..: ČD začínají litovat rozhodnutí o Najbrtu, vrací se zlatá éra ČSD :..

Brejlovec - unifik ČSD, foto: Ing. Jaroslav Kocourek - prototypy.cz Praha — Vážení čtenáři, jako první vás exkluzivně informujeme z mimořádné tiskové konference Českých drah, která byla dnes v podvečer svolána v prostorách haly 512 na ONJ. Hlavním tématem byla omluva od vedení Českých drah za rozhodnutí o unifikaci novým vizuálním stylem, jehož autorem je grafické studio Aleše Najbrta. Představitelé drah podlehli nátlaku železniční veřejnosti, zaměstnanců, některých předních designérů a rozhodli opatřit celý vozový park unifikovaným nátěrem s inspirací v nátěrech ČSD. První lokomotivou, která dostane nový barevný kabátek, se stane českotřebovský brejlovec 750.258. Na tiskové konferenci bylo také zveřejněno nové moderní logo pro pražské Esko.

„Stávající lak Najbrt má mnoho nevýhod. Souprava je celkově, především v mlze či sněhu, špatně viditelná a barva čela byla také špatně vybrána. Na bílém čele jsou vidět opravdu všechny drobnosti, jako třeba hmyz. Na dráze nepracuji chvíli, bude to již 25 let a byl bych moc rád, kdyby se vozidlový park vrátil do barevného řešení jako za Československých státních drah,“ stěžuje si strojvedoucí z PJ České Budějovice. Na jeho přání zde jméno neuvádíme. V době, kdy tato slova pronesl, zřejmě netušil, že v roce 2010 se mu přání splní.

Unifikace se bude týkat všech vozidel z parku ČD. Výběrové řízení na autora nového unifikovaného vzhledu proběhne na konci února 2010, již teď je ale jasné, že se mezi kandidáty objeví i grafické studio Konting, jež se také podílelo na realizaci většiny reklamních lokomotiv Českých drah. V komisi výběrového řízení zasednou i členové ŽelPage a z výsledných návrhů vyberou sérii nejhezčích, které se pak aplikují na vozový park. Hlavním požadavkem výběrového řízení je dodržení schémat unifikovaných nátěrů z dob ČSD. „Například stejnosměrné lokomotivy by měli mít zelený nátěr se žlutým 300 mm širokým pruhem okolo celé lokomotivy,“ uvedl produktový manažer ČD Ondro Alešů.

Nové logo Eska, foto: WalkerZměn dozná i logo pražského Eska. Představitelé drah uznali, že není nad staré dobré časy. Vsadili proto na známe tvary a křivky z dob socialismu a rovnou vybrali, a na tiskové konferenci představili, logo nové. Ondro Alešů si po skončení konference liboval, že snad se do vlaků podaří nalákat více starších lidí, kteří v novém logu, ale i vzhledu vozidel, jistě uvidí zlaté časy dob minulých. Ostatně v to zřejmě doufá i sám generální ředitel Petr Žaluda, který ve vkusném rudém obleku, hřímal za řečnickým pultíkem: „Na dráze bude všechno jako dřív! Od ajznboňáka až po železo!“ Nicméně o tarifních změnách nepadlo ani slovo a na naše dotazy, zdali analogicky dojde i ke zlevnění jízdného, nechtěl nikdo z přítomných zástupců drah odpovědět.

Bohužel změny u Českých drah se projeví již dnes i na našem serveru. Do půlnoci jsme na rozkaz pana generálního nuceni stáhnout nový vzhled našich stránek, neboť již nebude korespondovat s tím drážním. Užijte si tedy poslední chvíle pohledu na tento unikátní design, který zřejmě již nikdy nebude překonán.

Zdroj: ŽelPage, agentury Wild Duck a JNP


Dominik Jaroš , Walker Poslat mail autorovi | 31.12.2009 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Fikce a vtipy

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
02.01.2010 (17:09)  
Odkdy se vtipy dělají k Novému roku? Apríl je až prvního dubna! A že by někdo v managementu ČD dostal rozum, tomu nikdy neuvěřím. S tím, že Najbrt je Naprd se 100% ztotožňuji.
registrovaný uživatel DB BR 101  mail  
02.01.2010 (12:21)  
No to jste me vylekali.

Nater Najbrt rozhodne neni nelepsi. Ale mimo jine smeruje vpred, co si zrejme vetsina komentatoru nepreje.
01.01.2010 (20:35)  
Nooo mozno dojde na inspiraciu i u Blonski - vagonov ZSSK he he
registrovaný uživatel Sandik 
01.01.2010 (18:50)  
Staroboleslavák: Zlaté časy to možná byly, ale kdyby tenkrát ČSD (spolu s celou republikou a jejím průmyslem) nespočívaly v "blažené" nehybnosti reálného socialismu, který úspěšně konzervoval včerejší a předvčerejší, zatímco slovo "inovace" mělo přídech zakázaného ovoce, tak by dneska ČD rozhodně nebyly v tom srabu, co jsou...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
01.01.2010 (17:58)  
:-D
01.01.2010 (17:00)  
To snad není pravda,že by se pan Generální rozkmotřil s Najbrtem?Vypadalo to ,jací nejsou velcí kamarádi.A není náhodou p.Najbrt příbuzný s tím nechvalně známým partajním šéfem z bývalého Lokomotivního depa Ústí nad Labem ???
01.01.2010 (15:23)  
Byly by to nádherné zlaté doby čsd :). Ale doby kdy jsme se mohly pyšnit drážní armádou o velikosti bundesferu jsou dávno pryč:D, některé tratě nám zanikly, na některých je tzv. dlouhodobá výluka, některé tratě na tom jsou stále velice dobře (072 aj.) ikdyž i zde klesl objem přepravy 0 40%, kde jsou doby kdy jsem se nechal vozit se strojvedoucími na Pn ze Staré Boleslavi do Dřís a přitom jsem věděl, že ve Dřísech budu vystupovat, prootože se v každé stanici čekalo z důvodu ucpání tratě:D

Prostě i když si to já osobně přeju, aby dráha vypadala alespoň tak jako v polovině 90tých let tak už se to nestane.

Pamatuju si na paní Vltavskou, která tady v Boleslavi dělala úsekovou přednostku, taky minulost ikdyž dodnes je tato paní provozním dozorčím v sousední Lysé.:)

Jinak styl Najbrt nemůžu u lokomotiv přenýst přes srdce:(
registrovaný uživatel RadoB 
01.01.2010 (12:16)  
dúfam, že sa postupne vrátia na takmer všetky zastávky pokladnice s lepenkovými lístkami a ČD zruší neprehľadný systém tarifných zliav. Vráti sa 20-halierový tarif zo 60. rokov (pre tých neskôr narodených zopár príkladov: 1-4 km 0,60 Kč, 5-6 km 0,80 Kč... atď.). Snáď ČNB začne opäť raziť pre tento účel 10, 20 a 50 halierové mince.
01.01.2010 (10:04)  
Zrovna koukám do levé části na fotografie a najbrtem se to jen hemží... na bílé je vše... měli to pořádně promyslet než něco udělali.
01.01.2010 (1:20)  
Ať tak či onak, ten ruďoch je krásnej.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko