..: Danění benefitů může být obnoveno – odbory jsou ve střehu :..

Stávka: cestující čekají, foto: jatyrko Praha — Povolební trojkoalice možná do svého programu zahrne zrušení výjimky z danění zaměstnaneckých benefitů. V rozhovoru pro časopis Týden to uvedl Miroslav Kalousek, ministr financí v někdejší vládě Miroslava Topolánka, která tuto novelu navrhla. Podle tiskového mluvčího současné vlády, Romana Proroka, se však jednalo o novelu sjednocující český zákon o DPH s legislativou Evropské unie. Ta v období mezi lednem až březnem 2010 platila, ale na nátlak drážních odborů byla zákonodárci v rámci legislativní nouze zrušena. Danění by zahrnovalo např. stravování, poukazy na jídlo či ubytování, nejvíce kritiky ale sklízí od drážních odborů bránících tzv. režijní jízdné. Jako problematická se ukázala definice „ceny obvyklé“, ze které by se měla daň počítat. Ta je u některých produktů jen těžko zjistitelná, popř. vypočtená daň převyšuje cenu nebo manipulační poplatek pro pořízení samotného benefitu. Ačkoliv trojkoalice deklarovala, že benefity rušit nechce a o tomto tématu bude s odbory jednat, ty již Kalouskovo prohlášení interpretují jako snahu zcela zrušit režijní výhody zaměstnanců. Již dvakrát, letos i minulý rok, také hrozili v rámci boje proti tomuto daňovému opatření celostátní stávkou v dopravě, zejména na železnici. Pokud koalice tento bod zahrne do programového prohlášení vlády, Odborový svaz železnic (OSŽ) slibuje reakci.

Zdroj: MF Dnes/iDnes – [1], [2], Týden, Vláda ČR


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.6.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
14.06.2010 (18:29)  
240.025 > nene, za zastaveni dopravy by zaslouzili nezaplatit za objednane vlaky a naopak pozadovat penale za neplneni smlouvy. Pak by se zamestnavatel mohl samosebou rozhodnout, zda "podpori" (= neresi) stavku svych zamestnancu, nebo zda to bude vnimat jako neplneni smlouvy zamestnanec/zamestnavatel.
14.06.2010 (18:19)  
předpokládaná cena: např 15000, dan cca 3000. A když se 3000 rozpočítaj do měsíců, tak je to jako studentská tramvajenka v Praze. A stávkovat kvůli 300 kč / měs mi přijde ubohé. Doufám, že tento názor sdílí většina lidí z železnic, díky stávce se železnice v očích veřejnosti stane ještě horším molochem než je. Dále tu snad existuje profesní čest, která zaměstnancům nedovolí stávkovat celý den formou zastavení dopravy. At si odporový svaz rozdá do vlaků letáky, hlásí na nádražích... za zastavení provozu by si zasloužili 100% dan...
registrovaný uživatel Mates 
14.06.2010 (17:56)  
2Jiří Pekárek: neresi pac kdyz ja si vemu sluzebaka na cestu domu, tak se mi to pekne zdani... nevim proc rezijka ma byt vyjimka. Stravenky chapu a jsem pro jejich zachovani, i kdyz ja konkretne taky zadny nedostavam :)
14.06.2010 (17:48)  
Tak někdo dává svým zaměstnancům příspěvky na dopravu, někdo poskytuje služební automobil a někdo holt dává volné jízdenky. A řeší se stad něco jiného z benefitů krom stravenek a režijek? Asi ne, co?
14.06.2010 (17:37)  
jonáš) No já myslím, že takto se pozná dobrý zaměstnavatel – ten dobrý bude chtít své zaměstnance motivovat k práci a loajalitě firmě. ;) Co myslíte vy?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
14.06.2010 (17:36)  
jonáš: Výsledek je samozřejmě jasný, ale já tím naznačuji, že je jen na zaměstnancích, jak se zachovají vůči zaměstnavateli, který je nechá proplatit jejich benefity. Chytrácké mrkání není na místě. Pokud onen rozdíl nevidíte, či nechápete jeho význam, těžko zde můžeme o něčem diskutovat.
14.06.2010 (17:33)  
Martin G:: to je přece úplně jedno. V důsledku bude mít zaměstnavatel míň prostředků a bude si moct vybrat, jestli šáhne na investice nebo na benefity. Co myslíte ;-)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
14.06.2010 (17:16)  
Je nutné pochopit, že vláda nechce peníze po zaměstnancích, ale po zaměstnavateli. Vláda samozřejmě nemůže za to, jaký je ten či onen zaměstnavatel. Pokud zaměstnavatel bude vyžadovat prostředky po zaměstnancích, je jen na zaměstnancích, potažmo odborech, jak se s danou situací vypořádají. Bohužel jsou odbory jedna ruka s vedením ČD, což vede k legitimním stávkám, sváděným na kroky vlády. Pokud by totiž zaměstnanci museli stávkovat přímo proti zaměstnavateli, byla by X let budovaná rovnováha mezi Nábřežím a odbory ta tam a odbory by musely po hodně dlouhé době dokázat, že umí vyjednávat i u stolu, nikoli jen vyhrožovat stávkami...
14.06.2010 (17:04)  
MirKo) Tak je pravda, že 22 tisíc není cena obvyklá. Ale určitě se to v minulých diskusích počítalo, např. tak, že se od ceny In–goldu odečetla cena ročního časového doplatku na 1. třídu, pak cena dokoupení aplikace Rail+. Je tam ještě nějaký další rozdíl proti In–kartě, který se dá odečíst? Cena programu In–zákazník?

Ale tohle se přece dá domluvit.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
14.06.2010 (16:52)  
Pokud vláda začne se zdaněním u sebe, tak jsem pro, jinak ať nás s tim nevotravujou.
A jaká je cena režijky pro 2 třídu? To ještě nikdo neřek, 22 litrů to určitě neni.
  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko