..: Českou železniční síť křižuje již 120 jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Česká republika — Před několika dny přebíraly České dráhy již stou dvouvozovou jednotku Regionova, která se tak stane již stodvacátým žlutozeleným exemplářem ve vozovém parku. Předána bude do PJ Rakovník. Tato motorová jednotka s názvem Regionova vzniká přestavbou letitých motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010/24-29.0 Btax780. Cestujícím nabízí nejen moderní interiér s polstrovanými sedačkami, audiovizuální informační systém a prostory pro přepravu jízdních kol a velkých zavazadel, ale je především částečně nízkopodlažní, což značně zpříjemňuje cestu vozíčkářům či rodičům s kočárky. Součástí je pochopitelně i bezbariérové WC.

Právě regionovy přinesly v poslední době první reálné zvýšení komfortu na regionálních tratích a nahrazují zastaralé motorové vozy řady 810 (býv. M 152.0). Pod správou ČD se momentálně nachází 120 jednotek, z toho 100 dvouvozových (814) a 20 třívozových (814.2). Jsou nasazovány především na osobní a spěšné vlaky ve všech krajích České republiky. V jízdním řádu pro rok 2009 bylo turnusováno celkem 70 jednotek, letos je to již 106. To lze vidět také na počtu kilometrů, které regionovy denně ujedou. Rozdíl mezi loňským a letošním stavem je zhruba 13 000 km.

814.201, foto: Jan Beránek Pro letošek počítají České dráhy s dalšími dodávkami na základě dříve uzavřených kontraktů. Celkem byly podepsány tři smlouvy; z té první na sto dvouvozových souprav bylo nakonec dodáno jen 79 exemplářů. Druhá smlouva počítá s celkem 68 vylepšenými dvouvozovými jednotkami, dodanými do konce roku 2010. Třetí z roku 2007 dojednala dodávku 26 třívozových souprav. Těch bylo doposud dodáno 20 a zbylých 6 má Pars nova Šumperk expedovat taktéž do konce letošního roku.

Letos tak České dráhy rozmístí ještě zhruba čtyřicítku souprav. Krajem, kde dojde k největšímu procentuálnímu nárůstu jejich počtu, mimo jiné díky tomu, že jich má zatím nejméně, bude kraj Moravskoslezský. Jak nás informoval Miroslav Klich, ředitel ostravského KCOD, dostane Moravskoslezský kraj letos další tři dvouvozové soupravy. Všechny tři by měly sloužit v okrese Opava, z toho dvě na trati z Opavy východ do Bruntálu a jedna souprava by měla jezdit na trasách Kravaře ve Slezsku - Chuchelná a Opava východ - Hradec nad Moravicí.

Zdroj : České dráhy, Motorové jednotky RegioNova


Dominik Jaroš , JiříK. | 27.1.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
28.01.2010 (7:59)  
Pane Nováku, Regiopříšery mají jedinou výhodu. Vytvářejí zisk skupině Appian Group, která jinak nemá co nabídnout a ještě dlouho mít nebude. Pro cestující je to jen tragédie. Stojí to 20M, ale zůstávají tomu všechny neřesti původní řady 810. Maximálka 80, hlučnost, vibrace, katastrofální přenos výkonu na kolej, žádná stoupavost. Důsledkem je ztráta cestujících. Například z Liberce do Lípy si kolegové berou raději auto, než by riskovali, že za mokra nevyjedou z Karlova do Rynoltic...
28.01.2010 (6:34)  
Jen několik poznámek:
Šířka uličky mezi sedadly může být větší,protože skříň těchto krátkých vozů je asi o 10 cm širší,než u dlouhých vozů.
Je to do budoucna příležitost pro méně vytížené trati,protože má obsaditelnost 85 lidi/Desiro asi 130,má jeden spalovací motor a převodovku/Desiro to má 2x,má hmotnost asi 40 tun,Desiro 70 - úspora paliva u častých rozjezdů,další úspora paliva je vlétě absencí klimatizace.
Takže v provozu bude mít menší nároky na opravy a údržbu,palivo,při koupi je cena 3-4x nižší,než Desiro ,slovenská 840 a podobné pohodlnější motoráky.
registrovaný uživatel Ferro 
28.01.2010 (4:51)  
Měl bych námět na článek - stálo by za to porovnat, jak se s reko šukafonů porovnali Češi, Slováci a Maďaři. Zatímco dostupného infa k regionovám i bagetkám je vcelku dost, o maďarských rekonstrukcích se toho člověk moc nedočte...
registrovaný uživatel PeS 
28.01.2010 (2:15)  
Ad hlucnost: jel jsem prvnim spojem s RN na trati 020 na Chlumec, nic moc vyspalej a nevedomky vlezl do motoroveho vozu. Doku to stalo, rikal jsem si pekne. Ale jak se to melo rozjet, tak to bylo spatne.Priste vim ze musim do ridiciho vozu, i kdyz se to trast bude stejne.
Obsazenost take nula nula nic, misto 163+2/3xBdmtee tu o vikendu frci RN DUO. Parkrat jsem k tomu videl pripojenou 810 nebo onen pripojny vuz. Ta barevna kombinace byla zajimava ;-) (jezdi nam to za zahradou, tak mam docela prehled)
27.01.2010 (23:29)  
Abych tedy sebe poupravil.Smer OP HRnMOR je docela dosti vyuzivany,to vim,tam si myslim ze se jedna RN vyplati,duo myslime asi vsichni,smer Jakartovice,to je vec nazoru.Ale asi dam za pravdu,ze tento smer je jaksi mene vytizeny.Jinak OP-KRN,a dalsi smer,to uz je vec jina.Pres tyden vyuzivana,pres vikend jaksi ne.Mozna jeste tak v sobotu.Tam se velmi casto veze hooodne vzduchu.A co se tyce R,smer krnov a dale ( OL a JES ),to uz je vazne dost na uvazenou.Jedina vyhoda je,ze dochazi ke spojovani,ale pak uz na svou delku je dost nevyuzit.V useku,kde tyto vlaky sleduji,je jiste dosti diskutabilni ( Kylesovice v kopci pred esickem ),ale kdyz je zima,a je brzy tma,a vlak je rozsvicen,tak neni problem videt prazdne sedacky.Co se tyka spojeni OP-OSTR,tam tyto R jsou dosti vyuzivana,protoze preci jen,nastoupit v opave,a pristi zastavka Svinov,to je asi na tom nejlepsi.Ale tento R by se dal nahradit treba slonem,ktery by mohl pendlovat mezi OP a OSTR.Hnat pod draty diesl si myslim dosti drahe.Co se tyce Kravar a dale,tam by bylo dobre urcite neco lepsiho,nez je RN.Ale rikejme to tem nahore.Ale budme radi i za RN.Ale tady to bude asi jeste na hodne dlouho,nez tu neco bude.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
27.01.2010 (23:22)  
> ceskolipak: Obyčejně se tomu říká z nouze ctnost.
Chápu to jako snahu drah velice nevyhovující situaci aspoň nějak řešit.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
27.01.2010 (22:53)  
Vlakem téměř nejezdím, ale vnější vzhled soupravy se mi docela líbí. Starými 810 jsem jel však mnohokrát a proto se divím, že se ČD pustil do tak masivní obnovy souprav, které mají naprosto nevyhovující podvozek obzvlášť s přihlédnutím po jakých kolejích jednotky jezdí.

Regionální tratě s mnohdy velkým převýšením a hlavně lokálky s žalostným stavem svršku - stykovaná kolej s vekými mezerami, s oblouky malinkých poloměrů a v podstatě bez nějaké geometrického řešení..

Pokud to mají být vozidla s celoplšnou působností pro 21. století... tak nevím...
registrovaný uživatel Yoshua 
27.01.2010 (22:41)  
srovnávat 810 resp. RN s Desirem a níže zmiňovaným štádlerem(840)...zatím to chce trochu víc fantazie.naše diskuzní plkání tomu moc nepomůže.je to jen o času a o vůli ČD kdy se úroveň vozidel u nás dostane o level výš.A téma je to pořád omílané dokola...prečo bratia zo slovenska a aj maďari maju lepšie vlaky ako my?
27.01.2010 (22:16)  
240.025: To samozřejmě ano, ale takhle bohužel asi nikdo z ČD neuvažuje.
27.01.2010 (21:55)  
Nepomohli bychom si více, kdybychom za tu cenu měli odpovídající počet desir? Když se regionovy spojí, je to jako 1 desiro či jeho ekvivalent od jiného výrobce. I kdyby přicházely pomaleji, byl by to mnohem větší krok...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko