..: ČD začínají litovat rozhodnutí o Najbrtu, vrací se zlatá éra ČSD :..

Brejlovec - unifik ČSD, foto: Ing. Jaroslav Kocourek - prototypy.cz Praha — Vážení čtenáři, jako první vás exkluzivně informujeme z mimořádné tiskové konference Českých drah, která byla dnes v podvečer svolána v prostorách haly 512 na ONJ. Hlavním tématem byla omluva od vedení Českých drah za rozhodnutí o unifikaci novým vizuálním stylem, jehož autorem je grafické studio Aleše Najbrta. Představitelé drah podlehli nátlaku železniční veřejnosti, zaměstnanců, některých předních designérů a rozhodli opatřit celý vozový park unifikovaným nátěrem s inspirací v nátěrech ČSD. První lokomotivou, která dostane nový barevný kabátek, se stane českotřebovský brejlovec 750.258. Na tiskové konferenci bylo také zveřejněno nové moderní logo pro pražské Esko.

„Stávající lak Najbrt má mnoho nevýhod. Souprava je celkově, především v mlze či sněhu, špatně viditelná a barva čela byla také špatně vybrána. Na bílém čele jsou vidět opravdu všechny drobnosti, jako třeba hmyz. Na dráze nepracuji chvíli, bude to již 25 let a byl bych moc rád, kdyby se vozidlový park vrátil do barevného řešení jako za Československých státních drah,“ stěžuje si strojvedoucí z PJ České Budějovice. Na jeho přání zde jméno neuvádíme. V době, kdy tato slova pronesl, zřejmě netušil, že v roce 2010 se mu přání splní.

Unifikace se bude týkat všech vozidel z parku ČD. Výběrové řízení na autora nového unifikovaného vzhledu proběhne na konci února 2010, již teď je ale jasné, že se mezi kandidáty objeví i grafické studio Konting, jež se také podílelo na realizaci většiny reklamních lokomotiv Českých drah. V komisi výběrového řízení zasednou i členové ŽelPage a z výsledných návrhů vyberou sérii nejhezčích, které se pak aplikují na vozový park. Hlavním požadavkem výběrového řízení je dodržení schémat unifikovaných nátěrů z dob ČSD. „Například stejnosměrné lokomotivy by měli mít zelený nátěr se žlutým 300 mm širokým pruhem okolo celé lokomotivy,“ uvedl produktový manažer ČD Ondro Alešů.

Nové logo Eska, foto: WalkerZměn dozná i logo pražského Eska. Představitelé drah uznali, že není nad staré dobré časy. Vsadili proto na známe tvary a křivky z dob socialismu a rovnou vybrali, a na tiskové konferenci představili, logo nové. Ondro Alešů si po skončení konference liboval, že snad se do vlaků podaří nalákat více starších lidí, kteří v novém logu, ale i vzhledu vozidel, jistě uvidí zlaté časy dob minulých. Ostatně v to zřejmě doufá i sám generální ředitel Petr Žaluda, který ve vkusném rudém obleku, hřímal za řečnickým pultíkem: „Na dráze bude všechno jako dřív! Od ajznboňáka až po železo!“ Nicméně o tarifních změnách nepadlo ani slovo a na naše dotazy, zdali analogicky dojde i ke zlevnění jízdného, nechtěl nikdo z přítomných zástupců drah odpovědět.

Bohužel změny u Českých drah se projeví již dnes i na našem serveru. Do půlnoci jsme na rozkaz pana generálního nuceni stáhnout nový vzhled našich stránek, neboť již nebude korespondovat s tím drážním. Užijte si tedy poslední chvíle pohledu na tento unikátní design, který zřejmě již nikdy nebude překonán.

Zdroj: ŽelPage, agentury Wild Duck a JNP


Dominik Jaroš , Walker Poslat mail autorovi | 31.12.2009 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Fikce a vtipy

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
01.01.2010 (0:01)  
A co ty vaše režijky na 3 roky?
31.12.2009 (23:27)  
Se stáhnutím Najbrta souhlasím, ale se změnou podoby ŽP už méně:-D. Opravdu škoda:-D.
31.12.2009 (23:25)  
Joo kéžby ale duben ještě daleko ..
31.12.2009 (23:18)  
a já myslel, že to vydrží až do zítřka:)
registrovaný uživatel Jurik 
31.12.2009 (23:12)  
héééj, tak to je úlet na závěr :-DDD

chtělo by to ještě nějakou fotku Sergeje (samozřejmě v rudě červené a s pěticípou hvězdou na čele), jak táhne ty staré patrové vozy (nevím co to byl za typ, ale jak jsem byl menší tak to jezdilo z Ostravy do Beskyd, do Frýdlantu a Frenštátu)

viva la Czechoslovakia, aneb ještě když se Masaryčka jmenovala Praha-Střed a tým pana ing.Palíka zkonstruoval revoluční lokomotivu ES 499.0 :-)))))
registrovaný uživatel malard  mail  
31.12.2009 (22:58)  
Ale, ty vtípky si už můžete odpustit!
registrovaný uživatel malard  mail  
31.12.2009 (22:57)  
Kěž by se to stalo.
dopisovatel nebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
31.12.2009 (22:42)  
Joo, kéž by..
registrovaný uživatel EC 174  mail  
31.12.2009 (22:32)  
Než původní nátěr ČSD, tak to už radši Najbrt.
registrovaný uživatel fajo 
31.12.2009 (22:27)  
Bolo by to pekné vidieť, lokomotívy v starých náteroch :0)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko