..: Řídicí vozy řady 961 Českých drah – 30 milionů za kus :..

Návrh vzhledu řídicího vozu 961 Škoda Pars, foto: Pars Nova Šumperk — České dráhy dnes, v pátek 22. 1. 2010, veřejně oznámily zadání zakázky na přestavbu 34 osobních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961. Jak jsme již dříve informovali, půjde o plně klimatizované řídicí vozy pro dálkové řízení neobsazených elektrických a motorových lokomotiv. Cestujícím budou k dispozici velkoprostorové oddíly 1. a 2. třídy, vozíčkáři využijí plošinu a vyhrazené, speciálně upravené místo. K dispozici bude i úložný prostor pro kočárky a kola. Zakázku, kterou původně České dráhy odhadovaly na 1,172 miliardy, nakonec dle očekávání získal šumperský Pars nova, člen skupiny ŠKODA, který navíc požaduje nižší finální cenu 1 051 110 000 Kč, tj. necelých 31 milionů za kus. Je třeba ale připomenout, že podle prvotních předpokladů se celá zakázka měla vejít do jedné miliardy. Otázkou je, zdali se v budoucnu dočkáme i rekonstrukcí dalších exemplářů Bdt na klimatizované bez stanoviště strojvedoucího tak, aby mohly s řadou 961 tvořit ucelené vratné soupravy (tzv. koncept PUSH-PULL) s vyšším komfortem pro cestující v celé soupravě.

Pozn. redakce: Podle nového označování UIC zřejmě půjde o řadu ABfdtee 29-70 či podobnou variaci na číselnou a písmennou identifikaci, pro zjednodušení ale budeme nadále v článcích používat staré označení, které je uvedeno i v zadání zakázky. Identifikaci podle UIC začneme používat až po zveřejnění její definitivní podoby.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 22.1.2010 (19:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   
23.01.2010 (22:57)  
Natix : Řekl jsem, že nic. Neprostestuji proti tomu, aby to jezdilo na R 9xx, ale taky bych byl rád, kdyby alespň jedna 961 za den se použila na EC. Chápeš?
23.01.2010 (22:29)  
Elias: anheuser a Natix. Je to zbytečné plýtvání. Kdyby ČD chtěli, tak si objednaj vozy za 2/3 ceny...
Registered user MOL  mail  
23.01.2010 (22:26)  
"Krásný příklad českého patriotismu, s jakou chytrostí naši vysocí páni prokličkují nařízení od 12 hvězdiček aby mohly potěšit své kamarády, to se jinde nevidí. Není krása až za chvíli bude na každé lokomotivě a vozu značka Klasa?" (ironie...)
Registered user Natix  mail  
23.01.2010 (21:57)  
Elias is best:
ČD si objednaly řídicí vozy, aby je mohly používat na dálkové řízení lokomotiv. To, že v rámci modernizace dostanou i nový interiér, klimu, vylepšení podvozků atd. je přirozený a pochopitelný postup, byla by hloupost ne. Kdyby ČD chtěly 34 obyčejných modernizovaných vagonů, tak si objednají 34 obyčejných modernizovaných vagonů. Co na tom nechápeš?
23.01.2010 (21:55)  
Elias: pořád se to motá kolem jedné a té samé věci. V relaci Pha-ZA není žádná úvrať a hlavně tam nejsou žádné ostré obraty, resp. se "mašina přehazuje jednou denně". Jsou relace, kde jsou zapotřebí mnohem více. Byli uvedené níže a jde hlavně o krátké trasy. Možná by to vypadalo hezky, ale jeho základní funkce by přišla vniveč.
23.01.2010 (21:28)  
kliminho : Asi takhle - sedačky, komfort, klimatizace...

Navíc, co by to udělalo, kdybychom 2 vozy přesunuli na EC?
23.01.2010 (21:15)  
až do žiliny budou jezdit nedělené soupravy, tak klidně; dokud se v bohumíně skoro vždy něco připojuje nebo odpojuje, tak je to nesmysl
23.01.2010 (21:12)  
ale byl bych pro, aby zbylo i na EC Praha - Žilina.

A jaké by pak měly řídící vozy využití????
Registered user ceskolipak  mail  
23.01.2010 (20:53)  
Ad kliminho
Těch 160 km/h mezi Prahou a Ústím n.L. není 8 km, ale asi 38 km. Kupř. oblouk v Hrobcích byl přeložen (v délce 1 km) a rychlost se zvýšila z původních 90 km/h na 150/160 km/h. Směrové poměry se částečně upravovaly i v dalších úsecích (račický oblouk, nový tunel Mlčechvosty). Zkrátka, jak píšete: Lovosice - Nelahozeves je 160 km/h s lokálním omezením na 140 (130) km/h.
23.01.2010 (20:34)  
pozorný cestujúci : Když tě to zajímá, tak 15.

kliminho : Nejmenovaná osoba ze ŽP už mi vysvětlila, jaký je to nesmysl. Nejdříve jsem to nepochopil, ale teď už jo. To ale neznamená, že jsem svůj názor změnil, naopak. Samozřejmě, mohlo by se využívat i na zmiňovaných rychlícíh, ale byl bych pro, aby zbylo i na EC Praha - Žilina.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko