..: V žst. Spišská Nová Ves se srazily vlaky, 3 lidé zemřeli :..

Spišská Nová Ves — První dubnový den na Slovensku poznačila železniční tragédie: krátce po 11.30 v žst. Spišská Nová Ves narazila lokomotiva 131.051/052 ŽS Cargo Slovakia zezadu do stojícího Os 7809 ve směru Košice (odj. 11.33). Nehodu nepřežili tři lidé, dalšího museli hasiči přibližně 17 minut vyprošťovat z kabiny lokomotivy a nyní bojuje o život v košické nemocnici. Všichni mrtví patří k posádce lokomotivy, která před polednem vyjela na zkušební jízdu po opravě v depu SNV; zřejmě kvůli selhání elektrodynamické brzdy však stroj vjel vysokou rychlostí na obsazenou kolej. Další dva lidé ze zadního stanoviště před srážkou stihli vyskočit. Kromě čtvrtého strojvůdce bylo zraněno 15 cestujících osobního vlaku, z nichž nikdo není v ohrožení života. Vyšetřování příčin neštěstí probíhá.

Lokomotiva narazila do posledního vozu řady Bmeer, který byl na Os 7809 přepravován z dílen do své domovské stanice Košice. Přestože má být tento vůz v průběhu přepravy uzamčený, některé zdroje uvádí, že se v něm v době srážky nacházelo deset cestujících. Provoz na V. koridoru nebyl přerušen, omezení se vztahují pouze na obvod stanice Spišská Nová Ves. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia se zatím k možným příčinám nehody nevyjadřuje, osobní dopravce ZSSK už potvrdil, že zraněné cestující finančně odškodní.

Více fotografií z místa neštěstí získali kolegové ze serveru railpage.net.

Podrobnosti zjišťujeme

Zdroj: Deník Korzár, Aktuálne.sk


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 1.4.2010 (16:06)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Slovensko Prešovský


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 16      Zpráv na stránku:   
04.04.2010 (14:24)  
Co se týče počtu osob na předním stanovišti, tak se informace opravdu různí.
Zde se dočítám o složení 4+2 a z jiných zdrojů plyne, že všech šest osob bylo na předním stanovišti.

Máte někdo potvrzené jak to doopravdy bylo?

Každopádně, ať už jich tam bylo šest nebo čtyři . . . zrovna papírově košér mi to nepřijde.
Registrierter Benutzer SYN 
04.04.2010 (14:17)  
Na trať mimo stanice rušeň ísť neplánoval, nemal na to potrebné povolenia. Tie sa vydávajú vopred, podmienkou vstupu na trať je aj platba za použitie dopravnej cesty, ktorú spravujú Železnice Slovenskej republiky. Rušeň tak mohol sprievodca vpustiť z depa na stanicu len v režime takzvaného posunu.

Muze to nekdo spolehlive potvrdit? Teda jestli meli povoleny pouze posun?
Registrierter Benutzer Petr Šimral  mail  
04.04.2010 (11:36)  
ad JK ml, bod 5:
Taky doufám ve vyšetření, bude mě to dost zajímat.

ad Meridian: co vám není jasné na nehodě Meridianu? Podle dat z této nehody je to jasné jako facka. Neprůchozí hlavní potrubí minimálně ve směru od vozů do lokomotivy, nefunkční EDB, zoufalá brzdící schopnost lokomotivy ES 499.0 při brzdění vzduchem, vlakvedoucí sice povinný sledovat návěstidla a chování vlaku, ale ve skutečnosti to nedělal. Kdyby ještě při vjezdu do tunelu kdokoliv zatáhl záchranku, nehoda by se nestala. To, že za viníka byl označen strojvedoucí je krásné (mrtvý se nebrání), ale nepravdivé. Naopak to byl hrdina, který místo vlastní záchrany se do poslední chvíle snažil prorazit špunt v brzdových hadicích, aby vypustil vzduch z HP a zabrzdil vlak. A proto mu přišili nepovolenou manipulaci s brzdičem, protože jinak to prorazit nemohl.
Registrierter Benutzer numo 
04.04.2010 (10:16)  
Tak Korzar je regionalny platok, tam sa neda cakat ktovieaka zurnalistika.

Mna zaujalo najma, ze tu uz policia oficialne hovori o teste EDB v stanici (a to je citat policie, to si snad nevymysleli), ze mimo stanice ani ist neplanoval (tam doveryhodnost neviem posudit) a dalej ta informacia, ze vsetci siesti boli na prednom stanovisti.

Zvysok su novinarske blaboly.
Registrierter Benutzer jones  mail  
04.04.2010 (9:25)  
Tí redaktorí s Korzara,vlastne redaktorí sú riadne infikovaní exhibicionisti.Len vyrobiť senzáciu,koľko blbostí je v tých troch odkazoch,to by malo stačiť do konca decembra.
Registrierter Benutzer JK ml. 
03.04.2010 (21:57)  
1/děkuji 362001 za exkurz do řízení dvojčete.
2/Měl jsem za to že elektricky je dvojče totožné s peršingem.Při dřívějších diskuzích zde jsem totiž naznal, že pokud jede peršing sám např. jako Lv, je to v případě vypnutí napětí v troleji poměrně rychle jedoucí rakev, protože EDB nefunguje a jen vzduchem ta piksla brzdí o dost hůř a hlavně s možností smyku.Tady by funce nefunkce EDB měla pokud se k vjezdovému návěstidlu rozjížděli z větší vzdálenosti a brzdili před návěstidlem z vyšší rychlosti, chápu že EDB je při nižších rychlostech k ničemu, podobně jako dynamo na kole v malé rychlosti žárovku jaksi nerozsvítí....Ale zase jsou to dojmy a ty fakt nemají smysl.
3/ Prostě nevěřím že zkušený "rušnovodič inštruktor" překročí při jízdě na obsazenou kolej maximální povolenou rychlost jen tak o své vůli, jěště k tomu v přítomnosti staršího kolegy.
4/Lokomotiva vypadá zdemolovaná podobně jako peršing v Moravanech, to je fakt, ale dvojička jsou dva peršingy.... tedy dvojnásobná hmotnost, větší setrvačnost, větší deformace při stejné rychlosti jako jeden peršing, tzn. na stejně vypadající deformaci musela dvojička vrazit do podobně tuhého vagonu nižší rychlostí než peršing v Moravanech.
5/Pokud jsem četl railpage dobře na nabouraném stanovišti 4 lidi(z čehož za rajčákem "cvičnej"), autor testované součástky na lokomotivě, a dva technici z dodavatelské firmy a na zádi další dva technici.....Těžko říct, jak dalece to bylo povolené papírově, ale fakticky byli na stanovišti přítomní minimálně dvě osoby u kterých nemůže být pochyb, že věděli co dělají. A že by ostatní bránili fírovi v řízení? Přoč? Když to srovnám s tuzemskou "akcí pendolino", tam za pultem seděl pan Fitipaldi, nad ním fíra, vedle pan Enge a to celé od dveří do chodbičky točil kameraman a snad ani nechci vědět kolik podržtašků a kravaťáků se tísnilo za tou kamerou.
5/Doufám v řádné vyšetření. Pro mě jako laika je nevysvětlitelná záhada na podobné téma, nehoda rychlíku Meridian v Bratislavě v 70 letech...........
03.04.2010 (21:19)  
J. Panther: Na zničeném stanovišti byli zřejmě čtyři lidé. Další dva se nacházeli na opačném konci lokomotivy.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
03.04.2010 (17:22)  
Ážetďák : chce se mi z tebe blejt..

Jirka Panther: tu rychlost jsem odhadl podle poškození lokomotivy .. a pokud srovnám stav této 58E a třeba s tím jak dopadla 71E v Moravanech (prokázaná V= 62 km/h)
03.04.2010 (14:29)  
Vážení kolegové, jsou dvě věci, které jsou celkem jasné. Debata o EDB je k ničemu, když tam nemá co dělat. Jízda na obsazenou kolej je jak známo i laikovi 30km/h a odborníci zde píší, že EDB může fungovat nad 34km/h.

Pokud zkušení odhadli náraz na 50-60km/h je jasné, že 6 lidí na stanovišti jasně bránilo strojvedoucímu ve výkonu práce. Ten zřejmě nepoužil všechny zmíněné možnosti k zastavení mašiny, které by za normální situace s chladnou hlavou učinil.

Úplně stejně, jako pan chytrý Ažedťák si hraje na soudce a přitom ví jen zprávy od hyen. Doporučuji tedy vyčkat výsledků vyšetřování, když ani nevíme, proč měl/neměl postavenou cestu na kolej obsazenou osobním vlakem.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 16      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko