Spišská Nová Ves —
První dubnový den na Slovensku poznačila železniční tragédie: krátce po 11.30 v žst. Spišská Nová Ves narazila lokomotiva 131.051/052 ŽS Cargo Slovakia zezadu do stojícího Os 7809 ve směru Košice (odj. 11.33). Nehodu nepřežili tři lidé, dalšího museli hasiči přibližně 17 minut vyprošťovat z kabiny lokomotivy a nyní bojuje o život v košické nemocnici. Všichni mrtví patří k posádce lokomotivy, která před polednem vyjela na zkušební jízdu po opravě v depu SNV; zřejmě kvůli selhání elektrodynamické brzdy však stroj vjel vysokou rychlostí na obsazenou kolej. Další dva lidé ze zadního stanoviště před srážkou stihli vyskočit. Kromě čtvrtého strojvůdce bylo zraněno 15 cestujících osobního vlaku, z nichž nikdo není v ohrožení života. Vyšetřování příčin neštěstí probíhá.
Lokomotiva narazila do posledního vozu řady Bmeer, který byl na Os 7809 přepravován z dílen do své domovské stanice Košice. Přestože má být tento vůz v průběhu přepravy uzamčený, některé zdroje uvádí, že se v něm v době srážky nacházelo deset cestujících. Provoz na V. koridoru nebyl přerušen, omezení se vztahují pouze na obvod stanice Spišská Nová Ves. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia se zatím k možným příčinám nehody nevyjadřuje, osobní dopravce ZSSK už potvrdil, že zraněné cestující finančně odškodní.
Více fotografií z místa neštěstí získali kolegové ze serveru railpage.net.
Podrobnosti zjišťujeme
Zdroj: Deník Korzár, Aktuálne.sk

Klidně si posluž! Mě se spíš chce blejt z toho, co se dnes na dráze (a nejen u nás, ale i u sousedů) děje! Jakýsi fušer, který zřejmě neumí pořádně napsat pár řádek SW namontuje do lokomotivy neozkoušené zařízení a místo na zkušební okruh s tím vyjede do ostrého provozu! Kde to jsme? Všude se cpou mikropočítače; napsat nekvalitní SW je podstatně jednodušší, než vydrátovat kvalitní releovou logiku, takže šanci mají i naprostí neumětelové. Výsledky jsou pak takové, jaké jsou; dojde k něčemu atypickému a nekvalitní SW atypicky zareaguje. V lepším případě se vlak jen nerozjede, viz Pendolino, které nedokázalo v Blavě zvednout sběrače. v horším... (Moravany, Hodonín, Hulín, PZZ na trati Olomouc - Bruntál, výpadky ESA sytémů a t. d.) Jsem rád, že už jsem mimo a mám zase jeden pádný důvod, proč se dráze i jako cestující zdaleka vyhnout!
ad Ziki: já vím, že vlakvedoucí měli povinnosti okleštěné. Ale to jim to nedošlo? Vlak nebrzdí, řítí se dolů, vždyť šlo o kejhák i jim.
No, co se dá dělat, chybělo trošku pokakaného štěstíčka. Nejvíc mě na tom štve, jak dlouho z lokomotivní čety dokázali dělat vola.
PŠ
Okrem toho, mali 350 -ky už v tom čase EDB ?
Tady stejně jako tenkrát se taky snažili lokomotivu/vlak zastavit do poslední chvíle ....Jestli je zde pravda, že měli vyzkoušet EDB v rámci posunu ve stanici, tak nechápu jaký to mělo význam (možná nějaké měření charakteristik EDB při nízkých rychlostech...)Nebo měli povoleno jezdit po stanici vyšší rychlostí ......ale to jsou zas a jen spekulace....
Vy i já, kteří známe místní poměry, by to asi i jako cestující strhli, když by se jim nezdála vjezdová rychlost ...
JK ml. : u Bystřičky to bylo poněkud složitější, hlavně s tím vypínáním proudu, ale pokud se pamatuji, tak ten peršink před tím dokázal těsně zastavit .... Tam mohl zastavit lok dispečer použitím generálního stopu, který je nadřazen komunikaci výpravčího.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











