..: Na Česko udeří silná sněžení :..

Babitron, zpoždění vlaků 8.1.2010, foto: http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapaČeská republika — Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) vydal pro dnešní odpoledne a celý víkend varování předpovídající intenzivní sněžení a silný vítr. Již dnes odpoledne mají sněhové přeháňky udeřit na Vysočinu, Pardubicko, Českotřebovsko, východ Čech i Moravy s intenzitou až 3 cm za hodinu. V noci z pátku na sobotu je předpoklad napadnuní 20 – 30 cm nového sněhu. Po těchto varovnáních České dráhy a také další dopravci v České republice varují cestující před možnými komplikacemi provozu. Provozuschopnost dráhy zajišťuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která pak bude řešit veškeré případné problémy na drážní síti. Zpožděné ale mohou přijíždět i spoje ze zahraničí. Pro informace o aktuální jízdě vašeho spoje doporučujeme služby Poloha vlaku ČD, Seznam výluk a mimořádností, přehledovou mapu na serveru babitron či Systém integrované výstražné služby ČHMÚ. V případě komplikací se obraťte na dostupný vlakový či staniční personál, či využijte další doporučení. Jen dodejme, že v současné chvíli je stav na síti možnost označit za relativně stabilizovaný.

Aktualizace 9. ledna 2010, 12:00 h: Asi nejkrizovější situace byla na trati 041 v úseku Hradec Králové - Hněvčeves. Provoz byl zcela zastaven, NAD nebyla zřízena z důvodu uzavření všech komunikací Královehradeckém kraji. Vlak 5501 uvázl v závějích. HZS odmítla pomoc z důvodů uzavřených silnic v celém Královehradeckém kraji na žádost PČR. Ve spolupráci s ČD Cargo byla snaha dostat se k uvázlému vlaku. Vše se ale v dobré obrátilo. Trať je od 13 h průjezdná. Doprava bude obnovena počínaje vlakem 5512 Hradec Králové(14:04) - Turnov (1630:) a vlakem 5511 Turnov (11:33) - Hradec Králové (13:53) bez omezení. Z důvodů velkého množství sněhu může docházet ke zpoždění do 15 minut

Ale ani na koridorech není situace bez problémů:

  • R 830 (Bohumín - Brno hl.n.) bude odřeknut v celém úseku , cestující použijí následující vlak R 732
  • Vlak 625 Hradec Králové - Vsetín je odřeknut v úseku Hradec Králové - Valašské Meziříčí, cestující použijí následné vlaky.V úseku Valašské Meziřičí - Vsetín pojede vlak v náhradní soupravě.
  • Vlak 624 Vsetín - Praha je odřeknut v úseku Hranice na Moravě - Praha hl., ze stanice Vsetín do stanice Hranice na Moravě bude vystavena náhradní souprava, cestující z Hranice na Moravě použíjí následné vlaky.
  • Ex 524 Veselí n/M - Praha jede jen v úseku Veselí n/M - Olomouc, cestující z Olomouce použijí následné vlaky.
  • IC 530 Bohumín - Břeclav je odřeknut v celém úseku, cestující použijí následné vlaky.
  • Ex 525 Praha hl.n.(13:11) - Luhačovice(17:42) je odřeknut v trase Praha hl.n. - Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 173 Hamburg - Villach, který mimořádně zastaví ve stanici Praha-Libeň a Česká Třebová.
  • Vlak IC 574 Brno hl.n. - Praha hl.n. ukončil jízdu ve stanici Opatov, cestující použijí vlak 15302 do České Třebové a dále vlakem IC 580 do Prahy hl.n.
  • Vlak EC 77 (10:39 Praha hl.n. - Wien) bude výchozí ze stanice Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 121 ze stanic Praha hl.n.a Pardubice do České Třebové, kde bude zajištěn přestup.
  • Vlak IC 570 v úseku Břeclav (12:02) - Praha hl.n.(15:21) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 170.
  • Vlak IC 573 v úseku Praha hl.n.(16:39) - Brno hl.n.(19:22) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 177.
  • R 800 (Hodonín - Břeclav - Brno hl.n.) odřeknut v celém úseku.

Problémy jsou i na dalších tratích:

  • Od 12 hodin je zastaven provoz mezi stanicemi Němčine nad Hanou - Přerov na trati 330. Vlak R 734 cestující budou přepraveni NAD v úseku Kojetín - Brno. Vlaky R 736 a R 737 vyčkají ukončení výluky z důvodu nedostatku autobusů.
  • Vlak 851 Praha hl.n. - Trutnov je odřeknut v úseku Praha hl.n. - Hradec Králové, cestující použijí následné vlaky.
  • Z důvodů omezené průjezdnosti uzlu Hradec Králové jsou všechny R Praha - Hradec Králové - Trutnov a zpět ukočeny a výchozí z Hradce Králové, v úseku Hradec Králové - Jaroměř jsou cestujicí přepraveni vlaky R nebo Os a v úseku Jaroměř - Trutnov jsou cestující přepraveni náhradní soupravou.
  • Vlak 793 Praha hl.n.(13:10) - Doudleby n/Orlicí(15:50) je odřeknut bez náhrady, cestující využijí následné spoje.
  • Vlak R 982 je odřeknut v trase Pardubice - Liberec a nahrazen zpožděným vlakem R 980.

Situace se průběžné mění, sledujte průběžně změny. Potěující ale je, že žádná z vlakových souprav nezůstala v tunelu u Lupěného a nenásledovala tak soupravy Eurostar…

Aktualizace k času 17:30 h: Vlaky R 1583 a R 1585: Praha - Olomouc - Havířov - Třinec budou v úseku Studénka - Třinec odřeknuty a ukončeny v Bohumíně. V okolí Přerova na tratích 270, 300 a 330 se očekává zpoždění všech vlaků až 40 minut. Na trati 210 mezi Dobříší a Malými Hrašticemi je zastavena doprava z důvodu srážky vlaku s automobilem. NAD není dle vyjádření drah možno zavést. V případě zhoršení stavu dopravy budeme situaci monitorovat.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 8.1.2010 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 22      Zpráv na stránku:   
10.01.2010 (9:52)  
sedím v karviné v nádražce vlak Ex 146 Olše nejede a nepojede...9:24 Na hlavním železničním tahu na Slovensko u Mostů u Jablunkova je nejméně na čtyři hodiny přerušen provoz. Popadaly stromy na trolej a vlak uvízl v závěji
10.01.2010 (4:56)  
4:45 Dvůr Králové - padá mrznoucí déšť, je otázkou, kdy začnou další komplikace. R 981 zatím načas v Malé Skále
Registrierter Benutzer M 
10.01.2010 (0:37)  
JP: No, nad tou 379 jsem kroutil hlavou taky no:-) A pak v Pardubicich, kdyz meli jednu volnou kolej a nas zaparkovali na tu slepou... Ovsem 575 tam takhle stala dve hodiny, takze vlastne pohoda:-)
10.01.2010 (0:31)  
Kolmix:
MŠ je šikovný a pracovitý a proto z KCOD Zlín odešel. To co tam zůstalo ale práci příliš neřeší, zato na cigárko si čas najdou několikrát denně (vystavujou se při tom totiž venku nadohled od vlaku). Strojvedoucí si naopak nemá čas ani odběhnout na záchod. Takže se Rosťo nediv, že takhle mluvím o kancelářských, ale máme tu těch pracantů všichni plné zuby. U vás v Přerově to zřejmě bude lepší...
Registrierter Benutzer M 
10.01.2010 (0:20)  
Tomas Zaruba - OK, moje chyba. V tom letu jsem je nevidel. Ovsem nevsiml jsem si jich ani potom, kdyz jsem na sestym perone zjistoval, jestli vlak uz odjel nebo ne (furt to svitilo).
Ale jestli to tam je, tak beru zpet.
10.01.2010 (0:07)  
Qaws) Proč do podchodu, když na každém nástupišti dva panely, kdy si zobrazíš příjezdy, odjezdy, případně JŘ?
Registrierter Benutzer Qaws 
10.01.2010 (0:04)  
Mně se líbí, jak to vyřešili v pardubká s tabulí - do podchodu hodili taky display s odjezdama.. Hodit to i na Wilsoňák do podchodů a ušetří to spoustě lidem běhání, nervy a infarty:-)
09.01.2010 (23:38)  
Josef Petrák: No nejen 350ky a podobně staré nebo starší loko, dnes jsem viděl i chcíplýho tauruse :-)
09.01.2010 (23:32)  
M: To lítání do haly v Praze jste si mohl snadno odpustit. Na Wilsonu byly konečně nainstalovány odjezdové tabule (na takových těch infopanelech) i na peróny.
09.01.2010 (23:28)  
No, musím říct, že co jsem dnes viděl na babitronu a v reálu na Wilsonu, nad tím musím jen kroutit hlavou. :)

– 379 hlásili, že odjede, ale souprava neměla mašinu, ještě 20 minut po pravidelném odjezdu
- 575 napřed bez mašiny, Hugo stojí v hale, peršing ho objede, pak (4 minuty před odjezdem vlaku) se rozhodnou ho v Praze přece jen nechat, peršing opět na zhlaví a k soupravě, odjezd ne pravidelný
– a to, že 230 ze Svinova klidně mohla jet bez Prahy načas a nemusela čekat 110 minut, o tom nemluvím... Jasně, "mašína nět"

:-) A už se jen musím smát, jak chcípají 350ky na svitavském napěťovém rozhraní. Už, aby zůstaly doma na jihu. Na Štrbě jim evidentně není taková zima jako u nás.
  1 2 3 4 5 6 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko