Praha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.
Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.
Provozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.
3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek
- soubor; stanovený MDČR
- Praha — Chomutov — Cheb
- Praha — Děčín
- Kolín — Ústí nad Labem
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 443 km
- počet spojů: 60
- soubor
- Praha — České budějovice
- Brno — Bohumín
- Brno — Česká Třebová — Praha
- Brno — Havlíčkův Brod — Praha
- Brno — Břeclav — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 1056 km
- počet spojů: 134
- soubor; spíše regionálního charakteru
- Liberec — Ústí nad Labem
- Praha — Tanvald
- Kolín — Rumburk
- Praha — Rakovník
- Praha — Písek — České Budějovice
- Ostrava — Jeseník
- Ostrava — Krnov — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
- délka: 873 km
- počet spojů: 97
Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.
Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK

Kocurek - tech 150 lidi - to je ale za den, ne?!?
Martin Michl - chapu, ze to mel byt priklad, ale zase ocadpocad... 20 spolecnosti? Zaprve - skutecne nemam pocit, ze v republice jsou miliony lidi, co nemaji nic jinyho na praci, ze cestovat z Mostu u Jablunkova do Ase apod. a za hlavne zadruhe - kdyz pojedes autobusem treba Vizovice-Mariansky Lazne (takova klasicka trasa:-) - skutecne bude potreba dvacet ruznych spolecnosti? Podle mne se to zvladne na 3-4 listky. Kdyz pojedu Brno-Praha (nikoliv nadrazi-nadrazi), tak tri listky potrebuju taky a vsechny se prodavaji nekde jinde. Takze prosim nedelejme problem nekde, kde neni...
No a jen pro moji informaci - kdyz nastoupim v neobsazene stanici - proda mi pruvodci listek kamkoliv (mysleno v CR) a jakoukoliv komercni nabidku? Nebo dostanu listek jen na "nejblizsi prestupni nadrazi" a zbyvajici cestu si musim koupit "znova"? Jen se ptam, dekuji...
ale jinak jsou mi SA sympaticke, kdyz uz bych musel autobusem tak zvolim SA na delsi trasu
Pokud pojedes vlakem a budes po ceste jet na kole, tak ses na tom stejne (celkem za den stihnes jenom tri dily), ale pokud nemas v hlave seno, tak si to usporadas tak, ze ve vlaku budes treba cist a zbyvajici tri aktivity muzes vykonat doma a celkove za ten den zvladnes ctyri (pozn.: cyri je VIC nez tri) dily svych aktivit...
To tvrdil o HighJetech, Desira ale být pro RegioJety. Mícháte jablka a hrušky.
Tak to vezmu zase všechno z jedné vody na čisto. Zase se to tu rozdělilo na dva extremistické tábory. Ovšem příspěvky těch co jsou proti Jančurovy, jsou klidnější, vyrovnanější a věrohodnější. Zatímco příspěvky těch co se Jančury zastávají jsou plné urážek.
napsal člověk, který o pár desítek řádků níž napsal:
... protože je to chudáček ... Jak malej uřvanej fakan. ...
pročpak podává nabídku na tratě typu Praha - Brno a ne třeba na trať Brno - Jihlava?
Pokud jste si toho neráčil všimnout, tak on podává nabídku na trasu Praha - Brno přes Havlíčkův Brod! Tzn. vymetací trasu, která je pro spojení Praha - Brno nepoužitelná. Co se počtu cestujících týče, tak mnohem větší kauf by byla právě zmiňovaná Brno - Třebíč - Jihlava, jenže tady R pokračují do Budějic a Plzně. Buď by musel místo jednotek jezdit v klasice a v Jihlavě přepřahat elektrika/diesel, nebo jezdit jednotkama většinu trasy dieselem pod dráty (což by ho zdejší elektrofilové ukamenovali).
1. jaká z požadovaných linek je onou rozinkovou? Je více rozinková než vlaky IC, EC?
2. na které lince byste chtěl jet jedním vlakem 4 hodiny? Domnívám se, že na většině požadovaných linek je významná úseková frekvence a těžko někdo pojede z výchozí stanice na konečnou. (možná s výjimkou Praha-ČB, Brno-Bohumín)
3. Kapacitu souprav snižují i ČD, navíc si myslím, že by nebylo v zájmu RegioJetu omezovat ji více, než je zdrávo. Co se týká kapacity 1. třídy, tak si myslím, že na 99% požadovaných linek stačí 1. třída pro 10 lidí.
4. co se týká cenové politiky ČD, domnívám se, že je zřejmý rostoucí trend. A to, že na prázdniny dojde ke krátkodobému snížení a že mají ČD nějaké akční nabídky, na tom nic nezmění. Rovněž dochází u ČD k tomu, že se začíná snižovat cenový rozdí mezi jízdenkou na 200 km a dvěma jízdenkami na 100km....
Mohl by mi některý ze zdejších ČDultras poradit, jak koupit jednu jízdenku na trasu Hrotovice - Olomouc?
návaznosti:
příklad: chci jet dejme tomu ze Starého Města u UH nebo Hodonína do Jihlavy / Českých Budějovic. Obě rychlíkové linky (Brno - Hodonín - Olomouc, Brno - Jihlava - ČB - Plzeň) provozují ČD s intervalem 120 minut. Kontrolní otázka: Jak dlouho budu čekat v Brně na přestup??
Odpoveď: 116 minut.
Mít při taktu 120 min. čekací dobu 116 min. - ani kdyby jednu linku jezdil soukromník podle sebe, tak horší přestupy už být nemůžou.
MD nemůže vypisovat VŘ, kdy se mu zachce (což by asi nebylo nikdy), ale naopak tehdy, když se přihlásí více zájemců. Správně by asi mělo být vypisováno pravidelně, ale pokud v minulosti nikdo kromě ČD zájem neměl, tak to asi nemělo smysl. A ke GVD - mezi lety 2011 a 2012 nebude nový GVD??
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











