..: Nová gastronomie JLV: vybraná menu a porcelán v SC :..

Převoz prvních dvou bistrovozů ARmpee k ČD, 6.3.2010, Žilina, foto: Juraj Kováč Praha — Společnost JLV, největší provozovatel jídelních a bistrovozů ve vlacích Českých drah, pod jménem Nová gastronomie inovuje od 12. prosince 2010 svá nabídková menu. Aktuální jídelní lístky pro jednotlivé vlaky najdete na nové adrese jidelnivozy.cz. Upravený výběr jídel, stejně jako styl servírování, mají na starosti Jiří Král, kuchař roku České republiky a člen týmu v televizním pořadu Kuchařská pohotovost, Jan Michálek, šéf národního týmu kuchařů a cukrářů, ale i další odborníci z gastronomie. V průběhu roku můžeme čekat také některé sezónní nabídky.

Farfalle od JLV, foto: Josef Petrák Základem je kulturní stolování — a proto se nejvýraznější změna týká spojů SC Pendolino. Všechny pokrmy byly dosud servírovány na plastovém nádobí. Od minulé neděle plast střídá porcelán a nerezové jídelní příbory. Částečné změny se dočkaly i menu v BlueBaru jednotek Pendolino: v nabídce jsou např. farfalle s pečenými kuřecími prsíčky a tomaty nebo špekové knedlíky s kysaným zelím. Naopak tradiční vepřový řízek XXL s bramborovým salátem už v nabídce není. Menu je jednotné pro všechny spoje Pendolino, Pendolino Sprinter i výkon Slovenský strela do Bratislavy. Už v předvečer platnosti jízdního řádu 2010/2011 jsme chutnali některé za nových nabídek – farfalle, byť servírované po vzoru „staré gastronomie“, jsme chuťove zařadili k dřívějšímu pokrmu penne roma a hodnotili celkem kladně.

Podle propagačních materiálů slibuje JLV nevšední zážitky také ve spojích s klasickými jídelními vozy, nebo bistrovozy. Bistrovozy s 1. třídou řady ARmpee v letošním roce operují z Prahy do Norimberka, Mnichova, Bratislavy a přes Budapešť do Košic. Bistrovozy pendolina a vlaků EuroCity jsou jak cenově, tak nabídkově téměř identické. Hlavní jídlo stojí kolem 130 korun.

Podobnou nabídku, byť s jinými cenami, dostanete také ve vlacích s klasickým jídelním vozem. JLV poskytuje služby na spojích do Vídně, Berlína, Štětína, Varšavy, Hamburku a také vnitrostátních InterCity do Brna. 33% sleva Happy Hour v úseku Praha – Brno je poskytována pouze ve vybraných spojích. Do nabídky se dostávají pokrmy jako kuřecí prsíčko plněné špenátem, vepřový filet s křenovou omáčkou či houbovým soté nebo třeba filet z norského lososa. Mezi polévky se dostal mimo jiné brokolicový krém. Odborní garanti projektu připravili pro tyto pokrmy receptury a zaškolili JLV v jejich správné přípravě. Jídla jsou připravována centrálně a následně ve vlacích servírována.

Zdroj: JLV, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.12.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
21.12.2010 (15:31)  
A proc vlastne ty CSA nelitaji o pulku levneji nez Lufthansa? Nebo aspon proc letenky za polovinu nenabizeji Cechum?

Zkusim trochu napovedet: Jidelni vuz stoji 30-50 milionu a je uplne jedno, kdo si ho koupi. Vsude stoji stejne. Suroviny stoji taky vicemene stejne. Ano, parek bez masa je levnejsi, nez parek s masem, ale stejne zbozi stoji podobnou cenu a pokud nema byt vlakova hospoda na urovni hnusne nadrazi pate cenove, tak by v souladu s tim mely vypadat i nabizena jidla. Nizsi jsou mzdy zamestnancu, ale schvalne, kdo z vas vi o kolik? (srovnanim ciste mzdy to nezjistite...) A jeste jednou pripomenu cenu za jeden vagon 30-50 milionu. Jak dlouho by 5 lidi muselo pracovat, aby (vcetne odvodu) odpracovalo 50 milionu? Dvacet let? Nebo jako cenu vagonu budeme velkoryse ignorovat a z nakladu budeme uvazovat jenom ty, ktere se nam hodi? Bez ohledu na to, jak moc se podileji na tech "vyrobnich prostredcich"?

Cim to je, ze nekde stoji michany vajicka stovku? To na tom tak rejzujou? Svine... Sice vubec nic nevim o tom, z ceho to pripravuji a co tam davaji, ale je uplne jasny, ze to jsou chamtivy svine. Lojza od nas to ma za 15 aji s chlebem, takze z toho je uplne jasny, ze tady ti na tom trhnou 85 korun. No ni?
Nebo treba vyvar. Kdyz ho nekde maji za 20 (z bujonu jako "minutku"), tak neni duvod, aby jinde stal vic (i kdyz se tam dela pres noc a z masa).
Prece kdyz se uvazuje o spravedlive cene, tak vsichni vedi uplne presne, jake ma vyrobce naklady a ihned vi presne, kolik to ma stat. A nejlepe to vedi ti, kteri rozdil mezi vyvarem z bujonu a tim celonocnim ani nepoznaji...
registrovaný uživatel M 
21.12.2010 (15:22)  
Arone, kdyz napises "mi" vsichni, tak mam pocit, ze ty zrovna nejakej velkej donator nebudes... A pokud teda jakoze narod sobe, tak proc vlastne ceske vlaky jezdi do zahranici a proc vozi i cizince? Proc si na ceske dalnice draze vybudovane za ceske penize poustime cizince, jejichz myto je vuci nakladum zcela smesne? Nebo taky proc ma kdejakej jouda pocit, ze neco musi dostat levne nebo idealne uplne zadarmo?

mikael - ty vole, vyrobni prostredky, to je sila. Co je centralne prerozdelit?:-) Ty hospody jedou za sebou. Je to jako dve hospody ve meste vedle sebe. Tyhle dve hospody, pokud budou jinak vicemene stejne, budou jidlo prodavat za stejnou cenu. Bez ohledu na to, kde a za kolik shaneji vyrobni prostredky, jaky plati najem a dalsi kraviny. Kdyz jsou ve skladu dva skladnici a tahaji brambory, tak ten slabsi taky nedostane vetsi plat s oduvodnenim "ze se vic nadre", zatimco pro toho silnejsiho to vlastne ani zadna namaha neni a spravne a spravedlive by mel nosit 2x vic, protoze potom se nadrou oba dva stejne a zaslouzi si stejne penez...
POkud jde o to letadlo, tak bych skoro rekl, ze catering pro vsechny spolecnosti zajistuje ceska firma. A jestli ne (jestli to neni tak, ze jidlo na delsi vzdalenost se naklada v miste odletu), tak je uplne jedno, odkud ta aerolinka je, protoze Air France to muze mit treba z Maroka a Emirates z Pakistanu...
registrovaný uživatel M 
21.12.2010 (15:12)  
Jak souviseji ceny v Nemecku s objednavkou jidla u Ceske Trebove?

Jo, je to rozdil, komu ten jidelak patri, ale neni mi jasny, co je tobe po tom... Ty OeBB nebo DB muzou mit stejnyho dodavatele jako CD. Nebo ty snad vis, kde tyhle spolecnosti nakupuji? A kdyz projizdi pres Cesko, tak tam muzou mit i cesky personal. Zadnej "povinnej" duvod platit Nemce a pecivo nakupovat o nejdrazsiho pekare v Berline DB nemaji. Nemluve teda o tom, ze ani jeden nemame sajnu, kde to pecivo berou, ze...
Pokud jde konkretne o lososa, tak mas snad pocit, ze losos prodavanej v Nemecku stoji vic, nez losos prodavanej v Cesku? Pozor, nemyslim nejakyho unavenyho chudaka ve vyprodeji v Tescu, kam zabloudil po te, co uz ho neprodali nikde jinde...

Pokud jde o boty, tak jestli se ti 5000 zda moc a neprinaseji ti nic vic, nez boty za 2000, tak si je proste nekupuj. A pokud na jidle za 350 nevidis nic extra, tak si proste udelej doma rohliky a snez si ty rohliky. Ja taky na recepci hotelu ve Frankfurtu nebudu vyrvavat, ze nechapu, proc ta snidane stoji 10 euro, kdyz ty tri rohliky co chci naproti v obchode stoji dohromady euro a se salamem dve.

Poznamecka: EC Praha (z Varsavy) by podle logiky "je to podle nakupu surovin" melo mit jine ceny, nez to z Prahy, protoze prazstvi dodavatele asi nemaji stejne ceny. Pokud tam teda je neco cerstvyho, coz netusim. Pokud se ale nakupuje na oba dny dopredu, tak ani DB, ani OeBB nemaji zadny duvod nakupovat draho a muzou nakoupit kdekoliv na ceskem uzemi, kde jsou suroviny (pry) o poznani nizsi, nez v Nemecku nebo Rakousku.
21.12.2010 (14:25)  
Nevím proč bych neměl brát v potaz se kterou společností jedu, když poletím z Prahy do New Yorku letadlem,tak by taky jídlo teoreticky mohlo stát různou cenu u ČSA, AirFrance a Emirates Airlines...
registrovaný uživatel aron 
21.12.2010 (13:32)  
mikael.5: Přesně tak a hlavně JLV jezdí ve vagonech, které dotujeme mi všichni, i ti co nejezdí vlakem! Proto je srovnávání jiných společností jezdících na našem území naprostá hovadina.
21.12.2010 (13:03)  
M: ty uvažuješ asi takto:na této trati jezdí 3společnosti a cena jídla,kterou podávají je cca 14euro. Já přemýšlím tak,že jedna z těch společností získává výrobní prostředky výrazně levněji než ostatní 2,ale prodává za stejnou cenu, která je navíc v nepoměru se zemí již ten vlak projíždí.
21.12.2010 (13:00)  
M: Ale mě to prostě nezajímá kolik stojí jídlo u DB a OBB, o tom se teď nikdo nebaví! A je to rozdíl, komu ten jídelák patří: OBB a DB jsou zahraniční společnosti, nakupují suroviny za jiné ceny a jiné platí mzdy. Mě zajímá,kolik stojí jídlo v českém vlaku a opravdu nepovažuju 350kč za adekvátní cenu. A ano, přemýšlím o spravedlnosti ceny, protože jsem se nenarodil o 300let nazpět,ale protože nejsem blbej:-)Jasně,klidně si koupím boty za 5000 kvůli image,ale u jídla mi nějak uniká,proč mám v českém vlaku na českém území platit 350kč...
registrovaný uživatel vendys 
21.12.2010 (12:54)  
Stále se hodnotí ceny a srovnávají se s SD Train nebo WGS, což je však věc nesrovnatelná, vlastně srovnatelná - podívejte se na vnitro spoj SC Pendolino - cenová hladina OK - je to vnitro, stejně tak bistro vozy. Jídelní vozy JLV přes ČR většinou jen tranzitují, což žádná jiná společnost nemá (SDT, WGS - nepočítám li ČR a SR) Dále se podívejte na ceny maďara či němce nebo minulý rok jídelák na Avale či E-express. Ceny na těchto výkonech jsou nastevany s ohledem na cílové destinace. Dříve fungovalo to, že při příjezdu do ČR se měnily jídelní lístky, asi si umíte představit, co na to cizinci a kompletně společnost. Dnes platí nabídka Happy hour na nejfrektovanějším trase Praha - Brno, hlavní jídlo jídlo si zde dáte od 159 Kč pokud dobře počítám, což je cena akceptovatelná za chuť a kvalitu. Nejdřív byste měli vědět jak se to jídlo dělá a z čeho se připravuje... jo a presso v happy hour stojí 34 Kč je to mnoho? u slováka si dáte "vynukající rozpustnou kávu"... a další věc u JLV v pohodě zaplatíte kartou či stravenkama, obslouží vás minibar... tomu vše se říká komplexnost služby, kterou jinde nenajdete.
21.12.2010 (12:29)  
Pojízdná výkrmna není zlatý důl, ale dokáže to přitáhnout cestující, tak jako do žlutých autobusů.
Jiri Vosecek: osobně si myslím, že by můj kamarád jezdil vlakem do Prahy z Brna, ale za jiných podmínek. Teď jasně vítězí bus. Víme, proč. ČD, budíček!!!
21.12.2010 (12:23)  
Ale ty ceske jsou vysoke a ty nemecke jsou teda OK.
Německé jsou OK, protože cenově odpovídají cenám v Německu (ano, protože to je věc OBB a DB).
Bavme se o JLV a jejich nabídce.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko