Praha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.
Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.
Provozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.
3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek
- soubor; stanovený MDČR
- Praha — Chomutov — Cheb
- Praha — Děčín
- Kolín — Ústí nad Labem
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 443 km
- počet spojů: 60
- soubor
- Praha — České budějovice
- Brno — Bohumín
- Brno — Česká Třebová — Praha
- Brno — Havlíčkův Brod — Praha
- Brno — Břeclav — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 1056 km
- počet spojů: 134
- soubor; spíše regionálního charakteru
- Liberec — Ústí nad Labem
- Praha — Tanvald
- Kolín — Rumburk
- Praha — Rakovník
- Praha — Písek — České Budějovice
- Ostrava — Jeseník
- Ostrava — Krnov — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
- délka: 873 km
- počet spojů: 97
Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.
Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK

To je sice pravda, ale pokud se nemýlím, tak projekt HighJet měl být také bez dotací. Na druhou stranu je ale třeba si uvědomit, že konkurovat Pendolinům, které budou zřejmě již od toho GVD dostávat dotace, nelze. Není nad rovný souboj soutěžitelů....
Kdyby Jančura vyhrál, tak budou depa a stanice plné stojících vozů, takže Jančura nebude mít soupravy kde deponovat ... Ujasněte si, místa "domovských stanic" vozů, kde je technická základna pro jejich údržbu.
Martin Michl : Železnice Desná není provozovatelem drážní dopravy. Na tratích Železnice Desná je provozovatelem drážní dopravy společnost Veolia Transport Morava a.s.
Smlouvu o přístupu na tratě provozované SŽDC mělo k 4.6.2009 60 dopravců.
Nicméně jedno mi nejde na rozum – pan Šimral hodlal provozovat vlaky RT Expres na trase Praha – Ostrava bez dotací. Pan Jančura dotace chce ...
No řekněme to takhle, přijede rychlík, lidi vystoupí, do prázdného osobáku nastoupí tolik lidí, že na sedačce 2+2 sedí alespoň dva lidi, v soupracě sou 4 Bdt po 88 místech a je jedno, v kterém vagóně zrovna jsem.
Nebo jinak, souvislý proud lidí 6 osob vedle sebe v odstupu 1,5 až 2 metry v podchodu délky cca 40 m (+ pár lidí na schodech "ješte" a "už") = (40 * 6)/(1,5 až 2) = 160 - 120 + lidi na schodech a lidi na peróně. Vše od jednoho vlaku. Nemám digitální foťák, abych to vyfotil, ale nebojte se, odhad mám dobrý.
Edit: Od začátku mluvíme o vlaku vyjíždějícím z Brna v 15:03 nebo 17:03, tedy ve špičce.
Edit2: Samozřejmě v pátek. :( Skleróza? Už? no nazdar.
viamont -OKD Doprava, zeleznice desna, jindrichohradecke zeleznice, CD a zbytek si nevzpomenu a omlouvam se za chyby neznam presne navzvy...
jak dopadla liberalizace zeleznice napr ve velke britanii.. tak je snad vice jak 40 dopravcu... ovsem tam se dokazali domluvit. kdezto tady se to rict neda.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











