Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.
Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

ČD si objednaly řídicí vozy, aby je mohly používat na dálkové řízení lokomotiv. To, že v rámci modernizace dostanou i nový interiér, klimu, vylepšení podvozků atd. je přirozený a pochopitelný postup, byla by hloupost ne. Kdyby ČD chtěly 34 obyčejných modernizovaných vagonů, tak si objednají 34 obyčejných modernizovaných vagonů. Co na tom nechápeš?
Navíc, co by to udělalo, kdybychom 2 vozy přesunuli na EC?
A jaké by pak měly řídící vozy využití????
Těch 160 km/h mezi Prahou a Ústím n.L. není 8 km, ale asi 38 km. Kupř. oblouk v Hrobcích byl přeložen (v délce 1 km) a rychlost se zvýšila z původních 90 km/h na 150/160 km/h. Směrové poměry se částečně upravovaly i v dalších úsecích (račický oblouk, nový tunel Mlčechvosty). Zkrátka, jak píšete: Lovosice - Nelahozeves je 160 km/h s lokálním omezením na 140 (130) km/h.
kliminho : Nejmenovaná osoba ze ŽP už mi vysvětlila, jaký je to nesmysl. Nejdříve jsem to nepochopil, ale teď už jo. To ale neznamená, že jsem svůj názor změnil, naopak. Samozřejmě, mohlo by se využívat i na zmiňovaných rychlícíh, ale byl bych pro, aby zbylo i na EC Praha - Žilina.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











