..: RegioJet chce na železnice – předvede, že provozovat vlaky dokáže :..

Desiro RegioJet (čelo), foto: Josef Petrák Praha/Kralupy nad Vltavou — Jak Radim Jančura a manažeři firmy RegioJet slíbili, tak se i stalo: S využitím operativního leasingu si na 3 měsíce pronajali dvě dieselové jednotky Desiro od Alpha Trains, převezli je z německého depa Delitzsch nedaleko Lipska do České republiky a ve čtvrtek 22. dubna s nimi přijeli do hlavního města. Dvěma páry rychlíků pro novináře a veřejnost zahájili provozování železničních spojů a zároveň mediální kampaň „Žluté jaro na železnici“ s nákladem 10 milionů korun. Budou jezdit po Kozí dráze, na regionální lince Litvínov – Ústí nad Labem, potkáme je i v dalších krajích České republiky, pro které RegioJet vypracoval a odevzdal závazné nabídky na provozování regionální dopravy. Po parlamentních volbách budou také zabezpečovat dopravu na některé festivaly. Pokud jste nestihli čtvrteční prezentaci, dnes jedou dva páry mezi Děčínem a Ústím nad Labem.

Kampaň má bořit mýty. Že vlak RegioJet nikdy nevyjede, se ukázalo jako lichý předpoklad již ve čtvrtek ráno, kdy vlak, jako násled rychlíku 777 vyrazil z Děčína do Prahy. Firma ale jde mnohem dál. Připraveny má informační materiály pro občany krajů, kde se budou konat tyto prezentační jízdy. Obsahují některé informace o tom, kdo je odpovědný za objednání vlakové dopravy (a tedy i její rušení), co všechno musí a co nemusí zaplatit, jaké principy jednotného tarifu musí dopravci dodržovat ze zákona nebo argumentace proti tradiční „rozinkové“ diskusi. Na místě je také politická rovina kampaně. Z úst Radima Jančury opět zaznělo, že desetileté smlouvy s pětiletou opcí, které České dráhy získaly od krajů a Ministerstva dopravy, byly uzavřeny protizákonně. Svou argumentaci chce opřít nejen o zákon o veřejných zakázkách, ale také o Ústavu České republiky nebo principy evropského práva. Každý občan v takovém kraji dostane leták do poštovní schránky. A na jeho zadní straně seznam politických stran, které ve svém volebním programu podporují veřejnou soutěž o zakázky na železnici. Vítězstvím pro Jančuru tedy bude nejen získání zakázky na regionální nebo dálkové spoje pro jeho firmu, ale i samotné vypsání soutěže, které by se mohli zúčastnit i další soukromí dopravci.

Při pohledu na výrobní štítek pronajatých souprav uvidíte rok 2002. Stáří 8 let na nich ale není poznat. „V zahraničí je to naprosto běžný průměrný vlak,“ vysvětluje Jančura s tím, že chce lidem tato vozidla ukázat jako přirozený kvalitativní standard. Kde vezme RegioJet vlaky pro případné vysoutěžené zakázky? Jen minulý rok bylo pro případ úspěchu rezervováno asi 50 vozidel různých typů, která by se pořídila taktéž na operativní leasing. Postupovat se tak bude i v budoucnu. Zajímavá je otázka personálu. Stevardek a stevardů bylo ve čtvrtek na palubě víc než dost. Získat zkušené strojvedoucí je ale složitější. RegioJet chce některé přetáhnout od Českých drah. V současnosti evidují asi 300 zájemců. Nabízí jim vyšší platové ohodnocení než u ČD, možnost pracovat s moderní železniční technikou a také režijní jízdenku – nejedná se o žádný nový produkt, ale obyčejnou a plně zdaněnou síťovou jízdenku 1. třídy In–gold, prodávanou Českými drahami za 22 000 korun.

R 1. nsl. 777 (RegioJet), Praha hl.n., 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák R 1. nsl. 774, Kralupy nad Vltavou, 22. 4. 2010, foto: Josef Petrák Radim Jančura a Desiro RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák 'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef Petrák

Služby cestujícím bude nový dopravce prezentovat již tuto sobotu mezi Děčínem a Krupkou. Na palubě funguje bezplatná wi–fi pro připojení k internetu. Cestující obdrží drobné občerstvení. Pro pravidelné linky se plánuje odbavení cestujících formou on–line terminálů, společných i pro autobusy. Po Ústeckém kraji se kampaň nezastaví. Vlaky za pětikorunové jízdné se objeví také v Olomouckém kraji na lince Olomouc – Uničov, v Jihomoravském kraji a Plzeňském kraji na trati Plzeň – Domažlice. Během léta bude RegioJet zajišťovat dopravu také na některé festivaly – namátkou Votvírák, Okolo Třeboně, Rock for People, Colours of Ostrava nebo Masters of Rock.

Zdroj: RegioJet, Student Agency; foto: Josef Petrák


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.4.2010 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Reportáže

Weitere aus ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 19      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
23.04.2010 (22:57)  
Strojvedouci - ty dotace jsou vyplaceny kvuli tomu, aby obcanky v JMK mely krasne sestrihy, coz ta Hilda zjevne umi. Kam chodi na veceri je uplne jedno. Ve Vidni muze poobedvat i ceska Pavla... Nemluve o tom, co napsal Cestujici a je jaksi velmi podstatne...
Hilda odejit nemuze, protoze ma ve smlouve, ze cesky hlavy musi stridat 10 let, jinak ji stihne trest a po vilce od Gebruder Weiss GmbH zbyde jenom dira...

A trvas na vyrazu dotace? Mno... Abych to shrnul: Radeji budes sypat 10 penez do kanalu, hlavne je nikdo nevylovi, nez abys do kanalu sypat 9 penez s tim, ze ty na tom uplne stejne, ale bude te sr.. (bude ti vadit), ze 1 penizek si z toho kanalu nekdo vytahne. Ano?
A pripoustis, ze nekdy priste bys to mohl byt treba ty, kdo si ten jeden penizek vytahne?

Mohu se zeptat na skolu, na ktere jsi tu makroekonomii studoval?
23.04.2010 (22:47)  
Sim: Rozdíl je v tom, že ČD jsou přeci jen majetkem našeho státu. Takže dotace, které stát prostřednicvím MD a krajů platí Českým dráhám, jdou pořád do ČR (v případě ČD se ale bohužel zčásti tzv. rozkradou a vyhodí, proto dokáže Jančura nabídnout levnější služby).
Náš přednášející na makroekonomii nám vždy vtloukal do hlavy: Veřejné peníze musí zůstávat v republice, jinak to s námi špatně skončí (viz např. privatizace ČEZu) a vyzdvihoval Německo, které má mraky exportujících firem.
S poukázáním na tuto logiku je však jedno, jestli se jedná o státem vlastněnou firmu či soukromou - jde hlavně o to, aby byla opravdu "ČESKÁ".

Cestující: Trvám na výrazu "dotace" - zisk je závislý na efektivnosti využití dotací.
Registrierter Benutzer Sim 
23.04.2010 (22:39)  
Cestující > mam stejne obavy... ale faktem zustava, ze zatim to nedoslo nikdy takhle daleko.
23.04.2010 (22:32)  
Strojvůdce: Dotace proudící za hranice? Když už tak zisk (resp. daň z příjmu) těch firem. Ovšem naše Černá Díra zisk vytváří ale záporný. Čili stát ještě musí dosypávat.

Sim: Já se obávám, že celý plán nákupu Stadlerů padne, jen co bude zažehnána žlutá hrozba (nebo po volbách?). Vždyť už tady byly plány nákupů nových vozů tolikrát...
Registrierter Benutzer Sim 
23.04.2010 (22:16)  
Strojvůdce > a jaky je rozdil mezi zminovanou kadernici a nejmenovanou firmou CD, ktera si (krome vyjimky jmenem Stadler o par clanku vedle, coz mi porad hlava nebere) vse objednava u jedne nejmenovane firmy Skoda, jez je v majetku buh vi koho buh ani nevi kde?
23.04.2010 (22:04)  
I na tomto zjednodušeném modelu se to dá vysvětlit.
Rakušanka v 17:00 provozovnu zavře, nasedne do auta a v Rakousku si nakoupí večeři a sní ji ve své vilce, kterou např. už dva měsíce nechává rekonstruovat stavební firmou Gebrüder Weiss GmbH..
V Česku vydělané peníze jsou v Rakousku a až naší kadeřnici nebudou podmínky v ČR vyhovovat, odejde a nic po ní u nás nezůstane.
Registrierter Benutzer M 
23.04.2010 (21:50)  
Muzes nejak rozvest tu tvoji fobii spocivajici v hruze prchani dotaci za hranice?
Kdyz budou dotace dostavat kadernice pusobici v jihomoravskem kraji, tak pripadna dotace Rakusance (nicmene majici provozovnu v Brne) bude take ZA HRANICE?
23.04.2010 (21:41)  
Je hezké, že pan Jančura vyšlapává cestičku za nemalé prostředky s nejistým výsledkem úspěchu i pro ostatní soukromé dopravce..
Ale dost se obávám toho, že RegioJet je jen štít, za kterým se schovává nadnárodní dopravce (typu Arrivy, Veolie či hlavně Keolisu). Pro naši ekonomiku by bylo téměř zdrcující, kdyby dotace na ZDO proudily za hranice.. :(

Ale snad se mýlím a snad politici budou brzo zlomeni pákou v podobě této nákladné a vytrvalé kampaně SA :)
23.04.2010 (21:07)  
Josef Petrák: Nejel jsi včera náhodou ve 13:00, z Prahy do Děčína těma RegioJet Desirama, chvíli na stanovišti a pak před stanovištěm?
Jinak Personál opravdu na evropské úrovni, a to jednoznačně i vozidlo :D.
23.04.2010 (20:27)  
Je škoda, že SA neprovozují Desira i ve všední dny, protože by mi do Děčína vycházely luxusní přípoje ( pro zajímavost: nejdříve SA bus, pak Negrelli ). Ale i tak se těším na setkání s Desirem. Nejlepší je, že v Děčíně se může přesednout z jednoho Desira na druhé. :-D
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 19      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko