • nové pískování dle norem TSI

Většina těchto změn odstraňuje největší nedostatky původního provedení sériových modernizací jednotek Regionova a je otázkou, zda-li se některé z těchto změn nebudou aplikovat zpětně i na již provozované soupravy z první série.

Nové jednotky a řídicí vozy na cestě

Nová motorová jednotka Pars nova, foto: EightyFourDle ředitele Odboru kolejových vozidel ČD Rostislava Nováka by na modernizace motorových vozů a dodávky Regionov měly plynule navázat další kontrakty na nové motorové vozy. Již v současnosti probíhá výběrové řízení na pronájem osmi nových motorových nízkopodlažních jednotek na 6 let, kde je jedním z nepsaných favoritů Desiro Classic od Siemens Mobility. Nedávno však také i Pars prezentoval svoji snahu vyvinout zcela novou motorovou jednotku, kterou by rád uplatnil nejen na českém trhu.

Kromě dodávky 68 kusů motorových jednotek podepsaly České dráhy s Parsem také smlouvu na dodávku dalších 17 kusů řídicích vozů řady 954.2 s první třídou. Tyto vozy umožňují spolu s motorovými a vloženými vozy řad 854, 843, 842, 054, 056, 043 a řídicích vozů 943 vytvářet vratné soupravy umožňující rychlé obraty v koncových popřípadě úvraťových stanicích. Dráhy také nedávno vypsaly výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro závislou trakci řady 961, jejichž dodavatel zatím není znám.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 28.5.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 19      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
30.05.2009 (21:25)  
happy - MENE energeticky narocna doprava? Takze pokud mam nejakej vlak co bere 30 na 100 (a ujede 50) a k tomu autobus co bude 45 na 100 (ale ujede jen 30), tak je vlak energeticky vyhodnejsi?
Jako tohle je priklad (urcite to nekde muze byt vlakem i kratsi - trba Brno-Blansko mozna), ale ze ma vlak mensi valivy odpor neznamena absolutne nic... Bych to prirovnal ke golfu - jeden hrac ma drive 270 metru, druhej 180. Jako je fajn, ze ten prvni je nadherne dlouhej, ale co z toho kdyz ma micek 30 metru v hloubi lesa...
Argumentovat u energenticke vyhodnosti valivym odporem mi prijde jako rict "mam delsi drive, jsem lepsi hrac"...

GoRingo - jako MOC dekuji! Ja teda nechtel nejakej suprslozitej vzorec, mne stacilo neco na zpusob - jeden kilak regionovy stoji 30 korun, jeden kilometr "elektricke RN" stoji 20 korun. Zadna veda:-)
Ta cisla, co tam jsou maji jeden zasadni problem - ja absolutne nezpochybnuji, ze velka mnozstvi ma smysl vozit vlakem. Slo mi ale hlavne o srovnavani "malych dodavek". Ono neni nahodou, ze vyhralo metro - asi jako jedine jezdi "porad" plne a jsou v nem stovky lidi. Kdyby v nem jezdilo jen 15 lidi, tak uz je to o necem jinym...
BTW - co je hodne zajimavy je srovnani autobusu a IAD - obvykle se rika, ze autobusy jsou mnohem "uspornejsi" nez IAD a pritom to vyslo vicemene stejne.

SYN - ano, sohlasim s tim, ze ty tabulky jsou "pokrivene" tim, ze elektricke prostredky jsou obecne vetsi... Bych to prirovnal k jednomu obchodu, kde prodavaji po kusech a druhy prodava po lotech. Ano, ten druhy bude na jednotku levnejsi, ale pokud nepotrebuju 100 kusu, tak je levnejsi ten drazsi...
registrovaný uživatel lbc 
30.05.2009 (20:00)  
Dobrý večer pánové.
Ještě jednou napíši stručný názor na tuto jednotku.
Ona by ta 814 stačila na regionální tratě s rychlostí do 80 km h. Škoda jen, že se skutečně nedomyslelo, jak problém špatné adheze eliminovat. I kdyby to mělo stát více peněz. Jednotka přeci má jezdit dalších x let. Skutečně se domnívám, že v tomto případě je polovičatá práce na houby. A navíc tento problém bude za špatných adhezních podmínek nejen ve stoupání dělat x let problémy. Bude se to prodražovat. Chápu , že k prokluzu by za určitých podmínek docházelo stejně , ale tohle je ,,fušerácky´´ zbytečný luxus.
registrovaný uživatel bilas 
30.05.2009 (19:33)  
happy: Průměrná spotřeba jednoho konkrétního Conecta, na konkrétní trase je okolo 36 litrů. Může se to zdát dost, ale vzhledem k tomu že staví na každém rohu a těch rozjezdů je opravdu hodně bych to neviděl zas tak černě. Na druhou stranu pokud opravdu šukafon bere 30 litrů na sto, osobní doprava neplatí poplatek za DC a v tý 810 je kasička (třeba trať Humpolec - HB), tak nechápu proč je ten lokálkovej vlak o tolik dražší, že se vyplatí ho zrušit a zavést místo něj bus...
30.05.2009 (19:04)  
DJ : Ale Desira jsou lepší než RegioNovy.
registrovaný uživatel messah 
30.05.2009 (15:21)  
GoRingo: zajímavé, že ve studii prezentované v technickém týdeníku mají trochu jiné výsledky: http://www.technickytydenik.cz/detail.php?action=show&id=4084&mark=spot%F8eba%20energie%20v%20doprav%EC
jinak kdysi byl v papírové verzi TT jeden velice pěkný článek na toto téma, a tam byly ještě trochu jiné výsledky. Tam vlak vedl úplně s přehledem, ale nevím, jestli tam nebylo započítáno ještě něco jiného.
možná je to tohle: http://www.technickytydenik.cz/detail.php?action=show&id=4331&mark=doprava ale bohužel v elektronické verzi u toho asi nejsou ty tabulky
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
30.05.2009 (14:48)  
myslim že se tomu řiká kynetická energie...ale prosím neukamenujte mě tu...
registrovaný uživatel SYN 
30.05.2009 (14:47)  
GoRingo: dost zajimave udaje, hodne prostudovani. Pozoruhodne jak treba v MHD neprokazuje kombinace kolo-kolejnice zadne zvlastni zvyseni efektivity nez guma-asfalt, rozdil na urovni +25% pro tramvaje musi primarne vyplyvat z vetsi kapacity prumerne tramvaje oproti trolejbusu. Taky dost zajimave jak u motorove nakladni trakce je na tom hur zeleznice nez automobilova nakladni...
Spousta prostoru pro interpretaci takovych udaju.
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
30.05.2009 (14:46)  
přesně tak...když vemu takovou pěknou 12t vážící karosu +musim do ní naložit ještě 48t aby vážila stejně jak šukafon RN. představuji si rovinku se sklonem 5promile a vredle souběžně trať nemusí to být bezstyková kolej a nechám je volnoběžně rozjet a schvákně by mě zajímalo kdo z vás si myslí že karosa dojede dál....a když pak oba prostředky zaství kolik nafty musí projet karosa aby dojela až k šukafonu?? co vy ekologové...
registrovaný uživatel DJ 
30.05.2009 (14:27)  
Sandik: No ale jaké vozidlo má nižší spotřebu než 810? Další vozidla jako 842, 843 nebo 854 dost těžko, vždyť mají vyšší hmotnost, a ta se spotřebou dost souvisí.
registrovaný uživatel Sandik 
30.05.2009 (13:22)  
DJ: Pokud má konkrétně 810 větší spotřebu než bus, tak je to samozřejmě docela faux pas (mimochodem další důvod pro urychlené odstranění těchto jednotek z běžného provozu), ale nelze z toho vyvozovat nějaké paušální závěry. A pokud jde o to otrávení, tak to byl samozřejmě vtip.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko