..: ČD Cargo se vrací k ziskovému hospodaření :..

122.028 a 123.001 ČD Cargo, Lv 72158, Olomouc, foto: Johník Praha — Nákladní dopravce ČD Cargo se vrací k ziskovému hospodaření. Zatímco první čtyři měsíce roku 2009 prokazoval ztrátu ve výši 334 mil. korun, ve stejném období letošního roku společnost utržila zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) 377 mil. korun. Bylo přepraveno 23,5 milionu tun zboží, což představuje ve srovnání v minulým rokem nárůst objemu přeprav až o 13 %. O více než 4 % meziročně vzrostl také přepravní výkon. Tržby z přepravy zboží za období leden až duben 2010 dosáhly výše 3,94 miliardy korun, což je o 5 % více než ve stejném období loňského roku. Rozdílné tempo růstu přepraveného objemu zboží oproti růstu přepravního výkonu a růstu tržeb z přepravy zboží je způsobeno odlišnou strukturou přepraveného zboží a toků zboží, která ovlivňuje přepravní vzdálenost i jednotkovou cenu za přepravu.

Na těchto pozitivních výsledcích se projevuje především postupně rostoucí objem přeprav. Aktuální výsledky hospodaření za měsíc duben potvrdily letos zatím rekordní měsíční přepravený objem. Za významnými úsporami nákladů stojí pozitivní efekty protikrizových opatření, která vedení firmy přijalo během roku 2008 a 2009. V souvislosti s plánem modernizace kolejových vozidel došlo naopak ke vzrůstu nákladů na leasing a nárůstu odpisů. Zvýšením výkonů firmy, nárůstem cen, ale i vyššími provozními nároky během kalamitního zimního období došlo také k nárůstu spotřeby paliva a trakční elektrické energie, a to celkem o 92 mil. korun. V porovnání s předchozím rokem se zlepšila i produktivita práce a provozní produktivita, která je sledována například průměrnou hmotností nákladních vlaků nebo podílem jízd lokomotivních vlaků.

Společnost hospodaří s průměrným denním disponibilním zůstatkem ve výši 600 milionů korun. V oblasti financování se tak postupně daří naplňovat zvolenou strategii, která spočívá v použití různých typů finančních zdrojů, jak z hlediska poskytujících subjektů financování, tak i délky financování. Úspěšně se daří posilovat finanční stabilitu společnosti spočívající v částečné náhradě krátkodobého financování střednědobým. Na základě aktuálních výsledků společnost ČD Cargo potvrzuje předpokládané splnění letošního podnikatelského plánu, kterým je dosažení zisku před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) 1,3 miliardy korun a zisku před zdaněním (EBT) ve výši cca 150 milionů korun.

Zdroj: ČD Cargo


Dominik Jaroš | 25.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
25.05.2010 (15:57)  
Jindřich Březina: Tak kolem jedné tuny to nemá smysl. :D Chce to tolik, aby to naplnilo aspoň jeden vůz. Celý vůz nebude vycházet o moc dráž než ta tuna. Asi ta cena už není takhle jednoduše přístupná proto, aby případný zájemce byl zděšen jen dobou přepravy a cenou případně až později... Bez nějakých zvláštních dohod o cenách jsou vozové zásilky prakticky nepoužitelné...
25.05.2010 (15:47)  
Krutas57: vím jen o omezení pro autobusy 100 km/h ... už je to tady zase, tohle je nesmysl a blábol. Zákon hovoří jasně: Všechno do 3,5 tuny a autobusy maximálně 90 a na dálnici 130 km/h. Vše ostatní max 80 km/h.
Uplné znění současně platného zákona: http://bit.ly/bY0xQ9 paragraf 18, odstavec 3
25.05.2010 (15:38)  
doomlukas: to máš pravdu, už to ale nejde. V relaci co jsem napsal vycházel Es resp. Kills s nákladem do 1 tuny na cca 6000, pokud si správně pamatuju.
25.05.2010 (14:53)  
Jindřich Březina: Tak to nevím, ještě nedávno se ale dala takhle zjistit i cena. Když jsem si v nějakém tom nástroji zadal výchozí a cílovou stanici, druh vozu a takové věci, vyplivlo to nejen dobu přepravy, ale i cenu (základní a neskutečně vysokou).
25.05.2010 (14:48)  
xchess: Takže Cargo je ve výsdleku v mínusu přes 700 mega? Tak nevím, jestli se tím mají chlubit.
Jinak v poslední době vídám hlavně spoustu kontejnerových vlaků.

Krutas57: Autobusy nemají omezení na 100. záleží na tom, co má který autobus v techičáku. Když tam má 130, může po dálnici 130.
25.05.2010 (14:46)  
Pikehead: bohužel cena není veřejně přístupná jako online tool a v ceníku se teď hrabat nemůžu.
25.05.2010 (14:45)  
Problém je i v tom, že stát si nákladní železniční dopravy nevšímá. Všechno se dělá s ohledem hlavně na osobní dopravu a na nákladní se s prominutím sere. A to ve všech možných ohledech, úpravami infrastruktury počínaje a třeba dotacemi konče.

Třeba ve Švýcarsku mají tři druhy vozových zásilek - do 18, do 24 a do 36 hodin odstupňované podle ceny. Kdo chce rychlou přepravu, trochu si připlatí, ale odpoledne zásilku naloží a druhý den dopoledne ji má na místě. Kdo tak nespěchá, má to levnější. U nás je to jen drahé a trvá to neskutečně dlouho...
25.05.2010 (14:33)  
Jindřich Březina: No právě, v tom je jeden ze základních kamenů úrazu... A k tomu ještě ta cena. Vozové zásilky zacházejí na úbytě a je to smutné. ČDC není schopné nabídnout zákazníkům atraktivní podmínky a postupně přepravce vozových zásilek ztrácí a ztrácí... Místo nějaké snahy o zatraktivnění přepravy vozových zásilek a nalákání nových zákazníků spíše provádí v souvisloti s poklesem přeprav restriktivní opatření, která odrazují další přepravce. Když se podívám třeba na případ Lanškrouna, tak srovnání dneška a situace před takovými 10 lety je velmi neradostné. Vozilo se dřevo, hnojiva, papírenské výrobky a polotovary a méně pravidelně řada dalších komodit. Šoupák jezdil do Lanškrouna dvakrát za den. Dnes se tam pravidelně prakticky jen nakládá dřevo a šoupák jezdí jeden podle potřeby. Občas se přivezou nějaká hnojiva nebo vůz uhlí pro Agrochem, ale to opravdu jen občas. V Jablonném nad Orlicí dříve pravidelně stávalo několik vozů pro nakládku výrobků ISOLIT BRAVO. V souvislosti se zahájením výluky pro elektrizaci tratě Letohrad - Lichkov tyto přepravy utichly a už nebyly obnoveny. Od zahájení elektrického provozu, což bylo v listopadu 2008, byl v Jablonném teprve minulý týden přistaven první vůz, a to jeden Eas pro nakládku dřeva.
25.05.2010 (14:24)  
Jindrich Brezina: jeste tam napiste, kolik by to stalo - pro pripad, ze nekdo neomdlel uz z doby jizdy...
25.05.2010 (14:06)  
Vemte to takhle, rozdíl je ucelený vlak a vozová zásilka. Pokud se podívám například na možnost poslat vozovou zásilku ze Dvora Králové do Zlína, tak je při zadání parametrů obyčejná zásilka a startovní čas zítra ráno v 5:00 situace takováto:

26.05 Dvůr Králové nad Labem 10:44 83103/3
Jaroměř 11:03 14:35 83103/3
Hradec Králové hlavní nádraží 16:59 19:35 64343/3

27.05 Česká Třebová odjezdová skupina 00:00 12:20 63113/3
Přerov pravé přednádraží 16:23 19:55 61230/0

28.05 Otrokovice 20:48 03:30 81061/1
Zlín střed 03:46

což je na tarifní vzdálenost 254 km čas 41 hodin a 2 minuty. a to nepočítám že si musím samozřejmě vůz objednat předem.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko