Praha — Společnost JLV, největší provozovatel jídelních a bistrovozů ve vlacích Českých drah, pod jménem Nová gastronomie inovuje od 12. prosince 2010 svá nabídková menu. Aktuální jídelní lístky pro jednotlivé vlaky najdete na nové adrese jidelnivozy.cz. Upravený výběr jídel, stejně jako styl servírování, mají na starosti Jiří Král, kuchař roku České republiky a člen týmu v televizním pořadu Kuchařská pohotovost, Jan Michálek, šéf národního týmu kuchařů a cukrářů, ale i další odborníci z gastronomie. V průběhu roku můžeme čekat také některé sezónní nabídky.
Základem je kulturní stolování — a proto se nejvýraznější změna týká spojů SC Pendolino. Všechny pokrmy byly dosud servírovány na plastovém nádobí. Od minulé neděle plast střídá porcelán a nerezové jídelní příbory. Částečné změny se dočkaly i menu v BlueBaru jednotek Pendolino: v nabídce jsou např. farfalle s pečenými kuřecími prsíčky a tomaty nebo špekové knedlíky s kysaným zelím. Naopak tradiční vepřový řízek XXL s bramborovým salátem už v nabídce není. Menu je jednotné pro všechny spoje Pendolino, Pendolino Sprinter i výkon Slovenský strela do Bratislavy. Už v předvečer platnosti jízdního řádu 2010/2011 jsme chutnali některé za nových nabídek – farfalle, byť servírované po vzoru „staré gastronomie“, jsme chuťove zařadili k dřívějšímu pokrmu penne roma a hodnotili celkem kladně.
Podle propagačních materiálů slibuje JLV nevšední zážitky také ve spojích s klasickými jídelními vozy, nebo bistrovozy. Bistrovozy s 1. třídou řady ARmpee v letošním roce operují z Prahy do Norimberka, Mnichova, Bratislavy a přes Budapešť do Košic. Bistrovozy pendolina a vlaků EuroCity jsou jak cenově, tak nabídkově téměř identické. Hlavní jídlo stojí kolem 130 korun.
Podobnou nabídku, byť s jinými cenami, dostanete také ve vlacích s klasickým jídelním vozem. JLV poskytuje služby na spojích do Vídně, Berlína, Štětína, Varšavy, Hamburku a také vnitrostátních InterCity do Brna. 33% sleva Happy Hour v úseku Praha – Brno je poskytována pouze ve vybraných spojích. Do nabídky se dostávají pokrmy jako kuřecí prsíčko plněné špenátem, vepřový filet s křenovou omáčkou či houbovým soté nebo třeba filet z norského lososa. Mezi polévky se dostal mimo jiné brokolicový krém. Odborní garanti projektu připravili pro tyto pokrmy receptury a zaškolili JLV v jejich správné přípravě. Jídla jsou připravována centrálně a následně ve vlacích servírována.
Zdroj: JLV, ŽelPage
| 20.12.2010 (7:00)
Co to je za kravina "CD natahnou Cecha jedouciho do Vidne"? Natahnou CD i Rakusaka jedouciho do Vidne tymz vlakem? A natahnou DB Cecha nebo Rakusaka jedouciho do Vidne o hodinu driv? To je podstatne - je ucet zaplaceny u Ceske Trebove ve vlaku DB predrazeny nebo neni?
Kdyz si kupujes cokoliv, tak hluboce filozoficky premyslis o spravedlive cene? To ses ale narodil o tri stoleti pozdeji, nez bys mel:-)
Pokud jde o Ukrajinu, tak to pro nas jsou dobre ceny, ale pro prumerneho Ukrajince jsou to astronomicke ceny, o kterych si muzou rikat zhruba totez, co ty o croisantu za 20 korun...
Upřímně řečeno, současné cenové relace JLV jsou, jak zde bylo uvedeno Simem, spíš pro manažery. Přidejme k tomu turisty z ciziny.
Fajn, a jaké jsou ceny restaurací v centru Prahy? Takové, aby na nich obchodníci vydělali a to často dost (narážím na stanovení kurzu přímo obchodníkem). Cenově budou nakonec na stejné úrovni jak v JLV, jeví se mi.
A teď záleží, co chce JLV jako taková: fungovat jako ti obchodníci na Staroměstském náměstí a tudíž přilákat pár lidí nebo přece jen nižšími cenami přitáhnout více lidí? Croissant za 10,-Kč si od stevardky klidně koupím v busu, v Pendolinu za 20,-Kč leda omylem.
Co chci říct: když bude dráha chtít nalákat lidi na cestu vlakem i proto, že se tam dá najíst za dobré ceny (aneb jeďte nalehko, netahejte si rohlíky, nemusíte si je chystat), tak tam lidi podle mne rádi přijdou.
Pokud jde o německé a rakouské vozy, tak bych to nechal na nich, ať si sami rozhodnou, zda vyhlásí happy-hour.
Pokud jde o české vozy na českém území, které jedou dále do Německa, tak se přimlouvám o happy-hour.
Jinak mám zkušenosti s jídelákem akorát z Ukrajiny, kde jsem si šel dát pivo Staropramen a pak i boršč za pro nás dobré ceny. Myslím, že mnoho lidí ten vůz nenavštívilo a spíš si vzalo jídlo z domu nebo si koupilo čaj od konduktora.
SzKT: že bych se přeci jen někdy svezl Avalou a otestoval? Na druhou stranu, málokdy jedu do Prahy pozdě večer a naopak brzo ráno do Brna z Prahy.
Jinak díky za zmínku o oběhu Haška až do Košic, to jsem vůbec netušil (a já jsem si říkal, co tam pak dělají tak dlouho v Budapešti).
A taky nechapu, proc se porad nadava na JLV. JLV ma uplne stejne ceny jako treba DB a na tem zatim ani sluvko nevenoval zadny stezovatel. DenSha nas dokonce ohromil, ze JLV je horsi nez Japonec. Hm a Svycar je jeste skoro o pulku drazsi. Skandal...
Dost trefně napsané. Jsem taky student a jezdím dvakrát týdně Praha - Hradec.
V poslední době jsem začal preferovat busy SA. Ne kvůli o 20 kč levnější cestě (pracující student, takže každou korunu naštěstí neřeším), ale právě z důvodu, že si můžu koupit jídlo a pití (croassaint za 9 korun, pepsi kolu za 15 kč) za normální cenu. 1 deci kávy není tím důvodem. Právě možnost nákupu něčeho dalšího ano. Přístup na wifi, o tom ani nemluvím.
Byl by takový problém, kdyby ve vagonech se stolečkama (nevím z hlavy označení, nejsem šotouš) šlo koupit jídlo zabalený v těch bílých boxech? K tomu plastový příbor a "žer" :) Nebo jak řeší obědy Microsoft a další firmy pro účastníky školení - plastovej talíř a v tom dobrý jídlo.
Táhněte někam s úžasnými kuchaři s pěti medailema, kteří připravují úžasná jídla. Já (a věřím že drtivá většina ostatních cestujících) chci cenově přijatelné normální jídlo. A kafe klidně jako z McDonaldu v papírovým kelímku.
Pojízdná výkrmna není zlatý důl, ale dokáže to přitáhnout cestující, tak jako do žlutých autobusů.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










