..: České dráhy mění tarif – nové produkty jsou malou revolucí :..

Převoz prvních dvou bistrovozů ARmpee k ČD, 6.3.2010, Žilina, foto: Juraj Kováč Praha — Pokud jste se snažili znát tarif Českých drah nazpaměť a umět si sami spočítat ceny, vzdejte to. Vlakový tarif obsáhne nové produkty, které vesměs zavádí akční relační nabídky. Dalo by se dokonce říci, že klasický kilometrický tarif je u konce svého života. Od 13. června 2010 vejde v platnost druhá změna jízdních řádů a s ní se rozšíří nabídka relačních jízdenek eLiška. Zatímco dodnes jsme mohli cestovat jen mezi 13 krajskými městy, nyní jich přibude dalších sto. Plné jízdné ovšem nebude muset platit ani ten, kdo dosud není držitelem zákaznické In–karty – občasným cestujícím bude nabídnut obdobný produkt s názvem SporoTiket. Stačí přistoupit na některé omezující podmínky nákupu a použití. Novinky uvítají i cestující do zahraničí: na e–shopu se začnou prodávat rozličné relace z Česka na Slovensko, v létě pak také do Německa a Dánska.

eLiška do 113 měst — tabulku s cenami nechtějte

eLiška ČD (logo), foto: České dráhy Akční jízdenka eLiška doposud nabízela levnější cestování na relacích mezi 13 krajskými městy a Prahou. Dá se zakoupit na e–shopu, u telefonického prodejce nebo v automatech na nádražích a byla k dostání ve dvou cenových variantách. Zatímco těchto 364 cenových kombinací ještě šlo do zapsat jedné relativně přehledné tabulky, od června už si takový přehled představí málokdo. Novými eLiškami totiž budou spojeny nejen krajská, ale i další větší města České republiky. Podmínkou každé relace je minimální tarifní vzdálenost 50 km a výchozí nebo cílová stanice v krajském městě. To nám dává až 3 164 cenových kombinací. Kontingent s nižší cenou se bude prodávat do 3 dnů před dnem platnosti, pak budou nabídnuty lístky ve vyšší cenové kategorii. Obě částky jsou ale nižší než zákaznické a obyčejné jízdné. Novinkou bude také prodej na pokladnách. Relační jízdenky navíc bude možné pořídit i s předběžnou In–kartou, která nenese logo slevy Rail+. Až dosud byla tato sleva, nahraná jako aplikace na In–kartě, podmínkou pro nákup relační jízdenky.

eLiška pro pravidelné cestující, pro občasné SporoTiket

Možnost ušetřit na dálkových relacích budou mít od poloviny června také občasní cestující, kteří nejsou držiteli zákaznické karty Českých drah. Jízdenku SporoTiket si přes e–shop nebo telefonické kontaktní centrum bude moci pořídit kdokoliv – podmínkou je pouze učinit nákup tři dny před požadovaným dnem platnosti. Kontingent bude nabízen do přímých spojů a bude omezen na den, vlak a relaci. Ceny budou mírně vyšší oproti eLiškám, ale nižší než zákaznické jízdné.

eTikety do zahraničí: v červnu Slovensko, v červenci Německo a Dánsko

Na e–shopu ČD lze zakoupit také jízdenky pro cesty do zahraničí. Nejvíce destinací je prozatím nabízeno do Rakouska a Německa. Od června se ale konečně objeví i spojení na Slovensko, kam cestuje mnoho z nás. Dráhy navíc v nabídce ustoupily od „univerzálního výchozího bodu Praha hl.n.“, a tak si budeme moci zakoupit lístky také z Pardubic, Olomouce, Ostravy, Ústí nad Labem, Brna, Přerova nebo Otrokovic. Mezi cílovými body nalezneme Bratislavu, Žilinu, Poprad či Košice, ale třeba také Martin, Nové Zámky, Banskou Bystrici či Zvolen. V nabídce přibudou také jízdenky SparNight na noční relace s integrovanou rezervací do lehátkových či lůžkových spojů.

Jak jsme včera avizovali, nové relace budou nabídnuty i ve směru do Německa. Od 1. července bude možné cestovat do Lipska, Erfurtu, Frankfurtu, a také do dánských měst Kodaň a Aarhus. Ve všech případech jde o přestupní relace, kde z Drážďan, resp. Berlína, vyjíždí spoj kategorie ICE. Při cestě do Kodaně s vlakem absolvujete i plavbu trajektem.

RelaceCena
Praha – Lipsko29 eur
Praha – Erfurt39 eur
Praha – Frankfurt nad Mohanem49 eur
Praha – Kodaň/Aarhus59 eur

Další novinky

A s novinkami není konec. Dráhy slibují, že od 13. června bude možné na e–shopu zakoupit také zpáteční jízdenky. V září pak má být nabídka rozšířena na všechny vlaky všech kategorií jedoucích v České republice, tedy i osobní vlaky. Od 1. července se do nabídky produktů zařadí i možnost dokoupení cestovního pojištění.

Partnerem ČD se stalo i letiště Praha–Ruzyně (PRG), které je obsluhováno linkou AirportExpres, objednanou právě drahami. Ten, kdo bude od 13. června do 30. září tohoto roku cestovat na obyčejné jízdné do tarifního bodu Praha letiště (NAD), má po návratu možnost po předložení této jízdenky a palubního lístku na letišti získat oprávnění cestovat zpět na původní doklad. To v praxi znamená 50% slevu z obyčejného jízdného.

Podle vyjádření drah se trend klesání počtu cestujících zastavil. V rámci cenové politiky dávají v současnosti přednost hledání nových možností prodeje a nových nabídek před zdražováním. Svého rozvoje se tak zřejmě dočká právě SporoTiket a uvažuje se o dalších akcích podobných prodeji jízdenek řetězcem supermarketů LIDL, tentokrát s jiným partnerem, jehož jméno by mělo být prozrazeno již tento měsíc. Na místě je se ptát, jestli se těmito nabídkami tarif komplikuje, nebo naopak zpřehledňuje. Podle drah je však nutné, aby pokladní dokázali zákazníkovi sami nejlépe poradit, případně aby si tu nejvýhodnější cenu našel zákazník sám pomocí automatizovaného rádce na internetu.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 2.6.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel wlasta 
03.06.2010 (17:42)  
Pokud to OPRAVDU takhle bude fungovat (a nešlo mi ani tak o čekání na zpožděný spoj, jako spíš o ujetý přípoj, pak je to OK, budu je všude chválit a doporučovat.
Na druhou stranu, přestupy Plzeň - Praha hl.n. - Pardubice, kde je standardně 13 minut na přestup + kolečko s tečkou, mi ujíždí zhruba ve čtvrtině případů.
I já se tedy ptám - fakt si myslíte, že i tohle proběhne stylem "povoleno - děkuji"?
registrovaný uživatel M 
03.06.2010 (17:30)  
Stejna zkusenost...

(Podotykam, ze jsem se ani neptal a i kdyby mi pruvodci neco chtel rict, tak bych nehnul brvou a prilozil bych to jeho osobnimu "premotivovani" cetbou predpisu:-)
03.06.2010 (16:43)  
Doklady vázané na konkrétní spoj – fakt si myslíte, že ČD postrádají i poslední špetku soudnosti a při problémech vás nechají čekat na vlak, který třeba vůbec nepřijede? Moje poslední zkušenost s lístekm z e–shopu: Hranice n.M., přijíždí hodinu zpožděné EC 142, za 10 minut jedoucímu Ex 126 nahlásili +80, myslíte, že zaměstnanci nedovolili použít lístek na 126 ve 142, když 142 navíc jede v jeho časové poloze? Autorizováno, povoleno, děkuji jim.
registrovaný uživatel wlasta 
03.06.2010 (16:33)  
Mno, chápu to správně, že když mi kvůli zpoždění ujede přípoj, tak mám se SporoTiketem smůlu, protože je vázán na konkrétní spoj?
03.06.2010 (15:15)  
fpul: myslim že je za tim něco úplně jinýho, a sice snaha cenově konkurovat busům na trase město-město a přitom neztratit tržby od zákazníků, kterým nic než běžný jízdný nezbývá, protože jezděj vesnice-vesnice. Nákup předem (kromě obecný výhodnosti úvěrování zákazníkem) pak přinese ještě pár procent tržeb navíc z nerealizovaných cestovatelských záměrů, kontingent zase to, že někdo nalákaný relační cenou zaplatí plnou. Neni to vymyšlený špatně ;-)

A k té nepřehlednosti, dokáže si někdo z hlavy a předem spočítat busový jízdný se dvěma přestupama flotilou tří dopravců? Asi taky těžko.

Kompletní řešení by bylo, kdyby se dal km plus relační tarif kombinovat do jedný jízdenky .. km Řevnice-Praha plus relace Praha-Pice plus km do Jaroměře, třeba.
03.06.2010 (14:25)  
MaF: Obojí je správně (Rudnou jste v prvním příspěvku neuvedl).
registrovaný uživatel Mr.IC  mail  
03.06.2010 (14:00)  
Jsem trochu na rozpacích... na jednu stranu spokojenost, na druhou stranu zklamání ze SparNight-u. Ale celkově pozitivní dojem, já mám pocit, že se v tom tarifním labyrintu vyznám. Ovšem chce to čas, přelouskat všechno, a vybrat to nejvhodnější (nebo kombinovat). Kdo jsou nespokojení a nadávají, tak těm bych přál portfólio slev (pokud se to dá vůbec nazvat portfóliem...) ZSSK (Slovensko). Tam totiž tak širokou paletu slev nenajdete, a pokud nemáte tu jejich Klasik kartu, tak skoro žádnou slevu nedostanete... tam je nadávka na místě!
S tím SparNightem mě ale fakt naštvali... zdražili to fakt o hodně!!! Snad Oto nato poukázal, o 40%!!! čtyřmístní lehátko za 684 Kč do Košic oproti 500 Kč se mi zdá příliš. Ale co se dá dělat? Furt je to nejlevnější způsob jsk se dostat na východ a ušetřit čas, že jedu přes noc. Těší mě také zavedení této slevy do lůžkových vagónů (a to už si rozmyslím, či si nekoupím raději lůžko za 737 Kč, než pouze ten turisťák Bc4 rozdíl jsou 2EUR=50 Kč) Problém vidím zase v tom, že když bych jel s přítelkyní, tak nemůžeme do jednoho kupé, páč je to T3 zvlᚍ pro muže a pro ženy... no prostě smůla.
registrovaný uživatel MaF 
03.06.2010 (13:54)  
babilon: Díky, jsem rád, že jsem se mýlil a že je to nějak inteligentně ošetřené.

K tématu jako celku tedy říkám ano, vcelku dobrá zpráva.

OT: Ad nejkratší trasa: Nojo, zase máte pravdu :-) Ale, na rovinu, kdo jiný než vy by měl být expert na nejkratší - a nejdelší - trasy?

U Varů je správná odpověď PHA-Rakovník-Bečov-KV (168km)?
U Strakonic to vzdávám, ať koukám, jak koukám, kratší trasu než PHA-Rudná-Beroun-Březnice-Blatná-ST (141km) nevidím. Nápověda?

S absurdností Plzně a Ostravy jste mi dal alespoň inspirativní zadání pro dlouhé deštivé letní večery (s výsledky nebudu plevelit diskusi).
(Jen doufám, že to nebyla ironie...)
03.06.2010 (13:48)  
Sim: Alternativní cesty jsou v eLiškách normálně dál, takže asi zmizela jenom ta jedna. Kdo by taky jezdil přes ČB, že?
registrovaný uživatel Sim 
03.06.2010 (12:59)  
MaF, babilon > pokud se nepletu, tak poznamka o alternativni ceste - konkretne moznost jet z Plzne do Ostravy pres CeBudky - zmizela uz se zdrazenim eBobra pred pul rokem. Jestli tim duvodem bylo stejne nacasovane zruseni jedineho primeho rychliku v teto alternativni trase nebo ne, to netusim - nicmene asi pred mesicem jsem si vsiml, ze zakladni trasa uz je pocitana pres Prahu.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko