..: Na Česko udeří silná sněžení :..

Babitron, zpoždění vlaků 8.1.2010, foto: http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapaČeská republika — Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) vydal pro dnešní odpoledne a celý víkend varování předpovídající intenzivní sněžení a silný vítr. Již dnes odpoledne mají sněhové přeháňky udeřit na Vysočinu, Pardubicko, Českotřebovsko, východ Čech i Moravy s intenzitou až 3 cm za hodinu. V noci z pátku na sobotu je předpoklad napadnuní 20 – 30 cm nového sněhu. Po těchto varovnáních České dráhy a také další dopravci v České republice varují cestující před možnými komplikacemi provozu. Provozuschopnost dráhy zajišťuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která pak bude řešit veškeré případné problémy na drážní síti. Zpožděné ale mohou přijíždět i spoje ze zahraničí. Pro informace o aktuální jízdě vašeho spoje doporučujeme služby Poloha vlaku ČD, Seznam výluk a mimořádností, přehledovou mapu na serveru babitron či Systém integrované výstražné služby ČHMÚ. V případě komplikací se obraťte na dostupný vlakový či staniční personál, či využijte další doporučení. Jen dodejme, že v současné chvíli je stav na síti možnost označit za relativně stabilizovaný.

Aktualizace 9. ledna 2010, 12:00 h: Asi nejkrizovější situace byla na trati 041 v úseku Hradec Králové - Hněvčeves. Provoz byl zcela zastaven, NAD nebyla zřízena z důvodu uzavření všech komunikací Královehradeckém kraji. Vlak 5501 uvázl v závějích. HZS odmítla pomoc z důvodů uzavřených silnic v celém Královehradeckém kraji na žádost PČR. Ve spolupráci s ČD Cargo byla snaha dostat se k uvázlému vlaku. Vše se ale v dobré obrátilo. Trať je od 13 h průjezdná. Doprava bude obnovena počínaje vlakem 5512 Hradec Králové(14:04) - Turnov (1630:) a vlakem 5511 Turnov (11:33) - Hradec Králové (13:53) bez omezení. Z důvodů velkého množství sněhu může docházet ke zpoždění do 15 minut

Ale ani na koridorech není situace bez problémů:

  • R 830 (Bohumín - Brno hl.n.) bude odřeknut v celém úseku , cestující použijí následující vlak R 732
  • Vlak 625 Hradec Králové - Vsetín je odřeknut v úseku Hradec Králové - Valašské Meziříčí, cestující použijí následné vlaky.V úseku Valašské Meziřičí - Vsetín pojede vlak v náhradní soupravě.
  • Vlak 624 Vsetín - Praha je odřeknut v úseku Hranice na Moravě - Praha hl., ze stanice Vsetín do stanice Hranice na Moravě bude vystavena náhradní souprava, cestující z Hranice na Moravě použíjí následné vlaky.
  • Ex 524 Veselí n/M - Praha jede jen v úseku Veselí n/M - Olomouc, cestující z Olomouce použijí následné vlaky.
  • IC 530 Bohumín - Břeclav je odřeknut v celém úseku, cestující použijí následné vlaky.
  • Ex 525 Praha hl.n.(13:11) - Luhačovice(17:42) je odřeknut v trase Praha hl.n. - Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 173 Hamburg - Villach, který mimořádně zastaví ve stanici Praha-Libeň a Česká Třebová.
  • Vlak IC 574 Brno hl.n. - Praha hl.n. ukončil jízdu ve stanici Opatov, cestující použijí vlak 15302 do České Třebové a dále vlakem IC 580 do Prahy hl.n.
  • Vlak EC 77 (10:39 Praha hl.n. - Wien) bude výchozí ze stanice Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 121 ze stanic Praha hl.n.a Pardubice do České Třebové, kde bude zajištěn přestup.
  • Vlak IC 570 v úseku Břeclav (12:02) - Praha hl.n.(15:21) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 170.
  • Vlak IC 573 v úseku Praha hl.n.(16:39) - Brno hl.n.(19:22) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 177.
  • R 800 (Hodonín - Břeclav - Brno hl.n.) odřeknut v celém úseku.

Problémy jsou i na dalších tratích:

  • Od 12 hodin je zastaven provoz mezi stanicemi Němčine nad Hanou - Přerov na trati 330. Vlak R 734 cestující budou přepraveni NAD v úseku Kojetín - Brno. Vlaky R 736 a R 737 vyčkají ukončení výluky z důvodu nedostatku autobusů.
  • Vlak 851 Praha hl.n. - Trutnov je odřeknut v úseku Praha hl.n. - Hradec Králové, cestující použijí následné vlaky.
  • Z důvodů omezené průjezdnosti uzlu Hradec Králové jsou všechny R Praha - Hradec Králové - Trutnov a zpět ukočeny a výchozí z Hradce Králové, v úseku Hradec Králové - Jaroměř jsou cestujicí přepraveni vlaky R nebo Os a v úseku Jaroměř - Trutnov jsou cestující přepraveni náhradní soupravou.
  • Vlak 793 Praha hl.n.(13:10) - Doudleby n/Orlicí(15:50) je odřeknut bez náhrady, cestující využijí následné spoje.
  • Vlak R 982 je odřeknut v trase Pardubice - Liberec a nahrazen zpožděným vlakem R 980.

Situace se průběžné mění, sledujte průběžně změny. Potěující ale je, že žádná z vlakových souprav nezůstala v tunelu u Lupěného a nenásledovala tak soupravy Eurostar…

Aktualizace k času 17:30 h: Vlaky R 1583 a R 1585: Praha - Olomouc - Havířov - Třinec budou v úseku Studénka - Třinec odřeknuty a ukončeny v Bohumíně. V okolí Přerova na tratích 270, 300 a 330 se očekává zpoždění všech vlaků až 40 minut. Na trati 210 mezi Dobříší a Malými Hrašticemi je zastavena doprava z důvodu srážky vlaku s automobilem. NAD není dle vyjádření drah možno zavést. V případě zhoršení stavu dopravy budeme situaci monitorovat.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 8.1.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel vojtik 
11.01.2010 (19:57)  
Oberleutnant
Nejvyšší prioritu logicky mají vlaky SuperCity.


A to i když jsou dopravně vedeny jako vlaky IC a EC? Ona kategorie SC je je tarifní...
11.01.2010 (19:27)  
Na Plzeňsku je to konečně na běžky (20cm ulehlého), pražáci to komentují: "U vás máte ho..." Vlaky do +10 s výjimkou těch co jedou z Prahy. Naprostá většina od +50 do +150. Nyní Albert +47. Stejné jak píše kolega u vlaků Cheb-Ústí-Praha.
registrovaný uživatel pepe151  mail  
11.01.2010 (18:59)  
Neví někdo co se stalo v Mezi Zábořim nad labem a Velimi, na babitronu jde krásně vidět že v obou zminovaných stanicich vlaky stojí a stojí.
11.01.2010 (14:51)  
R 612 už z Prahy vyjel, ale má hodinu zpoždění.
11.01.2010 (14:26)  
Kalamita měla možná už skončit ale dneska celý den sleduji rychlíky Cheb - Praha - Cheb (přes Ústí nad Labem). Od rána to vypadá tak že z Chebu do Prahy to jede a v Praze se ztrácí a odjíždí vysokými zpožděními. Tak třeba R608 nakonec zvládl přejdet R606, který nabral více než 120 minut zpoždění (dvouhodinový takt).
Já teď marně zjišťuji, jestli R612 vůbec opustil Prahu, protože mi všude internet hlásí, že systém nemá o vlaku informace... už jsem se smířil, že pojedu něčím jiným.

holt - auta stojí, vlaky taky
11.01.2010 (13:23)  
Podle IDOSu měla kalamita na SV skončit včera úderem 23. hodiny. Celý úsek Česká Skalice >> Pardubice jsme ale jeli dnes časně ráno stylem "od semaforu k semaforu", jen mezi Opatovicemi a Rosicemi nabral rychlík hodinu zpoždění.
Namísto v 8 jsme přijeli do cílové stanice přijeli v 11, rychlík dostal přednost před naším SC.

Zaměstnanec ČD na přednostní (!) přepážce prokázal základní neznalost postupu při reklamaci místenky SC, takže se ještě budeme muset na nádraží vrátit, aby nebožák neměl na konci dne manko.

V pátek jsme nepřijeli po deváté, jak bylo v plánu, ale až po půlnoci.
Prostě "Auta stojí, vlaky jedou!"
11.01.2010 (12:12)  
Nejvyšší prioritu logicky mají vlaky SuperCity.
11.01.2010 (10:28)  
S tou předností bych to viděl tak, že "co zastavuje méně, má větší přednost". Když jsem jel IC Leoš Janáček (minulé GVD), jeli jsme v Praze bok po boku s EC Hungaria. Hungaria nakonec musela zastavit. Podobně i o kus dále za Pardubicemi, když jsme předjížděli EC Košičan.
registrovaný uživatel Sim 
11.01.2010 (9:34)  
Ohledne te prednosti - dokud jsem to nemel moznost poznat nazivo, mel jsem za to, ze s "urovni" vlaku stoupa jeho priorita. Tedy nejvys EN a EC, o uroven niz IC (vcetne pseudokategorie SC), pak Ex, R, Sp a Os v uvedenem poradi. Kde mezi tim jsou naklady a soupravove vlaky netusim, ale predpokladam ze nekde od R dolu.

V realu jsem se setkal nekolikrat s tim ze EC poslali do odbocky a cekalo se na prujezd potemkina - ovsem vzdy slo o slovensky vlak, takze to muze byt ponekud zkreslene. Na stranu druhou si myslim, ze s ostatnimi Ec to bude podobne.

Pokud to chapu spravne, je to ale v podstate popreni principu spravedliveho pridelovani dopravni cesty - SC jsou komercni projekt a diky tomu by mely nad nim mit prednost vsechny dotovane spoje; tedy aspon pokud by byla pridelovana dopravni cesta vsem stejne :-)

Jinak at to neni vuci clanku zcela OT - v Plzni zacalo v noci ze soboty na nedeli drobne, ale vytrvale snezit ... par centimetru za noc, takze by se dalo rict, ze nic zavazneho - ovsem ono do dnesniho rana snezit neprestalo :-)

Vyhodou je, ze uz je krajina sjizdna na bezkach (coz v sobotu jeste nebyla), nevyhodou (pro dopravu) je, ze na mnoha mistech je to na bezkach sjizdne i po silnici.

Rano jsem hrabal cestu pred domem, je to vcelku prijemny prasan ... a me napada: je pro drahu prasan vyhodou, nebo nevyhodou? Rikam si, ze v nem totiz nejde asi moc rozume prohrnout cestu - okraje prohrnute drahy se sypou zpatky a vitr to ma tendenci rychle zafoukat. To u hutnejsiho snehu zpravidla nehrozi...
11.01.2010 (1:01)  
M - možná by se situace uklidnila kdyby zase nezačalo na Pardubicku hustě sněžit
  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko