..: RegioJet představil nabídku na provoz vlaků :..

RegioJet, foto: MGPraha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.

Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.

Vedení spol. Railjet představuje nabídku podanou mdčr, foto: Vítek_VProvozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.

3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek

  1. soubor; stanovený MDČR
    • Praha — Chomutov — Cheb
    • Praha — Děčín
    • Kolín — Ústí nad Labem
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 443 km
    • počet spojů: 60
  2. soubor
    • Praha — České budějovice
    • Brno — Bohumín
    • Brno — Česká Třebová — Praha
    • Brno — Havlíčkův Brod — Praha
    • Brno — Břeclav — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 1056 km
    • počet spojů: 134
  3. soubor; spíše regionálního charakteru
    • Liberec — Ústí nad Labem
    • Praha — Tanvald
    • Kolín — Rumburk
    • Praha — Rakovník
    • Praha — Písek — České Budějovice
    • Ostrava — Jeseník
    • Ostrava — Krnov — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
    • délka: 873 km
    • počet spojů: 97

Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.

Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK


Vítek_V | 15.6.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
15.06.2009 (21:52)  
DJ: Stejně tak si ty busy může najmout RegioJet.... o tom ale RJ nemluvili, tudiz opet placaj nesmysly, planovanou vyluku nepovazuji za mimoradnost
15.06.2009 (21:51)  
Já Jančurovi a všem kolem FANDIM. Těžko může mít za sebou úspěšné projekty na dráze, když jej tam zatím nepustili. Autobusy mu jezdí (a jak jsem se dověděl i na výlukách ČD) velmi dobře. A proč by se nepustil do zákaznických karet, když mu v busech fungují velmi úspěšně? Každá fa. má něco a pokud budu mít dražší lístek ČD a ve žlutém mi jej uznají... Proč ne? O režíjkách samozřejmě není řeč. Ty nemají ani noví lidi v Cargu.
15.06.2009 (21:51)  
Jinak mě docela zarazilo to vyjádření mluvčího ČD. Domnívám se, že s penězi, které jsou každý rok nalévány do ČD, se některé věci dělají snáze. A to, že zatím žádný dopravce nevstoupil na linku Praha-Ostrava je bohužel vinou ČD, které si prostě můžou dovolit diktovat podmínky a to jednak přednostním udělením dopravní cesty a v případě konkurence i dumpingovými cenami...
15.06.2009 (21:48)  
DJ: nemyslím, že by SA měla dost volných vozů pro nasazování na výluky. Jednak autobus něco stojí a musí si na sebe vydělat a proto musí furt jezdit a za druhé podle mě mají pár nahradních vozůpro případy poruch... spíš si myslím, že to budou řešit jak čd. Najmutím vozůod lokálních dopravců
15.06.2009 (21:45)  
Ja myslim ze ČD pořádnou konkurenci potřebují... jako rpase drbání... ať už to bude SA nebo kdokoliv jiný...
registrovaný uživatel DJ 
15.06.2009 (21:45)  
KK: Stejně tak si ty busy může najmout RegioJet (když by šlo o neplánované nasazení NAD, v případě předem plánované výluky se flotila busů SA jistě využije).
15.06.2009 (21:44)  
No přijde mi, že tady jsou dvě možné cesty vývoje:

1. vše necháme jednomu dopravci a tomu budeme platit paušální cenu/km. Výhodou jsou relativně nižší administrativní náklady, nevýhodou potom to, že nevíme, které linky kolik stojí. A dopravce ve státních rukou navíc nic nenutí, aby to věděl alespoň on...
2. budeme tu mít systém, kde budeme mít vyčísleny náklady na jednotlivé linky a podle toho bude MD postupovat při objednávkách. Výhody a nevýhody jsou přesně opačné jako v prvním případě...
Nevím proč, ale druhá varianta mi přijde lepší.

Když vidím ty ceny, vypadá to, že se jedná o požadovanou dotaci, tedy náklady minus tržby. Přijde mi ovšem divné, že ty rozdíly mezi linkami jsou tak nízké, protože obsazenost jednotlivých linek se výrazně liší...
registrovaný uživatel kevin 
15.06.2009 (21:43)  
Jeden soubor by to chtělo...
registrovaný uživatel Kakov 
15.06.2009 (21:42)  
Tlapa: sam jste popsal hlavni problem ceske liberalizace Prodej jízdenek zajišťuje správa provozu a cest a vyrovnáním jízdného údajně nejsou problémy., protoze o necem takovem nikdo kompetentni nerekl ani slovo, kdyby se neco takoveho udelalo, pak by sitovy efekt byl zachovan i pri x soukromnicich, a sitovy efekt je prinosem pro nesotousi cestujici


Martin Š.: žluté busy rozhodně ve vnitro dopravě nejlevnější nejsou!!

DJ: CD si najmou mistniho dopravce (pokud to lze) tzn. nahradni bus bude k dispozici mnohem rychleji, nez kdyz budu hnat busy pres pul CR, jenom proto, aby byly zlute (vsak tvrdi, ze budou spolupracovat s SA)

Jakub Gregor: me CD nechali pred mesicem cekat v Blansku cca. 40 minut
registrovaný uživatel DJ 
15.06.2009 (21:35)  
xAnri05: Železniční dopravu můžou zničit různé faktory, ale že by to byla zrovna existence více dopravců a jejich zákaznických karet?

No ale jinak se mi to taky nezdá, že by chtěl i Radim blbnout taky s nějakýma kartama (anebo že by tím občasný/pravidelný zákazník myslel spíš jednotlivé/časové jízdenky? O nějaké kartě tu zmínku nevidím)...

Ušetřené peníze, co by levnější dopravce přinesl, se dají buď SYSTÉMOVĚ poskytnout jako příspěvek na regionálku, anebo se dá spojení na těchto rychlíkových trasách zlepšovat. Možností je víc, ale hlavně - už by bylo daleko jasnější, jaké jsou na kterých trasách tržby, a to je jen dobře.
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko