..: V Rájci-Jestřebí se samovolně rozjela odstavená souprava EC 174 :..

Rájec-Jestřebí - Tříhodinové přerušení provozu na 1. tranzitním koridoru si dnes krátce před polednem vyžádala kuriózní mimořádnost nedaleko stanice Rájec-Jestřebí na Blanensku. Souprava vlaku EC 174 Jan Jesenius bez cestujících se po krátkodobém odstavení ve stoupání nečekaně dala do pohybu a urazila přibližně 300 metrů, než ji zatažením záchranné brzdy zastavil pravděpodobně duchapřítomný vlakvedoucí. Souprava německých vozů se neplánovaně rozjela v 11:55 poté, co byl vlak na místě odstaven kvůli poruše lokomotivy a cestující přestoupili do jiného spoje. Přesná příčina incidentu zatím není známa. V průběhu uzavření tratě 260 byly spoje mezi Brnem a Prahou vedeny odklonem přes Havlíčkův Brod.

EuroCity 174 Jan Jesenius z Budapešti do stanice Hamburg-Altona zastavil v Rájci-Jestřebí v 11:42 poté, co strojvedoucí oznámil závadu na hnacím vozidle řady 350. Poté z lokomotivy vystoupil a snažil se poruchu odstranit. O několik minut později se ale vlastní tíhou dala souprava do pohybu směrem k Brnu. "Bližší okolnosti, za nichž se podařilo soupravu zastavit, neznáme," uvedl ve vyjádření pro ČTK mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Podle dosud dostupných informací byl vlakvedoucí na nechtěný rozjezd soupravy upozorněn strojvedoucím, který se v té chvíli nacházel venku. Okolnosti incidentu nyní šetří Drážní inspekce, podle nichž je ovšem na určení přesného důvodu zatím příliš brzy. Souprava EC 174 pokračovala v jízdě přibližně po dvou hodinách. Za poslední týden se jedná již o několikátou poruchu strojů 350 ZSSK na výkonech mezi Břeclaví a Prahou.

Zdroj: Novinky.cz


Dominik Jaroš | 27.6.2009 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
30.06.2009 (10:21)  
Za daleko závažnější, než je precizní uvedení kategorie vlaku, bych považoval skutečnost, kterou tady naznačil Michal Janko ve svém příspěvku z 29.6.09 (15:37) bod 1) - souprava neujela prázdná. To podle mě platí i v případě, že tam byl jeden jediný člověk.
29.06.2009 (22:52)  
M : Myslím, že Češi taky. Někteří podle mě nedělají rozdíly mezi nočními rychlíky a EN.
29.06.2009 (22:09)  
to Josef Petrák:
no to jsem rád, že v tom mám konečně jasno :)) není důležité, co přijede a do čeho nastoupím, ale co se píše na webu ČD!!! Díky a už mlčím
registrovaný uživatel M 
29.06.2009 (18:46)  
Elias - rekl bych, ze prumernej Nemec o EN vlaku mluvi v nejlepsim pripade jako o Nachtzugu...
registrovaný uživatel M 
29.06.2009 (18:44)  
Michal Janko - vlak EC nebyl nepresne oznacen jako mezinarodni rychlik. EC jsou proste podkategorii mezinarodnich rychliku...
Plus jeste nejak zkus popsat, proc jsi z jednoho EC chtel prestoupit do EC za nim a rozciloval jsi se, ze ti nikdo nerekl, proc ten vlak za vama bude zpozdenej. Tohle je podle myho o rad ujetejsiho nez "hlupacky" o EC mluvit jako o pouhem rychliku...

JP - ano, airbus a boeing jsou vyrobci, jenomze to je prave ten problem - u vlaku nikdo neresi, kdo to vyrobil a resi se pouze jestli je to EC nebo R (a kdo to nevi, tak to je idiot a mel by odevzdat obcanku). U letadel zase nikdo (krome tech, kteri tim leti:) neresi jestli je to vnitro, kratkej nebo transatlantickej let, resit se da tak leda ten vyrobce.
S tim nalivanim penez do marketingu souhlasim, ale aji o 680 se nemluvi jako o supercity, ale o pendolinech. Takze osobni vlaky se deli na osobaky*, rychliky a pendolina** - tak to proste je...

* Ze se osobni vlaky deli na osobaky je problem "nazvoslovi". Je to stejne, jako ze se Cesi deli na Cechy, Moravaky a tak:-)

** Kdyby pod hlavickou SC jezdily normalni soupravy, tak to budou rychliky...
29.06.2009 (17:09)  
tenzor : Taky myslím, že by to chtělo menší příplatek, ať ty EC nejsou pořád přeplněné. Ale řekni mi, kde mají EC míň zastávek a méně kvalitní vagony ( nepočítám výlukový jízdní řád v Břeclavi, protože například v EC 170 byly řazeny normální B ). Jedinně EC Jan Perner nemá zrovna dvakrát dobrý řazení. Ale kterej rychlík je na stejné trase lepší?
29.06.2009 (17:03)  
Čtu si tady dizkuzi a koukám, že jste toálně zapomněli všichni na něco, co v ČR není důležité a ani obvyklé, ale v jiných zemích ( Nemecko, Rakousko, Maďarsko... ) je to naprostá samozřejmost. EN.
registrovaný uživatel tenzor 
29.06.2009 (16:59)  
EC je v CR od zruseni priplatku jen prazdny pojem, muze mit min zastavek nez rychlik, ale nemusi, muze mit kratsi jizdni dobu, ale nemusi a muze mit lepsi vozy ale nemusi. Takze nechapu, co tady vlastne resite :)
29.06.2009 (16:55)  
Janko, on se řešil i (3) aneb novinář nemusí znát a umět, stačí, když o tom píše. :)
29.06.2009 (15:37)  
Opravdu zajímavá diskuse. V novinách bylo několik nepřesností až nesmyslů:
1) Vlak, který ujel, nebyl prázdný.
2) Vlak ujel méně než 300 m.
3) Sklon v místě je ve skutečnosti 10× menší.
4) Vlak EC byl nepřesně označen jako mezinárodní rychlík.

Normálně by člověk řekl, že diskuse se rozhoří okolo bodu (1), protože je mnohem závažnější než všechny ty ostatní dohromady. Ale ne, tady se rozebírá v novinách naprosto běžné nepřesné označení vlaku!
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko