Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.
Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.
Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.
Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

Kamenovat nebudu. Ten pán je mi sice krajně nesympatický, ale s postupujícím časem docházím k názoru, že bez něj (popř. jiného soukromníka) se česká železnice dopředu nepohne.
Nedávno jste pod článkem o Regionovách napsal:
Jen připomenu vysokou poruchovost jednotek 471, neskutečně hlučnou klimatizaci vně vozu a nebetyčnou blbost otvírání dveří na dvě tlačítka-každé křídlo zvlášť. Viděl jste to někde ve světě? A navíc jednotky 471 jaksi neumí dobře jezdit na ramenu Pha-Bn. FRK
S Regionovami to má pramálo společného. Přesto mě nenapadlo, abych Vás nabádal k návratu k tématu. Prostě jste reagoval na nějaký předchozí příspěvek, vyplynulo to z diskuze. Tak to při diskuzi bývá a není třeba se nad tím rozčilovat.
Nejlepší, čím jsem jel po ČR jsou právě vozy DB, OeBB a vlastně i PKP.
Vůz OeBB na EC do Vídně - prostě pohádka. Když přijelo do Brna, měl jsem smíšené pocity (manuální otevírání dveří u EC?), ale pak mi spadla huba až na zem. Takový luxus, to jsem ještě neviděl... na WC elektrický vysoušeč rukou (u nás je to nemožné, protože by to někdo šikovný rozebral, to beru), ale ty kupé... luxus. A to nemluvím o RailJet. Totéž pro DB. U PKP mě zase dostal koberec v kupé 2. třídy.
Ve vagonech ČD si oproti tomu připadám tak nějak z jiného světa - jasně, Bmz v podání ČD jsou taky fajn, ale přece. Je to smutné, ale je to tak, že po ČR budou jezdit i dále dvě kategorie EC - ty kvalitní na západ, a na Slovensko ten šunt postavený z toho, co máme.
Teď mě ukamenujte, ale jako jediné řešení vidím to, že se to dá Jančurovi, ať chlapec ukáže, co v něm je. Buď se mu to povede a celé republice spadne huba, nebo se ukáže, že je to velkohubý tlampač a ČD to s velkou slávou vemou zpátky do svých rukou.
Štrajkuje sa len vtedy, keď sa majú obmedzovať výhody zamestnancov (alebo prepúšťať).
Tento příspěvek řeší zlepšení kultury cestování, která se Českým drahám nedaří-možná, že ani dařit nechce, a vy tady řešíte problémy pohonu pomocí setrvačníku, místo toho, aby se řešily problémy trvalého nepohodlí v dopravních prostředcích ČD. Vraťte se prosím k tématu. FRK
Dočetl jsem se, že dnes už není problém vyrobit vysokootáčkové setrvačníky. Jeden takový váží 70 kg a je schopen 30 sekund dodávat výkon 70 kW. To znamená, že tunový setrvačník by pojmul 8,33 kWh. Např. Elefant při brzdění rekuperuje max 14 kWh (trať Pha - KO), takže pro takto těžké vozidlo by stačil setrvačník o hmotnosti 1,7 tuny. To by hmotnost vozidla zvýšilo jen asi o 1%.
Potíže by byly v obloucích, jak už jste tu psali. A taky je otázka, co by setrvačník o hmotnosti 1,7 tuny při 20.000 otáčkách za minutu natropil v případě nějaké nehody. To bych opravdu nechtěl vidět.
možná se pletu, ale tohle je můj názor
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











