Praha — Společnost JLV, největší provozovatel jídelních a bistrovozů ve vlacích Českých drah, pod jménem Nová gastronomie inovuje od 12. prosince 2010 svá nabídková menu. Aktuální jídelní lístky pro jednotlivé vlaky najdete na nové adrese jidelnivozy.cz. Upravený výběr jídel, stejně jako styl servírování, mají na starosti Jiří Král, kuchař roku České republiky a člen týmu v televizním pořadu Kuchařská pohotovost, Jan Michálek, šéf národního týmu kuchařů a cukrářů, ale i další odborníci z gastronomie. V průběhu roku můžeme čekat také některé sezónní nabídky.
Základem je kulturní stolování — a proto se nejvýraznější změna týká spojů SC Pendolino. Všechny pokrmy byly dosud servírovány na plastovém nádobí. Od minulé neděle plast střídá porcelán a nerezové jídelní příbory. Částečné změny se dočkaly i menu v BlueBaru jednotek Pendolino: v nabídce jsou např. farfalle s pečenými kuřecími prsíčky a tomaty nebo špekové knedlíky s kysaným zelím. Naopak tradiční vepřový řízek XXL s bramborovým salátem už v nabídce není. Menu je jednotné pro všechny spoje Pendolino, Pendolino Sprinter i výkon Slovenský strela do Bratislavy. Už v předvečer platnosti jízdního řádu 2010/2011 jsme chutnali některé za nových nabídek – farfalle, byť servírované po vzoru „staré gastronomie“, jsme chuťove zařadili k dřívějšímu pokrmu penne roma a hodnotili celkem kladně.
Podle propagačních materiálů slibuje JLV nevšední zážitky také ve spojích s klasickými jídelními vozy, nebo bistrovozy. Bistrovozy s 1. třídou řady ARmpee v letošním roce operují z Prahy do Norimberka, Mnichova, Bratislavy a přes Budapešť do Košic. Bistrovozy pendolina a vlaků EuroCity jsou jak cenově, tak nabídkově téměř identické. Hlavní jídlo stojí kolem 130 korun.
Podobnou nabídku, byť s jinými cenami, dostanete také ve vlacích s klasickým jídelním vozem. JLV poskytuje služby na spojích do Vídně, Berlína, Štětína, Varšavy, Hamburku a také vnitrostátních InterCity do Brna. 33% sleva Happy Hour v úseku Praha – Brno je poskytována pouze ve vybraných spojích. Do nabídky se dostávají pokrmy jako kuřecí prsíčko plněné špenátem, vepřový filet s křenovou omáčkou či houbovým soté nebo třeba filet z norského lososa. Mezi polévky se dostal mimo jiné brokolicový krém. Odborní garanti projektu připravili pro tyto pokrmy receptury a zaškolili JLV v jejich správné přípravě. Jídla jsou připravována centrálně a následně ve vlacích servírována.
Zdroj: JLV, ŽelPage
| 20.12.2010 (7:00)
Zkusim trochu napovedet: Jidelni vuz stoji 30-50 milionu a je uplne jedno, kdo si ho koupi. Vsude stoji stejne. Suroviny stoji taky vicemene stejne. Ano, parek bez masa je levnejsi, nez parek s masem, ale stejne zbozi stoji podobnou cenu a pokud nema byt vlakova hospoda na urovni hnusne nadrazi pate cenove, tak by v souladu s tim mely vypadat i nabizena jidla. Nizsi jsou mzdy zamestnancu, ale schvalne, kdo z vas vi o kolik? (srovnanim ciste mzdy to nezjistite...) A jeste jednou pripomenu cenu za jeden vagon 30-50 milionu. Jak dlouho by 5 lidi muselo pracovat, aby (vcetne odvodu) odpracovalo 50 milionu? Dvacet let? Nebo jako cenu vagonu budeme velkoryse ignorovat a z nakladu budeme uvazovat jenom ty, ktere se nam hodi? Bez ohledu na to, jak moc se podileji na tech "vyrobnich prostredcich"?
Cim to je, ze nekde stoji michany vajicka stovku? To na tom tak rejzujou? Svine... Sice vubec nic nevim o tom, z ceho to pripravuji a co tam davaji, ale je uplne jasny, ze to jsou chamtivy svine. Lojza od nas to ma za 15 aji s chlebem, takze z toho je uplne jasny, ze tady ti na tom trhnou 85 korun. No ni?
Nebo treba vyvar. Kdyz ho nekde maji za 20 (z bujonu jako "minutku"), tak neni duvod, aby jinde stal vic (i kdyz se tam dela pres noc a z masa).
Prece kdyz se uvazuje o spravedlive cene, tak vsichni vedi uplne presne, jake ma vyrobce naklady a ihned vi presne, kolik to ma stat. A nejlepe to vedi ti, kteri rozdil mezi vyvarem z bujonu a tim celonocnim ani nepoznaji...
mikael - ty vole, vyrobni prostredky, to je sila. Co je centralne prerozdelit?:-) Ty hospody jedou za sebou. Je to jako dve hospody ve meste vedle sebe. Tyhle dve hospody, pokud budou jinak vicemene stejne, budou jidlo prodavat za stejnou cenu. Bez ohledu na to, kde a za kolik shaneji vyrobni prostredky, jaky plati najem a dalsi kraviny. Kdyz jsou ve skladu dva skladnici a tahaji brambory, tak ten slabsi taky nedostane vetsi plat s oduvodnenim "ze se vic nadre", zatimco pro toho silnejsiho to vlastne ani zadna namaha neni a spravne a spravedlive by mel nosit 2x vic, protoze potom se nadrou oba dva stejne a zaslouzi si stejne penez...
POkud jde o to letadlo, tak bych skoro rekl, ze catering pro vsechny spolecnosti zajistuje ceska firma. A jestli ne (jestli to neni tak, ze jidlo na delsi vzdalenost se naklada v miste odletu), tak je uplne jedno, odkud ta aerolinka je, protoze Air France to muze mit treba z Maroka a Emirates z Pakistanu...
Jo, je to rozdil, komu ten jidelak patri, ale neni mi jasny, co je tobe po tom... Ty OeBB nebo DB muzou mit stejnyho dodavatele jako CD. Nebo ty snad vis, kde tyhle spolecnosti nakupuji? A kdyz projizdi pres Cesko, tak tam muzou mit i cesky personal. Zadnej "povinnej" duvod platit Nemce a pecivo nakupovat o nejdrazsiho pekare v Berline DB nemaji. Nemluve teda o tom, ze ani jeden nemame sajnu, kde to pecivo berou, ze...
Pokud jde konkretne o lososa, tak mas snad pocit, ze losos prodavanej v Nemecku stoji vic, nez losos prodavanej v Cesku? Pozor, nemyslim nejakyho unavenyho chudaka ve vyprodeji v Tescu, kam zabloudil po te, co uz ho neprodali nikde jinde...
Pokud jde o boty, tak jestli se ti 5000 zda moc a neprinaseji ti nic vic, nez boty za 2000, tak si je proste nekupuj. A pokud na jidle za 350 nevidis nic extra, tak si proste udelej doma rohliky a snez si ty rohliky. Ja taky na recepci hotelu ve Frankfurtu nebudu vyrvavat, ze nechapu, proc ta snidane stoji 10 euro, kdyz ty tri rohliky co chci naproti v obchode stoji dohromady euro a se salamem dve.
Poznamecka: EC Praha (z Varsavy) by podle logiky "je to podle nakupu surovin" melo mit jine ceny, nez to z Prahy, protoze prazstvi dodavatele asi nemaji stejne ceny. Pokud tam teda je neco cerstvyho, coz netusim. Pokud se ale nakupuje na oba dny dopredu, tak ani DB, ani OeBB nemaji zadny duvod nakupovat draho a muzou nakoupit kdekoliv na ceskem uzemi, kde jsou suroviny (pry) o poznani nizsi, nez v Nemecku nebo Rakousku.
Jiri Vosecek: osobně si myslím, že by můj kamarád jezdil vlakem do Prahy z Brna, ale za jiných podmínek. Teď jasně vítězí bus. Víme, proč. ČD, budíček!!!
Německé jsou OK, protože cenově odpovídají cenám v Německu (ano, protože to je věc OBB a DB).
Bavme se o JLV a jejich nabídce.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










