Praha — Nákladní dopravce ČD Cargo se vrací k ziskovému hospodaření. Zatímco první čtyři měsíce roku 2009 prokazoval ztrátu ve výši 334 mil. korun, ve stejném období letošního roku společnost utržila zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) 377 mil. korun. Bylo přepraveno 23,5 milionu tun zboží, což představuje ve srovnání v minulým rokem nárůst objemu přeprav až o 13 %. O více než 4 % meziročně vzrostl také přepravní výkon. Tržby z přepravy zboží za období leden až duben 2010 dosáhly výše 3,94 miliardy korun, což je o 5 % více než ve stejném období loňského roku. Rozdílné tempo růstu přepraveného objemu zboží oproti růstu přepravního výkonu a růstu tržeb z přepravy zboží je způsobeno odlišnou strukturou přepraveného zboží a toků zboží, která ovlivňuje přepravní vzdálenost i jednotkovou cenu za přepravu.
Na těchto pozitivních výsledcích se projevuje především postupně rostoucí objem přeprav. Aktuální výsledky hospodaření za měsíc duben potvrdily letos zatím rekordní měsíční přepravený objem. Za významnými úsporami nákladů stojí pozitivní efekty protikrizových opatření, která vedení firmy přijalo během roku 2008 a 2009. V souvislosti s plánem modernizace kolejových vozidel došlo naopak ke vzrůstu nákladů na leasing a nárůstu odpisů. Zvýšením výkonů firmy, nárůstem cen, ale i vyššími provozními nároky během kalamitního zimního období došlo také k nárůstu spotřeby paliva a trakční elektrické energie, a to celkem o 92 mil. korun. V porovnání s předchozím rokem se zlepšila i produktivita práce a provozní produktivita, která je sledována například průměrnou hmotností nákladních vlaků nebo podílem jízd lokomotivních vlaků.
Společnost hospodaří s průměrným denním disponibilním zůstatkem ve výši 600 milionů korun. V oblasti financování se tak postupně daří naplňovat zvolenou strategii, která spočívá v použití různých typů finančních zdrojů, jak z hlediska poskytujících subjektů financování, tak i délky financování. Úspěšně se daří posilovat finanční stabilitu společnosti spočívající v částečné náhradě krátkodobého financování střednědobým. Na základě aktuálních výsledků společnost ČD Cargo potvrzuje předpokládané splnění letošního podnikatelského plánu, kterým je dosažení zisku před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) 1,3 miliardy korun a zisku před zdaněním (EBT) ve výši cca 150 milionů korun.
Zdroj: ČD Cargo

Uplné znění současně platného zákona: http://bit.ly/bY0xQ9 paragraf 18, odstavec 3
Jinak v poslední době vídám hlavně spoustu kontejnerových vlaků.
Krutas57: Autobusy nemají omezení na 100. záleží na tom, co má který autobus v techičáku. Když tam má 130, může po dálnici 130.
Třeba ve Švýcarsku mají tři druhy vozových zásilek - do 18, do 24 a do 36 hodin odstupňované podle ceny. Kdo chce rychlou přepravu, trochu si připlatí, ale odpoledne zásilku naloží a druhý den dopoledne ji má na místě. Kdo tak nespěchá, má to levnější. U nás je to jen drahé a trvá to neskutečně dlouho...
26.05 Dvůr Králové nad Labem 10:44 83103/3
Jaroměř 11:03 14:35 83103/3
Hradec Králové hlavní nádraží 16:59 19:35 64343/3
27.05 Česká Třebová odjezdová skupina 00:00 12:20 63113/3
Přerov pravé přednádraží 16:23 19:55 61230/0
28.05 Otrokovice 20:48 03:30 81061/1
Zlín střed 03:46
což je na tarifní vzdálenost 254 km čas 41 hodin a 2 minuty. a to nepočítám že si musím samozřejmě vůz objednat předem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











