..: Českou železniční síť křižuje již 120 jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Česká republika — Před několika dny přebíraly České dráhy již stou dvouvozovou jednotku Regionova, která se tak stane již stodvacátým žlutozeleným exemplářem ve vozovém parku. Předána bude do PJ Rakovník. Tato motorová jednotka s názvem Regionova vzniká přestavbou letitých motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010/24-29.0 Btax780. Cestujícím nabízí nejen moderní interiér s polstrovanými sedačkami, audiovizuální informační systém a prostory pro přepravu jízdních kol a velkých zavazadel, ale je především částečně nízkopodlažní, což značně zpříjemňuje cestu vozíčkářům či rodičům s kočárky. Součástí je pochopitelně i bezbariérové WC.

Právě regionovy přinesly v poslední době první reálné zvýšení komfortu na regionálních tratích a nahrazují zastaralé motorové vozy řady 810 (býv. M 152.0). Pod správou ČD se momentálně nachází 120 jednotek, z toho 100 dvouvozových (814) a 20 třívozových (814.2). Jsou nasazovány především na osobní a spěšné vlaky ve všech krajích České republiky. V jízdním řádu pro rok 2009 bylo turnusováno celkem 70 jednotek, letos je to již 106. To lze vidět také na počtu kilometrů, které regionovy denně ujedou. Rozdíl mezi loňským a letošním stavem je zhruba 13 000 km.

814.201, foto: Jan Beránek Pro letošek počítají České dráhy s dalšími dodávkami na základě dříve uzavřených kontraktů. Celkem byly podepsány tři smlouvy; z té první na sto dvouvozových souprav bylo nakonec dodáno jen 79 exemplářů. Druhá smlouva počítá s celkem 68 vylepšenými dvouvozovými jednotkami, dodanými do konce roku 2010. Třetí z roku 2007 dojednala dodávku 26 třívozových souprav. Těch bylo doposud dodáno 20 a zbylých 6 má Pars nova Šumperk expedovat taktéž do konce letošního roku.

Letos tak České dráhy rozmístí ještě zhruba čtyřicítku souprav. Krajem, kde dojde k největšímu procentuálnímu nárůstu jejich počtu, mimo jiné díky tomu, že jich má zatím nejméně, bude kraj Moravskoslezský. Jak nás informoval Miroslav Klich, ředitel ostravského KCOD, dostane Moravskoslezský kraj letos další tři dvouvozové soupravy. Všechny tři by měly sloužit v okrese Opava, z toho dvě na trati z Opavy východ do Bruntálu a jedna souprava by měla jezdit na trasách Kravaře ve Slezsku - Chuchelná a Opava východ - Hradec nad Moravicí.

Zdroj : České dráhy, Motorové jednotky RegioNova


Dominik Jaroš , JiříK. | 27.1.2010 (15:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
27.01.2010 (21:08)  
Jako RN je na první pohled sympatický vláček dle barvy, to jo...
Nicméně pořád považuji RN něco jako nepříliš podařený hybrid mezi 810 (a těch ještě bude dost, si myslím...) a Desirem.
27.01.2010 (20:52)  
Tak jsem se nedávno od přátel dozvěděl, že zde popisované jednotky mají kromě "oficiálního" pojmenování Regionova ještě jedno pojmenování "neoficiální", a to zní - Helenka Vondráčková. Důvodem je starý spodek a nová kastle.
Registered user Benpat 
27.01.2010 (20:46)  
Já proti RN nic moc nemám, to že jsou hlučné no a co. Pořád lepší než 810. Já bych za ně byl rád.
27.01.2010 (20:35)  
Hele jinde je kritzujete až běs, tak vlastně můžete bejt rádi, že vám jich tam tolik nenastrkají, no ne?
Registered user Benpat 
27.01.2010 (20:34)  
Stereo: Samozřejmě že slyšel. Jenže do Opavy bude letos dodáno 3x RN duo (ze 44 ks). Takže si myslím že na Hlučín nikdo nedá 7*814. Navíc RN rády spolu nespolupracují.
Pro zajímavost Opava by potřebovala 14*814 aby zmizely 810 a 809.
27.01.2010 (20:23)  
Benpat-a já mám bezvadný nápad! Slyšel jste také někdy o spojování jednotek?
Registered user Benpat 
27.01.2010 (20:02)  
Petr.03: Jen malé upřesnění, osobní vlaky z Opy směr Krnov jezdí většinou až do Bruntálu. Na Hlučín jezdí ropovod ve složení 810+4*010+810 (popř. 714+5*010) a občas by to chtělo něco navíc, aspoň do Kravař. Takže tady RN asi těžko. Bydlí na Hradci a můžu ti říct, že o víkendech (hlavně o turistické sezoně) jezdí 809 plná a stojí se. Nehledě na ty kola a kočárky co houfně jezdí s turisty. Přes týden to stačí. Nejvíc si ale ustřelil u Jakartovic. Tam když v 809 najdeš 20 lidí tak je úspěch. Většinou vídám cca. 5 až 10 lidí. Rychlíky (mimo špičku) jsou občas prázdnější v úseku Opava - Krnov, ale nesmíš zapomínat na další úseky jako např. Opa - Ova.
Registered user aron 
27.01.2010 (19:39)  
George_Couser: Tak pardon, zdravotnická normovaná nosítka mají od 50 cm výš. Nicméně i kdyby byla mezera 75 cm, tak oproti RJ tam přebývá 15 cm, a když vemu v potaz, že bus je zhruba stejně dlouhý jako hnací vůz RN, a mezera v něm není větší, tak se ta RN mohla zpohodlnit na ůkor uličky.
Registered user happy 
27.01.2010 (19:34)  
Nejvice me dostavaji R na krnov.Mam v Opave pribuzne,kde jim vede trat za plotem,a je videt,jak vlaky vozi hlavne vzduch
Vidět přes kouřová skla počet lidí jedoucí ve vozech mutací x43, ty musíš bejt dobrej bystrozrak...
Občas se tam dostanu a jako nějaká tragediie se mně to nejeví. Ani ve směru na/z Jeseník, ani ve směru na/z Olomouc. Myslím, že využití x43 je tam právě velmi odpovídající potřebě.
27.01.2010 (19:15)  
No uz delsi dobu si pokladam otazku,kdy se dostane na Regionohu na Opavu.Myslim si,ze Trat Opava Vychod-Krnov je slusne obsazena,hlavne v tydnu,a trat Opava Vychod-Hlučín taky.Občas se musim divit,co tam dokazou nasadit.2x 810 + 2x Btax. Tam by se urcite pozvedla kultura.Co se tyka cestujicich na Hradec nad Moravici,pres tyden slusne obsazena 1x 810,vikend je slabsi.Tam si myslim,ze je to zbytecne.Tam to chce neco mensiho,jednovozku.A jeste je tu tran na jakartovice,a tam obcas zahlednu 810 s Btax,o vikendu solo.Nejvice me dostavaji R na krnov.Mam v Opave pribuzne,kde jim vede trat za plotem,a je videt,jak vlaky vozi hlavne vzduch.Tak nevim,nevim.
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko