..: Prezentace motorové jednotky Regio-Shuttle :..

Stadler RS1 v provedení pro Liberecký kraj, foto: Stadler Jihlava/Praha/Liberec — Jak jsme nedávno informovali, Českých dráhy uzavřely kontrakt s firmou Stadler Pankow na dodávku motorových vozů Regio–Shuttle RS1 pro Liberecký kraj. V rámci zakázky v hodnotě 1,776 miliardy korun má být dodáno 16 vozů pro Liberecký kraj a 17 pro kraj Vysočina. České dráhy spolu se švýcarskou skupinou Stadler Rail připravily pro veřejnost prezentace jednotky Regio–Shuttle RS1, které proběhnou již tento týden. Budou probíhat v krajských městech obou zadávajících samosprávních celků – Liberci a Jihlavě. Vozidlo se dále se představí také v Praze. Svou pouť po českých nádražích zahájí Regio–Shuttle v Jihlavě v úterý 4. května. Hlavním programem této akce bude opakovaná prezentační jízda mezi stanicemi Jihlava a Jihlava město. O den později bude následovat prezentace na prvním nástupišti hlavního nádraží v Praze. Zde se organizátoři omezí pouze na umožnění prohlídky jednotky. Turné zakončí Regio–Shuttle ve čtvrtek 6. května na libereckém nádraží. Ani zde nebudou uspořádány prezentační jízdy pro veřejnost.

Vozidla Regio–Shuttle RS1 mají přispět razantním způsobem k modernizaci vozového parku Českých drah v regionální dopravě. Dodávky prvních vozů započnou dle plánu v závěru roku 2011 s plánovaným zakončením v následujícím roce 2012. Nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 s přípojnými vozy 010, které již kvalitativně nevyhovují. Některé z nich se také rekonstruovaly na dvoučlánkové motorové vozy Regionova, které poskytují částečně zvýšený komfort cestování, ale o novostavby se nejedná.

Dráhy po zrevidování svých finančních možností, vylepšených ziskem desetiletých smluv na základní dopravní obslužnost krajů, vyhlásily plán intenzivnější modernizace parku regionálních vozidel. Kromě těchto motorových vozů chystají nakoupit nové dvouvozové motorové jednotky i elektrické jednotky v počtu desítek kusů pro regionální dopravu s využitím příspěvků z fondů Evropské unie. Investice ale nebudou mířeny jen do regionální dopravy – v přípravě jsou také projekty pro modernizaci či nákup vozidel pro dálkové spoje.

Další odkazy: program v Jihlavě, v Praze a v Liberci

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 3.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
03.05.2010 (11:02)  
ad DJ:opravdu to tak je a bude(pravděpodobně). Je to důsledek rozbití unitární železnice a výsledek ,,experimentů", vymyšlených a prosazených lidmi,kteří sice o železnici neví nic,ale mají moc o ní rozhodovat. Funguje to na principu:kraj platí,tak se bude podle něj jezdit. Ono to v zásadě smysl má,ale zřejmě ne v ČR,kde je krajů čtrnáct.
registrovaný uživatel happy 
03.05.2010 (10:46)  
Nakonec to dopadne tak, že u hranic krajů se bude muset přestupovat i mezi vlaky tzv. národního dopravce? :-D

Tak tvé obavy rovněž sdílím, protože přetržení ramen podle krajů je již někde dost patrné. No holt, když to inteligentní politici a úředníci takto udělali.... Stačilo se přitom mrknout za hranice státu. Třeba do Německa. Potom by samozřejmě postupovali ne podle čar na mapě, které se jmenují hranice krajů, ale podle vozebních ramen a hlavně podle relací. Ovšem chtít po nich, aby spolu kraje spolupracovali, tak to je asi nemyslitelné....
registrovaný uživatel Jony 
03.05.2010 (10:45)  
doomlukas: konkrétně v Libereckém kraji se konala opravdu férová soutěž, kterou vyhrály ČD. Nedostaly nic přiklepnuto jen tak.
03.05.2010 (10:44)  
DJ: Vždyť to tak už je...
registrovaný uživatel DJ 
03.05.2010 (10:39)  
Ještě bych dodal, že z celkového počtu 17 jednotek pro Vysočinu bylo 13 jednotek zakoupeno s podporou ROP. Budou mít tedy omezenou manévrovatelnost v rámci kraje.

Před časem se strašilo tím, že když nějaký kraj vypíše výběrové řízení a vyhraje to někdo jiný než ČD, tak se bude muset na hranicích krajů přestupovat mezi vlaky různých dopravců.

Nakonec to dopadne tak, že u hranic krajů se bude muset přestupovat i mezi vlaky tzv. národního dopravce? :-D
03.05.2010 (10:34)  
Zdeněk Jonáš: Aby ČD mohly vyhrát soutěž, tak by musela nějaká proběhnout. Takže ČD žádnou soutěž nevyhrály, prostě to dostaly přiklepnuté na poslední chvíli, když to ještě takhle šlo. :-/
registrovaný uživatel happy 
03.05.2010 (10:30)  
Nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 s přípojnými vozy 010
Na Vysočině:
1. Nahradí především nevytížené klasiky pod dráty. Vytíženější spoje ještě zůstanou v režii 242+BDsee+Bmteeo
2. Nahradí 854+054+954 v relaci Jihlava- Třebíč.


Ještě bych dodal, že z celkového počtu 17 jednotek pro Vysočinu bylo 13 jednotek zakoupeno s podporou ROP. Budou mít tedy omezenou manévrovatelnost v rámci kraje. 4 jednotky zakoupily ČD komplet ze své kapsy.
03.05.2010 (10:12)  
miropiro: To mě se na tomto motoráku naopak Najbrt líbí. K takové hranaté jednotce se podle mě hodí. ;)
03.05.2010 (9:22)  
Ať se ČD snaží. Když už vyhráli v soutěži o poskytování dopravy, tak ať ta doprava aspoň stojí za to.
registrovaný uživatel aron 
03.05.2010 (9:10)  
miropiro: A jaka barve u techto vlaku je klasicka? Zlutozelena, nebo cervena nabo zelenosediva? Ja si myslim ze kdyz CD tyto vlaky jeste nevlastni, tak nemuzou mit pro nas klasickou barvu, takze klasicka barva pro ne musi byt ta, kterou si CD vymysli, takze zakonite najbrt.A "zahranicni" barva prece pro nas nemuze byt klasicka.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko