..: Českou železniční síť křižuje již 120 jednotek Regionova :..

Regionova, foto: Louis Armstrong Česká republika — Před několika dny přebíraly České dráhy již stou dvouvozovou jednotku Regionova, která se tak stane již stodvacátým žlutozeleným exemplářem ve vozovém parku. Předána bude do PJ Rakovník. Tato motorová jednotka s názvem Regionova vzniká přestavbou letitých motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010/24-29.0 Btax780. Cestujícím nabízí nejen moderní interiér s polstrovanými sedačkami, audiovizuální informační systém a prostory pro přepravu jízdních kol a velkých zavazadel, ale je především částečně nízkopodlažní, což značně zpříjemňuje cestu vozíčkářům či rodičům s kočárky. Součástí je pochopitelně i bezbariérové WC.

Právě regionovy přinesly v poslední době první reálné zvýšení komfortu na regionálních tratích a nahrazují zastaralé motorové vozy řady 810 (býv. M 152.0). Pod správou ČD se momentálně nachází 120 jednotek, z toho 100 dvouvozových (814) a 20 třívozových (814.2). Jsou nasazovány především na osobní a spěšné vlaky ve všech krajích České republiky. V jízdním řádu pro rok 2009 bylo turnusováno celkem 70 jednotek, letos je to již 106. To lze vidět také na počtu kilometrů, které regionovy denně ujedou. Rozdíl mezi loňským a letošním stavem je zhruba 13 000 km.

814.201, foto: Jan Beránek Pro letošek počítají České dráhy s dalšími dodávkami na základě dříve uzavřených kontraktů. Celkem byly podepsány tři smlouvy; z té první na sto dvouvozových souprav bylo nakonec dodáno jen 79 exemplářů. Druhá smlouva počítá s celkem 68 vylepšenými dvouvozovými jednotkami, dodanými do konce roku 2010. Třetí z roku 2007 dojednala dodávku 26 třívozových souprav. Těch bylo doposud dodáno 20 a zbylých 6 má Pars nova Šumperk expedovat taktéž do konce letošního roku.

Letos tak České dráhy rozmístí ještě zhruba čtyřicítku souprav. Krajem, kde dojde k největšímu procentuálnímu nárůstu jejich počtu, mimo jiné díky tomu, že jich má zatím nejméně, bude kraj Moravskoslezský. Jak nás informoval Miroslav Klich, ředitel ostravského KCOD, dostane Moravskoslezský kraj letos další tři dvouvozové soupravy. Všechny tři by měly sloužit v okrese Opava, z toho dvě na trati z Opavy východ do Bruntálu a jedna souprava by měla jezdit na trasách Kravaře ve Slezsku - Chuchelná a Opava východ - Hradec nad Moravicí.

Zdroj : České dráhy, Motorové jednotky RegioNova


Dominik Jaroš , JiříK. | 27.1.2010 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
27.01.2010 (19:11)  
Ano, Přerov, ať už jako stanice, nebo co se týče kvality vlaků pohybujících se v tomto uzlu, jsou velmi na nízké úrovni, 471 potkáte pouze při cestě do DPOVečka, ale bohužel s ničim jinym než s koženkovou zelení se zde nesvezete.(výjimka pár EC,IC a některých R s vozy Beer, které taky nic moc). :-(

Ale parvda je v tom, že v 814, se požívají lacné materiály, časem se některé komponenty sami uvolňují, atd...
Registrierter Benutzer aron 
27.01.2010 (19:06)  
George_Couser: Nosítka bývají široká 47 cm, pokud je ulička v RN skutečně 75 cm, tak je to zbytečné, mohlo se klidně přidat 2-3 cm na sedadlo a loketní opěrka mezi.To je tak, když někdo navrhuje něco, co nepoužívá.
Registrierter Benutzer Yoshua 
27.01.2010 (18:26)  
JP: Myslíte 840? http://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-vozy/840/

ty bohuzel s regionovami srovnavat nemuzeme...
27.01.2010 (18:22)  
na humanizaci do vítkovic by měli jet spíše regionovy

kéž by vyjeli esmeraldy a kasandry... a nebo ty slovenské jednotky taktéž složeného z řídícího a motorového vozu...
Registrierter Benutzer Maxík 
27.01.2010 (18:20)  
Mám dotaz, jestli jezdí přes Přerov i nějaké novější vagóny u osobních vlaků. Cestoval jsem hodně loni (letos téměř ne) a až na jeden City Elefant (který údajně už přes Přerov nejezdí) je to podobné jako před 30 lety... U rychlíků (až na Wien-Warszawa) to není lepší, téměř samá "zeleň". Přerov je přitom stále důležitý železniční uzel, byť bez regionálních tratí.
27.01.2010 (18:15)  
nízkopodlažní jednotka na regionální tratě kde !nejsou! nástupiště.

Tu nejde jen o vozíčkáře, ale i o starší lidi nebo rodiče s kočárkem. Pořád lepší nastupování z nízkopodlažního vozidla, než šplháni a zvedání kočárku do výšky normálního vozidla...
Registrierter Benutzer Yoshua 
27.01.2010 (18:14)  
jiste kvuli nakladnim vlakum, autobusy jsou take varianta ale vsechno ma svoje +/-...uz tak jsme dost odbocili od tematu:)
27.01.2010 (18:12)  
Ale Regionova má i nižší provozní náklady!
Takže i když by se jen pouze zhumanizovaly 810(což je blbost, ty prostě patří do šrotu), tak by se to vůbec nevyplatilo, i po stránce technický naprd, humanizace jsou stupidní výmysl ČD.
27.01.2010 (18:12)  
Jinak by se mi zdálo lepší provádět rozsáhlejší opravy a „humanizace“ šukafonů, za jednu RN by bylo třeba 15 až 20x 810+010

V jedné z příloh jihočeské smlouvy s ČD se cena za humanizovanou 810 uvádí 9 milionů korun a za humanizovaný Btax pak 5 milionů. Uvádí se k tomu následující: Motorový vůz 810: Motorový vůz projde modernizací na humanizovaný vůz, která spočívá v modernizaci interiéru, humanizaci vodního hospodářství a WC, modernizaci oken.

Tak včíl mudrujte
Registrierter Benutzer happy 
27.01.2010 (17:54)  
inak by se mi zdálo lepší provádět rozsáhlejší opravy a „humanizace“ šukafonů,
Nejlepší humanizace šukafonu je přetavení ve vysoké peci Vítkovických železáren.

nízkopodlažní jednotka na regionální tratě kde !nejsou! nástupiště
Což nemusí být navždy. Třeba na trati 227 je již dost vysokých nástupních hran.

Ale existuje něco menšího než Regionova duo, co nahradí 810?
Autobus?

Pak jsou zde také názory na zrušení těchto tratí(což 241 se snad netýká).
Tak zrušení se jí opravdu netýká. Když už nic, tak tam existuje nákladní doprava. Ovšem zastavení osobní dopravy jí klidně může potkat.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko