Jihlava/Praha/Liberec — Jak jsme nedávno informovali, Českých dráhy uzavřely kontrakt s firmou Stadler Pankow na dodávku motorových vozů Regio–Shuttle RS1 pro Liberecký kraj. V rámci zakázky v hodnotě 1,776 miliardy korun má být dodáno 16 vozů pro Liberecký kraj a 17 pro kraj Vysočina. České dráhy spolu se švýcarskou skupinou Stadler Rail připravily pro veřejnost prezentace jednotky Regio–Shuttle RS1, které proběhnou již tento týden. Budou probíhat v krajských městech obou zadávajících samosprávních celků – Liberci a Jihlavě. Vozidlo se dále se představí také v Praze. Svou pouť po českých nádražích zahájí Regio–Shuttle v Jihlavě v úterý 4. května. Hlavním programem této akce bude opakovaná prezentační jízda mezi stanicemi Jihlava a Jihlava město. O den později bude následovat prezentace na prvním nástupišti hlavního nádraží v Praze. Zde se organizátoři omezí pouze na umožnění prohlídky jednotky. Turné zakončí Regio–Shuttle ve čtvrtek 6. května na libereckém nádraží. Ani zde nebudou uspořádány prezentační jízdy pro veřejnost.
Vozidla Regio–Shuttle RS1 mají přispět razantním způsobem k modernizaci vozového parku Českých drah v regionální dopravě. Dodávky prvních vozů započnou dle plánu v závěru roku 2011 s plánovaným zakončením v následujícím roce 2012. Nahradí především zastaralé dvounápravové vozy řady 810 s přípojnými vozy 010, které již kvalitativně nevyhovují. Některé z nich se také rekonstruovaly na dvoučlánkové motorové vozy Regionova, které poskytují částečně zvýšený komfort cestování, ale o novostavby se nejedná.
Dráhy po zrevidování svých finančních možností, vylepšených ziskem desetiletých smluv na základní dopravní obslužnost krajů, vyhlásily plán intenzivnější modernizace parku regionálních vozidel. Kromě těchto motorových vozů chystají nakoupit nové dvouvozové motorové jednotky i elektrické jednotky v počtu desítek kusů pro regionální dopravu s využitím příspěvků z fondů Evropské unie. Investice ale nebudou mířeny jen do regionální dopravy – v přípravě jsou také projekty pro modernizaci či nákup vozidel pro dálkové spoje.
Další odkazy: program v Jihlavě, v Praze a v Liberci
Zdroj: České dráhy
| 3.5.2010 (7:00)
Tak tvé obavy rovněž sdílím, protože přetržení ramen podle krajů je již někde dost patrné. No holt, když to inteligentní politici a úředníci takto udělali.... Stačilo se přitom mrknout za hranice státu. Třeba do Německa. Potom by samozřejmě postupovali ne podle čar na mapě, které se jmenují hranice krajů, ale podle vozebních ramen a hlavně podle relací. Ovšem chtít po nich, aby spolu kraje spolupracovali, tak to je asi nemyslitelné....
Před časem se strašilo tím, že když nějaký kraj vypíše výběrové řízení a vyhraje to někdo jiný než ČD, tak se bude muset na hranicích krajů přestupovat mezi vlaky různých dopravců.
Nakonec to dopadne tak, že u hranic krajů se bude muset přestupovat i mezi vlaky tzv. národního dopravce? :-D
Na Vysočině:
1. Nahradí především nevytížené klasiky pod dráty. Vytíženější spoje ještě zůstanou v režii 242+BDsee+Bmteeo
2. Nahradí 854+054+954 v relaci Jihlava- Třebíč.
Ještě bych dodal, že z celkového počtu 17 jednotek pro Vysočinu bylo 13 jednotek zakoupeno s podporou ROP. Budou mít tedy omezenou manévrovatelnost v rámci kraje. 4 jednotky zakoupily ČD komplet ze své kapsy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










