Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.
Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.
20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)
Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz

Luxian: add vandalismus. To máš bohužel pravdu, možná i proto ČD dělají interiér 471 tak robusní ..
A k ostatním.
Pánové já vás celkem chápu, ale zrovna na trati 171 jezdím takovými šroty (v době vzniku to byly suprové stroje a smekám před nimi za to co odjezdily), že nějaké vaše nesouhlasné připomínky k provozu nových jednotek kolem Prahy mě celkem nezajímají. Jsme na tom stejně a požadavky máme, i přes značně rozdílné vzdálenosti od Prahy, stejné.
Nicméně vandalismus se výměnou za nové vlaky nevymýtí.
ona asi jen jediná věc naštve víc než nepravedlivé rozdělování financí, a to to, když tohle někdo zlehčuje nebo popírá.
například do Brna se člověk nemá šanci dostat po železnici kulturně (nepočítám-li EC (které jsou maximálně pro břeclaváky) a nebo 954,854 (které nejsou úplně obvyklé))
PS: Nastoupili byste do takhle vypadajícího autobusu?
Ne, jezdí v nich obyvatelé Středočeského kraje, kteří dojíždí do Prahy pracovat a studovat. To je dominantní vytížení linek S.
A stav zejména šestivozových Lochnessek je hrozný, zejména po stránce úklidu. ČD už na ně zřejmě zcela rezignovaly.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











