Česká republika — Před několika dny přebíraly České dráhy již stou dvouvozovou jednotku Regionova, která se tak stane již stodvacátým žlutozeleným exemplářem ve vozovém parku. Předána bude do PJ Rakovník. Tato motorová jednotka s názvem Regionova vzniká přestavbou letitých motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010/24-29.0 Btax780. Cestujícím nabízí nejen moderní interiér s polstrovanými sedačkami, audiovizuální informační systém a prostory pro přepravu jízdních kol a velkých zavazadel, ale je především částečně nízkopodlažní, což značně zpříjemňuje cestu vozíčkářům či rodičům s kočárky. Součástí je pochopitelně i bezbariérové WC.
Právě regionovy přinesly v poslední době první reálné zvýšení komfortu na regionálních tratích a nahrazují zastaralé motorové vozy řady 810 (býv. M 152.0). Pod správou ČD se momentálně nachází 120 jednotek, z toho 100 dvouvozových (814) a 20 třívozových (814.2). Jsou nasazovány především na osobní a spěšné vlaky ve všech krajích České republiky. V jízdním řádu pro rok 2009 bylo turnusováno celkem 70 jednotek, letos je to již 106. To lze vidět také na počtu kilometrů, které regionovy denně ujedou. Rozdíl mezi loňským a letošním stavem je zhruba 13 000 km.
Pro letošek počítají České dráhy s dalšími dodávkami na základě dříve uzavřených kontraktů. Celkem byly podepsány tři smlouvy; z té první na sto dvouvozových souprav bylo nakonec dodáno jen 79 exemplářů. Druhá smlouva počítá s celkem 68 vylepšenými dvouvozovými jednotkami, dodanými do konce roku 2010. Třetí z roku 2007 dojednala dodávku 26 třívozových souprav. Těch bylo doposud dodáno 20 a zbylých 6 má Pars nova Šumperk expedovat taktéž do konce letošního roku.
Letos tak České dráhy rozmístí ještě zhruba čtyřicítku souprav. Krajem, kde dojde k největšímu procentuálnímu nárůstu jejich počtu, mimo jiné díky tomu, že jich má zatím nejméně, bude kraj Moravskoslezský. Jak nás informoval Miroslav Klich, ředitel ostravského KCOD, dostane Moravskoslezský kraj letos další tři dvouvozové soupravy. Všechny tři by měly sloužit v okrese Opava, z toho dvě na trati z Opavy východ do Bruntálu a jedna souprava by měla jezdit na trasách Kravaře ve Slezsku - Chuchelná a Opava východ - Hradec nad Moravicí.
Zdroj : České dráhy, Motorové jednotky RegioNova

Ale parvda je v tom, že v 814, se požívají lacné materiály, časem se některé komponenty sami uvolňují, atd...
ty bohuzel s regionovami srovnavat nemuzeme...
kéž by vyjeli esmeraldy a kasandry... a nebo ty slovenské jednotky taktéž složeného z řídícího a motorového vozu...
Tu nejde jen o vozíčkáře, ale i o starší lidi nebo rodiče s kočárkem. Pořád lepší nastupování z nízkopodlažního vozidla, než šplháni a zvedání kočárku do výšky normálního vozidla...
Takže i když by se jen pouze zhumanizovaly 810(což je blbost, ty prostě patří do šrotu), tak by se to vůbec nevyplatilo, i po stránce technický naprd, humanizace jsou stupidní výmysl ČD.
V jedné z příloh jihočeské smlouvy s ČD se cena za humanizovanou 810 uvádí 9 milionů korun a za humanizovaný Btax pak 5 milionů. Uvádí se k tomu následující: Motorový vůz 810: Motorový vůz projde modernizací na humanizovaný vůz, která spočívá v modernizaci interiéru, humanizaci vodního hospodářství a WC, modernizaci oken.
Tak včíl mudrujte
Nejlepší humanizace šukafonu je přetavení ve vysoké peci Vítkovických železáren.
nízkopodlažní jednotka na regionální tratě kde !nejsou! nástupiště
Což nemusí být navždy. Třeba na trati 227 je již dost vysokých nástupních hran.
Ale existuje něco menšího než Regionova duo, co nahradí 810?
Autobus?
Pak jsou zde také názory na zrušení těchto tratí(což 241 se snad netýká).
Tak zrušení se jí opravdu netýká. Když už nic, tak tam existuje nákladní doprava. Ovšem zastavení osobní dopravy jí klidně může potkat.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











