..: České dráhy mění tarif – nové produkty jsou malou revolucí :..

Převoz prvních dvou bistrovozů ARmpee k ČD, 6.3.2010, Žilina, foto: Juraj Kováč Praha — Pokud jste se snažili znát tarif Českých drah nazpaměť a umět si sami spočítat ceny, vzdejte to. Vlakový tarif obsáhne nové produkty, které vesměs zavádí akční relační nabídky. Dalo by se dokonce říci, že klasický kilometrický tarif je u konce svého života. Od 13. června 2010 vejde v platnost druhá změna jízdních řádů a s ní se rozšíří nabídka relačních jízdenek eLiška. Zatímco dodnes jsme mohli cestovat jen mezi 13 krajskými městy, nyní jich přibude dalších sto. Plné jízdné ovšem nebude muset platit ani ten, kdo dosud není držitelem zákaznické In–karty – občasným cestujícím bude nabídnut obdobný produkt s názvem SporoTiket. Stačí přistoupit na některé omezující podmínky nákupu a použití. Novinky uvítají i cestující do zahraničí: na e–shopu se začnou prodávat rozličné relace z Česka na Slovensko, v létě pak také do Německa a Dánska.

eLiška do 113 měst — tabulku s cenami nechtějte

eLiška ČD (logo), foto: České dráhy Akční jízdenka eLiška doposud nabízela levnější cestování na relacích mezi 13 krajskými městy a Prahou. Dá se zakoupit na e–shopu, u telefonického prodejce nebo v automatech na nádražích a byla k dostání ve dvou cenových variantách. Zatímco těchto 364 cenových kombinací ještě šlo do zapsat jedné relativně přehledné tabulky, od června už si takový přehled představí málokdo. Novými eLiškami totiž budou spojeny nejen krajská, ale i další větší města České republiky. Podmínkou každé relace je minimální tarifní vzdálenost 50 km a výchozí nebo cílová stanice v krajském městě. To nám dává až 3 164 cenových kombinací. Kontingent s nižší cenou se bude prodávat do 3 dnů před dnem platnosti, pak budou nabídnuty lístky ve vyšší cenové kategorii. Obě částky jsou ale nižší než zákaznické a obyčejné jízdné. Novinkou bude také prodej na pokladnách. Relační jízdenky navíc bude možné pořídit i s předběžnou In–kartou, která nenese logo slevy Rail+. Až dosud byla tato sleva, nahraná jako aplikace na In–kartě, podmínkou pro nákup relační jízdenky.

eLiška pro pravidelné cestující, pro občasné SporoTiket

Možnost ušetřit na dálkových relacích budou mít od poloviny června také občasní cestující, kteří nejsou držiteli zákaznické karty Českých drah. Jízdenku SporoTiket si přes e–shop nebo telefonické kontaktní centrum bude moci pořídit kdokoliv – podmínkou je pouze učinit nákup tři dny před požadovaným dnem platnosti. Kontingent bude nabízen do přímých spojů a bude omezen na den, vlak a relaci. Ceny budou mírně vyšší oproti eLiškám, ale nižší než zákaznické jízdné.

eTikety do zahraničí: v červnu Slovensko, v červenci Německo a Dánsko

Na e–shopu ČD lze zakoupit také jízdenky pro cesty do zahraničí. Nejvíce destinací je prozatím nabízeno do Rakouska a Německa. Od června se ale konečně objeví i spojení na Slovensko, kam cestuje mnoho z nás. Dráhy navíc v nabídce ustoupily od „univerzálního výchozího bodu Praha hl.n.“, a tak si budeme moci zakoupit lístky také z Pardubic, Olomouce, Ostravy, Ústí nad Labem, Brna, Přerova nebo Otrokovic. Mezi cílovými body nalezneme Bratislavu, Žilinu, Poprad či Košice, ale třeba také Martin, Nové Zámky, Banskou Bystrici či Zvolen. V nabídce přibudou také jízdenky SparNight na noční relace s integrovanou rezervací do lehátkových či lůžkových spojů.

Jak jsme včera avizovali, nové relace budou nabídnuty i ve směru do Německa. Od 1. července bude možné cestovat do Lipska, Erfurtu, Frankfurtu, a také do dánských měst Kodaň a Aarhus. Ve všech případech jde o přestupní relace, kde z Drážďan, resp. Berlína, vyjíždí spoj kategorie ICE. Při cestě do Kodaně s vlakem absolvujete i plavbu trajektem.

RelaceCena
Praha – Lipsko29 eur
Praha – Erfurt39 eur
Praha – Frankfurt nad Mohanem49 eur
Praha – Kodaň/Aarhus59 eur

Další novinky

A s novinkami není konec. Dráhy slibují, že od 13. června bude možné na e–shopu zakoupit také zpáteční jízdenky. V září pak má být nabídka rozšířena na všechny vlaky všech kategorií jedoucích v České republice, tedy i osobní vlaky. Od 1. července se do nabídky produktů zařadí i možnost dokoupení cestovního pojištění.

Partnerem ČD se stalo i letiště Praha–Ruzyně (PRG), které je obsluhováno linkou AirportExpres, objednanou právě drahami. Ten, kdo bude od 13. června do 30. září tohoto roku cestovat na obyčejné jízdné do tarifního bodu Praha letiště (NAD), má po návratu možnost po předložení této jízdenky a palubního lístku na letišti získat oprávnění cestovat zpět na původní doklad. To v praxi znamená 50% slevu z obyčejného jízdného.

Podle vyjádření drah se trend klesání počtu cestujících zastavil. V rámci cenové politiky dávají v současnosti přednost hledání nových možností prodeje a nových nabídek před zdražováním. Svého rozvoje se tak zřejmě dočká právě SporoTiket a uvažuje se o dalších akcích podobných prodeji jízdenek řetězcem supermarketů LIDL, tentokrát s jiným partnerem, jehož jméno by mělo být prozrazeno již tento měsíc. Na místě je se ptát, jestli se těmito nabídkami tarif komplikuje, nebo naopak zpřehledňuje. Podle drah je však nutné, aby pokladní dokázali zákazníkovi sami nejlépe poradit, případně aby si tu nejvýhodnější cenu našel zákazník sám pomocí automatizovaného rádce na internetu.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 2.6.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 18      Zpráv na stránku:   
04.06.2010 (1:18)  
wlasta: Ptát se obálky na cokoliv trochu komplikovanějšího, natož na něco, co ještě není v platnosti, je jenom ztráta času. Ohledně reklamací doporučuji diskusní fórum ČD (http://www.cdrail.cz/df), téma Tarifní a přepravní podmínky ve vnitrostátní přepravě. Občas tam zavítá pán vsusicky, který je přímo od fochu.
registrovaný uživatel wlasta 
04.06.2010 (1:12)  
Josef Petrák: Ano, souhlasím, nepochopil. Ačkoliv jsem v dotazu uvedl doslova "budu mít SporoTiket na přípojný vlak"
Právě proto se děsím toho, jak to budu vysvětlovat pokladní ve stresu, když to nepochopí ani inženýr, který to má před sebou v klidu a písemně.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
04.06.2010 (1:11)  
Já mám pocit, že tihle lidi co odpovídají na emaily (at už je to ČD, DPP, banka nebo státní úřad) umí psát (nebo spíš kopírovat info z tarifu a vyhlášek), ale neumí číst. Proto i na naprosto jasnou otázku, na kterou třeba jde odpovědět ano/ne, se člověk odpověď nedozví, zato dostane výňatek odkudsi, který mu stejně bude prd platný.
A když člověk fakt chce dostat odpověď na otázku a nechce se nechat odbýt citováním tarifu, který už si beztak předtím přečetl a ptá se právě proto že to z něj nepochopil, tak mu hrozí, že to skončí třeba takhle: "Už mi moc prosím nepište, mám moc práce." (Ropid)
registrovaný uživatel wlasta 
04.06.2010 (0:52)  
Už je to tady.
Na doporučení pana Petráka jsem poslal dotaz na níže popsanou situaci (ujetý přípoj na Wilsonu) vylíčenou zhruba tak jako tady (radši trochu podrobněji). Pro názornost cituji:
V trase Plzeň - Praha hl.n. - Pardubice je v Praze na přestup 13 min. Vlak přitom ujede poměrně často. Co mohu dělat pokud budu mít na přípojný vlak (který přípojem není, má kolečko s tečkou) SporoTiket. Mám nárok na
přepravu dalším vlakem? Je tento nárok automatický nebo zatížený další administrativou? Nebo si musím koupit místo toho obyčejnou jízdenku do Pardubic a jízdenku reklamovat zpětně? Nebo mám prostě smůlu?
Děkuji za za odpověď...

Konec citátu.
Poměrně jasný případ, když né k uznání, tak k jasné odpovědi. A reakce? Cituji:

Přejeme pěkný dobrý den,
jízdenky SporoTiket budou prodávány do vyjmenovaných přímých vlaků mezi krajskými městy. Přestupy nebudou možné.
S pozdravem Ing. Milan Lísa ČD, a.s. Kontaktní centrum Praha
Kontaktní centrum ČD


Konec citátu.

Dotaz jsem upřesnil ještě podrobněji, ale začíná mi být jasné, jak to bude probíhat naostro a v časovém presu, když takhle v klidu a s předstihem se dozvím tohle...
03.06.2010 (23:32)  
Jak to tak čtu, mohli by si v novém ČD Centru na hlaváku jednu přepážku označit "reklamace SporoTiketu a hádky o vrácení pěnez zde" :)
03.06.2010 (22:19)  
Ovsem realitou zustava, ze patlani (skoro bych rekl sr... ) s tim bylo silene
Mám podobnou zkušenost, i když slovo "šílené" bych zrovna nepoužil. To je taky jeden z důvodů, proč lístky z e-shopu nikomu raději nedoporučuji.
registrovaný uživatel Sim 
03.06.2010 (18:57)  
wlasta > povazuju za vhodne podotknout, ze u meho minuleho prispevku uvadene problemy s eliskou (ktere jsou ekvivalentem vami uvazovaneho sporotiketu) byly v konecnem dusledku reklamaci uvedeny na cenovou uroven puvodne planovane jizdenky, to zase se musim reklamacniho oddeleni zastat. Takze financne jsem na tom - po cca mesici - netratil.

Ovsem realitou zustava, ze patlani (skoro bych rekl sr... ) s tim bylo silene, navic jeste "okorenene" tim, ze originaly jizdnich dokladu jsem na nadrazi nesl natrikrat. Poprve bylo zavreno "prijdu hned", podruhe (na jinem nadrazi) nebyly "docasne" (po dobu nekolika dni) obsazeny zadne pokladny a teprve napotreti to vyslo - a opet vsechna cest reklamacnimu oddeleni, protoze jsem si radeji predem proveroval, kdy na dane nadrazi mam prijit a kde to mam komu odevzdat - no a po mem prichodu mi pani na kase sdelila, ze me uz ocekava, ze ji telefonovali z Olomouce z reklamaci, ze prijdu :-)

A takovou perlickou na tomto dortu byl take fakt, ze se to tykalo posledni "predrevolucni" elisky, tedy te za 160 ... tim padem jsem pro reseni situace potreboval prakticky 250% hodnoty puvodni jizdenky... nikdy me nenapadlo, ze pro cestovani - natoz vlakem - je takovato rezerva potreba :-)
registrovaný uživatel wlasta 
03.06.2010 (18:40)  
Díky za radu, pánové. S reklamačním oddělením mám taky dobrou zkušenost. Jen se trochu obávám scénáře, že mi to v Praze ujede, průvodčí mi zpožděnku neuzná, takže mi sice reklamační oddělení vrátí prachy za SpotoTiket, ale já pojedu do Pardubek o hodinu pozdějš, za obyčejný a k tomu ještě budu mít hromadu práce s vyřizováním reklamace. Děkuji, nechci.

Celkově vnímám změnu jako pozitivní (ač je trochu líto těch, kteří zaplatili ČD tisícikorunové výpalné), co na ní však vůbec nechápu je svázání jízdenky s konkrétním spojem. ČD tím nezískají vůbec nic, ale naopak to vyrobí spoustu problémů s ujetými přípoji a odradí spoustu potenciálních zákazníků, kteří radši pojedou autobusem, který si můžou zarezervovat 10 minut před odjezdem.
Vlastně přeci jenom něco získají - jednorázově prachy z propadlých jízdenek a dlouhodobě spoustu nas.aných potenciálních klientů. ALe to mi tak nějak zapadá do tarifní politiky posledních let, takže vlastně je vše při starém.
registrovaný uživatel Sim 
03.06.2010 (18:38)  
Mno, asi jsem fakt smolar, ale svedkem podobne situace jsem se stal... co svedkem, primym ucastnikem: zakoupena eliska (ale nevyzvednuta) a v planu preprava poslednim spojem, coz bylo "posichrovano" luzkovym listkem. Vlak mel par hodin zpozdeni a ja mel dve moznosti - jet v noci na nadrazi jen proto, abych si do pulnoci stihl vyzvednout jizdenku, nebo cekat na skutecny prijezd vlaku a nemit listek. Nic mezi tim neexistuje. Takze jsem vysolil - nastesti docasne, po asi mesici mi to vratili - ctyri kila na novy listek a jel rano. Ovsem co bych delal v situaci, kdy bych mel listek koupeny a spolehal na to, ze dalsi penize nepotrebuju ... netusim.

Podobna situace s Pendolinem. Ujel mi vinou zpozdeni pripoj a "dalsi na rade" byl potemkin. Byl jsem ochoten misto mistenky za 35 koupit klopidlovou za 100, ale na to nebyl cas - na prestup jsem mel necele dve minuty. Pruvodci v Pendolinu byl nekompromisni, nicmene zdvorily - proste mi vysvetlil, ze on se musi ridit danym predpisem a ze tedy je povinen po me chtit pokutu 200, protoze jedu bez povinne mistenky. Jedine, co jsem vyreklamoval, byla puvodni propadla mistenka v cene 35 Kc ... pokuta reklamovatelna neni a byl to muj problem, ze jsem si behem tech necelych dvou minut nestihl koupit mistenku.

Do tretice reklamace mistenky, kdyz misto plysoveho velkoprostoru bylo razeno kozenkove Becko ... napred ctvrthodinove dohadovani s pruvodci, aby mi vubec napsala hlasenku, ze je razen jiny vuz (nechapu proc je ta hlasenka takovy problem, ona ma z toho pruvodci nejaky postih? Vzdyt ona za to nemuze, ze ji nejakej jouda do jejiho vlaku poslal jine vozy) ... no a pak specialitka sefkuchare u okynka pri reklamaci, kdy po me chteli dokument, ktery pry reklamacni oddeleni vyzaduje (a bez nej neprijmou reklamaci), ale ja jako cestujici ho mit nemusim (ze jsem mel listek z unipaje nikoho nezajimalo, oni potrebovali vytisk z eshopu na me tiskarne, kterou nemam a proto lezu do unipaje). Vysledkem asi 3/4 radoby diplomatickeho vyjednavani bylo vracenych 33 korun a nejaky drobny ... tohle vedet dopredu, tak se na reklamaci vykaslu, neprijemnou pruvodci servu a reknu ji od plic, ze kdyz je ji zatezko mi hlasenku vydat, at si s ni vytre rit. Mel bych z toho asi lepsi pocit....

Takze - i kdyz to nevylucuju - na nejaky mavnuti rukou nad nesrovnalostma pri problemech neverim. Jako platici zakaznik mam spoustu povinnosti, ale dopravce vuci me nema ani povinnost me dostat tam, kam mam koupeny listek v predepsanem case. A pochybuju, ze se na tom neco zmeni jinak, nez "silou zvenci" - klidne treba zlutou.
03.06.2010 (18:00)  
Přísně vzato podle předpisů nemáte nárok na nic (s výjimkou případu, kdy máte dvě jízdenky na konkrétní vlaky a ten druhý ujede), jízdenka propadne a musíte si koupit novou. Naštěstí je reklamační oddělení velice vstřícné, takže v případě, že vám průvodčí jízdenku neuzná, tak vám to jízdné zaplacené navíc zpravidla vrátí. Doporučuje se si ve zpožděném vlaku vyžádat zpožděnku (to kvůli průvodčímu, který nebude vědět, že někdy před hodinou si vlaky ujely) a mít označenou jízdenku (to pro případnou reklamaci jako důkaz, že jste prvním vlakem opravdu jeli).
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko