..: Peážní trať do Žitavy potřebuje opravu :..

612.613 DB, nová zastávka Smržovka–Luční, foto: Jindřich Berounský Zittau — (Aktualizováno 5. 2. 2010 – doplněny fotografie) Jednotlivými státy v oblasti tzv. česko-polsko-německého trojmezí prochází i trať 089 (Liberec — Rybniště). Dlouhodobým zanedbávám údržby je však 2,7 km dlouhý traťový úsek na polské straně ve špatném stavu a Polsko nemá ani zájem o jeho rekonstrukci. Vlaky tak tento úsek musí projíždět sníženou rychlostí 30 km/h, což je velice zpomaluje, neboť jinak na této trati mohou jezdit rychlostí až 100 km/h. Tento stav ale brání dalšímu rozvoji, který plánuje KORID LK a ZVON v rámci projektu LUISE. Ten by měl zatraktivnit železniční dopravu právě v česko–německém pohraničí.

Některá média informovala, že špatný stav traťového úseku na polském území může vést až k zastavení železniční dopravy mezi Libercem a Žitavou. Nicméně jak uvedl Petr Prokeš, ředitel společnosti KORID LK, uzavření trati kvůli technickému stavu nehrozí, pouze brzdí rozvoj. Regionální centrum ve Wroclavi se současným stavem nehodlá nic dělat a na výzvy českých partnerů nijak nereaguje. Liberecký kraj a ZVON proto plánují vyjednat opravu na ředitelství PKP PLK ve Varšavě. Všechna jednání jsou nyní na začátku a nelze tedy říci, kdy budou moci vlaky projet po polské straně maximální rychlostí. Přitom úsek z Liberce do Hrádku nad Nisou je, až na nechráněný přejezd v Dolní Suché, připraven na rychlost 100 km/h.

Stav na hranici, pohled od Hrádku směr Polsko, foto: Zel.am Stav na hranici, pohled z polské strany do ČR, foto: Zel.amPohled na trať v Polsku před Porajowem, foto: Zel.amPohled na trať v Polsku před Porajowem, foto: Zel.amOblouk před nisským viaduktem v Polské Porajowě, foto: Zel.amSituace z viaduktu na hranici, vlevo od Nisy je polský neupravený břeh, napravo pak Německo, foto: Zel.am

Od nového jízdního řádu 2010/11 se také chystá výměna dopravců, provozujících vlaky na trati 089. České dráhy a RailTrans nahradí společnost Vogtlandbahn ze skupiny Arriva, která vyhrála vypsané výběrové řízení na provoz vlaků. Na jednotlivé spoje by tak měly být od prosince nasazeny nové nízkopodlažní jednotky Siemens Desiro Classic. Společnost Vogtlandbahn by také chtěla zavést hodinový interval vlaků mezi Libercem a Žitavou, čemuž ale brání právě nevhodný polský úsek tratě.

Změna dopravců však nebude do budoucna jedinou novinkou na této trati. V rámci projektu LUISE je nachystán celý komplex služeb zatraktivňujících železniční dopravu v česko–německé pohraničí. Vzniknou místa, kde vlaky budou navazovat na autobusy nebo v nichž bude možné odstavit auto či kolo a pokračovat z nich vlakem. Plánovány jsou dále rekonstrukce železničních zastávek Liberec–Růžodol, Porajów, Hainewalde Talstraße, Großschönau–West, Varnsdorf–Polní a Varnsdorf staré nádraží, ve kterých by měly být zvýšeny nástupiště tak, aby umožňovaly bezbariérový přístup do nízkopodlažních jednotek. A na závěr stojí za zmínku i vznik jednotného integrovaného tarifu a vícejazyčného informačního systému. Cestujícím nyní nezbývá než doufat, že dojde k dohodě s polskou stranou tak, aby jim trať 089 sloužila v budoucnu co nejlépe.

Zdroj: KORID LK, iDnes, foto: Zel.am


Walker Poslat mail autorovi | 3.2.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Jízdní řád

Weitere aus ČR Liberecký Německo Polsko


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
03.02.2010 (11:06)  
Peáž přes Glucholazy ba šla nahradit 12 km dlouhou spojkou přes Petrovice, (viz pohled na mapu), část trasy by musela vést tunelem (cca 3 km), ale bylo by to reálné, dvě obce by se dočkaly vlakového spojení a jízdní doba z Mikulovic do Zlatých hor by se podstatně zkrátila. Jenže, jako obvykle, nejsou peníze.
03.02.2010 (10:59)  
Ono to s Poláky asi moc jednoduché nebude.Viz problémy se silnicí I/35.Ta měla stát už v roce 2004 a možná se po ní svezeme příští rok.Takže vlaky přes Porajow budou asi ještě nějaký ten týden jezdit jen tou třicítkou.
03.02.2010 (10:25)  
A co kdyby si Česká a Německá strana trať odkoupili/ dlouhodobě pronajali a provozovali? Když o ní poláci nemají zájem...
03.02.2010 (10:21)  
Dotaz:
Je vůbec možné, aby ten úsek opravila česká a německá strana na svoje náklady nebo je to vzhledem k tomu, že je to v Polsku vyloučeno?
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
03.02.2010 (9:59)  
ted jsem tam nedávno jel a polské děti tam házeli něco po vlaku. Normálka
Registrierter Benutzer Holoubek  mail  
03.02.2010 (9:53)  
v Polsku na železnici celkově z vysoka s**ou. Ale nechápu proč musí být takoví mamlasi a brzdit vývoj i okolních států...když už nemaj zájem o modernizaci své země, tak ať s sebou netahaj ostatní
03.02.2010 (9:25)  
V článku se píše: A na závěr stojí za zmínku i vznik jednotného integrovaného tarifu

Jaké budou ceny? Za ceny obvyklé v Německu by Češi odmítali jezdit. Naopak pokud by ceny byly na úrovni těch našich, Němci by si mysleli, že např. DB své služby příliš předražují.
03.02.2010 (9:19)  
Ad Zikmund:
Nabízí se otázka, zda nemohou Poláci trať na jejich území zcela zavřít, samozřejmě s předem ohlášeným zastavení provozu, případně ji i fyzicky zlikvidovat? FRK
03.02.2010 (9:18)  
K Glucholazské peáži: Úsek z Mikulova do Glucholaz tankodrom je , ale z Glucholaz na Krnov je tra´t na polské poměry ve výborném stavu, to že se přejede hranice je poznat pouze, že u nás je v přímých úsecích bezstyková kolej.
Moje videa z loňského jara: http://www.youtube.com/watch?v=7cNa6_G0OhA
Registrierter Benutzer Majra  mail  
03.02.2010 (9:12)  
2 Martin Grill: Taky mě hned tato trať napadla. Možná si rýpavě dovolím jedno hustorické doplnění: úsek (Hanušovice -) Mikulovice - Głuchołazy byl stavěna jako lokálka, tam by se to ještě dalo trochu pochopit. Co je zarážející, zbytek z Głuchołaz na Jindřichov a také Hrádek-Žitava směrově bez problému vyhovují pro rychlost 80-100 km/h bez nutnosti přeložek nebo nějak většího převýšení v obloukách.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko