..: České dráhy koupí dalších 15 kusů jednotek řady 471 CityElefant :..

Nové barevné schéma jednotek 471 CityElefant ČD, foto: České dráhy Praha — „Konec žabotlamů v čechách.“ I tak by mohl znít nadpis této zprávy. České dráhy totiž podepsaly novou smlouvu, v hodnotě 3,3 miliardy korun, na dodávku dalších 15 kusů dvoupodlažních jednosystémových elektrických jednotek řady 471 CityElefant z vítkovického závodu Škoda Vagonka. První jednotka z této série, s pořadovým číslem 61, by měla být předána Českým drahám v létě příštího roku. Poslední 75. jednotka řady 471 pak do konce roku 2011. Celkem by se tedy mělo na českých kolejích mělo objevit, spolu s pěti dosud nedodanými jednotkami z předchozích kontraktů, ještě 20 kusů těchto dvoupodlažních elektrických souprav.

Zakázku v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun (220 milionů korun za kus) zadaly České dráhy v tzv. jednacím řízení bez uveřejnění. Tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský to pro ČTK zdůvodnil slovy: „Jde o zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití.“ České dráhy měly doposud s výrobcem podepsané smlouvy na dodávku 60 kusů těchto souprav a doposud jich převzaly 55.

20 jednotek, které ještě České dráhy od vítkovické Vagonky převezmou v tempu cca 10 jednotek za rok, by měly definitivně nahradit přestárlé jednotky řad 451 a 452. Ty v současné době patří mezi nejstarší provozovaná vozidla Českých drah. Jak nás dále nedávno informoval náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek, od roku 2012 České dráhy také počítají s dodávkami těchto jednotek v dvousystémovém provedení, které by mohly být nasazeny v jižní části republiky v okolí města Brna. Tato varianta je v současné době objednána pro Železničnu spoločnosť Slovensko (ZSSK)

Zdroj: České dráhy, FinančníNoviny.cz


JiříK. | 4.12.2009 (15:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
Registered user šohaj 
05.12.2009 (19:57)  
to Josef Petrák: Ideální by bylo Desiro ML.. No a teď nohama na zem. Po této trati mám naježděny tisíce kilometrů. Žabáky si pochvalovali starší lidi, bo nemuseli provádět horolezecké výstupy. Mně to zatím nevadí a v B(d)t se mi sedí mnohem líp, navíc to tak neháže.. Už tu ale začínají šroty 460 z Ostravy, asi tam dostali nějaký ešus... Čili tady nikdy nic nového jezdit nebude. Vždy jen šroty odjinud...
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
05.12.2009 (19:52)  
SYN: Pro provoz v pražské či středočeské integrované dopravě je stejnosměrný slon naprosto dostačující a vozit v něm zbytečně trafo, jeden HV a další potřebné AC věci je opravdu zhovadilost a zbytečný luxus. Pro provoz na AC trakci bych uvítal dvousystémové slony, to ale neznamená, že 471 nenajdou své uplatnění, myslím, že klidně dalších 60 ks by své plnohodnotné uplatnění našlo..

Luxian: add vandalismus. To máš bohužel pravdu, možná i proto ČD dělají interiér 471 tak robusní ..
05.12.2009 (17:51)  
Luxian: A hele, moje fotka. :-)

A k ostatním.
Pánové já vás celkem chápu, ale zrovna na trati 171 jezdím takovými šroty (v době vzniku to byly suprové stroje a smekám před nimi za to co odjezdily), že nějaké vaše nesouhlasné připomínky k provozu nových jednotek kolem Prahy mě celkem nezajímají. Jsme na tom stejně a požadavky máme, i přes značně rozdílné vzdálenosti od Prahy, stejné.
Registered user Luxian  mail  
05.12.2009 (16:30)  
On stav některých 451 je opravdu otřesný, viz: http://www.k-report.net/discus/nahledy/358478.jpg
Nicméně vandalismus se výměnou za nové vlaky nevymýtí.
05.12.2009 (16:25)  
Nahrazení elektrických jednotek řady 451 je racionálně zdůvodnitelná priorita, jednoduše proto, že mají nejvyšší věk.
Registered user messah 
05.12.2009 (15:39)  
eton 11: proto jsem taky psal lidé z okolí prahy...
ona asi jen jediná věc naštve víc než nepravedlivé rozdělování financí, a to to, když tohle někdo zlehčuje nebo popírá.
například do Brna se člověk nemá šanci dostat po železnici kulturně (nepočítám-li EC (které jsou maximálně pro břeclaváky) a nebo 954,854 (které nejsou úplně obvyklé))
05.12.2009 (15:28)  
Tak ale žáby na nezamyslické by nebyly tak špatná alternativa k bobinám, co do nízkopodlažnosti a trakčních vlastností. Trojtlamy zde odjezdily své a snad i k elementární spokojenosti cestujících. Rozhodně asi byly lepší než 110/141 + Bt. Ostatně ČD ani na tuto trať vhodné vozidlo nemají. 471 je moc velká a jinak?
05.12.2009 (15:21)  
SYN: já se obávám toho, že v Praze se sice nahradí žabotlamy, ale ty, které se ještě do té doby nerozpadnou, budou v tichosti přesunuty do depa v Olomouci, aby to nebylo daleko do Tlumačova, kdyby to náhodou ten kyt neudržel pohromadě. Když tam může jezdit tohle: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/141184.jpg, tak proč ne jiný šrot.
PS: Nastoupili byste do takhle vypadajícího autobusu?
Registered user jax 
05.12.2009 (15:04)  
K Brnu, ony jednotky 560 taky nejsou nejmladší, i když cestování v nich není nejhorší... Už dávno tu nějaké 671 měly jezdit
Registered user eton11 
05.12.2009 (15:03)  
Jen abych utlumil regionální vášně - Vy si fakt myslíte, že v ešusech na S1 a S2 jezdí Pražané?

Ne, jezdí v nich obyvatelé Středočeského kraje, kteří dojíždí do Prahy pracovat a studovat. To je dominantní vytížení linek S.

A stav zejména šestivozových Lochnessek je hrozný, zejména po stránce úklidu. ČD už na ně zřejmě zcela rezignovaly.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko