..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
24.01.2010 (18:27)  
Martin Grill : prave ze mluvil o rychlicich na plzen, puvodni prispevek znel..... R190/225/240.. ale musel by se natohnout drat na 240... autor psal o te podmince pouze v souvislosti s touto relaci R, proto reakce byla ponekud nepresna...
24.01.2010 (18:18)  
Tomáš Záruba : ano, např. na R Praha - ČB by se provozní situace zjednodušila v obou koncocých stanicích.
Na druhou stranu pak bude nutné zásadně překopat oběhy lokomotiv, aby oběh vozů (soupravy) a lokomotivy byl shodný až do doby, kdy najede lok kilometry do bezpečnostní prohlídky, provozního ošetření nebo revize. Nebude to tedy tak jednoduché.
registrovaný uživatel Snickers  mail  
24.01.2010 (16:31)  
MirekM : nejsem z Prahy ... Pardubice rozeznám od Hradce a vim, že neleží na moravě...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
24.01.2010 (16:23)  
Tomáš Záruba: Já nezapomněl na nic. Celé je to jedno velké kdyby, ale hlavně jsem chtěl vyvrátit fakt, že k provozu řidičáků po 240 je třeba její elektrifikace. Není a hotovo ;o)
registrovaný uživatel Natix  mail  
24.01.2010 (16:18)  
Anowis:
Je to jako když si koupím nový Mercedes, tak taky po dálnici D1 nebudu moci jet stejně rychle jako po A1 v SRN.

Takže na ježdění po městě si nekoupím Fabii, protože má maximálku 150 a bylo by to plýtvání, a radši si místo toho pořídím motorové kolo? Není možné tímhle způsobem srovnávat rychlosti aut a vlaků.
24.01.2010 (16:11)  
M. Grill: Zapomněl jste na jedno velmi významné hledisko, a sice železniční uzlové stanice a jejich kapacita. Aneb "využití řídicího vozů" se nedá měřit jen počtem úvratí na vozebním rameni či za den, ale také ušetřeným časem nebo vůbec umožněním existence nějaké linky. Nebo podstatným zkrácením obratu (například ze zmiňovaných 2 a více hodin na IC, v taktovém systému "vrozených" lze - zdůrazňuji na jednom konci - přejít na 15min. a úklid za jízdy). Takové Budějovice, Brno a další, kdyby se zbavily objíždění, tak je tam najednou spousta místa...
registrovaný uživatel Anowis 
24.01.2010 (15:52)  
Jestli je 160 km/h v ceně tak je to v pořádku. Jinak na trati třeba Liberec - Pardubice to místy najde jistě využití:).
Je to jako když si koupím nový Mercedes, tak taky po dálnici D1 nebudu moci jet stejně rychle jako po A1 v SRN. Stav jízdní cesty je limitující!
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
24.01.2010 (15:03)  
A co nějaké (961) na R praha-plzeň-klatovy a až do žel. rudy? Nevím tedy jak rychlé jsou tam obraty, ale přepřahá se v klatovech na 754. Tak mě to přišlo jako dobrá trasa no...?
registrovaný uživatel SYN 
24.01.2010 (14:39)  
MZ: Ano to mate pravdu, CD jsou tu skutecne casto kritizovany z rizdilnych stran, napr ze neco neudelaly tak a vzapeti ze to neudelaly onak, ovsem je treba mit na mysli ze se jedna o vyroky rozdilnych autoru - neexistuje tu neco jako vetsinovym hlasovanim dany jednotny nazor ZP, jsou to pouze nazory jednotlivcu, a ty mohou docela casto byt v primem rozporu navzajem...
Jinak s usmevnosti namitek na rychlost 160kmh mate pochopitelne pravdu, je to nejrozumnejsi hodnota pro renovovany vuz tohoto typu, take s ohledem na to z jakeho vozu to vznika. Ano, pomalejsi vozy moc nemaji smysl (predevsim by se nijak znatelne neusetrilo) a pokud CD nekdy budou potrebovat ridici vozy take rychlejsi, tak ty by asi bylo lepsi koupit jako nove tridy Xmz (pripadne od nekoho jako ojete).
24.01.2010 (14:29)  
Pozoruhodná diskuse. Vesměs jsou ČD kritizovány, že se neberou příklad z „vyspělejších" železničních společností - především národních dopravců model DB, SBB, ÖBB, ale také „ostatních" soukromoprávních železničních podniků. Když se ovšem tytéž ČD rozhodnou k pořízení řídících vozů, ejhle - proč vozy na 160 km/h (i když budou teoreticky schváleny EBA, tak se nedostanou dále než za Berlin, časem možná ani za Dresden a zase bude špatně, že se vozy neudělaly na 200).
Jestliže si ČD objednají 500 řídících vozů, při znalosti dlouhodobé koncepce osobní dopravy, tak lze diskutovat o tom, zda je ekonomicky výhodné, aby se všech 500 vozů bylo na rychlost 160 (pokud významný bude cenový rozdíl mezi vozidlem s podvozkem na 160 a 120 - minimálně 10 % celkové ceny vozidla). Při objednávce 34 vozů je taková úvaha úsměvná. Ostatně je úsměvný i takto stanovený počet vozidel. Předpokládal bych, že již nyní existují zpracované oběhy vozidel (souprav), na nichž budou vozidla nasazena a z takto zjištěné turnusové potřeby se vycházelo ...
Rozebírá se „nekomunikace" mezi vozidly apod. Komunikace je mimo jiné vázána kvalitou propojovaného kabelu UIC , resp. okamžitým technickým stavem - jeden nebo více propojovacích vodičů nemusí být v nejlepší kondici (zkrat, probíjení, přechodový odpor apod.), vozidlový počítač si může některý signál špatně vyhodnotit apod. Není výjimkou, že i zahraniční „řidičáky" se někdy postaví hlavu a prostě se musí objíždět.

Obavu o „prototyp" vozu bych neměl - NIcKON 22.01.2010 (19:15) - stačí překreslit výkres „954" na vozidlovou skříň délky 24,50 m, což je v podstatě vypuštění jedné „čtyřky" a ubrání dalších 20 cm ...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko