Praha — Informační systém pražského hlavního nádraží je mimo provoz. Nefungují cedule s údaji o odjezdech v odbavovací hale, ani podchodech na nástupiště i na nástupištích samotných. České dráhy jakožto operátor dráhy situaci koordinačně nezvládají. Fungují pouze dva monitory pod odjezdovými tabulemi; naopak akustický informační systém poskytoval v této situaci neadekvátní informace o doplňkovém prodeji propagačních předmětů s železniční tématikou v ČD centru. Stejně tak pravidelně cestující nabádal k zvýšené pozornosti v důsledku poruchy informačního systému. Naopak chyběli terénní zaměstnanci dráhy, kteří by cestující operativně informovali a usměrnili při hledání svého spoje. Provozovatel nevyužil ani možností interaktivních informačních panelů na nástupištích, které tak nadále zobrazují pouze obecný výpis příjezdů a odjezdů, místo aby upozornily na aktuální spoj.
Zdroj: ŽelPage

Andrew33.To máš pravdu, někteří cestující by po paměti nedošli, ani na první nástupiště :-D Jo a musím dodat jednu potěšující věc. Včera v těch jedenáct se čtyři opraváři pokoušeli tabule dát do pořádku. To je rozhodně palec nahoru :-)
KOP=Kontrolor osobní přepravy,
VLR=Vlakový revizor,
RCVD=Regionální centrum vlakového doprovodu
... a to jsem sam sebe povazoval za mirne pokrocileho cestujiciho, kdyz vim ze esus do Plzne nemuze a Btax zarazeny za B se nema z ceho napajet :-)
absolutně nesouhlasím s tvrzením p. redaktora Zdeňka Michla. Hlavně s tímto textem.
„České dráhy jakožto operátor dráhy situaci koordinačně nezvládají. Naopak chyběli terénní zaměstnanci dráhy, kteří by cestující operativně informovali a usměrnili při hledání svého spoje.“
Osobně jsem dnes koordinoval se zaměstnanci KCOD Praha (KOP) orginazaci k zajištění mimořádného použití VLR KCOD Praha od ranních hodin ve stanici, byl jsem i osobně přítomen a stav hodnotím jako dostačující. V současné době se v prostoru stanice pohybují tři VLR OJ KCOD Praha označeni v "Najbr vestách" + dva zaměstnanci RCVD Praha v uniformách ČD+dozorčí stanice. K informování cestujících použil dopravce mimořádně několik "LCD" panelů, které jsou napojeny na funkční systém. V současné době probíhá usilovně odstraňování závady, za jehož stav odpovídá vlastník infrastruktury.
Jan Horný
hlavní kontrolor osobní přepravy
České dráhy, a. s., Generální ředitelství
Odbor provozu osobní dopravy | Oddělení řízení kvality osobní dopravy
E: Horny@gr.cd.cz, www.cd.cz
Tenkrat me to dost prekvapilo - v pozitivnim slova smyslu. Samosebou se z toho nikdo nedozvedel, zda ma vlak zpozdeni a jake (ovsem je otazkou, zda se salamove/aukcni metode prihazovani zpozdeni po 5 minutach da verit), nicmene aspon jsem vedel, ze cekam u spravne nastupni hrany na vlak mym smerem.
Jednoduche, funkcni, pro cestujiciho srozumitelne. Skoro pochybuju, ze neco takoveho dokazal vymyslet u CD/SZDC (staci to porovnat s poznamkami v jizdnim radu nebo tarifem CD). A neda to moc prace.
Pokud by nekdo chtel aplikovat tuhle myslenku v Praze na hlavnim, predpokladam, ze by to znamenalo postavit ke kazdemu vychodu z podchodu stojan/tabuli a menit cedulky/prepisovat.
Na hlavnim jsou tri podchody... v kazdem by pobihal jeden clovek, to mame tri lidi. Ctvrty by je z centraly od pocitace dirigoval vysilackou. Pochybuju, ze by k tomuto bylo potreba vic lidi.
Pokud by se plechova huba dala prepnout, aby misto "preskakujici desky" hlasila pouze cas odjezdu, cilovou stanici, nastupiste a zpozdeni, predpokladal bych, ze by se timto zpusobem dala situace zvladnout bez vetsich problemu a chaosu. A to v podstate v par lidech (pokud pripoctu jeste hlasatele, tak rekneme v peti).
Pokud to takhle nejak bylo (coz nasvedcuje Jimuv prispevek) a nefungovalo to, docela by me zajimalo, na cem to kleklo.
Otázkou je, jak ty panely jsou interaktivní a co na nich lze v takovýchto případech vůbec zobrazit.
Samozřejmě je to průser, ale zrovna na hlaváku to musí být docela "sranda" usměrňovat řvoucí dav na jednotlivá nástupiště, pomocí vysílačky. Tohle bych rozhodně dělat nechtěl ani v najbrtvestě. :)
Mimochodem, byl jsem se na ten blázinec podívat a zaměstnanci jsou již v terénu, navíc poprvé betatestují nové "reflexní" vesty v Najbrtu. Moc reflexní nejsou – leda byste na ně svítili reflektorem.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











