Praha/Šumperk – Vítězem nedávno vyhlášeného výběrového řízení Českých drah na dodávku 68 modernizovaných, částečně nízkopodlažních motorových jednotek se stal šumperský Pars. Ten také vyhrál kontrakt na dalších 17 řídicích vozů řady 954. Obě dodávky mají být dokončeny do konce roku 2010; Pars byl jediný, kdo se do výběrových řízení přihlásil.
Rekonstruované jednotky, které dodá Pars v počtu 68 kusů, budou i nadále označeny jako řada 814-914 Regionova. Doznají však mnoha technických změn a funkčních, zejména:
- nižší hlučnost uvnitř vozidla minimálně o 2 dB
- nižší celková hlučnost jednotky
- výkonnější topení s přesným řízením teploty v oddíle pro cestující
- tabule informačního systému v LED provedení
- nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnosti
- v nízkopodlažním oddíle přibudou závěsné háky pro jízdní kola
- o 50 % výkonnější klimatizace stanovišť strojvedoucích s delší životností a možností "ofuku" bočních stahovacích oken včetně regulace množství vzduchu foukaného na nohy strojvedoucího
- náhrada běžné šroubovky mezi vozy za šroubovku pevnou
- změna mechanického ovládání kompresoru za elektrické
- dosazení moderního systému mazání okolků
- nové pískování dle norem TSI
Většina těchto změn odstraňuje největší nedostatky původního provedení sériových modernizací jednotek Regionova a je otázkou, zda-li se některé z těchto změn nebudou aplikovat zpětně i na již provozované soupravy z první série.
Nové jednotky a řídicí vozy na cestě
Dle ředitele Odboru kolejových vozidel ČD Rostislava Nováka by na modernizace motorových vozů a dodávky Regionov měly plynule navázat další kontrakty na nové motorové vozy. Již v současnosti probíhá výběrové řízení na pronájem osmi nových motorových nízkopodlažních jednotek na 6 let, kde je jedním z nepsaných favoritů Desiro Classic od Siemens Mobility. Nedávno však také i Pars prezentoval svoji snahu vyvinout zcela novou motorovou jednotku, kterou by rád uplatnil nejen na českém trhu.
Kromě dodávky 68 kusů motorových jednotek podepsaly České dráhy s Parsem také smlouvu na dodávku dalších 17 kusů řídicích vozů řady 954.2 s první třídou. Tyto vozy umožňují spolu s motorovými a vloženými vozy řad 854, 843, 842, 054, 056, 043 a řídicích vozů 943 vytvářet vratné soupravy umožňující rychlé obraty v koncových popřípadě úvraťových stanicích. Dráhy také nedávno vypsaly výběrové řízení na dodávku řídicích vozů pro závislou trakci řady 961, jejichž dodavatel zatím není znám.
Zdroj: České dráhy

Ta fixní suma je vztažena k hrtkm!! A to sakra rozdíl je, jestli jede souprava o 140 t a nebo o 70 t.
prosim dej nejaky duvod, proc ma nekde smysl vlak, pokud ma vyssi spotrebu nez autobus? At uvedes cokoliv, tak kam se podela ekologie
Třeba rychlost. Příklad z Vysočiny. Solo šukafon za cca 30l na 100km bez Eura nebo obdobně RN s Eurem průměrnou cestovní rychlostí 45 km/h nebo turecký Mercedes Connecto s spotřebou 45 l na 100km (s Eurem) s cestovní rychlostí 35 km/h?? POkud se Vám čísla spotřeby Connecta nezdají, odkáži vás na K report na uživatele Boblick, který se v autobusové branži pohybuje.
http://www.ekolist.cz/nazor.shtml?sh_itm=bdfe883f31d066abd393603f87d2539c
Jenomze pokud budu mit dve auta, jejichz jediny dva rozdily budou ty, ze jedno bude mit gumy z traktoru a spotrebu 3 na sto a druhy bude mit nejlepsi Pirelli a spotrebu 7, tak nevim, jestli zivotnimu prostredi pomuzu tim, ze budu jezdit na tech zavodnich...
Aneb jak pise DJ - minimalni valivej odpor je celkem k hovnu, pokud je nedilnou soucasti i vetsi spotreba...
BTW - fakt nikdo nedokaze rict, jak je to s naklady na stejnou soupravou na diesel vs elektriku?
Jen tak na okraj - Plynem CO2 (oxid uhličitý) se zřejmě neotráví, na rozdíl od CO (oxid uhelnatý) nejde o jedovatý plyn. ;-)
Příjde vám 27.6.2007 nedávno?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











