..: RegioJet představil nabídku na provoz vlaků :..

RegioJet, foto: MGPraha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.

Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.

Vedení spol. Railjet představuje nabídku podanou mdčr, foto: Vítek_VProvozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.

3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek

  1. soubor; stanovený MDČR
    • Praha — Chomutov — Cheb
    • Praha — Děčín
    • Kolín — Ústí nad Labem
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 443 km
    • počet spojů: 60
  2. soubor
    • Praha — České budějovice
    • Brno — Bohumín
    • Brno — Česká Třebová — Praha
    • Brno — Havlíčkův Brod — Praha
    • Brno — Břeclav — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
    • délka: 1056 km
    • počet spojů: 134
  3. soubor; spíše regionálního charakteru
    • Liberec — Ústí nad Labem
    • Praha — Tanvald
    • Kolín — Rumburk
    • Praha — Rakovník
    • Praha — Písek — České Budějovice
    • Ostrava — Jeseník
    • Ostrava — Krnov — Olomouc
    • provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
    • délka: 873 km
    • počet spojů: 97

Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.

Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK


Vítek_V | 15.6.2009 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DJ 
16.06.2009 (21:15)  
MZ: No tak snad ČD nechají díky tomu (kdyby ta situace opravdu nastala) sešrotovat ta "humusácká" Béčka a podobná vozidla, stejně jako nejstarší typy lokomotiv, anebo je nechají hnít bez užitku?
16.06.2009 (21:07)  
MZ: Nicméně jedno mi nejde na rozum – pan Šimral hodlal provozovat vlaky RT Expres na trase Praha – Ostrava bez dotací. Pan Jančura dotace chce ...
To je sice pravda, ale pokud se nemýlím, tak projekt HighJet měl být také bez dotací. Na druhou stranu je ale třeba si uvědomit, že konkurovat Pendolinům, které budou zřejmě již od toho GVD dostávat dotace, nelze. Není nad rovný souboj soutěžitelů....
16.06.2009 (20:56)  
DJ : "kvalita vozidel" samozřejmě nebude součástí výběrového řízení ... to by nemělo půvab ...
Kdyby Jančura vyhrál, tak budou depa a stanice plné stojících vozů, takže Jančura nebude mít soupravy kde deponovat ... Ujasněte si, místa "domovských stanic" vozů, kde je technická základna pro jejich údržbu.

Martin Michl : Železnice Desná není provozovatelem drážní dopravy. Na tratích Železnice Desná je provozovatelem drážní dopravy společnost Veolia Transport Morava a.s.
Smlouvu o přístupu na tratě provozované SŽDC mělo k 4.6.2009 60 dopravců.

Nicméně jedno mi nejde na rozum – pan Šimral hodlal provozovat vlaky RT Expres na trase Praha – Ostrava bez dotací. Pan Jančura dotace chce ...
16.06.2009 (19:22)  
MM: tak to je zajímavá otázka, ale spíš než kolik dopravců považuji za důležitější otázku, kolik by měl mít podíl největší z dopravců.
registrovaný uživatel SYN 
16.06.2009 (19:19)  
Martin Michl: libovolné číslo N > 1 pokud budou mít alespoň teoretickou šanci jezdit alespoň nějakých 20-30% výkonů, cokoliv pod toto se nadá nazývat jinak než konkurence symbolická...
16.06.2009 (19:13)  
M: Kocurek - tech 150 lidi - to je ale za den, ne?!?
No řekněme to takhle, přijede rychlík, lidi vystoupí, do prázdného osobáku nastoupí tolik lidí, že na sedačce 2+2 sedí alespoň dva lidi, v soupracě sou 4 Bdt po 88 místech a je jedno, v kterém vagóně zrovna jsem.
Nebo jinak, souvislý proud lidí 6 osob vedle sebe v odstupu 1,5 až 2 metry v podchodu délky cca 40 m (+ pár lidí na schodech "ješte" a "už") = (40 * 6)/(1,5 až 2) = 160 - 120 + lidi na schodech a lidi na peróně. Vše od jednoho vlaku. Nemám digitální foťák, abych to vyfotil, ale nebojte se, odhad mám dobrý.
Edit: Od začátku mluvíme o vlaku vyjíždějícím z Brna v 15:03 nebo 17:03, tedy ve špičce.
Edit2: Samozřejmě v pátek. :( Skleróza? Už? no nazdar.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
16.06.2009 (19:12)  
mates111 : no prave a kolik tu tech dopravcu musi byt aby tu konkurence fungovala?
16.06.2009 (19:10)  
MM: u nás sice možná je mnoho dopravců, ale spíše je to jen papírově. Většina z nich totiž provozuje jen několik spojů do roka. A pravidelné dotace dostávají pokud se nemýlím právě jen vámi jmenované 4 firmy, tedy ČD, Viamont, OKD a JHMD. A kromě ČD je jejich podíl zanedbatelný, takže to příliš nesvědčí o nějaké konkurenci. A to že se u nás nedokáží dopravci dohodnout je jen vinou dominantního postavení ČD, které o dohodu nestojí.... Vždyť i při tvorbě IDS bývá největší problém právě u ČD, zatímco autobusoví dopravci se dohodnou v pohodě...
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
16.06.2009 (19:09)  
M .. kdyz nastoupis v neobsazene stanici, pruidci ti proda jizdenku kam si reknes. samozrejme v pusobnosti CD s tim jsem nidka nemel problem.. a temi 20 spolecnoti jsem to prehnal to priznavam, ale i tak je lepsi pro me portk kopit listek u jedne osoby na celou cestu nez v kazdem vozidle zvlast at uz se jedna o vlak nebo autobus... vzhledem k tomu ze je tu nespocet autobusovych dopravcu nejde koupit jen jeden listek prri pouziti tri autobusu byt pouzijes treba jednoho dopravce.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
16.06.2009 (19:05)  
M uz v v dnsni dobe je v CR v provozu asi 5 spolecnosti co provozuji osobni drazni dopravu
viamont -OKD Doprava, zeleznice desna, jindrichohradecke zeleznice, CD a zbytek si nevzpomenu a omlouvam se za chyby neznam presne navzvy...

jak dopadla liberalizace zeleznice napr ve velke britanii.. tak je snad vice jak 40 dopravcu... ovsem tam se dokazali domluvit. kdezto tady se to rict neda.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko