..: Výpadek informačního systém na pražském hlavním nádraží :..

Praha hlavní nádraží bez IS, foto: Zdeněk Michl Praha — Informační systém pražského hlavního nádraží je mimo provoz. Nefungují cedule s údaji o odjezdech v odbavovací hale, ani podchodech na nástupiště i na nástupištích samotných. České dráhy jakožto operátor dráhy situaci koordinačně nezvládají. Fungují pouze dva monitory pod odjezdovými tabulemi; naopak akustický informační systém poskytoval v této situaci neadekvátní informace o doplňkovém prodeji propagačních předmětů s železniční tématikou v ČD centru. Stejně tak pravidelně cestující nabádal k zvýšené pozornosti v důsledku poruchy informačního systému. Naopak chyběli terénní zaměstnanci dráhy, kteří by cestující operativně informovali a usměrnili při hledání svého spoje. Provozovatel nevyužil ani možností interaktivních informačních panelů na nástupištích, které tak nadále zobrazují pouze obecný výpis příjezdů a odjezdů, místo aby upozornily na aktuální spoj.

Zdroj: ŽelPage


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi , Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 14.5.2010 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer sepsja  mail  
14.05.2010 (16:20)  
sepsja: No každý si to asi umí představit, ale musím říct, že kolikrát to ještě umocňuje orientační smysl cestujících.
Andrew33.To máš pravdu, někteří cestující by po paměti nedošli, ani na první nástupiště :-D Jo a musím dodat jednu potěšující věc. Včera v těch jedenáct se čtyři opraváři pokoušeli tabule dát do pořádku. To je rozhodně palec nahoru :-)
Korrespondent oder ŽP Mitglied Andrew33  mail  
14.05.2010 (16:15)  
sepsja: No každý si to asi umí představit, ale musím říct, že kolikrát to ještě umocňuje orientační smysl cestujících.
Registrierter Benutzer honzin 
14.05.2010 (16:13)  
OJ KCOD Praha= Organizační jednotka Krajské centrum osobní dopravy Praha,
KOP=Kontrolor osobní přepravy,
VLR=Vlakový revizor,
RCVD=Regionální centrum vlakového doprovodu
Registrierter Benutzer sepsja  mail  
14.05.2010 (16:08)  
Také přidám svojí troškou do mlýna. Včera jsem byl dvakrát přímo na místě (jako cestující), a proto se situaci pokusím ohodnotit. V pět hodin odpoledne už tabule byly kaput. Pod nimi stál iformátor s flipchartem, na který průběžně psal odjezdy. Pravidelní cestující si to s legrací fotili, nepravidelní nadávali a stěžovali si na totální neiformovanost informátora (z části oprávněnou), ale úplně ztracení byli cizinci. Nikdo v okolí jim nebyl schopný poskytnou nějaké informace. Jedinou jejich šancí bylo jít na info, kde se tvořila neskutečná fronta. Radši jsem se nezdržoval a odešel. Po desáté jsem se vracel domů. A kolaps totální. Pod hoření tabulí stál muž v saku a tentokrát již s dvěma flipcharty. Okolo stála asi třicetičlená nervózních skupina cestujících. Železničář si očividně nevěděl rady, každého druhého s odseknutím posílal na info. Situace byla už dost vyhrocená a někteří hulváti ho zavvalovali nadávkami. Bohužel se není co divit, protože nevědět, jestli vlak do Břeclavi jede přes Kolín je tresuhodné. A cizinci byli stále v pytli. Odpovědné osoby uměli anglicky na úrovni 10 letého dítěte. Toť vše. Doufám, že se přístup zlepší.
Registrierter Benutzer Sim 
14.05.2010 (16:08)  
honzin > smim se zeptat co znamenaji zkratky KCOD Praha (KOP) / VLR KCOD / VLR OJ KCOD / RCVD ? Predpokladam, ze nejsem jediny, kdo by to musel guglit jedno po druhym... a bez znalosti techto zkratek mi obsah prispevku moc nerekne :-(

... a to jsem sam sebe povazoval za mirne pokrocileho cestujiciho, kdyz vim ze esus do Plzne nemuze a Btax zarazeny za B se nema z ceho napajet :-)
14.05.2010 (15:51)  
To Vítek V:nebyl jsem tam,ale dělal jsem u ČSD a ČD dost dlouho,abych věděl,že ,,vyhnat kancelářské dělat informátory" je nesmysl. Podle Zákona o drahách existuje něco jako pověřená osoba,která může na železnici ve styku s cestujícími něco dělat. A například účetní,zásobovač či personalista mezi ně opravdu nepatří-ono totiž tomu pověření musí předcházet odborná zkouška. Spíše bych se přikláněl k panu Hornému.
Registrierter Benutzer honzin 
14.05.2010 (15:32)  
Dobrý den všem,

absolutně nesouhlasím s tvrzením p. redaktora Zdeňka Michla. Hlavně s tímto textem.
„České dráhy jakožto operátor dráhy situaci koordinačně nezvládají. Naopak chyběli terénní zaměstnanci dráhy, kteří by cestující operativně informovali a usměrnili při hledání svého spoje.“
Osobně jsem dnes koordinoval se zaměstnanci KCOD Praha (KOP) orginazaci k zajištění mimořádného použití VLR KCOD Praha od ranních hodin ve stanici, byl jsem i osobně přítomen a stav hodnotím jako dostačující. V současné době se v prostoru stanice pohybují tři VLR OJ KCOD Praha označeni v "Najbr vestách" + dva zaměstnanci RCVD Praha v uniformách ČD+dozorčí stanice. K informování cestujících použil dopravce mimořádně několik "LCD" panelů, které jsou napojeny na funkční systém. V současné době probíhá usilovně odstraňování závady, za jehož stav odpovídá vlastník infrastruktury.

Jan Horný
hlavní kontrolor osobní přepravy
České dráhy, a. s., Generální ředitelství
Odbor provozu osobní dopravy | Oddělení řízení kvality osobní dopravy
E: Horny@gr.cd.cz, www.cd.cz
Registrierter Benutzer Sim 
14.05.2010 (15:21)  
V tehle souvislosti jsem si vzpomel na "papirovy pragotron", co byl k videni v posledni dobe ve Vitkovicich. Na nastupisti pred prujezdem kazdeho vlaku (lepe receno pred prijezdem vlaku s jinym smerem nez mel minuly vlak na stejne koleji) prisel drazni zamestnanec (je jedno zda CD nebo SZDC) a vymenil papirove cedule "smer Opava - vychod" za cedule "smer Praha" (napriklad).

Tenkrat me to dost prekvapilo - v pozitivnim slova smyslu. Samosebou se z toho nikdo nedozvedel, zda ma vlak zpozdeni a jake (ovsem je otazkou, zda se salamove/aukcni metode prihazovani zpozdeni po 5 minutach da verit), nicmene aspon jsem vedel, ze cekam u spravne nastupni hrany na vlak mym smerem.

Jednoduche, funkcni, pro cestujiciho srozumitelne. Skoro pochybuju, ze neco takoveho dokazal vymyslet u CD/SZDC (staci to porovnat s poznamkami v jizdnim radu nebo tarifem CD). A neda to moc prace.

Pokud by nekdo chtel aplikovat tuhle myslenku v Praze na hlavnim, predpokladam, ze by to znamenalo postavit ke kazdemu vychodu z podchodu stojan/tabuli a menit cedulky/prepisovat.

Na hlavnim jsou tri podchody... v kazdem by pobihal jeden clovek, to mame tri lidi. Ctvrty by je z centraly od pocitace dirigoval vysilackou. Pochybuju, ze by k tomuto bylo potreba vic lidi.

Pokud by se plechova huba dala prepnout, aby misto "preskakujici desky" hlasila pouze cas odjezdu, cilovou stanici, nastupiste a zpozdeni, predpokladal bych, ze by se timto zpusobem dala situace zvladnout bez vetsich problemu a chaosu. A to v podstate v par lidech (pokud pripoctu jeste hlasatele, tak rekneme v peti).

Pokud to takhle nejak bylo (coz nasvedcuje Jimuv prispevek) a nefungovalo to, docela by me zajimalo, na cem to kleklo.
14.05.2010 (14:58)  
Provozovatel nevyužil ani možností interaktivních informačních panelů na nástupištích, které tak nadále zobrazují pouze obecný výpis příjezdů a odjezdů, místo aby upozornily na aktuální spoj.

Otázkou je, jak ty panely jsou interaktivní a co na nich lze v takovýchto případech vůbec zobrazit.
Samozřejmě je to průser, ale zrovna na hlaváku to musí být docela "sranda" usměrňovat řvoucí dav na jednotlivá nástupiště, pomocí vysílačky. Tohle bych rozhodně dělat nechtěl ani v najbrtvestě. :)
14.05.2010 (12:20)  
Martine, a nemá náhodou ČD smluvně na starosti řízení provozu? A nepatří ČD náhodou vše vyjma nástupišť? ...

Mimochodem, byl jsem se na ten blázinec podívat a zaměstnanci jsou již v terénu, navíc poprvé betatestují nové "reflexní" vesty v Najbrtu. Moc reflexní nejsou – leda byste na ně svítili reflektorem.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko