Praha — Dnes v dopoledních hodinách proběhla v Praze tisková konference se zástupci firmy RegioJet, která představila postup a nabídku pro Ministerstvo dopravy na provozování subvencovaných linek rychlíkových spojů ve třech balíčcích. Ty obsahují hlavní provozované linky vlaků po dobu 10 let. Ministerstvo má na posouzení nabídek čtvrt roku. Pokud bude akceptována, společnost RegioJet bude mít v té době zajištěné financování a úvěrové dohody s několika bankovními domy. Nabídka RegioJetu je závazná. Pokud MDČR vysloví souhlas, společnost slibuje v rozmezí let 2011 a 2012 vlaky na stanovených linkách začít provozovat. RegioJet postupem času plánuje jak výchovu vlastních strojvedoucích, tak i možnost uplatnění těch od ostatních dopravců, a to při zachování stávajících platů. Jak ŽelPage potvrdil obchodní ředitel RJ Jiří Schmidt, personální otázku bude do budoucna řešit i možná spolupráce se středními školami technického, či dopravního zaměření.
Vozidly ve žlutých korporátních barvách by se měly stát jednotky Siemens Desiro ML Inter–Regio a Desiro Classic o kapacitě 300 míst v jedné soupravě. Během dopravních špiček je možné i operativní spojení více jednotek či vozů do vlaku. Patnáct linek tvoří zhruba jednu polovinu celkem provozovaných vlaků v kategorii R, které objednává ministerstvo. V těchto vlacích bude v platnosti řada tarifních zvýhodnění pro pravidelné cestující, součástí nabídky doručené ministerstvu je i návrh na komplexní uznávání jízdních dokladů ostatních dopravců, zejména ČD. Obyčejné jízdné po kalkulaci by mělo být zhruba o 15% nižší než u ČD. Prodej a koupě jízdenek bude možná několika způsoby; v terminálech Student Agency, u smluvních prodejců, na internetu, v samooblužném automatu, či u vlakové čety přímo ve vlaku. Tato otázka však zůstává na rozhodnutí ministerstva a případně příslušného tarifního svazu.
Provozní ředitel Jan Paroubek zároveň potvrdil vybudování několika dep, kde bude prováděn servis a další technologické práce na vlacích. Nejvhodnějším místem bude pravděpodobně Středočeský kraj. O zmiňovaný servis by se však měl starat výrobce. Cena jednotek pro 1. a 2. soubor by se měla pohybovat v relaci 7,5 až 9 milionů euro, celkovou hodnotu kontraktu však zástupci RegioJet tají. Nabídka RJ pochopitelně nenechala klidným tiskový odbor Českých drah. "Dnešní prohlášení Student Agency je jen plné slov a skutek nikde. Tři roky se mluvilo o superluxusních vlacích mezi Prahou a Ostravou a nakonec Student Agency řekla, že nikdy nevyjedou," řekl pro ČTK tiskový mluvčí Ondřej Kubala a dodal, že obdobně dopadla situace i s regionálními vlaky v Libereckém kraji.
3 provozní soubory, 15 vlakových linek, 85 jednotek
- soubor; stanovený MDČR
- Praha — Chomutov — Cheb
- Praha — Děčín
- Kolín — Ústí nad Labem
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 443 km
- počet spojů: 60
- soubor
- Praha — České budějovice
- Brno — Bohumín
- Brno — Česká Třebová — Praha
- Brno — Havlíčkův Brod — Praha
- Brno — Břeclav — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro ML Inter–Regio
- délka: 1056 km
- počet spojů: 134
- soubor; spíše regionálního charakteru
- Liberec — Ústí nad Labem
- Praha — Tanvald
- Kolín — Rumburk
- Praha — Rakovník
- Praha — Písek — České Budějovice
- Ostrava — Jeseník
- Ostrava — Krnov — Olomouc
- provoz budou zajišťovat jednotky Desiro Classic
- délka: 873 km
- počet spojů: 97
Standardem ve vlacích by měly být zásuvky na 230 V, připojení k internetu pomocí wi–fi a ve vlacích prvního a druhého souboru i palubní catering. V případě mimořádností a výlukových činností RegioJet plánuje provázání a spolupráci se Student Agency, která by zajišťovala případnou náhradní dopravu autobusy. Bude–li ministerstvo, které doposud dálkovou dopravu automaticky objednávalo u ČD, s nabídkou společnosti RegioJet souhlasit, bude v návaznosti na to vypsáno výběrové řízení. Podle mluvčího ministerstva lze výsledek a vyjádření očekávat v nejližších týdnech.
Zdroj: RegioJet, České noviny/ČTK

ano je to dale a jizdni doba je delsi ale .. ale
spousta lidi si neuvedomu ze timto vznika prime spojeni ostravy s havl. brodem, zdarem nad sazavou atd.
nekdo namitne ze to nejsou dulezita mesta. ale i tam byldi lide a maji rodiny .
a jinak se prikanim k nazoru mirka hrusky, proc neodstoupily spolecnosti jako arriva, vaimont kdyz sebudou CD chovat tak nekale.
Nedavno jela na rychliku Praha-"Ostrava" zcela regulerni primestska jednotka a lide byli nadseni. Takze zas takova tragedie by ty "nemecky motoracky" na rychlikach asi nebyly, ze... Aneb, problem neni v prostoru, ale v barve:-))
PS: Osobne usporadani ala letadlo (autobus) nemam rad vubec a moc nechapu, v cem spociva vyhoda takovejch vlaku proti autobusu (mysleno z hlediska pohodli prepravy). Snad o 30 cm3 vetsi hajzl...
mates - jako pozor, tuatam se tady vyskytnou typy ,co tvrdi, ze zlata kozenka, takze radeji nepausalizuj:-))) Na druhe strane, Turbik tim nechtel naznacit nic jineho nez ze je tam mozna chybka. Mam pocit
Jinak tady máte dnešní rozhovor s Jančurou na ČT24:
http://www.ceskatelevize.cz/program/10095426857-16.06.2009-17:30-24-interview-ct24.html?online=1
http://www.bahn.de/hilfe/view/pk/de/alle_ergebnisseiten_produktinfo.shtml
kde si lze všimnout že kromě mezinárodních dálkových spojů, IC/EC/ICE je Interregio hned nejbližší nižší třída čímž by v české hierarchii odpovídala tak nejspíš Ex. Nedělal jsem nějakou hlubší studii ale hned první co jsem si tipnul na IRE mi vyšel, Dresden-Hof = vzdálenost cirka 160km, doba jízdy 2:38, obdobná vzdálenost jako na české straně Ústí - Cheb, tomu se asi neříká příměstský provoz...
Jinak netvrdím že mě už nezačíná Jančura se svým množstvím pokusů štvát ale těm co chtějí aby napřed ukázal vlaky, depa, zaměstnance chci říct - a pak co? Pak mu MOŽNÁ někdo nějakou trasu přidělí? On si jako má všecko ze svého, bez kačky od státu(!) pořídit, a pak ho vůbec nepustí na koleje? To chci vidět kdo by si toto mohl dovolit. Podmínky jsou výrazně nerovné ve prospěch již existujícího dopravce, takže se nelze divit že Jančura nevydává investice dokud nemá nějakou formu dohody či objednávky od objednatele(ů). Logické pro normální lidi...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











