Rájec-Jestřebí - Tříhodinové přerušení provozu na 1. tranzitním koridoru si dnes krátce před polednem vyžádala kuriózní mimořádnost nedaleko stanice Rájec-Jestřebí na Blanensku. Souprava vlaku EC 174 Jan Jesenius bez cestujících se po krátkodobém odstavení ve stoupání nečekaně dala do pohybu a urazila přibližně 300 metrů, než ji zatažením záchranné brzdy zastavil pravděpodobně duchapřítomný vlakvedoucí. Souprava německých vozů se neplánovaně rozjela v 11:55 poté, co byl vlak na místě odstaven kvůli poruše lokomotivy a cestující přestoupili do jiného spoje. Přesná příčina incidentu zatím není známa. V průběhu uzavření tratě 260 byly spoje mezi Brnem a Prahou vedeny odklonem přes Havlíčkův Brod.
EuroCity 174 Jan Jesenius z Budapešti do stanice Hamburg-Altona zastavil v Rájci-Jestřebí v 11:42 poté, co strojvedoucí oznámil závadu na hnacím vozidle řady 350. Poté z lokomotivy vystoupil a snažil se poruchu odstranit. O několik minut později se ale vlastní tíhou dala souprava do pohybu směrem k Brnu. "Bližší okolnosti, za nichž se podařilo soupravu zastavit, neznáme," uvedl ve vyjádření pro ČTK mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Podle dosud dostupných informací byl vlakvedoucí na nechtěný rozjezd soupravy upozorněn strojvedoucím, který se v té chvíli nacházel venku. Okolnosti incidentu nyní šetří Drážní inspekce, podle nichž je ovšem na určení přesného důvodu zatím příliš brzy. Souprava EC 174 pokračovala v jízdě přibližně po dvou hodinách. Za poslední týden se jedná již o několikátou poruchu strojů 350 ZSSK na výkonech mezi Břeclaví a Prahou.
Zdroj: Novinky.cz

I v době, kdy jsem tímhle koníčkem nebyl praštěný, se doma řešilo "pojedu ícéčkem, ale musím mít příplatek nebo jen rychlíkem... a škoda, že to už není expres, jak loni". A to podotknu, že na dráze u nás nedělá nikdo. A taky nikdo z nás nebyl denní železniční cestující.
A znám takových případů víc.
Boeing/Airbus je název výrobce, to není s kategorií spoje ekvivalentní. Myslím, že cestujícímu je u pozadí, jestli v čele je něco ze Siemens, STADLER, Škoda, Bombardier, nebo dokonce něco víc exotického. Železnice je prostě specifická a nabízí různé kategorie spojů pro rozlišení rychlosti jízdy, služeb, kvality, atd. tak proč to ignorovat?
Samozřejmě bych v novinách ocenil větší přenost, ale celkově buďme rádi, že to nepopletli víc. Dost už stačilo, když pomotali ty procenta a promile.
Profesionální novináři jsou v podstatě lidé se základním vzděláním (na gymnáziu a žurnalistice příliš odborných znalostí nepoberou). A pokud čtete článek, týkající se něčeho co znáte, často je to děs. Nechci tím říct, že jsou to blbci, ale jsou obvykle velmi všeobecně zaměření.
PS: Ja s tebou samozrejme souhlasim
JP - jako z urciteho uhlu pohledu mas i pravdu, ale soucasne (pro jinou sortu lidi) muze byt buranstvi, kdyz nekdo nepozna Airbus od Boeingu, pripadne nevedet, jak se radi manual...
Chápu že pro některé nadšence a zaměstnance ČD je to nepříjemný fakt, ale pro 95% lidí v tomto státě vlaky nejsou koníček. Tito lidé prostě rozlišují vlaky na osobní (zastavují všude) a rychlíky (projíždí zastávky a občas jsou pohodlnější).
Většina cestujících rozlišuje lokomotivy na natřené a rezavé. Vozy rozlišují na staré a nové (cokoliv mimo B).
Asi je to na ŽP kacířství napsat, ale polovina lidí v ČR neví co je to EC nebo IC, i když nám to připadá jako samozřejmost.
Co se týká novinářů, není nic jednoduššího, než se podívat do jízdního řádu a nehrát si na "já tomu nemusím rozumnět, hlavně jednoduše". Populárně zjednodušované odborné termíny vedou jen k misinterpretacím.
Obzvláště, je-li cena jízdného jak v EC, IC, EX, R, Sp a Os (vyjmenoval jseme všechno?) stejná..
Apropoooo, jaký je tedy v tom rozdíl?
Jinak bych rek, ze prave laicke rozliseni vlaku je trosku jine. Primarne se rozlisuje esi je to vlak nakladni nebo osobni, pak se rozlisuje, esi je to motorak (=cervenej, takze muzu lezt i tam, co vrci motor) nebo klasicka souprava s masinou (=zelenej). Teprve zblizka se pak da resit blizsi urceni, z ceho je slozenej (u motoraku i souprav s loko) a z toho si muzu udelat predstavu o (ne)pohodli pri jizde. Jenze ani to nic nerika o tom, jestli se jedna o zastavkovy vymetak nebo o dalkovy spoj.
Takovy prvni poznavaci znameni u "lepsich" vozu je fakt, ze se neotviraj klikou ale cudlikem... no a takove vozy jsou nasazovany pokud vim na vsechny kategorie vlaku.
Paradoxne v dnesni dobe si spousta lidi hlida kategorii vlaku podstatne vic, nez sotousi - duvodem jsou treba slevy, ktere se vztahuji jen na nektere kategorie, nebo podobne omezujici system jizdenek v ramci IDS. A clovek, ktery kategorie nikdy moc neresil, pak netusi, co to znamena, kdyz stanicni rozhlas chrapti: "... v useku blablabla budete v rychliku blablabla odbaveni jako ve spesnem vlaku".
Takhle to proste funguje, akorat zeleznicari (a sotousi) si mysli, ze ostatni jsou blbci, co nic nechapou...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











