..: Peážní trať do Žitavy potřebuje opravu :..

612.613 DB, nová zastávka Smržovka–Luční, foto: Jindřich Berounský Zittau — (Aktualizováno 5. 2. 2010 – doplněny fotografie) Jednotlivými státy v oblasti tzv. česko-polsko-německého trojmezí prochází i trať 089 (Liberec — Rybniště). Dlouhodobým zanedbávám údržby je však 2,7 km dlouhý traťový úsek na polské straně ve špatném stavu a Polsko nemá ani zájem o jeho rekonstrukci. Vlaky tak tento úsek musí projíždět sníženou rychlostí 30 km/h, což je velice zpomaluje, neboť jinak na této trati mohou jezdit rychlostí až 100 km/h. Tento stav ale brání dalšímu rozvoji, který plánuje KORID LK a ZVON v rámci projektu LUISE. Ten by měl zatraktivnit železniční dopravu právě v česko–německém pohraničí.

Některá média informovala, že špatný stav traťového úseku na polském území může vést až k zastavení železniční dopravy mezi Libercem a Žitavou. Nicméně jak uvedl Petr Prokeš, ředitel společnosti KORID LK, uzavření trati kvůli technickému stavu nehrozí, pouze brzdí rozvoj. Regionální centrum ve Wroclavi se současným stavem nehodlá nic dělat a na výzvy českých partnerů nijak nereaguje. Liberecký kraj a ZVON proto plánují vyjednat opravu na ředitelství PKP PLK ve Varšavě. Všechna jednání jsou nyní na začátku a nelze tedy říci, kdy budou moci vlaky projet po polské straně maximální rychlostí. Přitom úsek z Liberce do Hrádku nad Nisou je, až na nechráněný přejezd v Dolní Suché, připraven na rychlost 100 km/h.

Stav na hranici, pohled od Hrádku směr Polsko, foto: Zel.am Stav na hranici, pohled z polské strany do ČR, foto: Zel.amPohled na trať v Polsku před Porajowem, foto: Zel.amPohled na trať v Polsku před Porajowem, foto: Zel.amOblouk před nisským viaduktem v Polské Porajowě, foto: Zel.amSituace z viaduktu na hranici, vlevo od Nisy je polský neupravený břeh, napravo pak Německo, foto: Zel.am

Od nového jízdního řádu 2010/11 se také chystá výměna dopravců, provozujících vlaky na trati 089. České dráhy a RailTrans nahradí společnost Vogtlandbahn ze skupiny Arriva, která vyhrála vypsané výběrové řízení na provoz vlaků. Na jednotlivé spoje by tak měly být od prosince nasazeny nové nízkopodlažní jednotky Siemens Desiro Classic. Společnost Vogtlandbahn by také chtěla zavést hodinový interval vlaků mezi Libercem a Žitavou, čemuž ale brání právě nevhodný polský úsek tratě.

Změna dopravců však nebude do budoucna jedinou novinkou na této trati. V rámci projektu LUISE je nachystán celý komplex služeb zatraktivňujících železniční dopravu v česko–německé pohraničí. Vzniknou místa, kde vlaky budou navazovat na autobusy nebo v nichž bude možné odstavit auto či kolo a pokračovat z nich vlakem. Plánovány jsou dále rekonstrukce železničních zastávek Liberec–Růžodol, Porajów, Hainewalde Talstraße, Großschönau–West, Varnsdorf–Polní a Varnsdorf staré nádraží, ve kterých by měly být zvýšeny nástupiště tak, aby umožňovaly bezbariérový přístup do nízkopodlažních jednotek. A na závěr stojí za zmínku i vznik jednotného integrovaného tarifu a vícejazyčného informačního systému. Cestujícím nyní nezbývá než doufat, že dojde k dohodě s polskou stranou tak, aby jim trať 089 sloužila v budoucnu co nejlépe.

Zdroj: KORID LK, iDnes, foto: Zel.am


Walker Poslat mail autorovi | 3.2.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Jízdní řád

Weitere aus ČR Liberecký Německo Polsko


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer bugear 
03.02.2010 (21:59)  
@Nechic: Obávám se, že případná reálná snaha o vybudování zastávky by dopadla stejně jako v případě zastávky Glucholazy centrum.
03.02.2010 (21:41)  
Gablenz: mrkni sem : http://www.regiotram-nisa.cz/cz/regiotram-nisa/soucasnost/ nevím sice jak je ten článek aktuální, ale vize je to pěkná.
03.02.2010 (20:39)  
Asi je to mimo diskuzi za železničním serveru, ale ten novodobě polský výběžek okolo Bogatnia/Reichenau je opravdu totální nesmysl, taky se Poláci k němu chovají jako k válečné kořisti, tj. vytěžit lignit kde se dá, elektrárna Turow má na svědomí lesy v okruhu 70 km,(odsíření ale zaplatili Němci), krajina velmi podobná našim "zmizelým Sudetům" a obstrukce vůči všem snahám o zlepšení dopravního spojení... Apropo co projekt Regiotram Nisa, ještě je na přístrojích nebo už je klinicky mrtvý?
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
03.02.2010 (20:32)  
Dobrý paradox je, že jediná kvalitní trat v Libereckém kraji směle konkurující automobilové dopravě (po opravě velice) nevede do ČR :-))
03.02.2010 (20:32)  
kobros : pohled do mapy je jedna věc, jiná je znalost místních podmínek. Okolí "niského trojmezí" mám prošlapáno, včetně obou silničních přechodů v Zittau do Polska, i někdejšího turistického přechodu do Hartau.
Postavit trať někudy jinudy je vyloučené ...

Tomáš Kraus : vykolejit by mohla i 810, to by dalo zařídit ... "někdo" by se uhodil do hlavy a pak by žaloval polský stát ...
Registrierter Benutzer kobros 
03.02.2010 (19:49)  
Mistni nejsem, ale spis me napadlo, jestli by neslo problem vyresit jeste jinak. Postavit novou trat, ktera by Porajow obesla. Problem by asi byl, jak ji zapojit v Zitave. Letmym pohledem do mapy by to (mozna) mohlo jit po nemeckem brehu Nisy. Ale to je jen ultranaivni soto predstava.
Ale napada me, ze u te silnice 35 a jejiho nemeckeho pokracovani by ten prostor na jih a zapad od Zitavy byl.
I kdyz mozna by k reseni problemu bohate stacilo uz jen takovyto zamer dat do libereckeho a zitavskeho uzemniho planu. V nejhorsim pripade zacit skupovat pozemky. Si myslim, ze by to v Polsku rychle pochopili, ze kdyz nic nespravi, muze se klidne stat, ze jim nikdo nebude platit.
Registrierter Benutzer SMall42  mail  
03.02.2010 (19:03)  
Počkejte s žalováním, až se nějaká delegace ve Varšavě objeví a dozvíme se, co tam řeknou. Polské právní podmínky zneumožňují wrocławskému oddělení cokoli s tím úsekem dělat bez souhlasu, tady rozhodnout může jenom Varšava.

Na jednu stranu by měl Wrocław sdělit věc Varšavě, na druhou by ale Češi a Němci měli vědět, na koho se s věcí obrátit. Připomenu jenom, že LB tlačilo na Poláky, aby něco udělali s Krzewinou Zgorzeleckou na trati Zittau - Görlitz a povedlo se to. S tím, že v Polsku správní orgány jsou, jaké jsou, nemůžeme nic udělat ani my, nedivte se, že Vy a Němci nemůžete. Cizinec je poslední osoba, kterou Polák poslechne. Němec obzvlášť. Stovky let už to třeba Němci zkoušeli změnit všemi možnými prostředky, obávám se, že tak prostě bude vždy.

A ještě nakonec: "Na průvozní dopravu se na polském státním území vztahují polské předpisy týkající se pořádku, veřejné bezpečnosti a ochrany zdraví." Věřte tomu, že najdete v Polsku ještě horší tratě, na kterých je osobní doprava a není to problém, takže žádné předpisy porušeny nejsou. Dodatečně se tam žádná nehoda určitě z důvodu špatného udržování nevyskytne, takový stav by si už PKP PLK nedovolilo (proto je tam ta 30). Cesta žalob nikam nevede.
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
03.02.2010 (17:22)  
Zastávka v Porajówu by situaci nevyřešila?
03.02.2010 (16:43)  
Takže z diskuse vyplývá, že nejlepší by bylo se nenápadně (třeba pomocí pilky na železo) přičinit, aby na polském úseku něco vykolejilo - RegioSwinger radši ne, ale těm 50 let starým motorákům SBE už to nemůže uškodit :-/ Pak z toho s pomocí médií bude nadnárodní aféra a pokud tohle nedonutí Poláky něco dělat, tak pak už nevím.
Ostatně ne nadarmo se říká, že Rus z tebe dostane balík peněz pomocí Kalašnikova, zatímco Polák i bez něj...
03.02.2010 (16:25)  
pokud mě paměť neklame, tak DB už projevilo zájem tuto trať opravit...
chyběl snad pouze souhlas polské strany..

ovšem poláci si vymysleli, ať jim němci dají jen peníze, že si to opraví sami, od toho samozřejmě DB odstoupila...
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko