..: České dráhy koupí dalších 15 kusů jednotek řady 471 CityElefant :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhy Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.

Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.

20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)

Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz


JiříK. | 4.12.2009 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
06.12.2009 (17:59)  
Za co furt ty mínusové body? Za to, že jsem uvedl jen prostý fakt, že nová čtyřvozová jednopodlažní jednotka ze Škody by měla mít více míst k sezení než ešus? Vtipné...
06.12.2009 (17:22)  
Aha, tak ono to je u článku. :D Takže třívozová ze Škody by měla mít 251 míst k sezení podle tabulky. Čtyřvozová by tedy mohla mít více než ešus.
06.12.2009 (17:07)  
George_Couser: Tak to má asi zrovna nějaké krátké vozy. Zkus to kdyžtak nějak zhruba porovnat s tou novou jednotkou ze Škody, ta má dlouhé vozy.
06.12.2009 (16:55)  
4-vozové Desiro ML: 252 sedících + 261 stojících lidí = 513 celkem

3-vozová 471: 310 sedících + 333 stojících = 643 celkem

Takže 3-vozová 471 má o 25% větší kapacitu, než 4-vozové Desiro ML... nutno podotknout, že v tom MLku jsou ty sedadla dost namačkány při sobě... takové moderní Bdtmee:-)

http://www.zelpage.cz/story/innotrans08/desiroml_09.jpg
Registrierter Benutzer Sandik 
06.12.2009 (16:48)  
K té debatě o "pragocentrismu" jenom malou poznámku... To, že se nové jednotky nasazují jenom kolem Prahy, je samozřejmě nefér, ale důvod je naprosto racionální. ČD prostě (po kolikáté už) jednoduše zalepují jen ty největší díry (protože víc jednoduše nezvládnou). V okolí Prahy zkrátka těch lidí, kteří vlaky denně dojíždí do práce JE nejvíc. Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že vlaky jezdí plné (a to prakticky v jakoukoli denní dobu). Trochu znám situaci v Brně a několikrát jsem jel i v tamních příměstských vlacích. Byly pokaždé výrazně prázdnější než ty pražské. (hrubým odhadem tak čtvrtina cestujících) Samozřejmě by se dalo tvrdit, že v okolí Prahy lidé víc jezdí vlakem proto, že mají k dispozici nové jednotky, ale mám dojem, že to taky není úplně pravda... Příměstské vlaky tu jezdily plné už v dobách, kdy převládaly jednotky 451/452.
06.12.2009 (16:30)  
George_Couser: 471 právě kvůli těm nevyužitelným prostorům tak velkou kapacitu nemají. Třívozové desiro ML by mělo srovnatelnou kapacitu a čtyřvozové pravděpodobně větší.
06.12.2009 (16:27)  
doomlukas: Že by se pořizovaly ty 471 kvůli jejich kapacitě? ;-)
06.12.2009 (16:14)  
Josef Petrák: Trojtlamy na 301 mi osobně přišly jako kdyby byly pro tuto trať dělaný. Bobina +3x Bt má horší akceleraci, asi vyšší spotřebu(hmotnost - zastávky jsou tu dost blízko od sebe) a húř se do nich nastupuje - nástupiště tu jsou stará nízká. Když se k tomu přidaj obraty v Ol a Nezanyslicích není moc co řešit. Hanáci jsou povětšinou lidi nenároční a pokud by se Žaby pořadně udržovali a uklízeli, múžou tu ještě odjezdit hezkých pár kilometrú.
06.12.2009 (15:52)  
Josef Petrák: Protože nová železniční vozidla vzhledem ke své dlouhé životnosti musí být na špici techniky a ne už v době nákupu nějakým ne tak úplně vyhovujícím kompromisem. Já bych byl přinejmenším prozatím pro nákup desir ML.
06.12.2009 (15:48)  
Na co čekat roky, než se nějaká nová jednotka dovyvine a schválí, když nová vozidla potřebujeme už teď jako sůl?
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko