..: Danění benefitů může být obnoveno – odbory jsou ve střehu :..

Stávka: cestující čekají, foto: jatyrko Praha — Povolební trojkoalice možná do svého programu zahrne zrušení výjimky z danění zaměstnaneckých benefitů. V rozhovoru pro časopis Týden to uvedl Miroslav Kalousek, ministr financí v někdejší vládě Miroslava Topolánka, která tuto novelu navrhla. Podle tiskového mluvčího současné vlády, Romana Proroka, se však jednalo o novelu sjednocující český zákon o DPH s legislativou Evropské unie. Ta v období mezi lednem až březnem 2010 platila, ale na nátlak drážních odborů byla zákonodárci v rámci legislativní nouze zrušena. Danění by zahrnovalo např. stravování, poukazy na jídlo či ubytování, nejvíce kritiky ale sklízí od drážních odborů bránících tzv. režijní jízdné. Jako problematická se ukázala definice „ceny obvyklé“, ze které by se měla daň počítat. Ta je u některých produktů jen těžko zjistitelná, popř. vypočtená daň převyšuje cenu nebo manipulační poplatek pro pořízení samotného benefitu. Ačkoliv trojkoalice deklarovala, že benefity rušit nechce a o tomto tématu bude s odbory jednat, ty již Kalouskovo prohlášení interpretují jako snahu zcela zrušit režijní výhody zaměstnanců. Již dvakrát, letos i minulý rok, také hrozili v rámci boje proti tomuto daňovému opatření celostátní stávkou v dopravě, zejména na železnici. Pokud koalice tento bod zahrne do programového prohlášení vlády, Odborový svaz železnic (OSŽ) slibuje reakci.

Zdroj: MF Dnes/iDnes – [1], [2], Týden, Vláda ČR


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.6.2010 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
14.06.2010 (22:47)  
Ad Vousáč: No ale vždyť přece pro Vás je odměnou dobrý pocit z dobře udělané práce, ne? U mě to tedy tak funguje - nic jiného za to nečekám.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Martin Grill  mail  
14.06.2010 (22:32)  
Vousáč: Jelikož pár lidí od dráhy znám a tedy moc dobře vím, že jde o prakticky jedinou zaměstnaneckou výhodu, kterou České Dráhy umí vymyslet (ano, neschopnost personálního oddělení ČD vymyslet a bojovat za cokoli jiného je obecně známá). Závidět kterémukoli drážnímu zaměstnanci režijku je totéž, jako by mně průvodčí záviděli stravenky. Proto neustálé opakování onoho slova "závist" není na místě, neb skutečně většina lidí není tak patetických, jak si myslíte.

Ale stále dokola se ptám sám sebe. Nacházíme se v době, kdy každý zaměstnavatel nedává víc, než nezbytně musí a tak ani já nemám za víkend více, než minimální 10% příplatek, stejně jako za práci v noci. Stejně tak i příspěvky mého zaměstnavatele na stravenky jsou na oné minimální hranici, která je zákonem daná v případě, že nějaký podobný benefit chce nabízet. Ale stále to pro mne znamená, že od něj dostanu cca 600 měsíčně jen tak. Jde stále o tu přidanou hodnotu, kterou z toho má zaměstnanec. Ať mi nikdo neříká, že by Černá Díra a. s. (nejspíš to značí asociální sdružení) NEDOKÁZALA vymyslet nějaký systém, aby se vlk nažral a koza zůstala celá? Ani když se pod žádost o tuto věc podepíše většina zaměstnanců? Pak se na mne nezlobte, ale i při vší úctě k relativně úzké profesní specializaci zaměstnanců ČD, bych si hledal jinou práci, anebo tak dlouho křičel, dokud by se do vedení nedostali schopní lidé.

Nicméně je nutné, aby se tento problém přestal řešit jako odpovědnost "těch ve vládě", nýbrž jako "povinný předmět pro zaměstnavatele." Soudobý trh práce prochází obrovskými změnami a na právo zaměstnance je přihlíženo se stále silnějším zájmem. Všemožné dotazníky spokojenosti, měřící kvalitu zaměstnavatele a pracovního prostředí, zajímají nejeden úřad, či potenciálního obchodního partnera. Nikdo nekamarádí s firmami, jejíž zaměstnanci ukazují prstem jen jedním směrem - nahoru.

Ponechání výhod bývalým zaměstnancům je věčným tématem diskusí. Můj otec pracoval patnáct let v Tatře na soustruhu. Aktuálně je s částečným invalidním důchodem doma a budu rád, když ještě pár let bude chodit. Jeho penzí jsou tedy francouzské hole, kterým humorně říká druhé nohy. Jelikož Tatra byla jedním z prvních privatizovaných podniků a z N.P. byla transformována do A.S., těžko mu stát něco přispěje. A ani za dob N.P. tomu tak nebylo. Abych se přiznal, poprvé se dozvídám, že drážní zaměstnanci v důchodu mají nárok na režijku. Podal jste to celé velmi srdceryvně, ale pracoval jste v jiné době a u jiné společnosti. Vyhodnocení této reality nechám jen na vás.

Omlouvám se za slohovku, nějak jsem se rozepsal a na dva řádky by to stejně nevešlo...
14.06.2010 (22:14)  
Vousáč) No pokud to tam je napsané, tak proč se furt tvrdí, že je těžké to spočítat? :) To by měl hlavní tarifér snad dát za jeden den dohromady i s ranní a odpolední kávičkou, od toho odečte DPH a má cenu obvyklou... Voila, a bylo by to.

P.S.: Nezávidím Vám tento benefit ani omylem.
14.06.2010 (22:08)  
Dovolím si navázat:Víte,co je to profesní hrdost? My,kteří jsme dnes již důchodci,to víme velmi dobře,byla to naše láska ke službě,konané ve prospěch jiných,přičemž ohodnocení nebylo zdaleka odpovídající. My jsme si naše lokomotivy doslova hýčkali,starali se o ně bez ohledu na vlastní zájmy,na jiné aktivity a zpravidla i bez ohledu na své zdraví. Dosloužili jsme se ctí,a nyní,jako důchodci,máme být okradeni o to jediné,co nás ještě s naší minulostí spojuje. Spočítal si někdo,co by pro strojvedoucího ve výslužbě,v předčasném důchodu na hranici průměru,znamenalo oněch 7.50/den? Ale hlavně jde o tu hanbu,vzít,event. nekřesťansky zdanit to jediné,co ještě máme a co nás,byť imaginárně,spojuje s firmou,ve které jsme prožili svá nejlepší léta. Víte,ono to jinak vypadá ve třiceti a jinak v pětašedesáti. A co se týká závisti:komu vadí režijní jízdenky našich manželek,které si teprve nyní,když jsme v důchodu,mohou říci že máme konečně čas na společné,byť pochopitelně skrovné,aktivity,mezi něž patří i to vnitrostátní cestování vlakem. Pan ex-ministr financí jistě nemá slitování s lidmi,kteří jsou pro jeho ambiciozní plány přítěží,ale to je jeho problém. Ale problém těch,kteří se ohání tím,že chceme být zvýhodněni,je něco jiného-je to opravdu jen bledá závist. A nakonec-kdo se trochu vyzná v tarifu TR 10 tak si snadno spočítá,kolik by event.mohla být cena obvyklá pro výpočet daně. Hlavně nezapomenout opravdu,ale opravdu na všechno,co tvoří rozdíl mezi In Gold a In Železniční průkazka. Je to tam napsané,byť ne po lopatě.
Registrierter Benutzer tarten 
14.06.2010 (21:19)  
Staňa Kulatý:
Máte pravdu, a proto to ty firmy jistě nepožadovaly.
14.06.2010 (20:58)  
Tarten: Vlak není speciální bus čistě pro zaměstnance určité firmy....
Registrierter Benutzer tarten 
14.06.2010 (20:51)  
Staňa Kulatý:
Pochybuji, že by ta firma pak po kraji vymáhala peníze na dorovnání prokazatelné ztráty za ten bus.
14.06.2010 (20:35)  
Tarten: Tož to ti neřeknu, protože to nevím. Ale myslím, že ten autobus zdarma byl prostě majetek firmy a ona s ním jezdila. Tudíž asi nezdaněno. Ale nevím to jistě.
Registrierter Benutzer Jiffy 
14.06.2010 (20:33)  
Staňa Kulatý: A proč by vaše režijka měla platit neomezeně pro všechny tratě v republice nijak nesouvisející s vaší služební cestou do práce, nemluvě o režijkách v držení manželky a dětí?
Registrierter Benutzer tarten 
14.06.2010 (20:27)  
Staňa Kulatý:
A kolik firem má ty cesťáky nedaněné?
  1 ... 11 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko