..: V žst. Spišská Nová Ves se srazily vlaky, 3 lidé zemřeli :..

Spišská Nová Ves — První dubnový den na Slovensku poznačila železniční tragédie: krátce po 11.30 v žst. Spišská Nová Ves narazila lokomotiva 131.051/052 ŽS Cargo Slovakia zezadu do stojícího Os 7809 ve směru Košice (odj. 11.33). Nehodu nepřežili tři lidé, dalšího museli hasiči přibližně 17 minut vyprošťovat z kabiny lokomotivy a nyní bojuje o život v košické nemocnici. Všichni mrtví patří k posádce lokomotivy, která před polednem vyjela na zkušební jízdu po opravě v depu SNV; zřejmě kvůli selhání elektrodynamické brzdy však stroj vjel vysokou rychlostí na obsazenou kolej. Další dva lidé ze zadního stanoviště před srážkou stihli vyskočit. Kromě čtvrtého strojvůdce bylo zraněno 15 cestujících osobního vlaku, z nichž nikdo není v ohrožení života. Vyšetřování příčin neštěstí probíhá.

Lokomotiva narazila do posledního vozu řady Bmeer, který byl na Os 7809 přepravován z dílen do své domovské stanice Košice. Přestože má být tento vůz v průběhu přepravy uzamčený, některé zdroje uvádí, že se v něm v době srážky nacházelo deset cestujících. Provoz na V. koridoru nebyl přerušen, omezení se vztahují pouze na obvod stanice Spišská Nová Ves. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia se zatím k možným příčinám nehody nevyjadřuje, osobní dopravce ZSSK už potvrdil, že zraněné cestující finančně odškodní.

Více fotografií z místa neštěstí získali kolegové ze serveru railpage.net.

Podrobnosti zjišťujeme

Zdroj: Deník Korzár, Aktuálne.sk


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.4.2010 (16:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Prešovský


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel numo 
02.04.2010 (20:00)  
@Vousac: nie som sice kolega, ale pri googleni som nasiel nasledovne: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001014-Nova-brzda-pre-Dvojicky.asp

Datum 2005 - zda sa ze je to vcelku novinka
02.04.2010 (18:09)  
Mohl by,prosím,někdo kolegů vysvětlit vysloužilému střídavému strojvedoucímu(nyní jezdícímu na 703 při stavbách koridorů),kde se vzala na lokomotivě ř.131 EDB? Chápu,že řízení může selhat na banální věc-vzpomínám,jak se na 242 dosadil koncový spínač,který při málo povolené ruční brzdě blokoval řazení odboček.Bohužel,blokoval i řazení dolů,stačilo když se špatně oklepal-ale nikdo,komu se to stalo(včetně mne) nenarazil do jiného vozidla. Prostě tlačítko STOP pro vypnutí HV měl každý strojvedoucí v podvědomí.Je to celé nějaké záhadné.
registrovaný uživatel JK ml. 
02.04.2010 (17:25)  
MZ: Jiné připomenutí: Bystřička. Nebyl proud v troleji, EDB nebrzdilo a lokmotiva projela hořícím návěsem jak nůž máslem. Co jsem přečetl o této nehodě, tak Os vlak byl v pohybu, tzn na jednom drátě v jednom úseku v sumě "3 "peršingy", kdy ani jeden se s tím rozjezdem nemazal (byť dvojče se rozjíždělo "jen" do nějakých 40kmh a zřejmě se nerozjížděli úplně současně) a jestli se k tomu přidala nějaká další rozjíždějící se souprava ve stejném úseku..........pak dvojičce EDB neselhalo, ale selhala měnírna a dvojče doklouzalo smykem nesnižující se rychlostí do konce osobáku......třeba. Je to jedno, spekulace nemají smysl.Jediné v co se dá věřit, že se nehoda opravdu důkladně vyšetří. Nevěřím, že takhle zkušený mančaft něco zásadně zanedbal.A nevěřím tomu, že to byli strojvůdci stachanovci, pro které bylo ctí položit život pro budoucnost slovenských železnic a v jediné co věřili, byly skvělé zítřky a proto se preventivně ani o sebezáchranu z toho střepu ani nepokusili, to je přece hrozná blbost ne? Každý by udělal cokoliv aby z takového pr...ru co nejrychleji utekl....jen kdyby to aspoň trochu šlo...
02.04.2010 (16:06)  
Miroslav Zikmund:
Čo je na tom nepochopiteľné?
To si píš, že to bol šok, určite nikto z nich na mašinu neliezol s vedomím, že o pár minút narazia a zabijú sa. Externí zamestnanci navyše nie sú rušňovodiči, o ktorých píšeš, tí istotne nemajú natrénovaný skok šípkou do strojovne. Ani len nemusia o tej možnosti úniku tušiť.
A potom, vieš si predstaviť 6 ľudí na stanovisku? Slušná tlačenica, ak sa dačo nečakané začne diať, je to tak akurát dosť na chaos a paniku. Stačí len, že nejaký "poučený laik" čo bol pri dverách, nevedel použiť vyraďovaciu kľučku západky a kým sa tam tlačili, prichádzali o cenné sekundy.
Alebo sa spýtam z druhej strany.. nemyslíš, že za čas, kým cez úzke dvere pouteká 6 spanikárených ľudí, by ten sólo rušeň aj medzitým zastavil?
Pochop prosím, že ak nebol čas na zabrzdenie, nebol ani čas na únik a naopak. Uisťujem ťa, že snaha zabrzdiť aj utiecť do strojovne a kuchynky bola. Neboli to žiadni samovrahovia ani samovražední atentátnici.
PS: Skúšal si niekedy pri rýchlobrzde čo i len odsunúť kreslo?

Ach jaj... načo zas tieto "hlboké" úvahy.... :-/
02.04.2010 (15:30)  
Ať byla příčina jakákoli, tak je nepochopitelné, proč ti, kteří byli na stanovišti neutekli do strojovny, kde by si zachránili život ... To lze vysvětlit pouze šokem z nastalé skutečnosti ....
Praktické připomenutí : 10.2.1989, R 537 se čelně srazil ve stanici Roudná se stojícím nákladním vlakem, který výpravčí "zapomněl" na první koleji.
Vlak vezla lok 363.064, strojvedoucí Jiří Hás. Když po výjezdu z oblouku při rychlosti cca 100 km/h uviděl na první koleji stojící náklad (tedy přesněji řečeno posiční světla laminátky), tak tam švihl rychlobrzdu a schoval se ve strojovně, kde čelní střetnutí s laminátkou, která se odebrala do železničního nebe, odneslo akorát poškozené sako jeho uniformy .... 363.064 vypadala poněkud hůže než dvojička ....(viz http://loko.goo.cz/menu-nehody.htm) a po opravě jezdí dodnes.

Strojvedoucí z laminátky taky přežil bez újmy, protože koukal dopředu a když uviděl světla přijíždějícího rychlíku, tak vyskočil ....

Vyznamenala se ovšem jedna česká televize sdělující, že se jednalo o lokomotivu po generální opravě ...
registrovaný uživatel numo 
02.04.2010 (15:14)  
@Miskin: Tak ono to ma urcitu logiku, inak by museli vysetrovat kazdeho samovraha alebo blbca ktory vliezol na cervenu na kolaje a nechal sa zabit v aute. Proste v takych pripadoch nechali rozhodnutie ci vysetrovat na Urade.

Ale aj podla mna zrovna Polomku vysetrovat mohli, kedze tam dost slo o vztah rozhladovych pomerov, dovolenej rychlosti a nechraneneho priecestia - nebolo od zaciatku jasne, ze za to 100% moze ten autobusak...
02.04.2010 (14:42)  
To numo:
Díky za odkaz, už je v záložkách, budu to sledovat. Trochu překvapivé mi přijde, že ona nešťastná nehoda nespadá do uvedené kategorie, i když se srazilo drážní vozidlo s autobusem, bylo to na dráze, tak bych předpokládal, že to bude vyšetřováno "úřadem".
Ještě jednou díky
registrovaný uživatel numo 
02.04.2010 (14:22)  
@Miskin: hladal som ako je to u nas so zverejnovanim sprav o vysetrovani.

Podla platneho zakona "Úrad pre reguláciu železničnej dopravy (ďalej len „úrad“) vyšetruje príčiny a okolnosti železničných nehôd, pri ktorých v dôsledku zrážky alebo vykoľajenia dráhových vozidiel došlo k usmrteniu jednej osoby alebo viacerých osôb, vážnemu zraneniu piatich alebo viacerých osôb alebo materiálnym škodám vo výške najmenej 2 mil. EUR. Úrad môže vyšetrovať aj menej závažné nehody a mimoriadne udalosti, ak je predpoklad, že budú mať dopad na bezpečnosť v doprave."

Ak sa nemylim, na Slovensku takato nehoda zatial nebola (v Polomke sa zrazil sice vlak s busom, ale asi to nie je "zrazka drahovych vozidiel", v kazdom pripade to vysetrovali iba Zeleznice).

Sprava by mala byt uverejnena na http://www.urzd.sk/, cast Bezpecnost. Aktualne tam uvadza "V súlade s hore uvedeným úrad oznamuje, že v roku 2009 sa na celoštátnych a regionálnych dráhach nevyskytli nehody a mimoriadne udalosti podliehajúce vyšetrovaniu „vyšetrovacím orgánom“. Z uvedeného dôvodu na stránke Úradu pre reguláciu železničnej dopravy, v časti „Bezpečnosť – Vyšetrovacie správy“, nie sú uverejnené žiadne vyšetrovacie správy."
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
02.04.2010 (11:28)  
Numo : áno, bod 601 predpisu Ž 1 hovorí, že pri posune a zachádzaní na vozne obsadené osobami sa má zachádzať zvlášť opatrne. A okrem toho, o obsadení koľaje pri posune na obsad. koľaj musí byť rušňovodič zvlášť vyrozumený. Potrebné opatrenia by mal obsahovať prevádzkový poriadok stanice, a tak isto aj depa.
02.04.2010 (11:00)  
numo:
Mikroprocesorový regulátor riadenia HDV 131 nahrádza klasické kontaktné reléové spínacie prvky, ktoré vykazovali po dvoch desaťročiach prevádzky veľkú poruchovosť a neboli dostupné náhradné diely. Plus zvyšuje možnosti efektívneho režimu jazdy a zvyšuje bezpečnosť.
Čiže Mirer 8031 bol rozhodne na týchto rušňoch krok dopredu, poruchy s riadením a samovoľné krokovanie na stupne sa práveže dialo v počiatkoch ešte s klasickou škodováckou technikou v 80-tych rokoch.
Uvedomte si, že tá mašina normálne spoľahlivo jazdila, nemala v sebe nič nové a "neoverené", akurát ak bol nami do knihy opráv písaný istý problém, musel sa v depe odstrániť a pred vrátením do prevádzky oskúšať. To je celé. Neviem prečo sa z toho "testovania záhadného zariadenia" robia v médiach senzácie.
Predstavte si príklad, možny scénar, nehľadajte analógiu s tým, čo sa stalo v SNV..., mám embéčku, ona bezpečne a spoľahlivo jazdí akurát veľmi dymí, lebo má zle nastavené predstihy, nuž rozoberiem motor, vyladím ho a pred dlhšou cestou si to ešte pred domom radšej vyskúšam, či mi to dobre spaluje a klepe. Pri tejto jazde viac sledujem otáčkomer trošku viac vytúrujem, neubrzdím pred stopkou a narazím do auta na hlavnej ceste a tragédia je na svete.
To je celé... Prečo robiť okolo toho senzácie? Sme ľudia... hádžte do mňa a do zosnulého kolegu, kameňmi všetci, čo ste neomylní a bez viny.
Nefilozofujte o tom, čo by bolo jak by bolo, škodíte a ubližujete nám. Stalo sa.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko