..: ČD začínají litovat rozhodnutí o Najbrtu, vrací se zlatá éra ČSD :..

Brejlovec - unifik ČSD, foto: Ing. Jaroslav Kocourek - prototypy.cz Praha — Vážení čtenáři, jako první vás exkluzivně informujeme z mimořádné tiskové konference Českých drah, která byla dnes v podvečer svolána v prostorách haly 512 na ONJ. Hlavním tématem byla omluva od vedení Českých drah za rozhodnutí o unifikaci novým vizuálním stylem, jehož autorem je grafické studio Aleše Najbrta. Představitelé drah podlehli nátlaku železniční veřejnosti, zaměstnanců, některých předních designérů a rozhodli opatřit celý vozový park unifikovaným nátěrem s inspirací v nátěrech ČSD. První lokomotivou, která dostane nový barevný kabátek, se stane českotřebovský brejlovec 750.258. Na tiskové konferenci bylo také zveřejněno nové moderní logo pro pražské Esko.

„Stávající lak Najbrt má mnoho nevýhod. Souprava je celkově, především v mlze či sněhu, špatně viditelná a barva čela byla také špatně vybrána. Na bílém čele jsou vidět opravdu všechny drobnosti, jako třeba hmyz. Na dráze nepracuji chvíli, bude to již 25 let a byl bych moc rád, kdyby se vozidlový park vrátil do barevného řešení jako za Československých státních drah,“ stěžuje si strojvedoucí z PJ České Budějovice. Na jeho přání zde jméno neuvádíme. V době, kdy tato slova pronesl, zřejmě netušil, že v roce 2010 se mu přání splní.

Unifikace se bude týkat všech vozidel z parku ČD. Výběrové řízení na autora nového unifikovaného vzhledu proběhne na konci února 2010, již teď je ale jasné, že se mezi kandidáty objeví i grafické studio Konting, jež se také podílelo na realizaci většiny reklamních lokomotiv Českých drah. V komisi výběrového řízení zasednou i členové ŽelPage a z výsledných návrhů vyberou sérii nejhezčích, které se pak aplikují na vozový park. Hlavním požadavkem výběrového řízení je dodržení schémat unifikovaných nátěrů z dob ČSD. „Například stejnosměrné lokomotivy by měli mít zelený nátěr se žlutým 300 mm širokým pruhem okolo celé lokomotivy,“ uvedl produktový manažer ČD Ondro Alešů.

Nové logo Eska, foto: WalkerZměn dozná i logo pražského Eska. Představitelé drah uznali, že není nad staré dobré časy. Vsadili proto na známe tvary a křivky z dob socialismu a rovnou vybrali, a na tiskové konferenci představili, logo nové. Ondro Alešů si po skončení konference liboval, že snad se do vlaků podaří nalákat více starších lidí, kteří v novém logu, ale i vzhledu vozidel, jistě uvidí zlaté časy dob minulých. Ostatně v to zřejmě doufá i sám generální ředitel Petr Žaluda, který ve vkusném rudém obleku, hřímal za řečnickým pultíkem: „Na dráze bude všechno jako dřív! Od ajznboňáka až po železo!“ Nicméně o tarifních změnách nepadlo ani slovo a na naše dotazy, zdali analogicky dojde i ke zlevnění jízdného, nechtěl nikdo z přítomných zástupců drah odpovědět.

Bohužel změny u Českých drah se projeví již dnes i na našem serveru. Do půlnoci jsme na rozkaz pana generálního nuceni stáhnout nový vzhled našich stránek, neboť již nebude korespondovat s tím drážním. Užijte si tedy poslední chvíle pohledu na tento unikátní design, který zřejmě již nikdy nebude překonán.

Zdroj: ŽelPage, agentury Wild Duck a JNP


Dominik Jaroš , Walker Poslat mail autorovi | 31.12.2009 (22:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Fikce a vtipy

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer syrda  mail  
31.12.2009 (22:24)  
Zmatení nepřítele ;-) Aby nikdo nevěděl co skutečně bude (a co je jen výplod fantazie).
31.12.2009 (22:18)  
Heeej ... proč jeden článek píše o Najbrtu jako o rozšiřujícím se segmentu a druhý následně o návratu éry ČSD? :D
31.12.2009 (22:17)  
Esko ala trabant mě opravdu pobavilo :-)
Registrierter Benutzer Jirka Smolik  mail  
31.12.2009 (22:09)  
Kéž by to byla pravda
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko