..: České dráhy mění tarif – nové produkty jsou malou revolucí :..

Převoz prvních dvou bistrovozů ARmpee k ČD, 6.3.2010, Žilina, foto: Juraj Kováč Praha — Pokud jste se snažili znát tarif Českých drah nazpaměť a umět si sami spočítat ceny, vzdejte to. Vlakový tarif obsáhne nové produkty, které vesměs zavádí akční relační nabídky. Dalo by se dokonce říci, že klasický kilometrický tarif je u konce svého života. Od 13. června 2010 vejde v platnost druhá změna jízdních řádů a s ní se rozšíří nabídka relačních jízdenek eLiška. Zatímco dodnes jsme mohli cestovat jen mezi 13 krajskými městy, nyní jich přibude dalších sto. Plné jízdné ovšem nebude muset platit ani ten, kdo dosud není držitelem zákaznické In–karty – občasným cestujícím bude nabídnut obdobný produkt s názvem SporoTiket. Stačí přistoupit na některé omezující podmínky nákupu a použití. Novinky uvítají i cestující do zahraničí: na e–shopu se začnou prodávat rozličné relace z Česka na Slovensko, v létě pak také do Německa a Dánska.

eLiška do 113 měst — tabulku s cenami nechtějte

eLiška ČD (logo), foto: České dráhy Akční jízdenka eLiška doposud nabízela levnější cestování na relacích mezi 13 krajskými městy a Prahou. Dá se zakoupit na e–shopu, u telefonického prodejce nebo v automatech na nádražích a byla k dostání ve dvou cenových variantách. Zatímco těchto 364 cenových kombinací ještě šlo do zapsat jedné relativně přehledné tabulky, od června už si takový přehled představí málokdo. Novými eLiškami totiž budou spojeny nejen krajská, ale i další větší města České republiky. Podmínkou každé relace je minimální tarifní vzdálenost 50 km a výchozí nebo cílová stanice v krajském městě. To nám dává až 3 164 cenových kombinací. Kontingent s nižší cenou se bude prodávat do 3 dnů před dnem platnosti, pak budou nabídnuty lístky ve vyšší cenové kategorii. Obě částky jsou ale nižší než zákaznické a obyčejné jízdné. Novinkou bude také prodej na pokladnách. Relační jízdenky navíc bude možné pořídit i s předběžnou In–kartou, která nenese logo slevy Rail+. Až dosud byla tato sleva, nahraná jako aplikace na In–kartě, podmínkou pro nákup relační jízdenky.

eLiška pro pravidelné cestující, pro občasné SporoTiket

Možnost ušetřit na dálkových relacích budou mít od poloviny června také občasní cestující, kteří nejsou držiteli zákaznické karty Českých drah. Jízdenku SporoTiket si přes e–shop nebo telefonické kontaktní centrum bude moci pořídit kdokoliv – podmínkou je pouze učinit nákup tři dny před požadovaným dnem platnosti. Kontingent bude nabízen do přímých spojů a bude omezen na den, vlak a relaci. Ceny budou mírně vyšší oproti eLiškám, ale nižší než zákaznické jízdné.

eTikety do zahraničí: v červnu Slovensko, v červenci Německo a Dánsko

Na e–shopu ČD lze zakoupit také jízdenky pro cesty do zahraničí. Nejvíce destinací je prozatím nabízeno do Rakouska a Německa. Od června se ale konečně objeví i spojení na Slovensko, kam cestuje mnoho z nás. Dráhy navíc v nabídce ustoupily od „univerzálního výchozího bodu Praha hl.n.“, a tak si budeme moci zakoupit lístky také z Pardubic, Olomouce, Ostravy, Ústí nad Labem, Brna, Přerova nebo Otrokovic. Mezi cílovými body nalezneme Bratislavu, Žilinu, Poprad či Košice, ale třeba také Martin, Nové Zámky, Banskou Bystrici či Zvolen. V nabídce přibudou také jízdenky SparNight na noční relace s integrovanou rezervací do lehátkových či lůžkových spojů.

Jak jsme včera avizovali, nové relace budou nabídnuty i ve směru do Německa. Od 1. července bude možné cestovat do Lipska, Erfurtu, Frankfurtu, a také do dánských měst Kodaň a Aarhus. Ve všech případech jde o přestupní relace, kde z Drážďan, resp. Berlína, vyjíždí spoj kategorie ICE. Při cestě do Kodaně s vlakem absolvujete i plavbu trajektem.

RelaceCena
Praha – Lipsko29 eur
Praha – Erfurt39 eur
Praha – Frankfurt nad Mohanem49 eur
Praha – Kodaň/Aarhus59 eur

Další novinky

A s novinkami není konec. Dráhy slibují, že od 13. června bude možné na e–shopu zakoupit také zpáteční jízdenky. V září pak má být nabídka rozšířena na všechny vlaky všech kategorií jedoucích v České republice, tedy i osobní vlaky. Od 1. července se do nabídky produktů zařadí i možnost dokoupení cestovního pojištění.

Partnerem ČD se stalo i letiště Praha–Ruzyně (PRG), které je obsluhováno linkou AirportExpres, objednanou právě drahami. Ten, kdo bude od 13. června do 30. září tohoto roku cestovat na obyčejné jízdné do tarifního bodu Praha letiště (NAD), má po návratu možnost po předložení této jízdenky a palubního lístku na letišti získat oprávnění cestovat zpět na původní doklad. To v praxi znamená 50% slevu z obyčejného jízdného.

Podle vyjádření drah se trend klesání počtu cestujících zastavil. V rámci cenové politiky dávají v současnosti přednost hledání nových možností prodeje a nových nabídek před zdražováním. Svého rozvoje se tak zřejmě dočká právě SporoTiket a uvažuje se o dalších akcích podobných prodeji jízdenek řetězcem supermarketů LIDL, tentokrát s jiným partnerem, jehož jméno by mělo být prozrazeno již tento měsíc. Na místě je se ptát, jestli se těmito nabídkami tarif komplikuje, nebo naopak zpřehledňuje. Podle drah je však nutné, aby pokladní dokázali zákazníkovi sami nejlépe poradit, případně aby si tu nejvýhodnější cenu našel zákazník sám pomocí automatizovaného rádce na internetu.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 2.6.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Oto 
04.06.2010 (12:14)  
Ale že to je v podstatě oficiální správný postup a napsat něco navíc je vlastně chyba, to je dost děsivé.

Tak je to nejenom ve státním molochu, ale i v leckteré velké soukromé firmě, se zahraničními vlastníky zvláště. Každá iniciativa zezdola je ve lepším případě marná, v horším po zásluze potrestána.
registrovaný uživatel Sim 
04.06.2010 (12:12)  
Tak nevim, zda mam byt rad, ze to neni jen moje smula ale vseobecna realita, nebo naopak kvuli tomu brecet :-/

V jiz popisovanem pripadu reklamace elisky jsem navstivil trojici nadrazi a pri te prilezitosti zjistil, ze se stejna vec resi na ruznych prepazkach, podle toho kde clovek je. Protoze mam rad ve vecech nejaky system a tady jsem ho nenasel, obratil jsem se s dotazem na formular. Konkretne jsem chtel vedet, na kterem nadrazi ktere sluzby resi CD centrum a na ktere musim k jine prepazce - v podstate tim sobe i draze usetrim cas a nervy.

Vysledek mi prisel ponekud mimo - odpovedi bylo, ze seznam vsech CD center najdu na webu. Na majl neslo odpovedet, proto jsem jej cely zkopiroval a pres formular se znovu zeptal s tim, ze predchozi odpoved reagovala zrejme na jiny dotaz ... a popsal jsem situaci, na kterou se ptam, jeste konkretneji...

Mno a pak kdyz prisla odpoved, neveril jsem svym ocim. Ze si to nekdo neprecte poradne (nebo i precte) a odpovi "neutralne", to jsem cekal. Ale ze pomoci CTRL+C a CTRL+V prilepi zcela totoznou odpoved jako minule, to me ponekud prekvapilo. A to mimo jine proto, ze ta odpoved tam vlastne byla 2x, jednou jako aktualni, podruhe v historii majloveho dotazu :-(

Opet jsem netusil, zda se tomu smat nebo brecet ... docela vytocenej jsem to proto odeslal na majl, ktery odpovidal autorovi odpovedi. Ve smyslu, ze je mi velmi sympaticke, ze se urednici na "help" majlu naucili to, co umi kazdy spamovy robot, ale ze bych od nich chtel odpoved na muj puvodni dotaz. A za dva dny jsem mel "odpoved" od jakehosi sefa oddeleni (uz nevim presne o co slo, komunikaci mam jeste v majlu ale ted se na nej nedostanu) ve smyslu: Odpovidat na takoveto otazky nespada do me pravomoce, proto jsem dotaz predal dal ...


A od te doby ticho po pesine :-( Proste hnus velebnosti, takovyto zajem o zakazniky (notabene s dotazem, ktery by v principu zamestnancum odlehcil a nemuseli by si me prehazovat jak horkej brambor) jsem opravdu necekal :-/ Kdyby neodpovidali vubec, udelali by lip ...
04.06.2010 (11:51)  
Velice zajímavý rozbor nabídky SporoTiket vyšel na serveru Měšec.cz - http://www.mesec.cz/clanky/sporotiket-dalsi-marny-pokus-ceskych-drah/
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
04.06.2010 (11:21)  
Hm, tak koukám že je to ještě horší než jsem si myslel. Že obálky nevědí vlastně nic a tak než aby napsaly něco co třeba nebude pravda tak radši dělaj cut&paste, to jsem si vydedukoval sám. Ale že to je v podstatě oficiální správný postup a napsat něco navíc je vlastně chyba, to je dost děsivé.
Jenže když budu chtít napsat na ČD a tenhle přístup jim zkritizovat, tak kam to asi dojde? A co asi dostanu za odpověď? Aneb je to jako když ve sněmovně poslanci hlasovali o tom, jestli mají řešit problém nefungujících hlasovacích zařízení.
registrovaný uživatel MaF 
04.06.2010 (10:13)  
Souhlasím s turistou, ing. pochopil a odpověděl neutrálně. Umím si to představit.

Dělal jsem taky jak říkáte "obálku" (v jiném oboru) a existovaly tzv. neoficiální vstřícnosti. Jednalo se o postupy v sitacích, kdy by řešení podle interních předpisů poškodilo klienta, a bylo nepsaným pravidlem tyto situace řešit ke spokojenosti klienta, i za cenu porušení předpisů.

Jenže oficiálně jste takové stanovisko sdělit nemohli, a to
a) kvůli vedení, které sice vědělo, že se takto postupuje, ale pokud by došlo k nějakému maléru, byl by za to postih
b) kvůli zaměstnancům, kteří tuto praxi mohli, ale nemuseli akceptovat, a pokud by se pak dotyčný setkal zrovna na potvoru se zaměstnancem, který se striktně drží předpisu, došlo by k situaci nepříjemné jak pro klienta, tak zpětně i pro nás "obálky".

Takže oficiálně bylo sděleno něco v takovém smyslu, že nelze a mezi řádky se člověk snažil sdělit, co má klient udělat. Nebo taky nesnažil, jak kdo...

PS: Jsem rád, že už tu práci nedělám.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
04.06.2010 (8:26)  
A pan vsusicky na fórum chodí zcela dobrovolně, rozhodně za to není placen.

Dobrovolně možná, ale pokud v pracovní době, tak za to placen je.
04.06.2010 (2:37)  
když to nepochopí ani inženýr, který to má před sebou v klidu a písemně.

Já jsem přesvědčen, že on dotaz pochopil, ale metodou cut-and-paste odpověděl schválně, neboť
- sám odpověď neví, protože je to sporné
- je to podstatně jednodušší, a úkol "odpovědět", tím byl přece splněn
- ČD pravděpodobně nemá nic takového jako interní databázi častých dotazů pro potřeby helpdesku
- kdyby se zachoval logicky (zeptal se nadřízených, jak to je), nečekala by ho žádná odměna, obávám se že by mu to mohlo dokonce uškodit
04.06.2010 (2:26)  
jak je možné, že "někdo od fochu" nesedí "v obálce", ale na diskuzním fóru. Ale to bych asi chtěl po ČD moc :-D

To bude tím, že si ČD ty předpisy udělaly tak složité, že je jim rozumí jenom pár lidí a ti asi mají na práci lepší věci než sedět u emailu a odpovídat na dotazy (což je v normální firmě práce pro asistentku). A pan vsusicky na fórum chodí zcela dobrovolně, rozhodně za to není placen.
registrovaný uživatel wlasta 
04.06.2010 (1:54)  
A máme tady odpověď:
Dobrý den,
k uplatnění práva z přepravní smlouvy pro jízdenky SporoTiket budou platné podmínky dle Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou osobní dopravu ( SPPO ) dle čl. 288 i) a článku 320 j).

Plus webový odkaz.

Závěr číslo jedna: povinnou výbavou každého uživatele SporoTiketu je bible SPPO zvíci 77 stran.
I zalistujme v ní, když nám ji neumí vyložit ani ten, co je za to placen a k tomu účelu otitulován:

288. Prehled jízdních dokladu a míst príslušných k vyrízení
uplatneného práva z prepravní smlouvy:
... i) zcela nevyužité doklady eTiket a TeleTiket  každá pokladní prepážka nebo zaslání žádosti o návratek na e-mail eshopbox@cd.cz nebo prostrednictvím formuláre na eShop CD nebo zaslání písemné žádosti na OPT Olomouc, uznaná cástka bude vrácena na císlo úctu, z kterého byla provedena platba dokladu;

320. Právo z prepravní smlouvy lze z duvodu na strane cestujícího uplatnit nejpozdeji v termínech:
...j) u jízdenek eTiket a TeleTiket: do doby pravidelného odjezdu vlaku z nástupní (prestupní) stanice cestujícího dle platného jízdního rádu, pricemž rozhodný je:
• casový údaj na potvrzení (popr. údaj na reklamacní
prihlášce),
• casový údaj na elektronickém jízdním dokladu,
• cas odeslání e-mailu se žádostí o uplatnení práva
z prepravní smlouvy
• cas odeslání požadavku na eShop CD.
Potvrzení o nevyužití jízdenky TeleTiket muže být nahrazeno
telefonátem na Kontaktní centrum, uskutecní-li cestující hovor pred pravidelným odjezdem vlaku z nástupní stanice
cestujícího, považuje se toto za vcas provedený záznam
o nevyužití

Závěr číslo dvě: nevím zase nic. Rozhodující bude totiž, jestli mi ujetí vlaku, který "nečeká na žádné přípoje" bude uznáno jako důvod na mé straně nebo straně ČD
Jednu jistotu ale mám. Rozhodně mi nikdo nikam nic nepřerezervuje.

Závěrem číslo 3 je tedy odpověď panu Petrákovi na řečnickou otázku vznesenou v 16:43
Ano, ČD postrádají i poslední špetku soudnosti

A konečně závěr číslo 4 a to ten nejdůležitější:
Pojedu v klidu, autobusem, přes Hradec

Jdu si lehnout, abych potlačil potřebu zvracet.
registrovaný uživatel wlasta 
04.06.2010 (1:34)  
babilon: Dík, to vypadá zajímavě ;o) Pak už se jen nabízí otázka, jak je možné, že "někdo od fochu" nesedí "v obálce", ale na diskuzním fóru. Ale to bych asi chtěl po ČD moc :-D
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko