..: RegioJet představil nabídku na provoz vlaků :..

RegioJet, foto: MGPraha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.

Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.

Vedení spol. Railjet představuje nabídku podanou mdčr, foto: Vítek_VProvozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.

3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek

  1. soubor; stanovený MDČR
    • Praha — Chomutov — Cheb
    • Praha — Děčín
    • Kolín — Ústí nad Labem
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 443 km
    • počet spojů: 60
  2. soubor
    • Praha — České budějovice
    • Brno — Bohumín
    • Brno — Česká Třebová — Praha
    • Brno — Havlíčkův Brod — Praha
    • Brno — Břeclav — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 1056 km
    • počet spojů: 134
  3. soubor; spíše regionálního charakteru
    • Liberec — Ústí nad Labem
    • Praha — Tanvald
    • Kolín — Rumburk
    • Praha — Rakovník
    • Praha — Písek — České Budějovice
    • Ostrava — Jeseník
    • Ostrava — Krnov — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
    • délka: 873 km
    • počet spojů: 97

Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.

Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK


Vítek_V | 15.6.2009 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 22      Zpráv na stránku:   
16.06.2009 (7:44)  
K nasazení desir asi tolik, že první "desirová" linka Praha - Písek - Budějovice praská teď v létě o víkendech ve švech a občas je posílena o třetí vagon, což desiro nemůže ani náhodou - možná by splašily ČD na připřáhnutí někde regionovu :-)
A co se týká SA a další konkurence, tak pokud bude chtít (zrovna teď spíše expanze SA stagnuje) budou drahám konkurovat i bez vstupu na koleje a vyzobou ty nejlepší tedy nejdelší relace, zatímco na dráhy zbydou mezistanice, které budou dosypávat jako ZDO..
16.06.2009 (5:03)  
Jestli někdo Jančuru na koleje pustí, tak si můžeme klidně nechat zdát o nějakém systému železniční dopravy a rovnou se rozlučte s veškerými návaznostmi a přestupy o tarifní návaznosti ani nemluvě.
ČD v současné podobě není výhra, je to spíš ostuda, ale pořád to je globální dopravce, který v té síti má jakž takž něco, co se systémem dá nazvat. Z této pasti vede jediná cesta, nákup pořádných vozidel státem (případně kraji) a pak následný pronájem soukromým dopravcům za podmínek nastavených tak, aby byl dodržen jednotný síťový charakter železnice. Celosíťově zkoordinovat dálkovou dopravu, regionálně zkoordinovat místní dopravu. Zredukovat to tam, kde je výhodnější autobus, naopak preferovat tam, kde je silniční doprava méně spolehlivá. Jenže o tom si můžeme leda zdát.
16.06.2009 (1:49)  
Desira ML na dlhších trasách by som sa vôbec nebál - sedeli sme v tom na InnoTranse a i keď to bola regionálna úprava pre dopravcu MittelrheinBahn, úplne v pohode by som si v tom vedel predstaviť 2-3hodinovú cestu - teda hlavne po dnešku, čo som si mohol užiť AB350 na rýchliku. S úpravou interiéru pre dlhšie trasy nie je problém, aby Desiro ML bolo pohodovým vozidlom.
Registrierter Benutzer José 
16.06.2009 (1:26)  
Držím palce.. Ať už ten nejmenovaný moloch někdo vyžene.
Registrierter Benutzer PES38 
16.06.2009 (0:41)  
Zatím mu nevěřím ani nos mezi očima. Až vyjede, smeknu klobouk...
16.06.2009 (0:18)  
xAnri05:Interregio znamená meziregionální, takže to je myslím na zvolené tratě vhodné. Samozřejmě ne na spojení Praha - Ostrava apod. Taky nezpomínejme, že ve srovnání se šroty ČD je i obyčejné "lokálkové" Desiro nebe a dudy. :)

Jinak samy ČD nedávno nasadily Elefanta na delší trasu a většina lidí si to pochvalovala.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
16.06.2009 (0:04)  
Cestujici: It enables the operators to implement new, innovative traffic concepts in commuter, regional and Interregio traffic.
Presne tak, vzdyt to je na osobaky a primestskou dopravu. V tom nema clovek 2,3,4h sedet nekam do Chebu ci do Brna. Na 1/2 planovanych relaci je to zcela nekoncepcni vozidlo.

Mates111: Penize.
Jiste, ale ministerstvo to chtit klidne muze. Tezko bude davat bez toho zakazku firme, ktera ma 3 zamestnance a 2 zkrachovane projekty.
15.06.2009 (23:46)  
Ještě pro rýpaly a šotouše, kterým se nelíbí nasazení Desira. Tady je brožura Desira ML, které chce nasadit Jančura na část tratí:
www.siemens.pl/upload/images/TS-Desiro%20ML.pdf

(Teď očekávám poznámky o sezení jako v autobuse, nedostatku místa pro nohy apod.:) )
15.06.2009 (23:28)  
xAnri05: Peníze.

Na druhou stranu těch výběrových řízení bylo zatím tak málo, že vše o čem se tu bavíme je většinou v teoretické rovině...
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
15.06.2009 (23:21)  
Mates111: ale těžko můžete chtít, aby při výběrových řízeních podávali nabídku dopravci, kteří budou mít už v tu dobu schválená vozidla.
A proc?
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko