Praha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.
Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.
Provozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.
3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek
- soubor; stanovený MDČR
- Praha — Chomutov — Cheb
- Praha — Děčín
- Kolín — Ústí nad Labem
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 443 km
- počet spojů: 60
- soubor
- Praha — České budějovice
- Brno — Bohumín
- Brno — Česká Třebová — Praha
- Brno — Havlíčkův Brod — Praha
- Brno — Břeclav — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 1056 km
- počet spojů: 134
- soubor; spíše regionálního charakteru
- Liberec — Ústí nad Labem
- Praha — Tanvald
- Kolín — Rumburk
- Praha — Rakovník
- Praha — Písek — České Budějovice
- Ostrava — Jeseník
- Ostrava — Krnov — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
- délka: 873 km
- počet spojů: 97
Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.
Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK

Jestli ma Jancura dostatecne zajisteny financovani souprav, tak predpokladam, ze pocita i s financovanim procesu schvalovani (anebo je dohodnutej se Siemensem, ze to zaplati oni - aspon by pak Desiro ML melo na siti SZDC status "schvaleno", potom je moznost nabidnout ho dalsim, potencialnim dopravucm (zatim utopie), přip. CD, nebo ho sem nechat zajizdet pres hranice).
Přece jenom proces schvalování něco stojí a nemůže si je dovolit někdo, kdo nedostal zatím od státu ani korunu naproti tomu ČD si to dovolit mohou...
Nasadi dlouhodobou NAD se svymi zlutymi busy, ktere se zde casem stanou stalou linkou, nahrazujici dalkovou zeleznicni dopravu? Jen jestli tohle neni zamer...
A tim, ze "zlutak" jeste nepochopil, co je to Skoda lobby, kdyz posazuje zahranicni vozidla, ukazuje, ze vazne nevi, ktera bije :(
Turbik (21.57): dekui za upresneni, moje chyba, ze jsem si nevyhledal a neprecetl letak...
Anebo se bude dalších 15 let jezdit s koženkami a obstarožními vozy?
A když by náhodou ta výběrka vyhrál Jančura, čímž by se půlka deponovací kapacity ČD stala zbytečnou, tak ČD tu půlku depa radši zbourají, než aby to za dobrou cenu Jančurovi prodali, že.
bude zajištěna výhradně prostřednictvím
luxusních autobusů flotily STUDENT AGENCY."
To jen tak pro upřesnění :-)
Na "nábřeží" to vyřeší celkem jednoduše ... Vypíší co nejrychleji výběrové řízení na 15 let se začátkem platnosti v prosinci 2010 s tím, že dopravce musí mít při podání přihlášky v prosinci 2009 (vyhodnocení se provede v březnu 2010, tak aby dopravce stihl požádat ve lhůtě 8 měsíců o přidělení kapacity dráhy) - k dispozici vozidla schválená pro provoz na síti SŽDC, což "žlutý pán" nemůže stihnout.
I kdyby teoreticky stihl mít schválené vozidlo, tak s velkou pravděpodobností prostě nebude mít s těmi vozidly kde parkovat a provádět údržbu ... To může být také jedna z podmínek. Pokud by v březnu 2010 vyhrál, tak do prosince 2010 mu těžko někdo potřebný počet vozidel vyrobí. Stejně tak se za 8 měsíců nestihne tak rozsáhlá investice jako vybudování několika dep, čemuž musí předcházet proces EIA.
Celostátní tarifní svaz je "revoluční" myšlenka, která by leccos vyřešila.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











