..: Výpadek informačního systém na pražském hlavním nádraží :..

Praha hlavní nádraží bez IS, foto: Zdeněk Michl Praha — Informační systém pražského hlavního nádraží je mimo provoz. Nefungují cedule s údaji o odjezdech v odbavovací hale, ani podchodech na nástupiště i na nástupištích samotných. České dráhy jakožto operátor dráhy situaci koordinačně nezvládají. Fungují pouze dva monitory pod odjezdovými tabulemi; naopak akustický informační systém poskytoval v této situaci neadekvátní informace o doplňkovém prodeji propagačních předmětů s železniční tématikou v ČD centru. Stejně tak pravidelně cestující nabádal k zvýšené pozornosti v důsledku poruchy informačního systému. Naopak chyběli terénní zaměstnanci dráhy, kteří by cestující operativně informovali a usměrnili při hledání svého spoje. Provozovatel nevyužil ani možností interaktivních informačních panelů na nástupištích, které tak nadále zobrazují pouze obecný výpis příjezdů a odjezdů, místo aby upozornily na aktuální spoj.

Zdroj: ŽelPage


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 14.5.2010 (10:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Praha


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
14.05.2010 (19:55)  
sepsja - v Yokohame sem nebyl, ale docela si to dovedu predstavit:-))

R.U.R. - asi tak... Tohle by mohlo skoncit taky tak, ze se pracovnika CD zeptas, kolik je hodin a on ti to nerekne, protoze na to nema odbornou zkousku.
Na druhou stranu, Vousac ma mozna pravdu. Stejne jako mel MZ pravdu, kdyz rikal, ze kostetem muze snih zameat jen ten, kterej na to ma zase jinou zkousku. Problem Vousac i MZa je ten, ze oni nejsou schopni vystihnout ten moment, kdy je v poradku poruseni predpisu, protoze jejich dodrzovanim vznikne skoda vetsi...
Asi jako mit v aute ve dve rano umirajiciho pribuzneho, ale jet dusledne 50 a cekat na pripadnych semaforech na zelenou, protoze vyhlaska prece mluvi jasne, ze...

M
Kecal
Brno, toho casu dlouhodobe mimo Brno:-)
14.05.2010 (19:40)  
V 17. hodin fungovaly tabule uprostřed horní haly a v prostředním a jižním podchodu (severní nevím). Dole v hale fungovalo akorát LCD. Zajímavé byly ty stojany v horní hale, které se asi opakovaně restartovaly, takže se na nich objevovaly různé chybové hlášky, jak z www prohlížeče. Rozhlas sice hlásil (pouze česky) ale bohužel jen málo vlaků.
14.05.2010 (19:39)  
Něco podobného jsem zažil před dvěma lety ve stanici Zurich-HBf. Po zhasnutí infotabulí bylo cyklicky hlášeno, že Infosystém je v poruše a aby se cestující řídili žlutými jízdními řády, kde v poslední konce je uvedeno číslo koleje. Tyto JŘ (papírové) jsou umístěny na mnoha místech a na každém nástupišti nejméně dvakrát. V Německu je to stejné, rovněž v Rakousku. A nejen tam, stejné je to i v Českých Budějovicích. V Praze sice žluté JŘ jsou, ale minimum a bez označení ze kterého "můj" vlak odjíždí. Je to maličkost, ale při technických potížích ... FRK
registrovaný užívateľ sepsja  mail  
14.05.2010 (18:35)  
M:OK, trochu jsem to nadsadil, ale pro takovéhle cestující by tam právě měla být informovaná pověřená osoba. Což bylo splněno jenom z půlky, pověřená osoba tam stála, ale podávala nedostačující informace. A hlášení leckdy taky poradí :-) PS: do tý Yokohamy bych se někdy chtěl podívat a zažít pocit ztracení na vlastní kůži :-)
registrovaný užívateľ R.U.R.  mail  
14.05.2010 (18:17)  
A Flipchart je fajn. Ale oni určitě měli v provozu aspon nějakej systém, takže kdyby si někde narychlo půjčili projektor a plátno, tak by to bylo ještě lepší. A to v centru Prahy nemůže bejt takovej problém, obejdu pár firem v okolí a někde to vyprosim; nedivil bych se, kdyby i ČD to jen odněkud vytáhly, třeba na nábřeží by mohli takové vymoženosti mít.
A mohli by to klidně taky psát ručně, ale napsat tam třeba i přes co to jede, což na flipchartu muže bejt celkem problém.
Ale i tak flipchart chválim, i když jsem to neviděl.
registrovaný užívateľ R.U.R.  mail  
14.05.2010 (18:13)  
Vousáč: ",,vyhnat kancelářské dělat informátory" je nesmysl (...) musí předcházet odborná zkouška."
Potřebuju zkoušku na to, abych někomu řek, ze kterýho nástupiště jede kterej vlak a kudy jede? A dokonce i na to, abych někomu řek, kde je třetí nástupiště? Nějak nevím co na to říct. Fakt nevím. Asi jen, že je to dost tristní.
Navíc kdyby někdo z nepověřených osob nedával informace, ale jen existující informace překládal pro cizince do angličtiny nebo jiného jazyka, tak by to taky nebylo od věci.
Kdybych měl čas a záchvat altruismu, tak i já si tam mužu stoupnout s notebookem, ve kterym mam jízdní řády, a informovat lidi. A kdyby mi někdo jednou za čtvrt hodiny přines papírek s číslama nástupišť, mimořádnostma a zpožděníma, tak myslim že poskytnu všem všechny potřebné informace. A to nemyslim že na to mam zkoušku.
14.05.2010 (17:54)  
Dnes v 17 hodin byly v severním podchodu některé info panely funkční, cca půlka vždy na jedné straně, jinak všechny ostatní mimo provoz. Takže v podchodu se už dalo zorientovat na správné nástupiště.
14.05.2010 (17:50)  
Pane Horný,
nie že by tam nebola vidieť snaha, ale sám som mal možnosť zažiť dnes vypravenie náhradnej sûpravy za Hungariu, a i keď tento krok chválim, informovanie cestujúcich bola totálna agónia. Nikto ľuďom nebol schopný povedať. čo sa vlastne deje, vlaková čata v nedohľadne a INISS si stále mlel svoje.

Nebyť niekoľkých duchaprítomných osôb. vrátane jednej bývalej zamestnankyne ČD priamo vo vlaku, netušila by väčšina cestujúcich absolútne nič. To je taký problém začať najpodstatnejšie informácie hlásiť naživo, alebo vás "Andula" nepustila k mikrofónu?

Zhodli sme sa pritomc že riešenie s LCD panelmi bolo vskutku elegantné (i keď minimálne jeden zobrazoval informácie úplne odtrhnuté od reality), ale doteraz nemôžem pochopiť, prečo sa kritické informácie nehlásia viacjazyčne. Nepredpokladá sa dúfam, že všetci cestujúci na pražskom hl.n. ovládajú češtinu... Ešte vo vlaku som musel zahraničnÿch cestujúcich usmerňovaťna prestupy, pretože vlakový personál sa k tomu nejako nemal.

Ešte na okraj, Najbrt vesty sú skutočne štýlové, to vám musím nechať! Akurát nejako nie sú vidieť, a už vôbec nie v dave...

Skrâtka, ak toto bola štandardne zvládnutá situácia, tak nech všetci svãtí stoja pri cestujúcich, keď si nabudúce vyberie voľno aj "Andula"...

Juraj Kováč
Editor spravodajstva
O8 a RC ŽP Žilina
ŽelPage, o.s.
registrovaný užívateľ M 
14.05.2010 (16:36)  
sepsja - netvrdim, ze to nadrazi bylo okupovano prave timhle, ale predstav si, ze prijdes na nadrazi v Yokohame a mas ted jit "po pameti" na prvni nastupiste... Tam by myslim znejistel nejeden chlapak...
No a ackoliv se to mozna nezda, tak pro nektere lidi "z vesnice" (nebo klidne i z mesta, ale jen nejezdici vlakem) muzou takovou Yokohamou byt i Praha hl.n. Zejmena pokud se tam furt stavi
registrovaný užívateľ M 
14.05.2010 (16:33)  
JP - pockej az se setmi:-)))

honzin a jini - abych si to ujasnil. Rec je o hlavnim nadrazi v Praze, ano? A misto techniky takrka vse dela 6 lidi, ano? To tedy znamena, ze nejsou obsazena ani vsechna nastupiste (a nic jineho), ano?
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko