..: Ojeté vozy pro dálkové spoje Českých drah nebudou :..

Prototyp Bmeer ČD (Bimz DB), foto: ČD Česká republika — Nákup stovky ojetých osobních vozů pro dálkovou dopravu Českých drah, o němž jsme vás poprvé informovali již před více než dvěma lety, je zřejmě u konce. Nadějně se vyvíjející akce však nekončí vyhlášením vítězného dodavatele ojetých vozů, ale naopak zrušením celého výběrového řízení. Potíže provázejí tento záměr již od samotného počátku. Původně se České dráhy pokoušely o přímý nákup stovky ojetých vozů od německých DB, tam ale jednání ztroskotala jednak na rozdílných cenových názorech jednotlivých dopravců, tak i na údajných problémech právního rázu. České dráhy se proto rozhodly vypsat výběrové řízení na nákup těchto vozů. Nyní však informovaly formou oznámení ve věstníku o vyloučení všech účastníků tohoto výběrového řízení. Dle dřívějších slov tiskového mluvčího Českých drah v něm byly podány celkem dvě nabídky.

Kdo se do tendru přihlásil dráhy neuvedly. „Kromě zákonných požadavků, které vedly k vyloučení obou nabídek, ani jedna nesplnila požadavky Českých drah. V jednom případě šlo o nabídku vozů, které neodpovídaly požadovaným parametrům, v druhém případě nabídková cena podstatným způsobem překročila očekávání společnosti,“ konstatoval v dnešním ranním tiskovém prohlášení Petr Šťáhlavský. Neúspěch tohoto projektu vyvolává otázku, jak budou České dráhy dál řešit nedostatek moderních vozidel v dálkové dopravě. Prohlášení nebylo konkrétní ani v tom, jestli se vyhlásí jiný tendr, který by umožňil rozšíření počtu vozů pro dálkovou dopravu. „S ohledem na tyto skutečnosti se v současné době společnost zaměří na modernizaci současného vozidlového parku a zvýšení jeho komfortu. Hlavní úsilí v modernizaci nyní směřuje do zlepšení kvality regionální, příměstské a meziměstské dopravy ve vnitrostátní dopravě v ČR,“ komentoval další postup Šťáhlavský.

Avizovaná modernizace vozového parku dálkové dopravy tímto dostala poslední ránu. Bistrovozy ARmpee ani měsíc po začátku platnosti tohoto jízdního řádu stále nejsou nasazeny do provozu, natož vůbec dodány od výrobce ŽOS Vrútky, „ojetiny“ nebudou a i když jsou v plánu projekty na modernizaci různých řad pro expresní vlaky, reálný počet vozů tím nebude navýšen.

Mezi čtenáři našeho magazínu proběhly i dvě ankety. Na dotaz, jestli souhlasíme s nákupem ojetých vozů řady Bimz od DB, 45 % zcela kladně a 38 % kladně. Na druhou otázku, jestli se setkají v provozu lokomotiva Škoda 109E a repasované vozy, odpověděl 59 %, že obojí a 30 % naopak nevěřilo realizaci tendru na vozy.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách


JiříK. | 1.2.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SzKT  mail  
02.02.2010 (10:09)  
kobros: Tak to jo, z textu jsem měl dojem, že řeč je o Bmz v majetku ÖBB. Sice naše Bmz nejsou to nejlepší co se dalo pořídit, je to prostě nedodělaná a co nejlacinější verze osvědčeného produktu, ale bohužel je to pořád to nejlepší, čím ČD disponují. Osobně k smrti nesnáčím ty nepodařené "modernizace" z MOVO, teď dokonce dvojité: když vím, že to má na vlaku být, tak hodně zvažuju, jestli vůbec tím vlakem jet- zda neexistují alternativy. Bmz sice má stejně mizernou klimatizaci, ale aspoň slušný podvozek a přeci jen povedenější interiér (neotevírají se v obloucích dveře do kupé a který mamlas vymyslel tónovaná skla do oddílů, aby dovnitř nebylo vidět, též nevím). Prostě když se to sečte na EC vozbu k sousedům nic než Bmz nemáme, bohužel.
registrovaný uživatel kobros 
02.02.2010 (9:50)  
pro SzKT. Ad vozy na EC Praha-Viden. Nevim jak letos, ale ja mam zafixovane na videnskych EC ceskodrazni vozy Bmz zakoupene od Siemense. V cervenem nateru a cely sedy interier. Starsi varka ma sedacky cele modre potazene hladkou latkou, novejsi varka ma sedacky potazene modrym plysem s sedobilym vzorem. A popravde, vzdy jsem byl rad, kdyz jsem v EC do Brna jel cimkoliv, jen ne timto. Prave kvuli vystupu klimatizace u brzd a kvuli silne nespolehlive klimatizaci od jara az do podzimu.
registrovaný uživatel Holoubek  mail  
02.02.2010 (9:05)  
a pokud neumřeli, tak jezdí na koženkách, starých podvozcích se špalkovými brzdami a špatně těsnícími okny dodnes :-D
02.02.2010 (8:43)  
messah: zajimave reseni by bylo i pouziti nejakeho vetsiho gyroskopu, pri brzdeni by se roztocil jako motor, pri rozjezdu by se nabudil a pracoval by na principu generatoru, podobny princip se pouzival v trolejbusech, jaka byla ucinnosti netusim
01.02.2010 (23:39)  
Sim: Ten fíra navíc (superhrubá mzda 36 000 Kč) Vás bude stát ročně 420 000 Kč, při půměrném 3%. meziročním nárůstu mzdy to za 20 let udělá ~15 miliónů.
01.02.2010 (23:39)  
Od začátku bylo jasné, že žádné vozy nebudou. Ani nebudou potřeba, protože postupně kolejová hromadná doprava zanikne.

V zemi kde jezdí 50% vlaků pod drátama na naftu je akumulátorový pohon utopie. Ono se totiž musí spotřebovávat co největší množství nafty, protože jinak by ropná lobby vůbec nedovolila kolejový provoz.
registrovaný uživatel Sim 
01.02.2010 (23:31)  
Rodny > vsak prave ze nema, zejo ... ale i kdyby mel, bylo by to houby platny, pokud by vlozaky tuto vybavu nemely. Uznavam ze to neni nejvhodnejsi priklad, treba 854+053+053+854 by byl ukazkovejsi (kdy zrejme jen diky absenci daneho kabelu to nejde ridit z jednoho stanoviste), ale tam zas nevynikne pocet firu v pomeru k velikosti soupravy...
01.02.2010 (23:16)  
Sim: A odkdy má 810 dálkové ovládání z jiného motoráku? To jsou mi novinky.
registrovaný uživatel messah 
01.02.2010 (23:05)  
já už jsem to tu kdysi něco podobného psal - superkapacitory by pro tuto aplikaci byly zřejmě naprosto nejlepší, jejich hlavní výhoda - možnost rychlého nabíjení a vybíjení. při použití nějakých chemických akumulátorů (li-ion...) je hlavní problém, že nabíjení a vybíjení je pomalé - při brzdění by nebylo možné zpracovat veškerou energii.
ideální by potom bylo použití kombinace např. li-ion akumulátorů (jízda z kopce X akcelerace) a superkapacitorů (zastavování X rozjíždění). s použitím nějakého chytrého řídícího systému by to určitě nebyl problém.
a použití superkapacitorů pro rekuperaci je podle mě vůbec celkem jednoduchá věc a celkem nechápu, že se do toho ještě někdo nepustil.
registrovaný uživatel Sim 
01.02.2010 (22:58)  
Miškin > myslenka "univerzalnich" vozu ve me drime uz nejakou dobu... treba v souvislosti s tim, ze vlastne vlozene vozy jednotky 560/460 jsou bezne stavby a teoreticky pouzitelne v normalnim vlaku, podobne je to s vlozaky krakena a v podstate i vlozenym vozem elefanta. Jenze vzdy se najde nejakej zadrhel, ze ty "skoro univerzalni" vozy maji nejakou specialitu, ktera to nebo ono vylucuje: zpusob topeni, prubezne kabely, zpusob ovladani (zavirani/blokovani) dveri, napajeni a takovych blbinek je spousta. Je to podobne jako u lokomotiv - na prvni pohled dva stejni kocouri, ale jeden "umi" tahat 010 a druhy ne...

Kdyz si k tomu navic pripoctu, jake kvantum problemu spousta zucastnenych uvadi pri pouzivani ridicich vozu nebo kuplovani jednotek (at uz se jedna o reginy nebo esusy), dostava myslenka zcela univerzalniho vozu ponekud nafrak - resenim by bylo mit univerzalni napajeci kabely a univerzalni datovou sbernici, ktera by ale musela byt 100% funkcni a zaroven by s ni musely byt vybaveny vsechny pouzivane vozy kvuli kompatibilite. Tedy vcetne tech soucasnych, jinak bude dochazet k podobnym ukazum, jako je nekolikavozovy ropovod z 810/010 obsahujici tri motorove vozy a v kazdem z nich fira....

No a pak by tu byla jeste jedna odvazna myslenka - system Viamont sukafon, neboli vagon s "jalovym" ridicim stanovistem (v realu jen vyhrazeny prostor na sesli a pultik) a v ruce firy vysilacka od masiny na druhem konci vlaku. Tezko rict, zda by toto reseni bylo schudne u vozu klasicke stavby - treba u honeckeraku, kde by na konci misto jedne ctyrky byla kukan pro firu s okynkem. V pripade neobsazeni firou by to slouzilo jako zavazadlovy prostor... Kazdopadne by to byla jedna z moznosti, jak usetrit na prestavbach klasickych vozu na ridici a naopak, u ridicich vozu usetrit misto.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko