..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 15      Zpráv na stránku:   
24.01.2010 (12:44)  
Natix : Ne, protože než bych tam dojel, tak by bylo rychlejší pro mě jít pěšky. Ale kdyby se mi nějaký líbil, měl bych peníze a jezdil bych 20 km od domu třeba, tak možná i jo. Ale popravdě, myslím si, že by se mi žádný tak moc nelíbil...
registrovaný uživatel junkrs 
24.01.2010 (12:04)  
To Hawkey:...ale ZSSK 671 je co ???? To, že to nevlastní ČD neznamená, že to neexistuje...
Zazou byla určitě míněna jejich neexistence na ČD a né celosvětově ;-)
Jinak ŘV řady 961 bych určitě necpal nikam na osobáky. Tam bych preferoval spíše nízkopodlažní vozidla.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
24.01.2010 (11:42)  
Karle, mluvil tu někdo o rychlících na Plzeň? Jaká je šance, že se třeba rozdrobí na rychlíky Brno - Jihlava a Jihlava - Plzeň? Je tak málo vozů, že by to nešlo? V minulosti se už drobilo, takže není důvod, proč to nepředpokládat v budoucnu. Stejně jako to, že se rozsypou 854 a to natrvalo, čili se možná vrátí klasiky...

Je to všechno jedno velké KDYBY. Já chtěl jen nastínit fakt, že brněnští brejlovci umí jezdit s řidičákem a tedy jeho použití, např. na 240, není omezeno zadrátováním.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
24.01.2010 (11:31)  
Snickers: ano, většina Os vlaků na koridorech jsou jednotky, vzhledem k tomu že Os směr od prahy spadají do integrovaného systému, tak je takt většinou kolem 30min.Tak si spočítejte kolik je to Os vlaku denně v provozu v podobě jednotek. Samozřejmě nemam takovej přehled o moravě.
Pardubice a okolí je Morava? To ti asi tamější pěkně poděkují… Jediné štěstí máš, že píšeš Prahu s malým p. :-D
registrovaný uživatel Kakov 
24.01.2010 (11:25)  
Martin Grill: Osobně nevidím důvod, proč by se měly, např. na 240, objevit ŘV až po zadrátování?

na to je jednoduchá odpověď, protože bez zadrátování budeme muset buď:
a) jezdit z Brna až do Plzně s brejlovcem, to znmena jet 268 km z 372 km trasy s dieselem pod dráty, což já považuji za nesmysl, podle mě by brejlovec nestihal rychlostne na 190

nebo

b) bychom stejně museli v Jihlavě přepřahat a pak by ten řidičak ztrácel smysl, přesněji řečeno vozit ho jen kvůli ušetření jedné úvratě ve velké stanici a v druhé přepřahat by nebylo efektivní
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
24.01.2010 (11:07)  
zaza: Pokud se nemýlím, tak komunikace mezi soupravami 471 běhá po WTB přes kuplo.

Určitě se zase nacpe plno peněz do vývoje něčeho, co už naši sousedé dávno používají. Souhlasím s človíčkem, který poukázal na neexistenci dvousystémových jednotek pro příměstskou dopravu

To, že to mají naši sousedé ještě neznamená, že jejich řešení je u nás provozovatlené. Je třeba si uvědomit, že železnice není silniční doprava, kde se legislativa v rámci EU v mnoha oblastech shoduje. A 30 mega za "nový" řídící vůz mi přijde jako hodně pohodová cena.

Neexistence dvousystémových příměstských jednotek .. nechci se Tě dotknout, ale ZSSK 671 je co ???? To, že to nevlastní ČD neznamená, že to neexistuje...

strejcekms: Přes kuplo se převádí tažné síly, slaboproudé a datové kabely a vzduch. Jen tam nejsou žádné kontaktní plochy, ale klasické kolíky a dutinky..
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
24.01.2010 (11:00)  
Tak automaticke spřáhlo, jak se tady někdo ptal, slouží k rychlému spojování jednotek. Jeho výhoda je že go nikdo nemusí ovládat z venku a že pomocí kontaktních ploch dokáže přenášet jak el. Proud tak datové sygnáli (místo uic kablu) teda myslim. Na internetu určitě najdete více.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
24.01.2010 (10:45)  
Hmmm...tak jsem to zde proletěl a asi nezbývá, než si shrnout základní fakta:

Řídící vozy na EC jsou nesmyslem, stejně jako na většině IC. Vlaky této kategorie mají v cílových stanicích desítky minut, někdy i hodiny na to, aby se uklidily, doplnily, mašina šoupla na druhý konec a nazdar. Pokud někdo opáčí, že při zpoždění tolik času není a řidičák ušetří cenné minuty, nejspíš předpokládá, že jich ČD plánují mít 400 a 100 záložních. Jinak by si takovou "jistotku" stěží mohly dovolit.

Největší smysl mají ŘV na vlacích kategorií pod IC, tedy R, Sp a Os. Zde jsou obraty mnohdy naknap. Osobně nevidím důvod, proč by se měly, např. na 240, objevit ŘV až po zadrátování? Než do Brna přijde nějaká ucelená série, bude 75% brejlovců se zásuvkami, které takový provoz umožní.

Ad výbava: Uvědomme si, že řídící vozy nemají být výkladní skříní českého průmyslu, ale pouze funkční doplněk vozového parku. Je snad Wiesel (snad to píšu správně) nádherný? Nebo koncáky jednopatrových S-Bahnů DB? Už naše 954 vypadají mnohem lépe...

Odkaz na první a třetí bod - ano, Railjet je nasazován na mezinárodní spoje a jeho řidičák nemá po vzhledové stránce chybu. Zde je ale nutné si uvědomit koncepci - defacto podobnou té u ICE2, kdy byla jednomu hnacímu konci vyjmuta výkonová střeva a vlak zkrácen na polovinu. V obou případech jde o specifický produkt, ucelenou soupravu, nebo jendotku, chcete-li. Vždyť i Taury pro Railjet mají o několik těch krytů a plastů navíc.
registrovaný uživatel Natix  mail  
23.01.2010 (23:15)  
Elias is best:
Promiň, ale nechápu. Ty by sis snad koupil náklaďák na ježdění na nákupy do Tesca jenom proto, že hezky vypadá?

Dobře, pokud by se náhodou pro všech těch 34 kousků nenašlo smysluplné využití na nějakých spojích s úvratěmi nebo ostrými obraty, kde by byly k něčemu dobré, a byla by otázka, zda je nechat stát v depu nebo je poslat na nějaký dálkový rychlík s obratem jednou za půl dne anebo na nějaké v tomhle ohledu obdobné EC, tak s tím EC nemám problém, ale nasazovat na vlak jedoucí na východ Slovenska vagon potřebný jinde jenom proto, že je "hezký", to je prostě hloupost.
registrovaný uživatel zaza 
23.01.2010 (23:00)  
Určitě se zase nacpe plno peněz do vývoje něčeho, co už naši sousedé dávno používají. Souhlasím s človíčkem, který poukázal na neexistenci dvousystémových jednotek pro příměstskou dopravu, Pendolino nepočítám. Chtělo by to dvousystémové slony nebo tak něco... Když už jsme u těch slonů, při jízdě spřažených 471 mezi sebou soupravy komunikují prostřednictvím UIC nebo mají své specifické rozhraní? Děkuji
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko