Rájec-Jestřebí - Tříhodinové přerušení provozu na 1. tranzitním koridoru si dnes krátce před polednem vyžádala kuriózní mimořádnost nedaleko stanice Rájec-Jestřebí na Blanensku. Souprava vlaku EC 174 Jan Jesenius bez cestujících se po krátkodobém odstavení ve stoupání nečekaně dala do pohybu a urazila přibližně 300 metrů, než ji zatažením záchranné brzdy zastavil pravděpodobně duchapřítomný vlakvedoucí. Souprava německých vozů se neplánovaně rozjela v 11:55 poté, co byl vlak na místě odstaven kvůli poruše lokomotivy a cestující přestoupili do jiného spoje. Přesná příčina incidentu zatím není známa. V průběhu uzavření tratě 260 byly spoje mezi Brnem a Prahou vedeny odklonem přes Havlíčkův Brod.
EuroCity 174 Jan Jesenius z Budapešti do stanice Hamburg-Altona zastavil v Rájci-Jestřebí v 11:42 poté, co strojvedoucí oznámil závadu na hnacím vozidle řady 350. Poté z lokomotivy vystoupil a snažil se poruchu odstranit. O několik minut později se ale vlastní tíhou dala souprava do pohybu směrem k Brnu. "Bližší okolnosti, za nichž se podařilo soupravu zastavit, neznáme," uvedl ve vyjádření pro ČTK mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Podle dosud dostupných informací byl vlakvedoucí na nechtěný rozjezd soupravy upozorněn strojvedoucím, který se v té chvíli nacházel venku. Okolnosti incidentu nyní šetří Drážní inspekce, podle nichž je ovšem na určení přesného důvodu zatím příliš brzy. Souprava EC 174 pokračovala v jízdě přibližně po dvou hodinách. Za poslední týden se jedná již o několikátou poruchu strojů 350 ZSSK na výkonech mezi Břeclaví a Prahou.
Zdroj: Novinky.cz

Pre porovnanie OŽ Štrba - Štrbské Pleso má max stúpanie 150 promile, to jest, 15 % . A už tam musí byť ozubnica !
Okrem toho, vozne na koľajach majú tendenciu pri nezaistení proti pohybu , utekať už na spáde 2,5 promile. Preto sa v odborných predpisoch venuje viac pozornosti ustanoveniam pre stanice a trate od tohto údaja !
Když jsem byl 6. 6. na Škoda Day, tak jsme si prohlíželi už osmou 380ku a vypadala už hotově. Následně jsem se dozvěděl, že je ještě třeba něco dodělat, ale asi už byla těsně před dokončením. Detaily dotyčný bohužel neznal.
Byl to rychlík kategorie R 8xx, stačí?
Jaká je to kategorie: "ošuntělý rychlík"?????
Byl to Ex, EN, IC, EC nebo SC? Dávejte si prosím pozor na jazyk před EC 174!!!!!
Pokud jde o to označení "mezinárodní rychlík", mnoho cestujících i média by si měli uvědomit, že dávno nejsme v době před padesáti i více lety a nedělíme vlaky na osobní a rychlíky, ale že máme také další kategorie vlaků. Ono nazývat vlaky Ex, EN, IC, EC, SC jako rychlík je opravdu strašné.
Naprosto souhlasím: Většinu těch lehhovážnibců, co lezou do vlaku akorát zajímá, jestli splachuje wecko a není pos.., jestli v kupé není bor...., místo aby se naučili železniční názvosloví...
Navrhuji, že při prodeji jízdenky by je měl pokladní vyzkoušet, a když by neodpověděl, tak jízdenku neprodat.. Druhá zkouška by byla u průvodšího, když by neodpověděl správně, mohl by mu proštípnout kleštěma ucho a pokud by ani podruhé správně neodpověděl, vyšťouchnul by ho z vlaku..
To by se panu EC 174 cestovalo v prázdném vlaku...
Tak to ani náhodou, přestupovalo se do ošuntělého rychlíku Praha--Brno, který staví i v Přelouči. Podle průvodčího tam žádný další rychlík mimořádně zastavit neměl (ale zastavila tam bohužel nakonec ta Vindobona).
Mimochodem tím "rychlíkem", do kterého měli přestoupit a přestoupili, byl právě ten zpožděný kmenový EC 174 (EC 276).
Gorily zase nejsou až tak staré v porovnání se žabotlamy, které stále ještě a poměrně spolehlivě, obstarávají většinu výkonů v osobní dopravě v okolí Prahy. Ono je to opravdu o kvalitě údržby, kvalifikaci lidí a jejich motivaci. Jenže dnes to všude vypadá tak, že ti, co by měli skutečně něco dělat tráví většinu pracovní doby vyplňováním různých papírů o tom, co se kdy a jak udělalo. Takže v reálu to vypadá tak, že se vyplní příslušný formulář a jde se na svačinku, protože nadřízený není schopen zjistit zda a jak byla práce udělána (když to přijelo, tak to i odjede) a jeho další nadřízený přece nepoleze do kanálu, aby se přesvědčil, zda napsané odpovídá realitě, to by se mohl umazat, nebo zaslechnout něco o kvalitním pracovním prostředí, či o dostatku kvalitních náhradních dílů a suprovém vybavení údržbářů a to přece nejde! Sorry, možná, že trochu přeháním, ale pracoval jsem na Slovensku od Bratislavy až po Čiernou víc, než pět let, takže vím z reálu o čem mluvím. Naprosto běžné bylo např. jet montovat vybavení do budovy, ze které nebyly vykopány ani základy, nebo instalovat v Čiernej dálnopis do vepřovicové chaloupky, kde podlahu tvořilo udupané rudé bláto z Krivého Rogu a nejbližší elektrická přípojka byla přes kilometr daleko a pro neinformované: Dálnopis je bez přívodu 230 V neschopen provozu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











