Rájec-Jestřebí - Tříhodinové přerušení provozu na 1. tranzitním koridoru si dnes krátce před polednem vyžádala kuriózní mimořádnost nedaleko stanice Rájec-Jestřebí na Blanensku. Souprava vlaku EC 174 Jan Jesenius bez cestujících se po krátkodobém odstavení ve stoupání nečekaně dala do pohybu a urazila přibližně 300 metrů, než ji zatažením záchranné brzdy zastavil pravděpodobně duchapřítomný vlakvedoucí. Souprava německých vozů se neplánovaně rozjela v 11:55 poté, co byl vlak na místě odstaven kvůli poruše lokomotivy a cestující přestoupili do jiného spoje. Přesná příčina incidentu zatím není známa. V průběhu uzavření tratě 260 byly spoje mezi Brnem a Prahou vedeny odklonem přes Havlíčkův Brod.
EuroCity 174 Jan Jesenius z Budapešti do stanice Hamburg-Altona zastavil v Rájci-Jestřebí v 11:42 poté, co strojvedoucí oznámil závadu na hnacím vozidle řady 350. Poté z lokomotivy vystoupil a snažil se poruchu odstranit. O několik minut později se ale vlastní tíhou dala souprava do pohybu směrem k Brnu. "Bližší okolnosti, za nichž se podařilo soupravu zastavit, neznáme," uvedl ve vyjádření pro ČTK mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Podle dosud dostupných informací byl vlakvedoucí na nechtěný rozjezd soupravy upozorněn strojvedoucím, který se v té chvíli nacházel venku. Okolnosti incidentu nyní šetří Drážní inspekce, podle nichž je ovšem na určení přesného důvodu zatím příliš brzy. Souprava EC 174 pokračovala v jízdě přibližně po dvou hodinách. Za poslední týden se jedná již o několikátou poruchu strojů 350 ZSSK na výkonech mezi Břeclaví a Prahou.
Zdroj: Novinky.cz

Jinak ten vlak rozhodně neodjel nijak daleko, jak se píše. Od začátku byl ten spoj divný: nejdřív přijely ošuntělé slovenské namísto německých vagónů, vlak měl prý končit už v Holešovicích (ani nevím proč) a když se průvodčí pokusil přeložit informaci o poruše do angličtiny, vykoktal jen: "The machine... je kaput!" -- následováno hurónským smíchem osazenstva.
Novinářům je to jedno. Kdysi jsem četl v Lidovkách, že byla zprovozněna velmi významná trasa 400 kW vedení. Samozřejmě nešlo o kilowatty, ale kilovolty, jenže většina novinářů neví ani kolik má doma v zásuvkách. A pokoušet se najít v periodikách typu Lidovky, MF dnes a dalších někoho, kdo o dráze ví alespoň minimum by byla jen ztráta času.
Pokud jde o to označení "mezinárodní rychlík", mnoho cestujících i média by si měli uvědomit, že dávno nejsme v době před padesáti i více lety a nedělíme vlaky na osobní a rychlíky, ale že máme také další kategorie vlaků. Ono nazývat vlaky Ex, EN, IC, EC, SC jako rychlík je opravdu strašné.
Mně samotnému se cesta protáhla z 3,5 hodin na 8,5 hodin, protože jsem ještě v Třebové čekal na Vindobonu, Kdybych jen věděl, že ji ti šmudlové nechají stát 2,5 hodiny v polích!
Velmi pofidérní je informace, že cestující vystoupili a vlak odjel 300m a projel odjezdové návěstidlo. Počítám li, že mašina zastavila na konci peronu 200m dlouhého a mezi odjezdovým návěstidlem a začátkem peronu je 469m, tak by k projetí návěstidla došlo při jízdě 669-254=415m. (Souprava i s mašinou je dlouhá 254m)
JSOU TO VŠECHNO KECY! K ohrožení mohlo dojít, ale nedošlo, (nedošlo ani k obsazení zhlaví - pokud lze věřit oficiálním kecům) tak nevím na co museli zavírat trať a odklánět další vlaky. Za tohle by měli cestujícím soudruzi vyšetřovatelé platit!!! Když máme to tržní hospodářství.
Jo a nejbližší přejezd je vzdálen 1321m od konce soupravy před tím, než se dala do pohybu. Takže vlakvedoucí zastavil soupravu 1km před přejezdem. Tolik fakta.
Fíra porušil předpisy. Jo kdyby to bylo někde na horské trati jako třeba ve Vlkově u Tišnova, tak bych ho poslal rovnou do chládku. Ale tady na rovině? To asi bylo příčinou, že opomněl. V kopcích je brzda prvořadá.
Esa si vysloužila svou přezdívku práve kvůli spolehlivosti..Než ale přijdou 380ky, 350 by si zasloužily větší péči a mohly by pak lépe obstát na těchto výkonech..A co se týče 380tek, 2 jsou hotové, dalších 5 je ve výrobě, takže za dva roky již bude po problému
dobře, díky za vysvětlení...Jenže co jiného by sem místo goril mohla ZSSK posílat... Esa, Nevím za-li by to bylo vhodné řešení...?
Nejsem naivka,ale na zahraniční výkony aspoň většinou neposíláme stroje, co nemaj 3 roky po revizi:-)))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











